PDA

View Full Version : "My Love"



ateng
13 februari 2021, 15:54
Even wat anders dan wat jullie van me gewend zijn.
Liedje heb ik zelf ingezongen en gitaarpartijen natuurlijk zelf ingespeeld.
Liedje is geschreven door Astrid Kunst.


https://www.youtube.com/watch?v=YWgf4NqY3t8=youtube.be

Fobo
13 februari 2021, 17:18
Er is weinig op aan te merken - eigenlijk niks - maar het is gewoon niet mijn ding.
Zit gewoon knap in elkaar, zij het dat ik het ‘koortje’ op wat lager volume en wat meer naar achteren zou mixen. Maar dat is een smaakkwestie.
Sorry...

harrie-beton
13 februari 2021, 17:24
Die Astrid speelde in Hydrofish dacht ik

ateng
13 februari 2021, 18:18
Die Astrid speelde in Hydrofish dacht ik
Ja klopt! Ze komt geloof ik uit Veendam maar woont momenteel in Utrecht als ik me niet vergist.

telecastermaster
13 februari 2021, 18:34
Je zingt net zo goed als dat je gitaar speelt.

Ik heb geen negatieve kritiek, maar ik zou zelf er voor kiezen om iets meer opbouw in de song aan te brengen door na enige tijd een eenvoudige bas- en drum partij in te voegen. Maar dat is een persoonlijke keuze.

pasqual
13 februari 2021, 22:29
Hier is zo'n beetje alles goed aan! Sound, zang, gitaar...enige inderdaad de 2e en 3e stem een fractie terug in volume.
Mooi man!

ateng
14 februari 2021, 09:53
Je zingt net zo goed als dat je gitaar speelt.

Ik heb geen negatieve kritiek, maar ik zou zelf er voor kiezen om iets meer opbouw in de song aan te brengen door na enige tijd een eenvoudige bas- en drum partij in te voegen. Maar dat is een persoonlijke keuze.
Thanks!

Het liedje is normaal akoestisch tenminste zo heeft Astrid het geschreven maar heb t een ander sfeer gegeven door elektrische gitaar te gebruiken met delay voor ambience.
Had wel getwijfeld hoor om drum en bas er in te gooien en dat kan alsnog natuurlijk :)

ateng
14 februari 2021, 09:58
Hier is zo'n beetje alles goed aan! Sound, zang, gitaar...enige inderdaad de 2e en 3e stem een fractie terug in volume.
Mooi man!

Dankjewel!
Ja denk smaakkwestie maar thanks voor je opinion.

Fusion
14 februari 2021, 12:14
Mooie stem. Mooie gitaarsound Ik zelf vind dat je bij deze overgan van akoestisch naar elektrisch minimale drum en bas had moeten toevoegen, maar jouw opname jouw keuze :) Top gedaan

Duhsjaak
14 februari 2021, 15:23
Alles krijgt meer sfeer met een elektrische gitaar. Een fijne samenwerking heer Ateng!
Vriendelijke groet, Gus

ateng
15 februari 2021, 22:04
Mooie stem. Mooie gitaarsound Ik zelf vind dat je bij deze overgan van akoestisch naar elektrisch minimale drum en bas had moeten toevoegen, maar jouw opname jouw keuze :) Top gedaan

Thanks!
Misschien dat ik alsnog drum en bas toevoeg.

ateng
15 februari 2021, 22:05
Alles krijgt meer sfeer met een elektrische gitaar. Een fijne samenwerking heer Ateng!
Vriendelijke groet, Gus
Danku Gus!!!

Fusion
16 februari 2021, 09:56
Hey Ateng heb je dit met een click of metronoom gedaan? Zo ja, wat is de exacte bpm?

:D :)

Martijn-w
16 februari 2021, 10:06
Je zingt net zo goed als dat je gitaar speelt.

Ik heb geen negatieve kritiek, maar ik zou zelf er voor kiezen om iets meer opbouw in de song aan te brengen door na enige tijd een eenvoudige bas- en drum partij in te voegen. Maar dat is een persoonlijke keuze.

Hier ben ik het mee eens. Goed gezongen ook. Maar het verdient iets meer spanning en variatie d.m.v. drum en bas.

ateng
17 februari 2021, 19:39
Hey Ateng heb je dit met een click of metronoom gedaan? Zo ja, wat is de exacte bpm?

:D :)
Met Click 116 bpm

Fusion
17 februari 2021, 19:50
Okay thanks hehe

Tristan
18 februari 2021, 10:24
Error Error, dubbele post. :D

Tristan
18 februari 2021, 10:45
De gitaar klinkt erg lekker en ook de zang klinkt mooi.

Wat mij qua punt van opbouwende kritiek het meeste opvalt is dat je uitspraak op sommige momenten toch wel duidelijk Nederlands is, als je hier professioneel iets mee wil doen dan zou ik je aanraden om lessen specifiek gebaseerd op uitspraak te volgen, je zingt goed dus ik denk dat een wat natuurlijkere uitspraak je algehele performance echt naar een hoger plan kan trekken.

Daarnaast volg ik sommige momenten qua timing niet helemaal, ik weet niet of bij het liedje sommige woorden misschien wat onduidelijk in het metrum vallen of dat het de timing is die je zelf gekozen hebt, je lijkt soms qua zang ook ineens iets traag in te komen en dan weer iets te snel te gaan.
Maar goed, met alleen een begeleidende gitaar is dat natuurlijk ook lastig.

Ik ben het eens met sommigen hier dat ik persoonlijk de backing vocals iets zachter in de mix had gezet.
Zeker de eerste keer dat ze inkomen is dat best wel veel meteen.
Je zou eventueel kunnen experimenteren door ze de eerste keer wat zachter te zetten en de tweede keer te laten zoals ze nu zijn.
Misschien dat dat qua opbouw ook nog voor wat variatie kan zorgen, kwestie van proberen of dat werkt of niet (kan ook zijn dat het niet werkt maar het kan leuk zijn om te proberen).
Ik weet niet of iets volume automation aan het begin misschien de manier waarop de eerste keer de backing vocals inkomen wat geleidelijker kan laten verlopen als je het algehele volume toch hetzelfde zou willen houden.

De gitaarpingeltjes vind ik wat in de weg zitten, ik zou daar sowieso de feedback en misschien ook de mix van de delay een stuk omlaag schroeven.
Persoonlijk had ik eerder voor swells gegaan dan die pingeltjes onder de zang, ik vind ze het geheel wat onduidelijk maken.
Of misschien zouden ze een octaaf hoger gespeeld kunnen worden, in combinatie met de brede swells die ik noemde en dan zachter in de mix met wat minder delay?
Een beetje als oplichtende sprankelende puntjes, als een soort van hoop dat die liefde misschien toch weer opbloeit?

De uitspraak we are bleeding dry geeft voor mij eigenlijk een soort van hoop en wanhoop aan, door het uit te spreken wil je er misschien ook iets aan doen en vraag je je af of het mogelijk al te laat is.
Later in het nummer gaat het over we swing and sway, daar zou je dan bijvoorbeeld een open en dichtgaande filter of iets dergelijks kunnen gebruiken ter illustratie van de draaikolk waar je op dat moment inzit, ik denk dan ook aan verschillende gitaarlijnen / akkoordritmes die een beetje tegen elkaar ingaan, dat zou ook een mooi contrast kunnen geven met de rest van het nummer denk ik.

Tja, het is allemaal interpretatie natuurlijk maar dat zijn kort gezegd de ideetjes die meteen bij mij naar boven komen.
Als je toch besluit er nog verder aan te werken dan veel plezier met knutselen! :D

Fobo
18 februari 2021, 11:31
@ Tristan: jij dacht na ’n minuut of twintig ‘ik post ‘m gewoon nog ’n keer, dat zal ‘m leren...’ ;)
Maar wel zinnige comments.

ateng
18 februari 2021, 12:41
De gitaar klinkt erg lekker en ook de zang klinkt mooi.

Wat mij qua punt van opbouwende kritiek het meeste opvalt is dat je uitspraak op sommige momenten toch wel duidelijk Nederlands is, als je hier professioneel iets mee wil doen dan zou ik je aanraden om lessen specifiek gebaseerd op uitspraak te volgen, je zingt goed dus ik denk dat een wat natuurlijkere uitspraak je algehele performance echt naar een hoger plan kan trekken.

Daarnaast volg ik sommige momenten qua timing niet helemaal, ik weet niet of bij het liedje sommige woorden misschien wat onduidelijk in het metrum vallen of dat het de timing is die je zelf gekozen hebt, je lijkt soms qua zang ook ineens iets traag in te komen en dan weer iets te snel te gaan.
Maar goed, met alleen een begeleidende gitaar is dat natuurlijk ook lastig.

Ik ben het eens met sommigen hier dat ik persoonlijk de backing vocals iets zachter in de mix had gezet.
Zeker de eerste keer dat ze inkomen is dat best wel veel meteen.
Je zou eventueel kunnen experimenteren door ze de eerste keer wat zachter te zetten en de tweede keer te laten zoals ze nu zijn.
Misschien dat dat qua opbouw ook nog voor wat variatie kan zorgen, kwestie van proberen of dat werkt of niet (kan ook zijn dat het niet werkt maar het kan leuk zijn om te proberen).
Ik weet niet of iets volume automation aan het begin misschien de manier waarop de eerste keer de backing vocals inkomen wat geleidelijker kan laten verlopen als je het algehele volume toch hetzelfde zou willen houden.

De gitaarpingeltjes vind ik wat in de weg zitten, ik zou daar sowieso de feedback en misschien ook de mix van de delay een stuk omlaag schroeven.
Persoonlijk had ik eerder voor swells gegaan dan die pingeltjes onder de zang, ik vind ze het geheel wat onduidelijk maken.
Of misschien zouden ze een octaaf hoger gespeeld kunnen worden, in combinatie met de brede swells die ik noemde en dan zachter in de mix met wat minder delay?
Een beetje als oplichtende sprankelende puntjes, als een soort van hoop dat die liefde misschien toch weer opbloeit?

De uitspraak we are bleeding dry geeft voor mij eigenlijk een soort van hoop en wanhoop aan, door het uit te spreken wil je er misschien ook iets aan doen en vraag je je af of het mogelijk al te laat is.
Later in het nummer gaat het over we swing and sway, daar zou je dan bijvoorbeeld een open en dichtgaande filter of iets dergelijks kunnen gebruiken ter illustratie van de draaikolk waar je op dat moment inzit, ik denk dan ook aan verschillende gitaarlijnen / akkoordritmes die een beetje tegen elkaar ingaan, dat zou ook een mooi contrast kunnen geven met de rest van het nummer denk ik.

Tja, het is allemaal interpretatie natuurlijk maar dat zijn kort gezegd de ideetjes die meteen bij mij naar boven komen.
Als je toch besluit er nog verder aan te werken dan veel plezier met knutselen! :D

Hey Tristan,

delay in de gitaarpingel zou wat minder in de mix kunnen maar swells is niet wat ik wil. Wou ze direct aanwezig hebben en niet op laten komen... doe ik liever bij Landau dingen ;) Kwestie van smaak allemaal en wat het doel is van een bepaald stukje.

Thanks for your opinion

Tristan
18 februari 2021, 21:32
@Fobo:
Oh wat raar dat mijn reactie dubbel gepost is, dat was niet mijn bedoeling.
Er werd mij eerst gezegd dat ik niet ingelogd was dus heb ik me weer ingelogd, waarschijnlijk heeft dat op de een of andere manier de dubbele post veroorzaakt.

@ateng
Ik zou wel nieuwsgierig zijn wat de pingels doen als ze een octaaf hoger gespeeld worden met wat minder feedback en/of eventueel een lagere mix op de delay.
Daarnaast denk ik dat sommige stukjes wel wat meer partijen kunnen hebben zeker later in het nummer, om nog wat meer aan opbouw en variatie te brengen.
Veel is uiteindelijk smaak/interpretatie gebonden natuurlijk, ik denk uiteindelijk dat je er nog meer uit kan halen als je er langer aan werkt want de basis is al heel mooi. :cooler:

jasses
26 februari 2021, 12:18
Heel mooi! Wat mij betreft moeten die backings helemaal niet stiller, de zang klinkt heel mooi samen, vind ik leuk zo.

Wel eens met Tristan dat extra arrangement (niet te veel (echt niet te veel, gaat 'm geen goed doen), maar gewoon wat extra accenten en inkleuring hier en daar) het geheel nog beter kan maken.

ateng
26 februari 2021, 14:03
Heel mooi! Wat mij betreft moeten die backings helemaal niet stiller, de zang klinkt heel mooi samen, vind ik leuk zo.

Wel eens met Tristan dat extra arrangement (niet te veel (echt niet te veel, gaat 'm geen goed doen), maar gewoon wat extra accenten en inkleuring hier en daar) het geheel nog beter kan maken.
Hey thanks,
Ja backingvocals is mijn manier en smaak van afmixen.
Voor de rest kan het wel wat spanning gebruiken hoor ben ik mee eens maar inderdaad niet te veel.