PDA

View Full Version : HNAD: Peavey 6505



YannickH
17 januari 2021, 15:29
Ik heb van een kennis deze Peavey 6505 gekocht. Made in USA.
God wat een amp!
Het eerste wat ik dacht was: heb ik spijt dat ik 10 jaar geleden zoveel geld heb verspild aan die Mesa Boogie Dual Rectifiers. Had ik deze toen maar gekocht...
Ben blij dat ik deze eindelijk heb.
Gebruik hem met een Marshall 1960B 4x12 cab met 2 V30 en 2 G12T-75 in X-pattern.

Channel1 op 5 geeft je de perfecte 80's hair sound.
Channel2 geeft je een prachtig romig sologeluid tot death metal oorlog sound...

Hij heeft 2 inputs: Normal Gain en High Gain.
Als ik Normal gain neem en channel 1 op standje 4 dan doet hij zelfs met mijn hele malmsteen setup mijn plexi ondergaan.
Met mijn plexi hoor ik ook niet zo het verschil dat ik 2 andere speakers had in mijn cab en de FX-loop is absoluut niet waaaw en toen ik die Peavey aansloot kwam mijn cabinet echt tot leven.

Ik ga nog een paar dagen geregeld switchen tussen de 2 heads maar het kan goed zijn dat ik mijn Marshall 1987x te koop ga zetten. Hij kan echt niet op tegen de peavey.

Snap trouwens niet dat in de metalcore tijd al die bands deze amp met een oversized Mesa cab gebruikte want dit ding heeft zoveel bottom end... moet het met mijn normale Marshall cab al terugschroeven, ik wil niet weten hoe het blaast met een Mesa cab :s

https://i.ibb.co/Q6QQ2tP/peavey.jpg

Jasper.
17 januari 2021, 18:52
Vet man! Ik ben heel blij met mijn recto. Wij hebben net een EP opgenomen en na de eerste mix was ik niet zo tevreden met mijn sound en heb ook nagedacht om een 5150 achtige te nemen. Maar na de 2e mix ben ik weer tevreden met de sound. Zou alleen wel eens wat meer pedalen in de loop willen gebruiken. Enige overweging voor mij nu om een andere amp te proberen is dat ik eigenlijk wel graag een seriële loop wil. Klassieker die Peavey! Ik zou best eens 1 of 2 keer met zo een willen repeteren om te zien of het wat is.

Zo'n mesa cab kan veel bottom end hebben maar dat hoeft niet té te zijn. Het fijne bij die cabs vind ik dat het gewoon heel strak is en gecontroleerd. Het wordt niet snel muddy/floppy.
Ik gebruik tegenwoordig overigens een Orange cab van mijn bassist :seriousf: Gewoon omdat die iets meer vintage klinkt dan de mesa. Die sound gebruikt echt iedereen.

Thiez
18 januari 2021, 07:36
Peaveys zijn wel leuke amps inderdaad, zeker voor de hardere genres. Ik miste zelf na uitvoerig testen een beetje de lekkere low gain crunch. Het is allemaal erg stevig en zodra je op kanaal 1 de gain echt terug gaat draaien wordt hij wat gruizig, vond ik zelf althans.

Mesa's zijn helemaal niet mijn ding. Recto's hebben wat mij betreft echt een pedaal nodig om hem strak te krijgen en te laten prikken.
Die mesa cabs zijn loodzwaar, dat vind ik ook een voordeel aan die marshall cabjes, scheelt 15kg geloof ik.

Maar goed, blijft allemaal een kwestie van smaak, toepassing, en wat je wilt horen. Mooie amp!

YannickH
18 januari 2021, 11:17
Ik heb ook mooie tonen gehaald uit mijn recto's. betere uit mijn 2 kanaal rev G dan uit de 3 kanaal want als je daar 1mm aan een knopje draaide was je tone zo anders. De 2 kanaals zijn niet zo gevoelig.
Alleen zijn het zo'n droge bakken. Je had echt wel een drive pedaal nodig imo.

Qua cabs gebruikte ik: 1 oversized Mesa 4x12 en 2 Mesa 2x12.
Heb ondertussen nog een 4x12 Orange gehad met V30, 4x12 ENGL pro, 2x12 ENGL pro, Marshall 4x12 V30, Marshall 2x12, Marshall 4x12 met G12T-75...

God heb al zoveel gehad maar ben eindelijk tevreden met deze speaker combinatie. Klinkt zo lekker 80's maar kan er toch heavy mee gaan.
De G12T-75 speakers waren altijd zeer schel en scherp van sound en de V30 speakers waren heel midranged en nu balanceert het mooi uit.
Orpheo heeft me deze combinatie ooit eens aangeraden en ben blij dat ik ze geprobeerd heb.

Orpheo
18 januari 2021, 12:37
Nice man! de 6505 is echt tof. Het is geloof ik eigenlijk een clone van een SLO100 maar dan voor 1/4 van de prijs ofzo. Echt serieus prima amps.

miyaru
18 januari 2021, 12:49
Mooie versterker Yannick, veel plezier ermee!!!!

Thiez
18 januari 2021, 13:18
Ik heb ook mooie tonen gehaald uit mijn recto's. betere uit mijn 2 kanaal rev G dan uit de 3 kanaal want als je daar 1mm aan een knopje draaide was je tone zo anders. De 2 kanaals zijn niet zo gevoelig.
Alleen zijn het zo'n droge bakken. Je had echt wel een drive pedaal nodig imo.

Qua cabs gebruikte ik: 1 oversized Mesa 4x12 en 2 Mesa 2x12.
Heb ondertussen nog een 4x12 Orange gehad met V30, 4x12 ENGL pro, 2x12 ENGL pro, Marshall 4x12 V30, Marshall 2x12, Marshall 4x12 met G12T-75...

God heb al zoveel gehad maar ben eindelijk tevreden met deze speaker combinatie. Klinkt zo lekker 80's maar kan er toch heavy mee gaan.
De G12T-75 speakers waren altijd zeer schel en scherp van sound en de V30 speakers waren heel midranged en nu balanceert het mooi uit.
Orpheo heeft me deze combinatie ooit eens aangeraden en ben blij dat ik ze geprobeerd heb.

G12T75/V30 combi is inderdaad wel veel gebruikt. Bogner levert deze combi standaard in de ubershall kasten geloof ik.
Het nadeel van combi's vind ik vaak weer dat je in de meeste cafe's (en op veel poppodia ook) maar 1 mic hebt, dus je toch weer een speaker moet kiezen. Ik heb een tijdje een G12M25/G12-65 combi gehad. Uiteindelijk weer terug naar 4 greenbacks.

Brum
18 januari 2021, 14:25
Nice man! de 6505 is echt tof. Het is geloof ik eigenlijk een clone van een SLO100 maar dan voor 1/4 van de prijs ofzo. Echt serieus prima amps.

Volgens mij is het gewoon de 5150. Maar omdat Edje bij Peavey weg ging, hebben ze de naam veranderd.

Jasper.
18 januari 2021, 14:59
Volgens mij is het gewoon de 5150. Maar omdat Edje bij Peavey weg ging, hebben ze de naam veranderd.

Hier ben ik ook vrij zeker van ja

the sure thing
18 januari 2021, 16:22
G12T75/V30 combi is inderdaad wel veel gebruikt. Bogner levert deze combi standaard in de ubershall kasten geloof ik.
Het nadeel van combi's vind ik vaak weer dat je in de meeste cafe's (en op veel poppodia ook) maar 1 mic hebt, dus je toch weer een speaker moet kiezen. Ik heb een tijdje een G12M25/G12-65 combi gehad. Uiteindelijk weer terug naar 4 greenbacks.

4xV30 in ee ouder Bognercab: bijna niet te tillen maar wát een geluid!

De G12-65: beste speaker ooit voor thuis, maar in een band lukte mij het niet met deze speaker "door de mix heen te prikken".


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

YannickH
18 januari 2021, 16:59
Volgens mij is het gewoon de 5150. Maar omdat Edje bij Peavey weg ging, hebben ze de naam veranderd.

jup in 2005 is Eddy vertrokken en hebben ze gewoon de naam veranderd naar 6505.
Staat voor 1965 (begin van Peavey + 2005 stop van EVH) dus zo 6505.
6505 en 5150 is letterlijk dezelfde bak.

De 6505+ is de 5150II

Fabrieksinstellingen
18 januari 2021, 20:22
Die is wel heel vet. Je hebt een verzameling mooie spullen.
En je hebt ook een hekel aan je buren of je hebt ze al weggepest.

YannickH
18 januari 2021, 22:51
Ik heb een geluidsdichte muziekkamer plus een vrijstaande woning. En beide buren zijn familie ;)
Maar tegen dat hun het horen kun je zelf niet meer in de kamer blijven van het oorlogsvolume.

Erik de Perik
18 januari 2021, 22:55
En wat voor werk deed je ook al weer...??

YannickH
19 januari 2021, 00:19
Wat heeft dat ermee te maken?

Waarom probeer jij elk topic waar ik inzit te verzieken? Zit de jaloezie zo hoog ja!
Wat voor een triestig excuus van een volwassen man moet jij eigenlijk voorstellen?

telerocker
19 januari 2021, 01:23
Vette amp hoor en behoorlijk underrated. Dus mooie catch!

Thiez
19 januari 2021, 07:11
4xV30 in ee ouder Bognercab: bijna niet te tillen maar wát een geluid!

De G12-65: beste speaker ooit voor thuis, maar in een band lukte mij het niet met deze speaker "door de mix heen te prikken".


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Daarom ben ik ook weer terug gegaan naar de greenbacks. Ik pakte met uitversterken op podium toch altijd de greenback, om de reden die je noemt, het prikken in de mix. Die G12-65 had ik in mijn kast om een beetje body toe te voegen, maar later toch weer mijn mening bijgesteld haha. Muzikant eigen geloof ik.

Fusion
19 januari 2021, 07:57
Domme vraag maar wat is t verschil met de 5150? Enneh..... mp3s or iti did't happen!

Fabrieksinstellingen
19 januari 2021, 08:32
Ik heb een geluidsdichte muziekkamer plus een vrijstaande woning. En beide buren zijn familie ;)
Maar tegen dat hun het horen kun je zelf niet meer in de kamer blijven van het oorlogsvolume.

Dan kan ik alleen maar concluderen dat je het goed voor elkaar hebt en wat voor werk je doet, is verder niet heel relevant.
Mijn buren kunnen regelmatig meegenieten van mijn 1 watt versterker, ik moet ook eens iets met die muur doen.

D3nnis
19 januari 2021, 08:50
Of met die buren :D


Vette amp, die 6505, gefeliciteerd!

Remork1970
19 januari 2021, 09:02
Wat heeft dat ermee te maken?

Waarom probeer jij elk topic waar ik inzit te verzieken? Zit de jaloezie zo hoog ja!
Wat voor een triestig excuus van een volwassen man moet jij eigenlijk voorstellen?

Relax, take a chill pill!
Ik ken Erik Perik niet maar volgens mij denk ik dat ie een beetje ironisch bezig is. Meent het dus allemaal niet zo kwaad.

YannickH
19 januari 2021, 10:33
Relax, take a chill pill!
Ik ken Erik Perik niet maar volgens mij denk ik dat ie een beetje ironisch bezig is. Meent het dus allemaal niet zo kwaad.

nee die zeikerd zit me al een paar weken op m'n nek.
blijkbaar zit hij in het auto topic ook al achter mijn baan te vragen. Ben ondertussen wel klaar met die jankerd van een lul!

@Erik: Als je het zo graag wil weten: Ik was zelfstandige voor 3 jaar. Had 2 tattoozaken. Ben daarmee gestopt omdat mijn 2 zakenpartners me mooi in het zak waren aan het zetten en zich liever met criminele dingen bezig hielden.
Ben toen in de logistiek gaan werken. Heel hard omdat ik gelijk een zware depressie kreeg omdat mijn levensdroom van tattooëren naar de kl#te was gegaan.
Dus omdat te verwerken werkte ik me kapot maar op een gegeven moment werd dat me toch teveel.
Ik bleek tegelijk ook nog eens van mijn geboorde Small Fiber Neuropathy in beide voeten te hebben en dat is toen beginnen uitzetten omdat ik 21km liep per dag op het werk.
3 jaar testen en een hoop ziekenhuizen en dokters verder kwamen ze er dus achter dat het Small Fiber Neuropathy was. Dat werd ondertussen erger en erger.
Depressie beter. Ik terug aan het werk in de logistiek want dat beviel me heel goed. 1jaar en 2 maanden verder door de pijn(want toen wisten ze nog helemaal niet dat het small fiber was) psychisch helemaal kapot.
2 jaar psychiatrisch ziekenhuis binnen...
Ondertussen hebben ze dus gevonden dat het die small fiber shit was en ik ben 66% invalide verklaard. Dat is het maximum in België.
Dus ik mag niet meer werken. Door de medicatie die ik moet nemen heb ik gelijk nog eens geheugenverlies en woordverlies dus praten is ook moeilijk geworden.
Ik moet iedere week nog naar de opvolging in dat psychiatrisch ziekenhuis om dat te verwerken want als je ten eerste de stempel van 1 gehandicapte krijgt en 2 je kan nooit meer gaan werken, daar draait je leven helemaal van om.
En iedereen die zegt: ik wou dat ik niet meer moest gaan werken: ruil maar eens een maandje met mij...
Nu ik heb alleen het geluk dat mijn huis is afbetaald, ik geen kinderen neem en elke maand minstens 500€ op mijn spaarrekening zet.
sinds al mijn medicatie en weet ik wat ben ik misschien nog 30% de mens die ik vroeger was...

Aléé nu weet je heel het "werk" verhaal.
Hopelijk stop je nu met aasgieren want ben je geklier echt wel zat! gedraag je als een volwassen vent ipv als een kleuter. Volgens mij is je dochter nog intelligenter...

Bolkedebeer
19 januari 2021, 11:03
nee die zeikerd zit me al een paar weken op m'n nek.
blijkbaar zit hij in het auto topic ook al achter mijn baan te vragen. Ben ondertussen wel klaar met die jankerd van een lul!

@Erik: Als je het zo graag wil weten: Ik was zelfstandige voor 3 jaar. Had 2 tattoozaken. Ben daarmee gestopt omdat mijn 2 zakenpartners me mooi in het zak waren aan het zetten en zich liever met criminele dingen bezig hielden.
Ben toen in de logistiek gaan werken. Heel hard omdat ik gelijk een zware depressie kreeg omdat mijn levensdroom van tattooëren naar de kl#te was gegaan.
Dus omdat te verwerken werkte ik me kapot maar op een gegeven moment werd dat me toch teveel.
Ik bleek tegelijk ook nog eens van mijn geboorde Small Fiber Neuropathy in beide voeten te hebben en dat is toen beginnen uitzetten omdat ik 21km liep per dag op het werk.
3 jaar testen en een hoop ziekenhuizen en dokters verder kwamen ze er dus achter dat het Small Fiber Neuropathy was. Dat werd ondertussen erger en erger.
Depressie beter. Ik terug aan het werk in de logistiek want dat beviel me heel goed. 1jaar en 2 maanden verder door de pijn(want toen wisten ze nog helemaal niet dat het small fiber was) psychisch helemaal kapot.
2 jaar psychiatrisch ziekenhuis binnen...
Ondertussen hebben ze dus gevonden dat het die small fiber shit was en ik ben 66% invalide verklaard. Dat is het maximum in België.
Dus ik mag niet meer werken. Door de medicatie die ik moet nemen heb ik gelijk nog eens geheugenverlies en woordverlies dus praten is ook moeilijk geworden.
Ik moet iedere week nog naar de opvolging in dat psychiatrisch ziekenhuis om dat te verwerken want als je ten eerste de stempel van 1 gehandicapte krijgt en 2 je kan nooit meer gaan werken, daar draait je leven helemaal van om.
En iedereen die zegt: ik wou dat ik niet meer moest gaan werken: ruil maar eens een maandje met mij...
Nu ik heb alleen het geluk dat mijn huis is afbetaald, ik geen kinderen neem en elke maand minstens 500€ op mijn spaarrekening zet.
sinds al mijn medicatie en weet ik wat ben ik misschien nog 30% de mens die ik vroeger was...

Aléé nu weet je heel het "werk" verhaal.
Hopelijk stop je nu met aasgieren want ben je geklier echt wel zat! gedraag je als een volwassen vent ipv als een kleuter. Volgens mij is je dochter nog intelligenter...

Hé wat leuk.
Dit is weer eens iets anders dan je schuimbekkende scheldpartijen in de pm.

Top dat je zo open bent.

Misschien is het een idee om even een nachtje te wachten voordat je op send drukt van een uit-je-velletje-spring reply.
Je hebt duidelijk te dealen met serieuze mentale issues. Dat is supervervelend voor jou.
Echter betekent dat nog steeds niet dat het acceptabel is om online mensen de huid vol te schelden.
Als je een reactie niet trekt, is er gewoon een negerfunctie waarmee je je kwelgeest kunt blokken.

Voor jou een stuk relaxter en voor ons een stuk gezelliger.

Bedankt vast!
Liefs,
Bolke

Back on topic:
Die Van Halen bakken van Peavey zijn inderdaad superlekker.
Heb een poosje de 2x12 5150 combo gehad.
Ook goeie ervaring met de 4x10 classic combo.

YannickH
19 januari 2021, 11:35
Hé wat leuk.
Dit is weer eens iets anders dan je schuimbekkende scheldpartijen in de pm.

Top dat je zo open bent.

Misschien is het een idee om even een nachtje te wachten voordat je op send drukt van een uit-je-velletje-spring reply.
Je hebt duidelijk te dealen met serieuze mentale issues. Dat is supervervelend voor jou.
Echter betekent dat nog steeds niet dat het acceptabel is om online mensen de huid vol te schelden.
Als je een reactie niet trekt, is er gewoon een negerfunctie waarmee je je kwelgeest kunt blokken.

Voor jou een stuk relaxter en voor ons een stuk gezelliger.

Bedankt vast!
Liefs,
Bolke

Back on topic:
Die Van Halen bakken van Peavey zijn inderdaad superlekker.
Heb een poosje de 2x12 5150 combo gehad.
Ook goeie ervaring met de 4x10 classic combo.

Weet je wat het is, die Erik is beginnen afgeven uit het niets op mijn auto en toen is hij blijven zeiken op elk topic waar ik in zat en ik weet niet waarom. kan hij het niet hebben dat een mens die even oud is als zijn dochter iets heeft? Had hij ook maar wat betere keuzes in zijn leven moeten maken.

Ontopic: Ik had die amp gekocht voor puur zware ram ram metal te spelen maar ben echt geschrokken wat die allemaal kan!
Het eerste kanaal kan ook knap wat met een cleanboost! ik gebruik een MXR GT-OD (level op max, tone 12uur, gain op 0) en dat geeft echt prachtige sounds!

Napoje
19 januari 2021, 11:48
Weet je wat het is, die Erik is beginnen afgeven uit het niets op mijn auto en toen is hij blijven zeiken op elk topic waar ik in zat en ik weet niet waarom. kan hij het niet hebben dat een mens die even oud is als zijn dochter iets heeft? Had hij ook maar wat betere keuzes in zijn leven moeten maken.

Ontopic: Ik had die amp gekocht voor puur zware ram ram metal te spelen maar ben echt geschrokken wat die allemaal kan!
Het eerste kanaal kan ook knap wat met een cleanboost! ik gebruik een MXR GT-OD (level op max, tone 12uur, gain op 0) en dat geeft echt prachtige sounds!

Erik de perik is zo’n beetje de dorpsgek van dit forum. Geen topic waar hij niet in zit. Vooral in de off topic hel. Dat is dus echt niets persoonlijks. Open maar zo’n “het grote” topic, voor part over subatomaire deeltjes en je zult zien dat post twee of drie van erik is die daar ook wat over te melden heeft.

En onthoud: het is maar een forum. Het is niet het echte leven. Mensen roepen vaak maar wat en in het echt zijn ze meestal aardiger dan op internet.

Fabrieksinstellingen
19 januari 2021, 11:49
Misschien moet je gewoon wegblijven uit dat off topic geneuzel en volwassen mannen die trollen op een gitaar forum uitlachen.

Napoje
19 januari 2021, 11:55
Ja het is jammer dat er geen button negeer off topic lounge op de instellingen zit.

YannickH
19 januari 2021, 12:12
Misschien moet je gewoon wegblijven uit dat off topic geneuzel en volwassen mannen die trollen op een gitaar forum uitlachen.

Dat heb ik mezelf vorige week voorgenomen. Ik heb het hier enkel nog over gitaren ;)

D3nnis
19 januari 2021, 12:17
Weet iemand van jullie eigenlijk hoe die 6505's of oudere peavey 5150's zijn tov de nieuwere EVH 5150's?

Fusion
19 januari 2021, 12:45
Nou die eerste zat volgens mij niet in mijn Fractal en ook niet in mijn Helix, die laatste twee geloof ik wel, da;s ht verschil.




Huh huh huh. Sorry carry on folks

D3nnis
19 januari 2021, 12:53
Haha, dat is wel een duidelijk verschil!

FNaRK
19 januari 2021, 12:58
Ja het is jammer dat er geen button negeer off topic lounge op de instellingen zit.


je kunt ook gewoon niet op de knop "Off Topic" klikken, kwestie van zelfdiscipline.

Wat een geneuzel allemaal :-(

YannickH
19 januari 2021, 14:23
Weet iemand van jullie eigenlijk hoe die 6505's of oudere peavey 5150's zijn tov de nieuwere EVH 5150's?

Nieuwe EVH 5150's hebben bakken meer gain. Jup nog meer...

Jasper.
19 januari 2021, 15:49
Is het clean kanaal ook niet behoorlijk verschillend? Ik geloof dat de opvatting is dat die EVH 5150's een nogal beter clean hebben. En die bakken gain ja.

Brum
19 januari 2021, 16:26
Daarom ben ik ook weer terug gegaan naar de greenbacks. Ik pakte met uitversterken op podium toch altijd de greenback, om de reden die je noemt, het prikken in de mix. Die G12-65 had ik in mijn kast om een beetje body toe te voegen, maar later toch weer mijn mening bijgesteld haha. Muzikant eigen geloof ik.

Om die reden heb ik nu twee V30's onder en twee Greenbacks boven in m'n 4x12. Eigenlijk een beetje afgekeken van Friedman en de Bogner Helios cabinetten. Het geeft de body en punch van een V30 en het euh... woody(?) van een Greenback. Werkt echt perfect. V30's snijden eigenlijk altijd wel door de mix en het middengebied mengt erg goed met dat van een Greenback. Bijkomend voordeel van V30's onderin is dat je nooit echt in het gebied staat dat een V30 wel 's wat schel kan worden. In mijn geval is het ook een slanted cabinet, waardoor de Greenbacks meer op mezelf gericht staan. Live maakt het me eigenlijk niet eens zo heel erg veel uit welke speaker uitversterkt wordt. Een V30 is niet perse erg schel als er een mic op staat en zowel een Greenback als een V30 doen het wat mij betreft erg goed in de mix. Werkt goed en ik denk ook beter dan een G12-65. Die zijn wel wat aan de donkere kant om goed door de mix te kunnen prikken. Al helemaal als je met twee gitaristen bent.

almarvk
19 januari 2021, 18:14
Top amps voor vaak een erg goede prijs. En gebouwd als een tank.

Heb zelf een 6505+ en 5150 blocklogo gehad. De 5150 was lomper. Gebruikte m veel te weinig, maar staat nu in een studio waar die goed gebruikt wordt.

Erik de Perik
19 januari 2021, 18:51
Peavey 6505 heb ik nooit op gespeeld maar de SLO100 wel. Ik vond de sound helemaal ok en lekker bruikbaar, maar met het volume kun je tegenwoordig niet meer zoveel.

D3nnis
19 januari 2021, 19:26
SLO100 heb ik gehad. Hoe dat vwb circuit en zo in elkaar zit weet ik niet maar qua sound vond ik die totaal niet lijken op een 5150 eigenlijk. Althans, niet op de 5150 die een maatje van me ooit had.

Erik de Perik
19 januari 2021, 19:50
Maar da's dan weer geen 6505 toch?

Remork1970
19 januari 2021, 19:54
Er bestaat ook zo'n SLO30. Maar dat zal ook wel veel te hard.

Erik de Perik
19 januari 2021, 20:13
Tja maar wel een stuk goedkoper dan de SLO100. Ik snap de motivatie van kopers ook niet altijd. Wellicht kent iedereen de SLO100 en niemand de SLO30?

Remork1970
19 januari 2021, 20:19
Die is er ook nog niet zo lang.

Erik de Perik
19 januari 2021, 20:26
Nahja zit ook totaal niet in mijn spectrum. Voor minder dan de helft laat ik er eentje bouwen, mocht ik interesse hebben.

Remork1970
19 januari 2021, 21:21
Klinkt dat exact hetzelfde als een echte soldano?

Erik de Perik
19 januari 2021, 21:45
Geen idee, want ik heb het nooit laten doen. Wel ooit een preamp met Fender clean en lead van een CAE.

Heb momenteel een Fender clean en plexi lead preamp klaar om in m'n nieuwe rack te schroeven. 'Probleem' is dat ik de frontplaat nog passend moet maken. Gratis komt met wat extra werk hè...!!!

Napoje
19 januari 2021, 22:51
Waarom zijn die soldano’s zo achterlijk duur eigenlijk? Vraag aanbod ofzo?

Remork1970
19 januari 2021, 22:56
Dure trafos, military spec. parts, handgemaakt in USA, kleine aantallen.
Maar beter duur dan niet te koop, toch?

Napoje
19 januari 2021, 23:12
Iemand hier ooit een mezzabarba in t echt gehoord of over gespeeld? Dat moeten ook behoorlijk fijne amps zijn in dit hi gain spectrum...

Erik de Perik
19 januari 2021, 23:37
Waarom zijn die soldano’s zo achterlijk duur eigenlijk? Vraag aanbod ofzo?

Imk kan daar behoorlijk wat over vertellen maar......... helaas ben ik de dorpsgek :soinnocent:

Napoje
19 januari 2021, 23:39
Imk kan daar behoorlijk wat over vertellen maar......... helaas ben ik de dorpsgek :soinnocent:

Dat was een compliment.

Erik de Perik
19 januari 2021, 23:50
Dat was een compliment.

En ik vertel nog steeds niets.

Remork1970
20 januari 2021, 00:03
Imk kan daar behoorlijk wat over vertellen maar......... helaas ben ik de dorpsgek :soinnocent:

Doe toch maar!

Thiez
20 januari 2021, 07:52
De 6505 lijkt wat schema betreft inderdaad behoorlijk op de SLO100. Ik heb ze naast elkaar getest, en hoewel ze in dezelfde richting zitten, zijn het toch echt twee andere amps. De 6505 is rauwer, terwijl de SLO100 iets ronder is. Of gruiziger en warmer, hoe je het allemaal wil uitdrukken.

Waarom soldano zo achterlijk duur is? Omdat het handgebouwd in USA is en omdat hij een naam heeft opgebouwd. De bouwkwaliteit van een soldano is ook wel hoog omdat mike een behoorlijke perfectionist is. Dat is ook de reden geloof ik dat de superlead 60 (wat destijds het goedkopere aziatische broertje moest worden van de SLO100) maar enkele jaren in productie is geweest.
Wat prijs betreft zit het ook gelijk aan bogner XTC, Friedman BE deluxe, etc

Kim Wilson
20 januari 2021, 09:19
Ik heb van een kennis deze Peavey 6505 gekocht. Made in USA.
God wat een amp!
Het eerste wat ik dacht was: heb ik spijt dat ik 10 jaar geleden zoveel geld heb verspild aan die Mesa Boogie Dual Rectifiers. Had ik deze toen maar gekocht...
Ben blij dat ik deze eindelijk heb.
...
Dat gevoel is te gek hè? Ik heb 20 jaar gemeend dat ik Fender versterkers moest hebben, tot ik 3 jaar geleden een Vox AC30 kocht. Nog steeds word ik zo blij van die sound! Elke oefensessie tovert weer een grijns op mijn bakkes.

Heel veel plezier met je nieuwe amp, en laat je niet gek maken!

Remork1970
20 januari 2021, 10:43
Waarom zijn die soldano’s zo achterlijk duur eigenlijk? Vraag aanbod ofzo?

Omdat die soldano graag aan dure raceautos sleutelt, en dat moet wel betaald worden he.

dml
21 januari 2021, 09:34
Iemand die de Chinese en de Amerikaanse 6505 heeft vergeleken?

Orpheo
1 februari 2021, 14:52
Dat gevoel is te gek hè? Ik heb 20 jaar gemeend dat ik Fender versterkers moest hebben, tot ik 3 jaar geleden een Vox AC30 kocht. Nog steeds word ik zo blij van die sound! Elke oefensessie tovert weer een grijns op mijn bakkes.

Heel veel plezier met je nieuwe amp, en laat je niet gek maken!

Same, zelfs ook met die amp, de ac30! Dat is precies die cleane tone die ik in m'n kop heb, dat is precies de crunch die ik in m'n hoofd hoor. Heb t niet (meer) zo op fender clean.

De trafo's van een SLO zijn extreem overspec'd heb ik begrepen en als je de 5150 trafo's geeft die net zo lomp zijn als van de SLO, kom je een heel eind. Dan wordt ie ook smoother. Ik vond de SLO wel smooth maar iets korrelig in het tophoog, ongeacht welke kast ik pakte. Ook vond ik dat de SLO niet zo lekker vloeide bij leads als de JCM800 2210 die ik had. Dus, zo'n goedkope marshall had mijn voorkeur over de SLO.

YannickH
2 februari 2021, 09:56
Same, zelfs ook met die amp, de ac30! Dat is precies die cleane tone die ik in m'n kop heb, dat is precies de crunch die ik in m'n hoofd hoor. Heb t niet (meer) zo op fender clean.

De trafo's van een SLO zijn extreem overspec'd heb ik begrepen en als je de 5150 trafo's geeft die net zo lomp zijn als van de SLO, kom je een heel eind. Dan wordt ie ook smoother. Ik vond de SLO wel smooth maar iets korrelig in het tophoog, ongeacht welke kast ik pakte. Ook vond ik dat de SLO niet zo lekker vloeide bij leads als de JCM800 2210 die ik had. Dus, zo'n goedkope marshall had mijn voorkeur over de SLO.

Damn dus soms ipv altijd maar over lampen te denkenen praten soms ook maar eens stilstaan bij de trafo's want blijkbaar doen die ook veel aan je sound als ik dit stukje lees?
Klopt dat @Orpheo?

Thiez
2 februari 2021, 12:28
Ik heb zelf een zelfbouw SLO100. Met IG trafo's (een duitse semi pro wikkelaar destijds, inmiddels gestopt).
Maar ik vind de soldano en mijn zelfbouw (hoewel hele kleine verschillen bij AB test) een bepaalde diepte in sound hebben. Met name de clean en crunch sounds, hebben een bepaalde feel wat ik nog in weinig versterkers heb terug gehoord.
Maar goed, dan nog zou ik zelf nooit 3000+ euro neertellen voor een SLO100.

Orpheo
2 februari 2021, 15:46
Damn dus soms ipv altijd maar over lampen te denkenen praten soms ook maar eens stilstaan bij de trafo's want blijkbaar doen die ook veel aan je sound als ik dit stukje lees?
Klopt dat @Orpheo?

Absoluut. Ik vind bijvoorbeeld de JVM410 een grafbak maar met de Mercury Magnetics trafo's is het een heel, heel stuk beter. Zo ook de 5150 met andere trafo's. Het is alsof net de viezigheid weg gaat met betere trafo's en die van Soldano zijn bizar goed gemaakt, heb ik me laten vertellen. Het is een heel 'schoon' geluid waar alle viezigheid erin komt via de preamp en pedalen.

mattihafler
3 februari 2021, 10:43
Absoluut. Ik vind bijvoorbeeld de JVM410 een grafbak

Ik ben na jarenlang switchen juist op een JVM uitgekomen als (maar zeg nooit nooit) eindstation in mijn zoektocht naar amp.
Uiteindelijk doet het voor mij het trucje waar ik naar op zoek ben.

Wat zou de switch van trafo's qua ervaring/gebruik dan voornamelijk anders maken als ik vragen mag?

Jasper.
3 februari 2021, 10:48
Ik hou van viezigheid. Ik wil echt eens een paar keer met een 5150 repeteren. Zo'n JVM lijkt me ook niet verkeerd. Old school death metal ftw!

Orpheo
3 februari 2021, 12:15
Ik ben na jarenlang switchen juist op een JVM uitgekomen als (maar zeg nooit nooit) eindstation in mijn zoektocht naar amp.
Uiteindelijk doet het voor mij het trucje waar ik naar op zoek ben.

Wat zou de switch van trafo's qua ervaring/gebruik dan voornamelijk anders maken als ik vragen mag?

het vet gedrukte: dat is het allerbelangrijkste!

Ik vond dat de JVM te krasserig was in het hoog, te slap in het laag, te snotterig in het mid. De Mercury magnetics trafo's plus een choke erin trekken dat allemaal naar een hoger plan. Je verandert niet de sound perse maar het is wat transparanter, cleaner, minder wazig.

Vergelijk het met luisteren naar muziek via de bijgeleverde oordopjes van de fabrikant van je telefoon versus de top of the line Bose of Sony oordoppen.

Ik heb een tussenstation gevonden in de Revv Generator 120 Mk2. De Mk3 schijnt nóg beter te zijn maar ik vind 't best zo ;) Ik ben wel schreeuwend nieuwsgierig naar de Mezzabarba MZero Overdrive maar die gaat er ook aankomen. Marble gaat later dit jaar een amp bouwen voor mij, op mijn wensen, maar de Revv Generator zou prima de enige en laatste amp kunnen zijn als het moest. Ik kan het me gewoon veroorloven dus waarom niet.

Thiez
3 februari 2021, 13:07
Het is net wat je wil horen. Ik vind zelf bijvoorbeeld een drake trafo lekkerder klinken in een marshall plexi of jcm dan een mercury. Zeker is mercury zeer hoog van kwaliteit. Maar ze halen inderdaad dat randje 'grit' weg, wat ik juist lekker vind in een marshall sound.
En zo is het met alle amps, het is maar net wat je wil horen.

Mezzabarba zie je veel voorbij komen de laatste tijd. Evenals Revv. Beide nog niet gehoord helaas.

Orpheo
3 februari 2021, 13:36
Het is net wat je wil horen. Ik vind zelf bijvoorbeeld een drake trafo lekkerder klinken in een marshall plexi of jcm dan een mercury. Zeker is mercury zeer hoog van kwaliteit. Maar ze halen inderdaad dat randje 'grit' weg, wat ik juist lekker vind in een marshall sound.
En zo is het met alle amps, het is maar net wat je wil horen.

Mezzabarba zie je veel voorbij komen de laatste tijd. Evenals Revv. Beide nog niet gehoord helaas.

Pfieuw, blij dat ik niet de enige ben die dat hoort haha!

De Revv is hoe ik wil dat een Marshall klinkt, zonder dat lompe lage mid van een Friedman. (Op het paarse kanaal: groen is een plexi/vox achtig kanaal, afhankelijk van je bright switch: vreet pedalen alsof het niks is, te gek! pedaal met milde gain =/= high gain tone, en rood is een vloeiendere mesa mark tone). De Mezzabarba Mzero Overdrive is een beetje het tussengebied tussen een SLO en een JCM800, volgens Pierangelo.

Speeddemon
4 februari 2021, 10:44
Old school death metal ftw!
Heb je geen 5150 of JVM voor nodig. Marshall Valvestate 8100, hoppa!
If it's good enough for Chuck S... :ok:

https://www.metal-archives.com/images/5/9/9/599.jpg?0753

Of een Boss HM-2 pedaal als het wat "Zweedser" moet. :soinnocent:

Speeddemon
4 februari 2021, 10:59
Als je een reactie niet trekt, is er gewoon een negerfunctie waarmee je je kwelgeest kunt blokken.


:seriousf:

Dus dát was wat die Blokkeerfriezen gebruikten? :hide::cool:

YannickH
8 februari 2021, 08:18
Heb de frontplate verwijderd en alleen de gril gestoken met de logo's op zodat je de tubes kunt zien zitten :)

https://i.ibb.co/yhxy1jf/Schermafbeelding-2021-02-08-om-08-17-02.png

Sjtevel
11 februari 2021, 08:30
Dat ziet er te gek uit! Misschien ook eens met mijn MH proberen.

telerocker
11 februari 2021, 10:55
Altijd een mooi gezicht: glowing tubes in the darkness. ) Het is lang geleden dat ik zo'n bakbeest had. Mijn tubeheads zijn een stuk smaller. Zo'n full size head staat natuurlijk mooier op een 4x12 kast.

guitarkid2
11 februari 2021, 11:07
Stof? :)?..........

Remork1970
11 februari 2021, 11:22
Ja, ik denk het ook ja! ...denk ik