PDA

View Full Version : HNGD: Samick Greg Bennett design Malibu Stratocaster



Kim Wilson
9 november 2020, 11:36
Toch maar weer eens een hngd van mij. Hij kwam al een paar keer voorbij in mijn opgeslagen zoekopdracht op Marktplaats. Ook in de buurt, kwartiertje rijden, en toen hij voor €55 werd aangeboden toch maar eens gaan checken.

De dame die hem aanbood had het ding gekregen, om te zien of gitaarspelen iets voor haar was. Een Corona-hobby dus. Werd niks en heeft een poos staan stofhappen. Ding even snel gecheckt daar en afgezien van een krakende pu-switch en bagger oude snaren was ie best netjes. Thuis heb ik hem even losgehaald en de switch met remmenreiniger volgespoten. Daarna netjes gepoetst en voorzien van nieuwe snaren.

Resultaat is een best fijn gitaartje, zonder krakende switch. Haast niet gebruikt, dat zie je aan alles. De brugzadels staan nog iets te hoog, maar ik kon mijn inbussleutel zo gauw niet vinden. Maar verder een prima ding, zeker voor het geld.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201109/d90c7b729ae3414f6073784d79b90bbb.jpg

jutter
9 november 2020, 13:12
Mooi ding, kan je veel lol aan beleven
Gefeliciteerd!

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

Fobo
9 november 2020, 13:45
Voor dat geld kun je je daar geen buil aan vallen; happy playing!

Tupelo
9 november 2020, 15:44
Congrats !
Voor vijf euro minder verleden jaar iets dergelijks verkocht.
Dat was ook niet eens zo onaardig qua sound, alleen stemknoppen waren ruk; wat hebben ze hierop zitten ?
Bij dat barrel van mij (identiek verhaal zelfs; ooit voor mijn ouwe gekocht die er nooit iets mee gedaan heeft) vond ik de elementen niet onaardig; klonk definieerbaar stratocaster.
En lekker licht, zaagsel en lijm met veel lucht ertussen; resonant.

:mmmm:

Kim Wilson
9 november 2020, 18:02
Nee, deze is niet licht. Massief alder body, en niet zo resonant als een eerdere budget-strat. Tuners zijn wel van het type weinig draaien-veel verschil. Ze voelen wel degelijk aan.

Plant
9 november 2020, 18:25
Zie ik nou links de kerstboom al staan :???:

On-topic: Nice catch, zeker voor het geld. Eigenwijze headstock, misschien nog best stemvast door de 3x3 headstock waardoor geen stringtrees nodig zijn.

Kim Wilson
9 november 2020, 18:46
Zie ik nou links de kerstboom al staan :???:
Jep, mijn vrouw vond het tijd voor een beetje gezelligheid in huis. Je moet er maar wat van maken.

On-topic: Nice catch, zeker voor het geld. Eigenwijze headstock, misschien nog best stemvast door de 3x3 headstock waardoor geen stringtrees nodig zijn.
Ja toch? Ik heb hem uiteindelijk voor 5 tientjes meegenomen, inclusief bijna nieuwe Stagg gigbag. En die kop is inderdaad wel geinig, hij voelt lekker kort aan. Ik heb de scale nog gecheckt, maar het is gewoon een Fender scale.

budje
9 november 2020, 19:44
Voor 55 euro is het altijd een goeie deal!

Erik de Perik
18 november 2020, 01:46
Ik heb veel aandrang maar schrijf niets hierover.

Fobo
18 november 2020, 09:36
Ik heb veel aandrang maar schrijf niets hierover.
Gewoon naar het toilet gaan is inderdaad een betere optie.

telerocker
18 november 2020, 16:58
Ik hou het ff op. Of... 55 euro is natuurlijk geen geld, maar die headstock op een stratje...

witterwit
3 januari 2021, 19:03
Zag zoiets op Marktplaats staan voor 150 euro.

Dirk_Hendrik
3 januari 2021, 19:19
Ik ook. Van ene Hans!

't is dat Kim zo'n goeie gozer is. Anders zou je nog zeggen dattie een Geertje doet.:crazyhappy:
Ow nee. Toch niet. Hij prijst em niet helemaal de hemel in.

Napoje
3 januari 2021, 21:30
Mooie vondst. Leuk upgrade materiaal? Heb laatst ook bij de kringloop voor 50€ een ibanez gax 30 gekocht. zonder snaren en knoppen weliswaar. Paar nieuwe donis elementen erin en wat afstelwerk en hij speelt als een malle. Verbazend hoe goed die instapgitaren tegenwoordig zijn.

Erik de Perik
3 januari 2021, 21:54
Zoals een Harley Benton bedoel je?

:rockon:

Napoje
3 januari 2021, 22:34
Zoals een Harley Benton bedoel je?

:rockon:

Ja zoiets. Of een greg bennett.