PDA

View Full Version : This Is Eva La Voix



Little Jay
29 januari 2021, 18:37
Teaser:


https://youtu.be/nq8Qhhy68AQ


Het album was natuurlijk al uit op CD maar nu een releaseparty er voorlopig toch nog niet in zit hebben we toch ook maar op alle streaming media gereleased....

Enjoy en ben benieuwd naar jullie ongezouten kritiek! ;-)

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210129/f88a0f793646838462ab95b817781cbb.jpg

Spotify:
https://open.spotify.com/album/7HkKCAI9OurHAyg7UVxtmJ?si=lFYbCwelR86sT3zs2467dQ

Apple Music:
https://music.apple.com/nl/album/this-is-eva-la-voix/1523181291

Deezer:
https://www.deezer.com/en/artist/82040812

Etc., etc. 😉😎

JVGM-music
29 januari 2021, 19:20
Jazzy dus..En laat ik daar nu echt geen kaas van gegeten hebben. Maar het klinkt allemaal wel goed, dat moet gezegd...gestopte trompet een leuk detail. Muziek voor in een bar lounge lijkt me.... Kortom ; kan binnen het genre zeker zijn plaats vinden. Proficiat met dit album. Dat u er maar veel van mag verkopen.

FransT
29 januari 2021, 19:31
In ieder geval wel een fijne teaser (in stijl!)
Is daar de muziek ook van door jullie gedaan?
Ik dacht dat (afgaande op vorige clips) de band een vrij kleine bezetting had.
Op de teaser lijken er nogal wat blazers van de partij.
Helaas geen lid van steaming diensten, dus dan is het lastig luisteren

Erik de Perik
29 januari 2021, 19:56
Mooi muzikaal gezongen, niet een heel volle stem maar wel met veel feel. Klinkt het beste als ze zichzelf blijft dus geen kunstjes.
Klinkt allemaal wel wat braaf (mix!) en ik blijf geen fan van de saxofonist, sorry.

Little Jay
29 januari 2021, 20:38
In ieder geval wel een fijne teaser (in stijl!)
Is daar de muziek ook van door jullie gedaan?
Ik dacht dat (afgaande op vorige clips) de band een vrij kleine bezetting had.
Op de teaser lijken er nogal wat blazers van de partij.
Helaas geen lid van steaming diensten, dus dan is het lastig luisteren

Je kunt ook op YouTube luisteren!

https://youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_mGcpWFiK9NN8NAuLCA1Z00JcAt15 8Vs6c

Nee de muziek van de teaser is niet van ons, die teaser is een standaardtemplate uit de iMovie-app :-) Omdat het storyboard synchroon loopt met de de muziek is dat lastig veranderen. Is ook maar een geintje, op de iphone in elkaar geflantst ;-)

Little Jay
29 januari 2021, 20:49
Mooi muzikaal gezongen, niet een heel volle stem maar wel met veel feel. Klinkt het beste als ze zichzelf blijft dus geen kunstjes.
Klinkt allemaal wel wat braaf (mix!) en ik blijf geen fan van de saxofonist, sorry.

Thanks en je hoeft geen sorry te zeggen hoor!

Dat brave is wat ‘t uiteindelijk geworden is. Het is alweer bijna een jaar geleden gemixt en dat was kennelijk ons concept. Nu zouden we het anders doen. We hebben al bedacht dat we het volgende album in ieder geval niet zo in één keer op gaan nemen; door de overspraak konden we niets veranderen in een take, dus het is echt heel old school opnemen geweest. Ga je ook braver van spelen trouwens, vooral in je solo’s want je wil niet de take verprutsen.

FransT
29 januari 2021, 21:49
Je kunt ook op YouTube luisteren!

https://youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_mGcpWFiK9NN8NAuLCA1Z00JcAt15 8Vs6c



Ah. Net beluisterd; staat er allemaal goed op alleen denk ik dat het een meerwaarde krijgt als je jullie ook live gezien hebt. Dat heb ik met deze muziek; lekker om bij aanwezig te zijn, en dan naderhand nog effe terugluisteren.
Full of shit, is mijn favoriet!
Is net wat anders.

Little Jay
30 januari 2021, 03:05
Ah. Net beluisterd; staat er allemaal goed op alleen denk ik dat het een meerwaarde krijgt als je jullie ook live gezien hebt. Dat heb ik met deze muziek; lekker om bij aanwezig te zijn, en dan naderhand nog effe terugluisteren.
Full of shit, is mijn favoriet!
Is net wat anders.

Top! Ja live zien is zeker meerwaarde denk ik! Full Of Shit is heel mooi geworden vind ik zelf, daar heeft engineer en producer Redmer Kamsma de delay uitgebuit voor een toffe sfeer.

Duhsjaak
30 januari 2021, 07:31
Dat ik wel graag naar jullie luister is natuurlijk geen geheim.
De teaser doet het niet op mijn iPad (met fatsoenlijke koptelefoon, dat dan weer wel), maar begrijp ik nou dat dat niet van jullie is die teaser? Het kost op mijn leeftijd steeds wat extra om het bij te houden.

Ik vindt t gwoon lekker. Dat je er verstand van moet hebben is natuurlijk een mythe. De kunst is zo weinig mogelijk verstand ervan te hebben en maximaal ervan te genieten. En lukt dat laatste niet, dan helpt verstand je niet verder. Mijn mening maar.

Vanavond goed hoorbaar maar niet te hard op een paar lekkere speakers. Gaan de freule en ik er fijn naar luisteren.
Het eerste liedje was alvast veelbelovend.
Gefeliciteerd!!!
Vriendelijke groet, Gus

Fobo
30 januari 2021, 11:05
Fijne muziek! Zangeres heeft beetje weinig volume (in de stem dan...) maar zingt erg lekker en ‘flexibel’ (hoor qua frasering af en toe Billie Holiday langskomen). Gitaarsolo’s gewoon erg lekker, geen notenpoep, ritmegitaar heerlijk swingend en stuwend, geeft de songs power.
Drummer oke. Toeteraar kan ik niet goed plaatsen: vreemde improvisaties af en toe (of ze zijn zo geniaal dat ik ze niet begrijp).
Ben met Erik eens dat het wat ‘braaf’ klinkt; aan de andere kant zou ik niet weten hoe dat anders had gekund. Mix is wel mooi transparant met veel diepte.
Hij staat op mijn play-list. Chapeau!

Little Jay
30 januari 2021, 11:27
Dat ik wel graag naar jullie luister is natuurlijk geen geheim.
De teaser doet het niet op mijn iPad (met fatsoenlijke koptelefoon, dat dan weer wel), maar begrijp ik nou dat dat niet van jullie is die teaser? Het kost op mijn leeftijd steeds wat extra om het bij te houden.

Ik vindt t gwoon lekker. Dat je er verstand van moet hebben is natuurlijk een mythe. De kunst is zo weinig mogelijk verstand ervan te hebben en maximaal ervan te genieten. En lukt dat laatste niet, dan helpt verstand je niet verder. Mijn mening maar.

Vanavond goed hoorbaar maar niet te hard op een paar lekkere speakers. Gaan de freule en ik er fijn naar luisteren.
Het eerste liedje was alvast veelbelovend.
Gefeliciteerd!!!
Vriendelijke groet, Gus

Dank dank!

Nou, de teaser heb ik wel zelf gemaakt maar ik heb een template gebruikt dat standaard in iMovie zit: dan hoef je alleen maar alle teksten, foto’s en filmpjes te vervangen met je eigen materiaal (best een hoop werk en gepriegel op een iPhone trouwens....). De template heeft een story-lijn die is afgestemd op de breaks en crescendo’s in de muziek die eronder zit (stukje jaren 60 filmmuziek door orkest lijkt het?). Had ons eigen nummer eronder gezet maar dan gaat het effect van de breaks en crescendo’s verloren... dus oorspronkelijke muziek eronder laten staan. Die is ook gimmick-y genoeg voor een grappig effect vind ik. En zoals gezegd: het is maar een geintje. Zou trouwens wel gewoon moeten werken op een ipad?!?!

arjanb01
30 januari 2021, 11:29
Ik heb het album beluisterd via de YT link en chapeau. Echt heel mooi jazz album geworden. Eva zingt lekker, mooie heldere stem met een heel ieniemienie randje wat mooi matcht met deze muziek.
Braaf of niet, erg mooi en jammer dat jullie niet kunnen optreden want deze muziek verdient een groter publiek.
Had ik al wel gezegd dat Eva moet stoppen met roken? Anders zijn we haar te jong kwijt en dat zou doodzonde zijn 😬

Little Jay
30 januari 2021, 11:32
Fijne muziek! Zangeres heeft beetje weinig volume (in de stem dan...) maar zingt erg lekker en ‘flexibel’ (hoor qua frasering af en toe Billie Holiday langskomen). Gitaarsolo’s gewoon erg lekker, geen notenpoep, ritmegitaar heerlijk swingend en stuwend, geeft de songs power.
Drummer oke. Toeteraar kan ik niet goed plaatsen: vreemde improvisaties af en toe (of ze zijn zo geniaal dat ik ze niet begrijp).
Ben met Erik eens dat het wat ‘braaf’ klinkt; aan de andere kant zou ik niet weten hoe dat anders had gekund. Mix is wel mooi transparant met veel diepte.
Hij staat op mijn play-list. Chapeau!

Merci, thanks! Vergelijking met Billie Holiday is een groot compliment denk ik!

Little Jay
30 januari 2021, 11:58
Ik heb het album beluisterd via de YT link en chapeau. Echt heel mooi jazz album geworden. Eva zingt lekker, mooie heldere stem met een heel ieniemienie randje wat mooi matcht met deze muziek.
Braaf of niet, erg mooi en jammer dat jullie niet kunnen optreden want deze muziek verdient een groter publiek.
Had ik al wel gezegd dat Eva moet stoppen met roken? Anders zijn we haar te jong kwijt en dat zou doodzonde zijn 😬

Dank Arjan!

Je gebeden zijn verhoord: Eva is afgelopen December helemaal gestopt met roken!

RoryVDW
30 januari 2021, 14:38
Jazzy is nu nie mijn stijl..maar ik vind het👌👌👌👌

Little Jay
30 januari 2021, 15:11
Jazzy is nu nie mijn stijl..maar ik vind het👌👌👌👌

Thanks man!

arjanb01
30 januari 2021, 15:51
Dank Arjan!

Je gebeden zijn verhoord: Eva is afgelopen December helemaal gestopt met roken!

Grappig, heeft ze toch naar mij geluisterd 😉
Hopelijk mogen jullie weer gauw optreden want jullie muziek verdient het gehoord te worden👌

JVGM-music
30 januari 2021, 16:55
Vraag mij af; zou een galmpje haar stem geen deugd doen? Dat het net wat dieper klinkt?

Little Jay
30 januari 2021, 19:31
Vraag mij af; zou een galmpje haar stem geen deugd doen? Dat het net wat dieper klinkt?

Ja nog meer galm? We hebben Eva nogal af moeten remmen in haar galm gebruik, vooral ook live, ze is een groot fan van galm, hoe meer hoe beter. Maar het kan snel erg karaoke-rig klinken daardoor vind ik zelf ;-)

Erik de Perik
30 januari 2021, 19:33
Galm voegt zelden iets toe. Ik hou juist van straight vocals. Hooguit kun je over de hele opname een ambient galm leggen, waardoor het wat meer een live karakter krijgt.

Fobo
30 januari 2021, 22:24
Galm voegt zelden iets toe. Ik hou juist van straight vocals. Hooguit kun je over de hele opname een ambient galm leggen, waardoor het wat meer een live karakter krijgt.

Yep, mee eens.

Little Jay
30 januari 2021, 23:16
We hebben vooral de natuurlijke galm van de ruimte gebruikt volgens mij. Ik weet eigenlijk niet of Redmer bij het mixen nog galm heeft toegevoegd. Veel zal het niet zijn.

Wel weet ik dat hij tijdens de opnamen ook 2 overhead mics in de ruimte had staan, heel hoog, en dat hij die tracks in de mix heeft gebruikt om het ruimtelijk te maken.

Fobo
30 januari 2021, 23:24
Wel weet ik dat hij tijdens de opnamen ook 2 overhead mics in de ruimte had staan, heel hoog, en dat hij die tracks in de mix heeft gebruikt om het ruimtelijk te maken.
Daar is niks op tegen, dat maakt het inderdaad ruimtelijk.
Meer galm op de zang maskeert (vaak) onvermogen van de vocalist; is hier helemaal niet nodig.

paulusdeBKB
31 januari 2021, 07:49
Leuke plaat hoor! Ik hoor de blazers zich inhouden; is dat om niet te hard te spelen in de ruimte of is het een artistieke keuze?

En die foto... :lovelove:

Little Jay
31 januari 2021, 10:06
Leuke plaat hoor! Ik hoor de blazers zich inhouden; is dat om niet te hard te spelen in de ruimte of is het een artistieke keuze?

En die foto... :lovelove:

Thanks man! Ik denk dat iedereen ingehouden speelde. Dat vind ik wel het nadeel van alles in één keer opnemen, zonder mogelijkheid tot correctie achteraf: je wil niet de hele take verprutsen door een foute noot(want je foute noot staat ook op de andere sporen door de overspraak) dus hou je je toch in.... (en er staan toch genoeg foute noten op de band als je maar lang genoeg luistert, haha)

Fobo
31 januari 2021, 11:46
Thanks man! Ik denk dat iedereen ingehouden speelde. Dat vind ik wel het nadeel van alles in één keer opnemen, zonder mogelijkheid tot correctie achteraf: je wil niet de hele take verprutsen door een foute noot(want je foute noot staat ook op de andere sporen door de overspraak) dus hou je je toch in.... (en er staan toch genoeg foute noten op de band als je maar lang genoeg luistert, haha)

Het heeft natuurlijk wel z’n charme: meer spanning, spontaniteit enzo.
Perfectie slaat de muziek wel ’n beetje dood; nou ja, vind ik dan....

Little Jay
31 januari 2021, 13:04
Het heeft natuurlijk wel z’n charme: meer spanning, spontaniteit enzo.
Perfectie slaat de muziek wel ’n beetje dood; nou ja, vind ik dan....

Is ook weer zo! Was ook erg tof om het zo ‘old school’ te doen! En het gaat wel snel, alle tracks in een weekend opgenomen, inclusief zang en 2e stemmen!

*edit: oh wacht nee nou lieg ik, we hadden eerder natuurlijk al 3 singles opgenomen die nu ook op het album staan. De overige 7 tracks in een weekend!

jasses
3 februari 2021, 10:01
Fijn plaatje hoor! Heb het gisteren op de achtergrond opgezet tijdens de lunch, en m'n vriendin vroeg redelijk snel wat ik had opgezet.

En ze gebruikte niet de frase "welke rommel heb je nu weer gevonden".

Dus dat is een goed teken.

Little Jay
3 februari 2021, 11:11
Fijn plaatje hoor! Heb het gisteren op de achtergrond opgezet tijdens de lunch, en m'n vriendin vroeg redelijk snel wat ik had opgezet.

En ze gebruikte niet de frase "welke rommel heb je nu weer gevonden".

Dus dat is een goed teken.

Hahaha cool!

beruk
3 februari 2021, 15:53
Fijne zomeravond muziek voor een februari dinsdagmiddag. De zangeres mist swing, als ik naar ï dont want to fall in love luister, zit ik op mijn stoel zo van: ga nou, GA NOU!! Kan een keuze zijn, maar ik vind het jammer. Lekker organisch geluid.

Little Jay
3 februari 2021, 16:19
Fijne zomeravond muziek voor een februari dinsdagmiddag. De zangeres mist swing, als ik naar ï dont want to fall in love luister, zit ik op mijn stoel zo van: ga nou, GA NOU!! Kan een keuze zijn, maar ik vind het jammer. Lekker organisch geluid.

Thanks! Eva komt niet uit de jazzhoek, dus tsja, dat zou zomaar kunnen ;-)

Martijn-w
4 februari 2021, 15:57
Galm voegt zelden iets toe. Ik hou juist van straight vocals. Hooguit kun je over de hele opname een ambient galm leggen, waardoor het wat meer een live karakter krijgt.

Mwa, galm kan veel doen. Luister eens naar wat het bijvoorbeeld doet voor Heart bij Alone. Het wordt veel meer staccato gezongen dan je denkt, door de galm:


https://www.youtube.com/watch?v=WfCwv4USNb4

Martijn-w
4 februari 2021, 15:58
Over Eva La Voix.

Klinkt lekker deze muziek. Maar inderdaad wel een tikkeltje braaf. Daardoor wordt het wellicht wat saai.

Tupelo
4 februari 2021, 17:23
Ik moet in de mood zijn voor een heel album vermoed ik.
Dat het knap in elkaar zit geloof ik op voorhand met LJ.
Primaire reactie, schakel werkelijk net in en vraag mezelf onmiddellijk af; Eva Rickie Lee Jones in de platenkast misschien.
Oké, ze gaat toch wel wat meer de breedte in.
Ze doet me in haar frasering hier en daar aan Rickie Lee Jones denken, vooral op de openingstrack.
Need I say, I like RLJ ? :)

Little Jay
4 februari 2021, 19:10
Rickie Lee Jones! Die heb ik nauwelijks op m’n radar maar even wat dingen van haar gecheckt en er is zeker raakvlak! Van mijn kant iig niet een bewuste inspiratie bij het schrijven van de muziek en Eva hoor ik er ook nooit over. Gek genoeg is ze zelf behoorlijk fan van Beth Hart maar het verschil tussen haar zang en Beth kan haast niet groter zijn...

Little Jay
4 februari 2021, 19:15
Omdat je eigenlijk nooit de credits ergens ziet hier de achterkant van de album hoes:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210204/a0c05a88e48caca4e52dd7a712dbd745.jpg

Martijn-w
4 februari 2021, 20:49
Het is goedgekeurd door mijn vrouw trouwens. Ze zei uit het niets.. dit is wel een lekker achtergrondmuziekje.

Little Jay
4 februari 2021, 21:38
Het is goedgekeurd door mijn vrouw trouwens. Ze zei uit het niets.. dit is wel een lekker achtergrondmuziekje.

Lekker achtergrondmuziekje.... het hoogste compliment dat je als jazzmuzikant kunt bereiken, hahaha!

Erik de Perik
4 februari 2021, 21:40
Beter dan “liftmuziek” toch? 😜

Little Jay
4 februari 2021, 21:44
Da’s ook weer zo 😆😆

Martijn-w
4 februari 2021, 21:54
Jazz is toch ook voor de achtergrond? :D
Het was meer dat het fijne muziek was voor tijdens het koken.

Little Jay
4 februari 2021, 22:19
Was ook maar een geintje hoor!
Ben al lang blij dat het gewaardeerd wordt, op welke wijze dan ook!

En ja, ik draai zelf jazz heel vaak als achtergrond muziek

Erik de Perik
4 februari 2021, 23:47
Je hebt ook nog 'Chinese jazz', da's van die easy listening jazz met zo'n fafafafafahh sax, die ze bij de Chinees altijd aan hebben staan. Past naadloos bij het aquarium.

Little Jay
5 februari 2021, 10:00
Fijne zomeravond muziek voor een februari dinsdagmiddag. De zangeres mist swing, als ik naar ï dont want to fall in love luister, zit ik op mijn stoel zo van: ga nou, GA NOU!! Kan een keuze zijn, maar ik vind het jammer. Lekker organisch geluid.

Eva is geen jazz-swinger, meer een ‘balladeer’ denk ik.

Hier een Billie Holiday covertje:

https://www.instagram.com/tv/CJ_fpLFh7gK/?utm_source=ig_web_copy_link

(Helaas alleen op Instagram)