PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar :) + een vraagje



Bassie79
9 augustus 2003, 17:37
Ik heb een nieuwe gitaar gekocht, een Epi LP standard. Mooie gitaar, speelt lekker, klinkt goed, kleine foutjes in de afwerking, maar niet opvallend.

http://www.bassie79.nl/div/epi.jpg

Nu wil ik dus wel ff ander pups erin gooien en ik zit zelf te denken aan een SD Jazz in de neck en een SD JB in de brug. Iemand ervaring met deze config, hoe klinkt t, voor-/nadelen, enz.

MonkeyFace
9 augustus 2003, 18:30
waarom ben je niet tevreden over de pups dan? Als je de sound goed vindt... Ik heb zelf een Epi LP Limited Edition (zou ook een Elitist kunnen zijn, geen idee hoe ze nou precies heten), maar die klinkt echt vet! Ik vind em niet slechter klinken dan een Gibson (misschien omdat er amerikaanse pups inzitten...)

BLOK182
9 augustus 2003, 18:34
Ik had een Epi LP studio met van die gibson-desgined pups, aardig spul hoor.

Bassie79
9 augustus 2003, 19:16
Sound kan altijd beter en ik wil wat meer output hebben (vandaar de JB)

-robbert-
9 augustus 2003, 19:22
ik heb een Epi SG met gibson designed pups, maar ze missen voor mij net die bite in het brugelement, heb er nu een Dimarzio super2 ingezet (met een lekkere hoge output en veeeel bass en treble:)) hij klinkt nu als een gek! Ik zou eerst kijken wat jouw eisen zijn kwa geluid, en daarna kijken wat je nu eigenlijk mist aan je Epi... daarna zou ik pas gaan kijken voor andere pups...

-robbert-
9 augustus 2003, 19:23
gefeliciteerd met je nieuwe gee-tar trouwens :)

BLOK182
9 augustus 2003, 20:48
ja gefeliciteerd dude, ziet er heel netjes uit!!

Lacrymosa
10 augustus 2003, 01:18
Waarom zet je er geen gibson 500t in en een 490t (correct me if I'm wrong)

Klinken super

of EMG's als je er van houdt.

Een tone zone zou ik niet doen, omdat epi's over het algemeen nog al donker klinken
dan wordt et 1 grote mud

je kan ook een steve's special nemen van dimarzio

of gewoon 2 paf pro's

zijn echt extreem veel mogelijkheden, met allemaal top merken

dus doe eerst ff je huiswerk en ga ff goed kijken wat je nou precies wil

dit kan je het beste doen door ff je oor op je gitaar te leggen en goed te luisteren
en je gitaar op laag volume beluisteren en je gitaar op hoog volume beluisteren

en het wil ook goed helpen om je gitaar door iemand anders te laten bespelen.

zo kan je een goeie indruk krijgen van hoe je klinkt, en wat je wil verbeteren

aan de hand hiervan kan je redelijk makkelijk JOU pickup uitzoeken

CheerS!!

jorrit
10 augustus 2003, 11:32
hmz met dat laatste ben ik het niet helemaal eens...omdat tone ook in je vingers zit klinkt je gitaar anders als iemand anders er op speelt.....
laatst was mn vader op mn gitaar aan het spelen en ik dacht god dat ding klinkt slecht clean (ik zag pas later welke gitaar het was...) en toen laatst een maat van me er op speelde klonk hij weer geweldig zoals ie normaal doet....maar nog niet zoals ie klinkt als ik er op speel.......