PDA

View Full Version : Wie weet het beste geluid voor thuis te creëren?



Shift
9 december 2020, 16:23
Hi,

Ik ben een beginner, die enkel thuis speelt, op zolder zeg maar. Ik kan erg genieten van youtubers zoals kirf ochaion die een superdikke tone hebben. Echter wel met marshall heads van 1700,- en volume op stand 100.

Thuis klinkt mijn spel dan altijd weer zo kaal, kil, of zacht. Sindskort gebruik ik pas Reverb waardoor mijn leadgeluid al een stuk leuker klinkt.
Normaliter speel ik ook graag metal-riffs, maar zodra ik leads ga spelen (en ja, ik speel dus altijd alleen) klinkt het allemaal zo karig. Ik heb heel veel vragen dus alle kennis en input is welkom.

Ik ben op zoek naar een volledig gear-pakketje wat is aan te raden voor mooi geluid op kamerniveau (buizentop tot max 5 watt), welke effecten heb ik nodig? Zou een upgrade naar een 1x12 of zelfs 2x12 speaker veel uitmaken? Is dat niet veel luider?

Mijn huidige gitaar is een LTD ec-1000 met EGM81/60 en ik speel op een Blackstar HT5 met een 1x10inch blackstar cab, closed back. Ik ben erg liefhebber van Marshall om de looks.

Ik vat hem graag iets concreter samen voor mijn situatie:
Zou mijn HT5 upgraden naar: Marshall SC20H Studio Classic JCM800 die ook op 5 watt kan, een grote upgrade zijn? En wordt het niet veel luider ondanks gelijke wattages? Of kan ik dus beter voor een speakerupgrade gaan en/of met een bepaald effecten pedaal?

Veel dank alvast!

Fusion
9 december 2020, 16:38
Voor leads doet een delay wonderen. Dan klinkt t opeens alsof je een metalstar bent

Mitch
9 december 2020, 17:02
Ik kan je bijna garanderen dat die Blackstar veel beter op huiskamer niveau gaat klinken qua beheersbaar volume en qua gain. Als je wat 'dikker' wil klinken moet zo'n Marshall al gauw te hard. Die 5W is eigenlijk nog veel, hoe lullig het ook lijkt: 1W is in dat geval al plenty. Tenzij je polder hebt in plaats van buren :D

Shift
9 december 2020, 17:17
Ha, dankjullie wel alvast