PDA

View Full Version : Beyond the Horizon



glacius
10 februari 2021, 22:39
Hier eentje van mij.. benieuwd wat jullie vinden van mijn creatie

https://youtu.be/u9xQvAdtltI

Fobo
11 februari 2021, 09:44
Beter maar gelijk zeggen: Nadat de zang begon ben ik afgehaakt. Elke vorm van muziek heeft zo z’n grenzen van wat acceptabel is qua ‘zuivere tonen’; jij hebt die grens wel erg ver opgerekt.
Sorry, kan er niks beters van maken.

Fusion
11 februari 2021, 09:45
Nu ik Fobo's post heb gelezen, ga ik m toch maar wel luisteren hehe :D

Duhsjaak
11 februari 2021, 10:10
Link werkt niet. Ik hem m gekopieerd en in de browser geplakt.

Om tot de conclusie te komen dat ik het met Fobo eens moet zijn.

Vond de gitaren erg rauw klinken. Niet heavy maar gewoon...., alles bij elkaar vond ik het niet prettig luisteren zou Anouk zeggen.
Vriendelijke groet, Gus

Midwolda
11 februari 2021, 10:27
Helemaal afgeluisterd. "Unmastered Lo-Fi DEMO", soit. :)
Ik hoor er wel de potentie van in (zeg je dat zo?). Compositie en arrangement vind ik in de basis wel okee, zou wat meer Q&A tussen zang en sologitaar wensen. Denk ook dat het met een kundige zanger(es!) op een veel hoger plan uitkomt. Kun jij je focussen op de instrumenten en de mix. ;)

guitarkid2
11 februari 2021, 10:32
Blijft een vreemd fenomeen
Een sjan ryder, sheen macowann, joee ramone ev, komen er wel weg mee bij mij terwijl dit een soort meewarige glimlach bij mij uitlokt
Genre ?
Ik weet het niet

Als je me de stems van zang en een stereo spoor van de muziek opstuurt kan ik het wel voor je rechttrekken
Of beter ga opzoek naar een zanger
Want muziek zit zeker niet slecht inmekaar imo

maxdb
11 februari 2021, 11:21
Leuk stuk muziek hoor, los van de zang dan.
Ben je je bewust van je beperkingen als zanger, of vind je het gewoon mooi zo? Qua mix kan het wel beter maar ik weet niet wat je bedoeling was, is het gewoon een demootje om het idee vast te leggen of vind je het een affe produktie?
Ik ben zelf ook met een nummer bezig wat Horizon heet, ik vind het een leuk fenomeen, het bestaat fysiek eigenlijk niet, je kan er nooit komen, en er voorbij al helemaal niet. Dat wil niet zeggen dat er niets is achter de horizon natuurlijk.
Misschien ligt er wel een tweede poging van dit stuk te wachten.
Succes!

Edit: Ow, Unmastered LoFi Demo, duidelijk dus.

Martijn-w
11 februari 2021, 11:29
Ik ben het wel eens met bovenstaande commentaren.
Wat muziek / compositie betreft absoluut potentie, maar de zang zit er af en toe echt behoorlijk naast.
Daarnaast vind ik het ook niet per se een super mooie zangstem.

FransT
12 februari 2021, 11:04
Vreemd, ik heb eigenlijk weinig problemen met de zang, of met de rauwheid. Als in deze song alles ‘rechtgetrokken’ zou worden zou ik er meer problemen mee hebben denk ik.

Tupelo
12 februari 2021, 15:57
Sluit me aan bij wat er al gepost is over de zang.
Muzikaal vind ik het best wel oké, klinkt lekker, goede spanningsboog.

arnoldtims
12 februari 2021, 18:01
Kan niks over de muziek zeggen, zit wel goed in elkaar denk ik maar ik vind bijna alles in deze stijl niet veel aan.
Maar ik vind je zang eigenlijk zo slecht niet, in de zin van klank. Het is niet erg zuiver maar in tegenstelling wat veel beweren, kan je daar echt wel aan werken. En in de basis vind ik je klankkleur helemaal niet zo slecht en je heb aardig bereik.

glacius
14 februari 2021, 12:40
Dank voor de feedback mannen.

For the record. Ik ben niet de zanger hé. Ik zou t zelf niet beter kunnen, sterker nog, ik zou t nog minder goed doen.

Gekke is dat ik eerder een bandje heb gehad met deze zanger, was destijds stukken beter. Wellicht kwestie van roestig zijn na jaren niets doen?
En dat ie nogal hard in de mix staat helpt ook niet echt.

Voor mij gaat t m voornamelijk om het arrangement waar ik best wel trots op ben dat ik dit zo heb kunnen verzinnen.

Is tevens mijn allereerste eigen mix, en ik leer van alle feedback die ik ontvang. Waarvoor opnieuw dank!

glacius
14 februari 2021, 12:42
Als je me de stems van zang en een stereo spoor van de muziek opstuurt kan ik het wel voor je rechttrekken


Wellicht zou ik hier wel gebruik van willen maken ja. Pm?

guitarkid2
14 februari 2021, 13:40
Ok
We transfer linkie ?

glacius
14 februari 2021, 16:50
Ok
We transfer linkie ?

Prima plan

lcvanderhelm
15 februari 2021, 18:04
Lekkere muziek, Tool fans?
De zang kan hier en daar wel beter maar past wel bij het geheel.
Laat de zanger nog eens kritisch naar zijn eigen werk luisteren,want ik weet zeker dat hij het beter kan.