PDA

View Full Version : Accoustische opname gitaar



De Teng
9 augustus 2003, 18:40
Gisteravond had ik mijn accoustische vriendin in mijn handen en voilá, er kwam zowaar een leuke compositie uit.

http://www.warande.uu.nl/~bgall/music/Mopy.mp3

Wat vinden jullie er van?

Retinite
9 augustus 2003, 22:14
downloaden (lang leve de inbel modem :roll: ).... duurt lang :p (als je ook andere dingen aan t downen bent :p)... hehe, na 15 min...

klinkt wel lekker, lekker snel... en vrolijk, allen osms he bje ff een pauze en in t eerste "deel" herhaal je net wat iets te vaak, voor de rest wel lekker vlot, nu nog een drum/vocals/of een ander instrument erbij en dan voilŕ!

De Teng
9 augustus 2003, 23:04
Ok dan, dank je. 't Was meer bedoeld als een gitaarstuk alleen. Ik kan er nog wel eens een bas onder spelen. Hmm... misschien heb je wel gelijk van dat begin (wat te vaak het beginthema). Ik denk dat ik het nog wel eens doe, met twee rondjes ipv vier. Maar de basale kritiek is positief dus.. mooi :D Ik heb het nog

Aan de server zal't niet liggen hoor, maar bedankt voor je geduld. ;)

Ok dan dames... ff gerefreshed... de algehele structuur verbeterd tot een beter geheel. De link is gewoon gelijk gebleven, zie topicstart. Retinite..groot gelijk

Groove M@n
10 augustus 2003, 14:48
Best goed eigenlijk! Op de soms wat kleine foutjes na goed gespeeld. Je bent wel divers trouwens, eerst zo'n basnummertje, dan wat funken en dan ineens dit. Netjes hoor...

De Teng
10 augustus 2003, 18:12
Dank je... je leert zo af en toe wat he? Kost je studietijd teveel, pissed off ouders en zo.. dat wel, maar dan heb je ook wat. :-?

Maiden Michiel
10 augustus 2003, 18:17
Ulver meets Extreme!!!

De Teng
10 augustus 2003, 18:42
Euhm... which means? HOt or NOt? :D

Maiden Michiel
10 augustus 2003, 19:27
Wel grappig ja

De Teng
10 augustus 2003, 19:37
:o

Maiden Michiel
10 augustus 2003, 19:42
:???:

De Teng
10 augustus 2003, 20:15
:)

Misschien dat een beetje motivering van het een en ander wel gewenst zou zijn. Ik zie graag dat mensen ook zeggen wat ze er wel/niet leuk aan vinden en waarom dan wel en zo... get the point?

Maiden Michiel
10 augustus 2003, 20:23
ow... ja, ik snap het

hoofd
10 augustus 2003, 20:37
Hahahahahaha, en aldus weet De Teng nog steeds niet van Maiden Michiel er nou van vindt :D.

Ik vindt het wel goed in ieder geval, klinkt erg lekker.

Maiden Michiel
10 augustus 2003, 20:57
Nou vooruit dan!

Die Extreme/Ulver link: het eerste stuk klonk een beetje als More Than Words. Het wat triestere en droevigere stuk klonk net als Ulver te tijde van "Kveldssanger" (+/- bij 1:00).

Ik vind het wel leuk gespeeld, alleen klinkt de gitaar soms wat vals. Ik geloof niet dat ik zelf zoiets zou kunnen bedenken op acoustische gitaar (ik speel te weinig op de acoustische). Als je dit in 1 avondje bedacht hebt vind ik het geweldig!!

Ik vind dat je nu ook moet zeggen wat je van mijn variatie op de Megajam backingtrakc: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=18371&start=180 :)

De Teng
11 augustus 2003, 08:57
OK, bij deze dan:

Klinkt goed, soleren kun je wel, 't is niet helemaal mijn stijl -beetje BB King humor: ik kan het denk ik ook niet- maar toch vind ik het netjes gedaan. Bends zijn soms niet helemaal op toon, maar je zegt het ff ingespeeld te hebben. Zeker voor dat je het ff erin plakt is het dikke prima. Vai/Satriani stijl... 't zal wel in zijn momenteel ;)

Wat vind je trouwens van die van mij? 't Is de solo na die vette synth. Zelfkritiek: ik wilde het wat laid-back spelen, maar door de effecten die ik eroverheen heb gezet om het een beetje apart karakter te geven komt de aanslag soms net iets te laat en da's een beetje jammer. Timing is daardoor niet altijd helemaal goed volgens mij.

Hier een nog werkende link, ik geloof tot de achtste solo... die van mij is de zesde geloof ik.

http://home.tiscali.nl/bouke/megajam_v8.mp3

Maiden Michiel
11 augustus 2003, 09:10
Nou, ik heb het niet "effe" ingespeeld. Ik heb het wel vaak gespeeld, maar dat was vooral om de structuur van de solo en de elementen in de solo helder te krijgen. Ik kan het nu ook exact naspelen, geen improvisatie dus! Dat kostte wel effe tijd. Maar cool dat je het wel kan waarderen!!

Over jouw stukkie:
Wat heb je aanstaan? Een pitch shifter? Het begin vind ik gaaf klinken!
Ik weet niet in hoeverre je thuis bent met soleren maar voor de rest klinkt het (technisch) een beetje standaard in mijn oren. Maar dat komt misschien wel omdat ik tegenwoordig nogal veel shred luister en probeer te spelen!!
Maar die effecten geven het wel een apart karakter zoals je zelf al aangeeft en dat maakt het de moeite waard om deze solo te luisteren.

De Teng
11 augustus 2003, 09:20
't Is een EBS octaver i.c.m. een flanger. Ze zijn dus eigenlijk voor bas ontworpen, maar voor gitaar geven ze echt zo'n low end mee. Meestal wordt je gitaarsound wat iel, maar hierdoor krijgt het meer ballen. Vooral die laatste tonen vind ik wel vet. Bijna wah achtig.

Ik wilde een solo die het relaxte van die backing track wat benadrukte. De meesten freaken al als de tering en dan voegt mijn file niks toe. Niet technisch hoogstaand misschien, maar ik wilde niet veel spelen en toch boeiend. Beetje in de functie van het nummer gespeeld.

Over mijn solo bezigheden: Ik ben heel veel bezig geweest met Dire Straits (toen ik 18 was geloof ik) en ik kan nu nog live Cd's bijna vlekkenloos meespelen. Samen met Police muziek, fusion en funk en zo geeft het totaal van me wel een leuk geluid. Ook jazz achtige nummers vind ik vet, Scofield bijvoorbeeld... als ook de Peppers kunnen me mateloos interesseren. Frusciante tijd dan. De beste gitarist van deze aardkloot ben ik heus niet, maar ik vind toch meestal wel dat ik 'bekeken' solo's maak en ik probeer niet teveel te spelen en toch boeiend te zijn.

Maar ik heb de bas ontdekt en dat is echt mijn instrument...Yeah! :D

Bosch
11 augustus 2003, 19:21
Mooi! Een aantal stukjes doen mij denken aan Calexico! Als je dat niet kent, luister dan maar eens naar The Black Light.

(Y)

De Teng
11 augustus 2003, 19:28
Geen idee, maar het blijkt dan toch dat je zonder het te weten invloed van iemand hebt. :D

Bosch
11 augustus 2003, 19:32
:D Dat herken ik. Ouwe knakkers zeggen dat ik veel dingen doe die Zappa ook deed. Ik luister nooit Zappa :-? .

Maar: luister toch eens naar Calexico ok?!

De Teng
11 augustus 2003, 19:35
Doe ik zeker ff ja.

Groove M@n
21 augustus 2003, 09:24
Ik wilde een solo die het relaxte van die backing track wat benadrukte. De meesten freaken al als de tering en dan voegt mijn file niks toe. Niet technisch hoogstaand misschien, maar ik wilde niet veel spelen en toch boeiend. Beetje in de functie van het nummer gespeeld.

De beste gitarist van deze aardkloot ben ik heus niet, maar ik vind toch meestal wel dat ik 'bekeken' solo's maak en ik probeer niet teveel te spelen en toch boeiend te zijn.

Maar ik heb de bas ontdekt en dat is echt mijn instrument...Yeah! :D

In dat eerste ben je wel geslaagd vind ik. Timing is volgens mij ook niet helemaal te wijten aan alleen de effecten. 't Is niet storend en vaak heb je het gevoel dat het de bedoeling was/ is. 't Zijn meestal wel van die pentatonische laddertjes met af en toe een jazzy note erbij o.i.d. wat je speelt. Het zou wel wat flashier mogen, zoals veel shredders hier. Al heb ik een gloedhekel aan dat woord. Zoiets van: freaken maar, zo gek mogelijk en voor de rest hoeven we niks in de functie van het nummer te spelen.

Want dát mis ik nogal eens bij de rest, wat jou niet aan valt te rekenen in ieder geval. Je solo-gitaarstijl klinkt ook ietsjes Oysterhead-achtig in mijn oren. Klopt dat?

delphiro
21 augustus 2003, 13:35
Ouwe knakkers zeggen dat ik veel dingen doe die Zappa ook deed.

huh?? dat hoor ik dus echt niet!
ik heb hier zo'n 30-40 cd's van Zappa en als Zappa in 1 ding goed was dan was het wel solo's met veel fouten spelen die toch overtuigend klinken (neem de solo van Muffin man.. echt geweldig al stikt ie van de fouten). Jouw gitaarwerk is veels te strak en 'in key' om met Zappa vergeleken te worden.

Ik houd wel van Zappa.. heerlijk chaotisch en altijd verrassend. Je zou voor de gein naar zijn eerste inspiratie moeten luisteren (Varese). Hij vond dat mooi.. ik heb er nog geen 2 minuten naar kunnen luisteren :D Daarbij is zelfs Zappa nog veels te netjes in zijn composities geweest.

De Teng
21 augustus 2003, 15:16
Delphiro, wat vond je van de file van me? Zie topicstart?

delphiro
21 augustus 2003, 15:45
Delphiro, wat vond je van de file van me? Zie topicstart?

oh.. daar had ik nog niet eens naar geluisterd. :oops:

Ik vind het begin erg gaaf (leuke slides, intervalspel en vooral afwisselende bas) maar ben minder gecharmeerd van het pure akkoordentokkel stuk (te weinig afwisseling). Het is daar wel enorm geschikt om een viool of tin whistle in te mixen om er een Keltisch liedje van te maken.

Knap dat je op twee instrumenten zo goed thuis bent. Ik zou hooguit op de bas een blues kunnen begeleiden... maar ja.. wie niet :D

De Teng
21 augustus 2003, 15:54
Tja... als je jaren gitaar speelt -accoustisch en electrisch- en dan de bas erbij pakt en daar aan verknocht raakt is hetgene wat je vroeger hebt geleerd ook nog wel wat waard. Het eerste stuk vind ik ook beter ja, dat is meer bedoeld voor alleen gitaar, het tweede stuk ook wel lekker. De break was als overgang bedoeld, idd niet bijzonder spannend te spelen, misschien met wat vage akkoordjes ertussen dat het leuker wordt. Anyway.. dank je ;)