PDA

View Full Version : Kauffmann Stratocaster DEMO!



Luke-wannabe
19 december 2020, 17:43
Ik was lekker bezig pas, dus heb ook nog een demovideo van mijn recentste aankoop gemaakt. Een Kauffmann Strat. Vind het leuk om ook deze, na de GUN Tele video van een paar dagen terug, te delen. Enjoy!


https://www.youtube.com/watch?v=bd9T3Hy2-sM

jutter
19 december 2020, 20:10
Ik was lekker bezig pas, dus heb ook nog een demovideo van mijn recentste aankoop gemaakt. Een Kauffmann Strat. Vind het leuk om ook deze, na de GUN Tele video van een paar dagen terug, te delen. Enjoy!


https://www.youtube.com/watch?v=bd9T3Hy2-sM

De eerste van de Baas die ik wel lekker vind klinken. Gefeliciteerd Luke! Geile kleur ook!

arjanb01
19 december 2020, 20:28
Dikke Strat sound. Super gitaartje en metallic kotsgroen is heul mooi🤟

Luke-wannabe
19 december 2020, 22:58
Thanks dudes! Ik ben heel erg blij met deze!

pasqual
19 december 2020, 23:26
Nice Leon! Mooie Strat-sound, niets mis mee en je spel al helemaal niet.

Luke-wannabe
20 december 2020, 11:11
THanks voor het compliment!!!

benwave
22 december 2020, 13:20
Niet voor het een of ander maar ik hem behoorlijk beroerd klinken.
Weinig helder, weinig sustain , veel mid, je werkt je rot en nog klinkt het niet echt als een mooie open heldere Strat met sprankelende tonen

Duhsjaak
22 december 2020, 15:35
Daar moet ik het mee eens zijn.
Ik hoor graag een wind cries Mary strat. En dat doen er maar weinig.
De tele vinnig wel heel mooi.
En ‘t is maar een mening hoor. Niks van aantrekken.
Vriendelijke groet, Gus

Napoje
22 december 2020, 16:22
Ben heeft een beetje last van mening-gitis. Beroerd is nogal een mening. Hij klinkt niet zoals ben vind dat een strat moet klinken. Beroerd is het zeker niet.

Luke-wannabe
22 december 2020, 16:27
Kan gebeuren! Ik ben zelf gewoon meer van de wat donkerdere tonen. Da's ook een beetje die amp van mij, die is gewoon niet heel helder. Ik was pas in de studio en toen klonk -ie een stuk feller, speelde toen ook over andere amps. Sustain heeft -ie wel degelijk, maar wellicht komt dat niet zo naar voren in dit filmpje.

Ps: Beroerd vind ik wel wat ver gaan, maar ik snap dat taal er via zo'n anoniem medium wat ongenuanceerder uit kan komen.

Fobo
22 december 2020, 17:58
Ben heeft een beetje last van mening-gitis. Beroerd is nogal een mening. Hij klinkt niet zoals ben vind dat een strat moet klinken. Beroerd is het zeker niet.

Da’s evengoed een mening. De constatering van Ben over weinig helder en weinig sustain deel ik wel.

Napoje
22 december 2020, 19:01
Da’s evengoed een mening. De constatering van Ben over weinig helder en weinig sustain deel ik wel.

Ben hakt een beetje met het botte bijltje. Zijn we wel van hem gewend helaas.

Luke-wannabe
22 december 2020, 19:11
Dank, heren.
Weinig sustain is feitelijk onwaar (heb het net nog even gechecked, gitaar is erg resonant) en ik vraag me ook af hoe je dat uit een filmpje kunt halen.

Fobo
22 december 2020, 20:08
Dank, heren.
Weinig sustain is feitelijk onwaar (heb het net nog even gechecked, gitaar is erg resonant) en ik vraag me ook af hoe je dat uit een filmpje kunt halen.
Zoals je zelf al in je voorlaatste post aangaf, komt het mogelijk door het filmpje niet goed uit de verf, wat je daarna eigenlijk weer teniet doet.
Als ik naar het filmpje kijk en luister, hoor ik wat ik hoor, en dat is weinig helderheid en weinig sustain. Sorry, kan er niks anders van maken.

jutter
22 december 2020, 20:17
Zoals je zelf al in je voorlaatste post aangaf, komt het mogelijk door het filmpje niet goed uit de verf, wat je daarna eigenlijk weer teniet doet.
Als ik naar het filmpje kijk en luister, hoor ik wat ik hoor, en dat is weinig helderheid en weinig sustain. Sorry, kan er niks anders van maken.

Teveel met carbid bussen gespeeld? Ik hoor het duidelijk helderheid en sustain.

Erik de Perik
22 december 2020, 22:18
Niet voor het een of ander maar ik hem behoorlijk beroerd klinken.
Weinig helder, weinig sustain , veel mid, je werkt je rot en nog klinkt het niet echt als een mooie open heldere Strat met sprankelende tonen

Helaas ben ik het wel met Ben eens. Maar het blijft natuurlijk een kwestie van smaak en aan jouw spelen ligt het zeker niet.

Tupelo
22 december 2020, 23:46
Ik heb het idee dat het door die hardtail komt.
Trembrug zorgt in mijn beleving voor wat galm, telecaster idee plonkt & bijt meer.
Moet bekennen dat het ook niet helemaal my cup of tea is wat ik hoor.
Combinatie van factoren die voor mij i.i.g niet lekker uitpakt unlike je Gun.

Erik de Perik
22 december 2020, 23:51
Kan zomaar zijn. Mijn Peer Strat begon als een SSS hardtail en had ik al 'snel' omgebouwd naar een FR SSH. Peer vond dat niks vanwege zaken die nogal beschamend waren (niet van zijn kant). De gitaar was eerst echt niet wat ik wilde en daarna heel erg wel. Het was de belangrijkste gitaar in mijn onbeduidende gitaar carrière.

Luke-wannabe
23 december 2020, 10:15
Als er iets is dat die hardtail doet ten overstaan van een Strat met tremolo, is dat -ie dikker en snappier klinkt. Een warmere attack, en niet zo dat gekras in het hoog.

Dat gezegd hebbende ik vraag me af of iémand in een blinde test het verschil tussen een hardtail en tremolo Strat gaat horen. Als je er zelf op speelt is het een heel ander verhaal. Er zit wel degelijk een feel verschil in.

Verder wel leuk om te merken hoe iedereen een duidelijke eigen voorkeur heeft voor een bepaalde sound.

Erik de Perik
23 december 2020, 10:27
Ik zou nooit beweren dat het door de hardtail komt, want dat weet ik niet.

arnoldtims
23 december 2020, 11:36
Ik hou wel van een volle strat sound en die is hier volop aanwezig. Herken wel wat in de kritiek hierboven, in mijn oren klinkt het alsof je met een noise gate of zoiets speelt.

Pepe
23 december 2020, 12:51
Strats verschillen onderling ook wel,
Mijn Greco klinkt warm, dik en compressed, die scoort niet hoog op springy factor maar voor live is het mijn no.1 strat. De 1982 gold strat klinkt classic Sultans of Swing en is mijn no.1 voor couch surfing en de rest zit daar tussen denk ik.

Ik blijf die Archer horen, ik heb die ook en dat is een fijn ding om meer projectie te geven aan een oversturende amp maar als clean enhancer knauwt ie teveel, vooral bij een midrangy brug pickup maar dat ben ik.

Luke-wannabe
23 december 2020, 18:30
Ja, dat mid dat die Archer geeft vind ik fijn. Ik ben een mid-junkie denk ik.