PDA

View Full Version : Toelatingseissen bij de popacedemie...



Guitarfreak
9 augustus 2003, 21:52
Hoi,

Ik wil heel misschien naar de popacedemie maar ik weet niet wat de toelatingseissen zijn. Ik hoorde van een vriend dat er maar 1 op de 30 word toegelaten (zeer zwaar dus als ik dat allemaal zo hoor). Maar wat moet ik allemaal kunnen, voordat ik aan die test kan deelnemen.

Alvast bedankt,

De groetn!

SiNiSTRaL
10 augustus 2003, 00:27
je bedoelt zeker de rock academie, en dat is helemaal niet zo zwaar, als je je instrument goed beheerst, qua toonladdertjes en improvisatievermogen (en boven alles: als ze enige vorm van talent kunnen bespeuren) dan moet je wel aangenomen kunnen worden

www.rockacademie.nl ?

Guitarfreak
10 augustus 2003, 10:36
Ik bedoel niet de rockacedemie:) ik bedoel toch echt te popacedemie... Maar de rockacedemie waar is dat? Staat me iets van bij dat dat in Utrecht was? Ik hoor het wel thanx.

slayurrr
10 augustus 2003, 12:12
Fontys Rockacademie
Hoevenseweg 55A te Tilburg


staat op die site, limburg dus 8-)

Swan
10 augustus 2003, 12:35
ligt tilburg in limburg tegenwoordig

dvmutzy
10 augustus 2003, 22:59
kennenlijk :D.

maar ff serieus: zijn de eisen voor de popacedemie anders dan voor de rockacedemie en kost het daar ook geld als je toelatingsexamen wilt doen?

Kitchen-Marshall
10 augustus 2003, 23:16
Kijk effe lekker op http://www.popacademie.nl/ voor je toelatingseisen aan de saxion popacademie te enschede!

...en succes ermee! :-D

edjehunter
11 augustus 2003, 00:56
weet je uberhaubt wel zeker dat je naar de popacademie wil, je bent dan zo'n academie product. Muziek moet je voelen en je kan wel het een en ander aan techniek leren , maar op zo'n academie wordt je toch gevormd
Als je het echt serieus in de muziek wil maken, dan moet je gewoon veel oefenen en inzet hebben. GEVOEL en TALENT spelen natuurlijk ook een grote rol (nou ja meestal). Het enige wat je kan helpen bij de popacademie zijn de connecties, maar de rest is in ieder geval niks voor mij.

greetz, sebas

SiNiSTRaL
11 augustus 2003, 00:59
je moet theoretisch en praktisch toelating doen:
prak:
Toelatingseisen / examenbeschrijving Gitaar

- voorspelen van 2 in stijl uiteenlopende stukken die representatief zijn voor wat je kunt waarbij het niet gaat om de kwantiteit, maar om de kwaliteit; dus liever lekker dan moeilijk

- ritme test: een ritme vasthouden bij het meespelen van een groove, waarbij de groove voor een steeds langere periode wordt weggelaten

- voorspelen / naspelen: er wordt een fragment voor gespeeld dat je op gehoor zo snel mogelijk moet naspelen

- noten lezen

- akkoordsymbolen (inclusief ritmische aanwijzingen, vorm) lezen zowel begeleidend als solistisch

Je hoort na het examen direct of je voor deze onderdelen toelaatbaar verklaard bent tot de vakopleiding, of eventueel voor de vooropleiding

Theo:

Toelatingseisen / examenbeschrijving Theorie

Je wordt op de volgende onderdelen getest:

- kennis algemene muziekleer: intervallen / toonladders / akkoordenleer / voortekens (kwintencirkel) etc.

- nazingen van een voorgespeeld melodisch fragment

- noten lezen

- intervalherkenning (secundes, tertsen, kwarten, overmatige kwart etc.)

- akkoordherkenning (majeur, mineur, dominant, septiemakkoorden, omkeringen etc.)

- van blad zingen



dus als je tot de 5e/6e klas geen muziek op school hebgt gevolgd en je hebt geen les (gehad) geef ik je weinig kans ;)

dvmutzy
11 augustus 2003, 01:49
ah, das toch wel anders dan de rockacedemie.
en weer een reden om te zeggen: kut2efase

marc_o
18 augustus 2003, 13:14
ademhalen en geld meenemen, meer heb je niet nodig