PDA

View Full Version : Frosty Endeavors (Ambient)



Martijn-w
11 december 2020, 20:08
Een ambient trackje in winterse sferen gemaakt.

https://soundcloud.com/user-957288547/frosty-endeavors

Fobo
12 december 2020, 10:59
Hier hou ik wel van. Klinkt lekker!

Duhsjaak
13 december 2020, 11:39
Het grappige van deze rubriek vind ik dat je gewoon rustig luistert naar muziek waar je normaal niet voor zou stoppen.
Niet helemaal mijn kop thee (zoals je al hebt begrepen) maar volgens mij zit het ook qua opbouw goed in elkaar.
Leuk dat je m hebt gepost.
Vriendelijke groet, GuS

Martijn-w
13 december 2020, 11:55
Haha ja, elektronische muziek posten op een gitaarforum is wellicht ook niet het meest handige, maar ach. Ik hou van gitaren, maar ook van elektronisch, dus waarom anderen niet ook?

Tupelo
14 december 2020, 22:35
Weer verwijderd ?
Beetje geduld hebben...?

Tupelo
14 december 2020, 23:10
Pakt de sfeer wel.
Vind de geluidscollage te gek en erg winters.
Progressie/muzikale stuk wel oké maar ik merk dat ik gevoelsmatig zit te wachten op een fris pianoriedeltje ofzo.
Komt wat duidelijk uit de sequencer.
Ligt verder aan mij want binnen het genre is dat wellicht meer ongebruikelijk.
Goed bezig !

Martijn-w
14 december 2020, 23:49
Ik snap je wel, want ik luister em nu na een aantal dagen zelf weer en ik zit ook op een gegeven moment te denken van, nu zal er nog wel iets nieuws komen. En dan komt er eigenlijk niets nieuws meer. Het lastigste vind ik om melodie lijnen te verzinnen, vooral ook omdat ik nog nauwelijks keyboard kan spelen.

Fobo
15 december 2020, 09:41
Ik snap je wel, want ik luister em nu na een aantal dagen zelf weer en ik zit ook op een gegeven moment te denken van, nu zal er nog wel iets nieuws komen. En dan komt er eigenlijk niets nieuws meer. Het lastigste vind ik om melodie lijnen te verzinnen, vooral ook omdat ik nog nauwelijks keyboard kan spelen.

Waarschijnlijk is het niet als zodanig bedoeld, maar het zou ook gebruikt kunnen worden als ondersteuning van bijvoorbeeld een film- of fotoreportage, of iets anders beeldends. In die zin zou het niet eens noodzakelijk zijn om er een melodielijn bij te bedenken en heeft het in de huidige vorm al ‘functie' genoeg.

Martijn-w
15 december 2020, 12:00
Waarschijnlijk is het niet als zodanig bedoeld, maar het zou ook gebruikt kunnen worden als ondersteuning van bijvoorbeeld een film- of fotoreportage, of iets anders beeldends. In die zin zou het niet eens noodzakelijk zijn om er een melodielijn bij te bedenken en heeft het in de huidige vorm al ‘functie' genoeg.

Ik hou juist altijd wel van dat filmscore achtige in tracks. Ambient is vaak inderdaad goed geschikt voor ondersteuning van beelden. Stiekem lijkt me dat ook heel tof. Muziek en foley doen voor filmpjes.

Fobo
15 december 2020, 13:02
Ik hou juist altijd wel van dat filmscore achtige in tracks. Ambient is vaak inderdaad goed geschikt voor ondersteuning van beelden. Stiekem lijkt me dat ook heel tof. Muziek en foley doen voor filmpjes.
Eerste stap gezet, dus...;)

RoryVDW
29 december 2020, 22:55
Viind ik mooi...hou van dat soort