PDA

View Full Version : Marshall JMP 100 watt combo HELP HELP ! ! !



Dude
9 augustus 2003, 14:13
Wie kan me er wat over vertellen of fotos geven ?

ik kan er een kopen en mn fender concert erop inruilen, het enige nadeel is dat er een powersoak is ingebouwd ? dus niet helemaal orgineel meer..

kan alleen helemaal niks vinden op internet


(sorry heb de topic een beetje aangepast, ik kan namelijk vandaag mijn fender verkopen om zo deze te bekostigen, fender gaat voor een gunstige prijs dus die doe ik zowiezo weg)

mathe
9 augustus 2003, 15:47
Als JMP 100 Watt zijn er maar twee modellen gemaakt:
- Model 2103 (gemaakt tussen 1975 en 1981), 2x12". Dit is de comboversie van de 2203 (master volume) top.
- Model 2159 (gemaakt tussen 1977 en 1981), 2x12". Dit is de comboversie van de 1959 top.

Beide combo's maken hoogstwaarschijnlijk gebruik van Celestion G12 65 speakers met een blauwe Marshall sticker erop.
Speakerdoek is zwart. Frontpanel is identiek aan de 2103 en de 1959 uit die tijd (dus geen JCM800).

Deze combo's klinken vooral HARD. Heel hard. Vandaar dat er een powersoak zal zijn ingebouwd om eindtrapoversturing bij een wat lager volume te kunnen krijgen.
Let ook op dat ze best zwaar zijn. Als het goed is zijn ze uitgevoerd met wielen, maar dan nog...

Mag ik vragen wat je ervoor moet betalen?

Marc

Dude
9 augustus 2003, 17:40
550 euroos, is niet veel lijkt me

mathe
9 augustus 2003, 23:10
Dat is zeker niet te veel.
Weet je welk model het is? 2159 of 2103?

Marc

Dude
10 augustus 2003, 00:54
geen idee, ik hoor het woensdag

Dude
10 augustus 2003, 12:07
maar is het duur voor een versterker waaraan gepielt is ? kan namelijk ook een jcm900 combo kopen voor 450 euro..

ik geloof dat die een stuk lichter is en in ieder geval 50 watt....

en die jmp, kan ik daar de buitense buizen uit trekken zodat die 50 watt wordt of heb ik dan geen juiste output voor de speakers, waarom staat er geen info op internet over die bak zeg....

mathe
10 augustus 2003, 15:44
maar is het duur voor een versterker waaraan gepielt is ? kan namelijk ook een jcm900 combo kopen voor 450 euro..

ik geloof dat die een stuk lichter is en in ieder geval 50 watt....

en die jmp, kan ik daar de buitense buizen uit trekken zodat die 50 watt wordt of heb ik dan geen juiste output voor de speakers, waarom staat er geen info op internet over die bak zeg....

Of het duur is? Nee. Ik weet alleen niet wat eraan 'gepield' is. Als er alleen een powersoak is ingebouwd zal de 'schade' wel meevallen maar als ze alle componenten en/of trafo's hebben vervangen dan is het 500 Euro te veel. Oftewel, ga naar dat ding kijken, trek hem open en neem een foto. Als je die hier laat zien kan ik je wel vertellen hoe origineel hij is.

Aan jouw JCM900 opmerking kan ik zien dat je het erg warm moet hebben. :o
Dat is natuurlijk geen vergelijking (tenzij je echt gek bent op JCM900's uiteraard).

Je kunt inderdaad 2 buizen trekken en de impedantieschakelaar op de achterkant van het chassis een stapje lager zetten (waarschijnlijk van 8 Ohm naar 4 Ohm) om minder vermogen te krijgen. Je zult dan ruim 60 Watt RMS overhouden. Hij is dan niet zo hard als een 50 Watt model trouwens. 50 Watters van die tijd hadden 'slechts' 35 tot 40 Watt RMS doordat de voedingsspanning een stuk lager is dan in een 100 Watter.

Er staat zat info op Internet trouwens. Het is gewoon een 1959 of een 2203 in combo vorm. De elektronica is indentiek.

Marc

Dude
10 augustus 2003, 20:21
[Aan jouw JCM900 opmerking kan ik zien dat je het erg warm moet hebben. :o
Dat is natuurlijk geen vergelijking (tenzij je echt gek bent op JCM900's uiteraard).

Marc

ik heb al een JCM800 2204 halfstack, dat is mijn "toon" (dat gezeik waar sash het steeds over heeft). Maar die fender concert heb ik gekocht voor in de oefenruimte maar is zo fokking zwaar en clean dat ik er niet veel aan heb......

dus vandaar een marshall

mathe
10 augustus 2003, 21:03
Ah ik begrijp wat je bedoelt, het is meer voor erbij dus.

Als je nou besluit die JMP niet te kopen, wil je het me dan laten weten?
Ik heb een vriend die al een flinke tijd op zoek is naar zo'n combo, vandaar.

Marc

Dude
11 augustus 2003, 10:21
Komt helemaal goed dude, ik heb donderdag of vrijdag een afspraak.. laat het meteen weten als ik hem niet koop