PDA

View Full Version : Marshall "slash" settings?



gibson rules
9 augustus 2003, 19:39
he

weet iemand hoe je het echte slash geluid krijgt op je marshall?
ik heb zelf een marshall valverstate en een gibson les paul standard maar krijg het "echte" geluid er niet uit

groetjes

Ic3gl0vE
9 augustus 2003, 19:45
dan moet je
1.) IN HET GOEDE FORUM POSTEN
2.) dezelfde handen als slash hebben
3.) bijv. een marshall slash signature stack hebben

SchaapOpJeHoofd
9 augustus 2003, 20:59
Ach, het kan ook met misschien ook wel op een JCM 800, 900 of 2000 denk ik.
Settings: volume 9,4

Maarrrrrr, uiteraard gaat het om je spel.

Anders Destium
9 augustus 2003, 22:02
Op een Valvestate gaat het in ieder geval niet lukken, je moet een vette buizenbak hebben. Met je gitaar zou het wél moeten kunnen lukken :)

andy
10 augustus 2003, 01:56
dan moet je dezelfde handen als slash hebben


PRECIES, Waarom denkt iedere malloot dat als je maar dezelfde installatie hebt als je idool dat je ZOMAAR hetzelfde geluid hebt, OEFENEN, damn. :evil:

EVH Wolfgang
10 augustus 2003, 10:38
Ik heb een Marshall Silver Jubilee buizen top, een Gibson Les Paul Standard en het talent van een oerang oetang met 3 vingers, maar damn wat komt daar een vette Slash sound uit. Met andere woorden dat gelul over het ligt aan je handen en weet ik wat allemaal klopt maar half. Tuurlijk heeft het ook met je gear te maken.

renier
10 augustus 2003, 11:17
het heeft dan 10 procent met je gear te maken...

natuurlijk heeft het geluidje wel wat van slash weg, maar als je niet kunt spelen, zal niemand ooit zeggen: goh, das nou net slash!"

ik wordt persoonlijk wel een beetje mutsig de laatste tijd, van die gozertje van 15 met een half jaar gitaarles die dan vragen: "ik wil mijn geluid verbeteren, moet ik nou een soldana buizenstack of een custom made Pensa suhr superstrat kopen?"


overigens: hier mee is natuurlijk nietgezegd dat de topicstarter in die categorie valt. het was maar om aan te geven dat gear lang niet alles is.

EVH Wolfgang
10 augustus 2003, 11:37
Aha, dat is mooi dat het maar voor 10% aan de gear ligt. Dan ben ik dus toch een talent, dat ik met mijn spel 90% van de Slash sound kan krijgen. Je moet trouwens wel een Les Paul met lagere output elementen hebben. Ik heb ook een Classic met van die hoge output keramische elementen, maar dat klinkt een stuk minder Slashie dan de Standard. Die nieuwe Burstbuckers die zijn het beste voor de Slash sound.

musicmaniac
10 augustus 2003, 11:45
Iedere gitarist heeft van tijd tot tijd wel eens gedacht dat 'ie een betere werd als 'ie dit of dat zou aanschaffen ... mezelf incluis. Maar verstand komt met de jaren, je groeit er over heen, en dan kom je er achter dat je altijd als JOU zal klinken ... :)

Overigens, het zijn niet altijd de 15 jarigen en beginners die denken dat het in je spul zit : je ziet ook mannen van achter in de 40, spelen al 25 jaar, hebben dure LesPauls waar ze niks uithalen maar: volgende week kopen ze een nieuwe versterker en dan moet je eens op gaan letten .... :) Ach, laat iedereen gewoon lekker dromen en een fantastische hobby hebben....

hoofd
10 augustus 2003, 13:54
dan kom je er achter dat je altijd als JOU zal klinken ... :)

Great, moest je me weer ff de grond in trappen? ;)

Overigens heeft Slash SD Alnico pups in z'n LP's zitten.

FragDaddy
10 augustus 2003, 20:03
Ik heb een Marshall Silver Jubilee buizen top, een Gibson Les Paul Standard en het talent van een oerang oetang met 3 vingers, maar damn wat komt daar een vette Slash sound uit. Met andere woorden dat gelul over het ligt aan je handen en weet ik wat allemaal klopt maar half. Tuurlijk heeft het ook met je gear te maken.

sorry hoor, maar als ik dat geluid hoor dan denk ik niet 'goh dat klinkt als Slash' maar dan denk ik 'goh dat klinkt als een aap met drie vingers die een prachtige gibson les paul mishandelt'

ik kan je een voorbeeld geven. ik heb gitaristen guns 'n roses zien spelen op gitaren van 100 euro en 2ehands oefenversterkertjes van 50 euro, waarbij ik echt het gevoel had van .shit het lijkt wel of Slash zelf speelt'.

terwijl als ik op mijn dikke marshall buizenbak met mijn dure gitaar probeer te spelen beginnen mijn ouders meteen te roepen 'zet die teringherrie eens wat zachter lul!' offe.. kun je niets anders spelen dan dat 'meeeeedleeeeey meedelleeeeeee meeeeeeee'

dus ik durf heel goed te beweren dat het geen kont te maken heeft met de spullen. sterker nog ik heb Slash zien spelen op een Martin akoestische gitaar, op een bc-rich en zelfs op een fender.. geloof me. dan klinkt ie net zoals ie zou klinken als ie op zijn gibson/marshall combo speelt. (ok. in detail verschillend, maar je hoort meteen bij de eerste noot dat het Slash is)


ik zal er zelfs nog even een qoute van Slash aan toevoegen:


"I just think of a particular type of guitar that will work for the song and grab whatever happens to be in the front of storage. I try to make any guitar do what I want it to do."

en

"You don't need expensive shit, just learn to play first"

Nocki
13 augustus 2003, 09:38
ok niet helemaal van toepassing maar...

ik heb ooit eens gespeeld op mn mesa shit met een chorusje er onde en mn gibson smartwood en mensen zeiden dan ik hetzelfde klonk als slash...

kwam waarschijnlijk door dat nummertje in G. klonk heel erg als de intro van knocking on heavens door of dont cry...

was wel een leuk compliment...

Nocki

Spot
29 augustus 2003, 19:04
Waarom WIL Je zo klinken als slash??
asjeblieft zeg bespaar me dat gezeik.
Ik bedoel ik ben een fan van slash als geen ander, maar neem toch wat je ZELF het mooiste vind klinken en ga daarvoor op onderzoek uit en laat je niet spullen aansmeren die slash ook heeft ofzo, want je zal tóch nooit geaccepteerd worden als een tweede slash!

Nocki
29 augustus 2003, 19:10
??? en jou moeten we serieus nemen?

.....

Functie:
Gitarist en lekker zijn

Lengte:
1,80 meters

Schoenmaat:
43

Haar -kleur:
Donkerbruin

Haar -lengte
19,7 cm

Haar -stijl:
Stijl

Kenmerken:
Het is gewoon een arrogante flikker

..........

Spot
29 augustus 2003, 19:29
hahahaha,
heeft mijn stijl van humor iets te maken over wat ik vind van mensen die precies zo willen klinken als slash?

ik word er een beetje ziek van. Slash heeft het nou eenmaal gemaakt: en probeer hem nou niet te evenaren ofzo, en zoek gewoon naar je eigen geluid inplaats van achter die zielige krullenbol aan te lopen!
en moet je iemand die allerlei troep via internet probeerd te verkopen serieus nemen?

*kuch* *kuch* www.people.zeelandnet.nl/nocki/tekoop *kuch* *kuch*

:P laten we vriendjes blijfen? :)

Nocki
29 augustus 2003, 19:33
ach iedereen hier zoekt zijn geluid. maar als je iets mooi vind en slash heeft toevallig jouw geluid is het wel heel mooi als je dat zo kan zeggen.
hij vind slash mooi en dat is dus hety geluid van slash en van hem. ik vind brian may een geweldig geluid hebben, metallica en santana ook. die doe ik na en nu heb ik mn eigen geluid. als ik een geluid wil wat niemand heeft moet ik mn eigen amp maken en eigen fx want iedereen klinkt als mekaar...

ik heb mn eige geluid ondertussen maar dat komt door mijn vingers en iedere boeren lul speelt op een mesa/boogie amp dus das niet bijzonder...

ben ik nu ook zo raar dan?

nbee man doe gewoon. iemand brengt onder woorden hoe die wil klinken. das al heel wat. en iedereen weet precies wat tie bedoelt...

Nocki

Spot
29 augustus 2003, 19:40
ik zeg alleen maar dat IEDEREEN wil klinken zoals zijn idool, dat vind ik niet gek, maar neem daar nou toch afstand van en zoek je eigen geluid! De mensen die het slash geluid bijvoorbeeld willen worden onbewust ook beinvloed door zijn karakter. Ik zeg niet dat ik het geluid van slash kut vind ofzo, ik ben er helemaal weg van, maar ZOEK POTVERDRIEDUBBELTJES TOCH JE EIGEN SOUND!

Nocki
29 augustus 2003, 19:49
ok. leg maar uit hoe je je eigen geluid zoekt...

mijn geluid is warm diep sustain, gebonden dus niet korrelig sprankelend en diep. stijl clean tot metal

warm, sustain - grote body grote dichtheid van hout
dus gibson les paul
sprankelend - dus geen standaard les paul maar een variatie die iets lichter is zonder de eigenschappen te verliezen die hiervoor genoemd zijn. dus zie hier mijn gibson smartwood les paul. hier voor een archtop maar dat was het niet helemaal.
overdrive diep warm gebonden ipv korrelig. mesa boogie. voor mij dan toch.
humbuckers die voldoen aan mijn eis.

dit is mijn geluid.

had ik meer van korrelig gehouden dan had ik gekozen voor marshall ofzo. had ik dan op zoek geweest naar mijn geluid dan had ik gezegd... ik wil klinken als slash...

dus... niet iemand af kraken op wat hij wil...

hij weet tenminste wat tie wil. dus hij hoeft niet eerst per ongeluk een fender straty en een fender amp te kopen om er achter te komen dat dat zn geluid niet is...

Nocki

hoofd
29 augustus 2003, 20:16
ik zeg alleen maar dat IEDEREEN wil klinken zoals zijn idool, dat vind ik niet gek, maar neem daar nou toch afstand van en zoek je eigen geluid! De mensen die het slash geluid bijvoorbeeld willen worden onbewust ook beinvloed door zijn karakter. Ik zeg niet dat ik het geluid van slash kut vind ofzo, ik ben er helemaal weg van, maar ZOEK POTVERDRIEDUBBELTJES TOCH JE EIGEN SOUND!

Op de een of andere manier snap ik je niet. Je vindt het niet gek dat iemand wilt klinken als zijn of haar idool, maar je vindt het wel gek dat iemand wilt klinken als zijn of haar idool? Dude, you don't make no sense. And furthermore, wat boeit het?

Spot
29 augustus 2003, 20:46
ik zeg dat ik het niet gek vind als iemand wil klinken als zijn idool, maar dat ik het niet verstandig vind.bosapen,
en ga niet op zo'n vervelende manier je fucking geluid beschrijven en je gear opnoemen, ik wil gewoon fucking rocken en je hebt toch altijd wel je eigen geluid omdat niemand hetzelfde is. en je geluid komt automatisch toh wel, dus loopt nou niet zo door te ouwehoeren over mijn opmerking over dat 'slash' geluid. ik zeg alleen DAT IK HET NIET SLIM VIND OM ACHTER IEMAND ZIJN KONTJE AAN TE HOBBELEN!! en ik zeg niet dat het geen fijne indicator is zo'n held als slash. Je weet welke RICHTING je op wil dankzij hem. JE WEET IMMERS NIET OF JE NOU DUNLOP ALCINO PRO II HUMBUNCKERS WIL OF WEET IK WAT. je weet iniedergeval dat je geen fender wil ofzo.

hoofd
29 augustus 2003, 20:52
Doet ie dat dan? Hij wilt alleen maar klinken zoals Slash, dat wil ik ook wel zo af en toe. Hobbel ik dan meteen achter Slash zijn kont aan? Ik dacht het niet he. En als je je eigen geluid wilt hebben, moet je toch ergens beginnen he. Slash heeft nou eenmaal een vette rocksound, en als je dat nou als basisgeluid neemt om je "eigen geluid" te krijgen, best toch? Vind ik overigens ook stierlijk irritant, iedereen die zo graag z'n "eigen geluid" wilt hebben. Tief toch op, de leek hoort het toch niet!!!

Spot
29 augustus 2003, 20:56
ik heb daar net zo'n hekel aan maar meer heb ik nog een hekel aan mensen die precies zo willen klinken als slash of wie dan ook. ik zeg niet dat je origineel hoeft te zijn want ik geef je er gelijk in dat het gros van je fans het TOCH niet hoort! maar je moet niet precies hetzelfde willen als slash. (was overigens ook maar een tipmaarja....) want je geluid komt er toch wel. het is niet dat je een eigen geluid MOET hebben. het komt er gewoon of je het nou leuk vind of niet. hetzelfde klinken is onmogelijk.ik ga gitaarspelen want discusseren is niet mijn sterkste kant :)

laten we nou frientjes blijfen :roll: :razz:
dáág

Anders Destium
29 augustus 2003, 21:49
Spot heeft wel gelijk dat je met enkel dezelfde gear en settings geen Slash-geluid hebt (er is maar 1 iemand met dát geluid). Ik ben zelf absoluut geen tone-buster, ik ga er meestal vanuit dat minstens de helft van je geluid in de vingers zit. Als ik wil klinken als Slash zorg ik voor een zware mahonie gitaar, modderig laag en gaan! Dat het nét niet het geluid is boeit me niet zo, ik speel op zo'n moment wel voor mijn eigen plezier Rocket Queen (en dan voel ik me net Slash) :wink:

Hufke
31 augustus 2003, 12:26
Dus Spot,

van jouw zou je ook nooit een signature gitaar mogen kopen???

Want dat zou dan ook 'achter iemands kont aanhobbelen' zijn...

Mitch
31 augustus 2003, 15:41
Hè ja, laten we nog een keer beginnen ! :roll:

Spot
1 september 2003, 21:07
nee

joeycape
6 september 2003, 08:03
zoals mtlhead al zei: waarom zou je niet gewoon de slash soound als basisgeluid kunnen nemen? damn alsof slash zelf op een dag wakker werd en dacht "wooo dit is mijn sound". ik acht de kans redelijk groot dat hij ook gewoon het geluid van een andere gitarist die hij vet vond als "basis" heeft genomen en daarna zn eigen accenten heeft gelegd m.b.v effecten, elementen, gitaren en ga zo maar door. en wat betreft over jouw "eigen geluid": aangezien jij niet achter andere gitaristen "aanhobbelt", waar haal jij je geluid dan vandaan?