PDA

View Full Version : wat moet ik doen??



-robbert-
9 augustus 2003, 19:52
hey, ik ben nu in het bezit van een marshall valvestate 1 head + zo'n bijbehorend cabinet. Ook van de 1e serie, dus met 4 celestions. Nu heb ik een probleempje, mn versterker klinkt goed, maar eigenlijk is hij me iets te groot om te vervoeren, en wil ik die typische oversturende buizensound hebben.

ik zoek dus nu een combo met een VET scheurkanaal (Ik speel muziek in een bandje wat punkrock'nroll speelt á la the hives... ) Dus kom ik in principe uit op een volledig buizen versterker??

Nu is mijn vraag, Wat voor iets raden jullie me aan, en zou ik zoiets (2e hands) kunnen ruilen met mijn huidige versterker? Er is echt nog nix aan behalve wat krasjes....

Alvast bedankt,

robbert


oja, mijn gitaar is een Epiphone SG

Ic3gl0vE
9 augustus 2003, 19:59
als je blij bent met de head, waarom dan niet gewoon een kleiner cabinet?

-robbert-
9 augustus 2003, 20:03
en wil ik die typische oversturende buizensound hebben.

ik zoek dus nu een combo met een VET scheurkanaal (Ik speel muziek in een bandje wat punkrock'nroll speelt á la the hives... ) Dus kom ik in principe uit op een volledig buizen versterker??




ik ben tevreden over mn versterker, maar ik wil graag de buizensound in mn bezit hebben

FragDaddy
10 augustus 2003, 01:33
2ehands JCM800 combo ??
DSL401 combo??

ow. waarschuwing vooraf. die combo's zijn echt LOEIZWAAR. een buizenversterker is zoiezo al zwaar door de grote trafo's, maar als er nog een 1x12 of 2x12 kast aan vastgeschroefd is, wordt het helemaal lompzwaar.

dusse. het is nou niet echt alsof je een buizencombo zo in je broekzak wegstopt.

Diedo
10 augustus 2003, 16:28
die DSL is niet zo heel erg zwaar hoor... is best een handzaam dingetje en kan aardig scheuren--> onthoud deze!

Diedo

skabouter
10 augustus 2003, 16:39
er staat een jcm800 combo voor 400 online. marktplaats of gitaarmarkt, kijk daar eens naar. voor punkrock`n roll ideaal. (pps speelt er ook over, dacht ik , nou duidelijker voorbeeld kan niet :P)

zZoRgO
10 augustus 2003, 17:27
2x12 cab ipv 4x12...?

ben dat ook nog van plan...

FragDaddy
10 augustus 2003, 17:53
die DSL is niet zo heel erg zwaar hoor..

In ieder geval 'iets' zwaarder dan een valvestate head


er staat een jcm800 combo voor 400 online. marktplaats of gitaarmarkt, kijk daar eens naar. voor punkrock`n roll ideaal. (pps speelt er ook over, dacht ik , nou duidelijker voorbeeld kan niet :P)

ik gebruik hem ook. tel er nog 200 euro bij op voor nieuwe buizen en 60 euro voor een overdrive pedaal en je hebt een hele brute versterker voor weinig geld.

lekker met het overdrive pedaal op kanaal 1 en flink scheuren maar.. AC/DC achtig.. geweldig :razz:

skabouter
10 augustus 2003, 19:30
dit issum: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=12244

tja, nieuwe buizen en OD pedal kan, maar is misschien niet nodig, hoor :)
en dan heb je voor 400 ook al een super mooi amp

-robbert-
10 augustus 2003, 20:04
oke bedankt voor de uitleg!

maar wat zou ik terug kunnen krijgen voor mn valvestate versterker? (top + kast) ?

robbert