PDA

View Full Version : Opnemen gitaar op pc



Han55
14 december 2020, 22:38
Hallo gitaarvrienden,

Onlangs heb ik een Yamaha THR10 II (geen wireless) aangeschaft. Mooi geluid voor thuis en ben er blij mee.
Je kunt er ook mee opnemen op de pc/laptop, alleen weet ik niet hoe dat werkt. Welke (free) software kan ik het beste gebruiken? Liefst een simpel programma. Plug en play, zeg maar.
Wie heeft hier ervaring mee?

Met vriendelijke gitaargroet,

Han

Erik de Perik
14 december 2020, 22:46
Zo te zien heeft die versterker een USB aansluiting. Die kun je op je pc aansluiten en dan software als Reaper (gratis, geen ervaring mee) of Garageband (gratis op Mac)gebruiken. Jouw versterker moet je dan als audiokaart 'zien.'

Napoje
15 december 2020, 00:11
Bij mij trh5 zat een gratis versie van cubase als download. Bij jou niet dan?

Fobo
15 december 2020, 09:35
Bij mij trh5 zat een gratis versie van cubase als download. Bij jou niet dan?

Zou er inderdaad bij moeten zitten.

Han55
15 december 2020, 10:01
Nee, maar dat kan zijn omdat ik hem niet nieuw heb gekocht.
Misschien kan ik dat programma downloaden van het internet.

Midwolda
15 december 2020, 10:06
Nee, maar dat kan zijn omdat ik hem niet nieuw heb gekocht.
Misschien kan ik dat programma downloaden van het internet.

Als je contact opneemt met support@yamaha en het serienummer doorgeeft dan krijg je waarschijnlijk een nieuwe download met een registratiecode. Is mij ook al eens gelukt bij Artura.

Niet dat ik het nu nog gebruik: blijf toch altijd weer terugkomen op good old lean & mean Audacity.

Rinze
15 december 2020, 10:25
Er zijn ook genoeg gratis opties, kijk maar eens op Bedroomproducersblog.com. Levert yamaha een echte dedicated ASIO driver bij die bakkies of moet je het met asio4all doen? Is altijd een drama vind ik, vooral omdat je in Windows maar 1 asio driver tegelijk kunt gebruiken en asio 4 all nogal achterloopt qua opties, naast dat het een lapmiddel is ipv een echte driver..