PDA

View Full Version : Nut sauce?



telecastermaster
22 oktober 2020, 14:07
Zijn er nog gebruikers van nut sauce, hier? Wat zijn jullie ervaringen ermee?
T'is een tamelijk duur spulletje. https://bit.ly/2HoQaqQ
Maar ik lees er wel positieve reviews over (hoewel verschillende gebruikers rapporteren dat er eigenlijk weinig verschil is met gewoon grafiek).

Anyway wat zijn jullie gedachten of ervaringen ermee?
Of gebruiken jullie je eigen gemaakte nut sauce?

https://cdn11.bigcommerce.com/s-1lthcj/images/stencil/1280x1280/products/1212/4675/apijp1e4l__90373.1441826157.jpg?c=2

BamBuFan1
22 oktober 2020, 17:02
Effe wat grafiet met iets smeuiigs mengen en voila. (grafiet met vaseline oid).

Fobo
22 oktober 2020, 17:24
Effe wat grafiet met iets smeuiigs mengen en voila. (grafiet met vaseline oid).

Pzies; why nut?

Brum
22 oktober 2020, 18:43
Ik durf het bijna niet meer te zeggen... Je hebt van die mods die van dit spul vreselijk uit de bocht schieten... Maar goed, ik heb zo'n tubetje, doe er al jaren mee. Dat spul werkt en je hoeft er bijna niks van te gebruiken. Doe je makkelijk een jaartje of vijf mee, als het niet langer is en dan valt de prijs nog wel mee. Volgens mij heb ik er ook een kleiner tubetje van, dit is een formaat groter denk ik.

Fobo
23 oktober 2020, 12:14
Ik durf het bijna niet meer te zeggen... Je hebt van die mods die van dit spul vreselijk uit de bocht schieten...

Doe het dan ook niet. Slechte dag achter de rug?

Brum
23 oktober 2020, 12:29
Doe het dan ook niet. Slechte dag achter de rug?

Datzelfde kan ik aan jou vragen volgens mij? Ik doe nog de moeite om inhoudelijk te reageren. De kans zit er alleen in dat een niet nader te noemen mod hier op gaat reageren alsof mensen die dit spul prima vinden werken maar dompies zijn, om daar vervolgens lekker ongefundeerd op los te gaan. Da's eerder gebeurd namelijk, dus daar kwam mijn opmerking vandaan. Dat Nut Sauce is namelijk al eerder ter sprake gekomen. Een goed bedoelde tip Fobo, misschien moet je 's wat minder gaan zoeken in het geschreven woord. Scheelt een hoop eigen invulling. Eerder betichtte je me ook al 's van een arrogante houding e.d. Sowieso, van die natte scheten tussendoor, waarom? Het werkt opruiender dan je wellicht doorhebt. Als het verder niets toevoegt, zou ik ook zeggen, doe het dan ook niet.

Fobo
23 oktober 2020, 13:32
Brum, probeer óf de zon in het water te zien schijnen, óf zet me in de negeermodus, maar probeer dan tenminste zelf ook consequent inhoudelijk te zijn. Ik schat dat toch zeker een kwart van de reacties op dit forum weinig tot niets aan veel topics toevoegt.
Voor wat het waard is hieronder nog even jouw meest recente inhoudelijke bijdrage elders.

Wel een gegarandeerde brown sound. Alleen die hall reverb, die is niet schakelbaar.

Als een mod hierop reageert, dan doet hij waarvoor hij als zodanig is benoemd. Overigens denk ik dat jij mijn opmerking veel te veel inhoud toedicht; ik moest denken aan de reclame op t.v., daaraan gaf ik uiting, nothing more nothing less.

Brum
23 oktober 2020, 13:56
Waar heb je het allemaal over... En je ziet geen verschil tussen een grapje, of een opmerking op de persoon? Ik ben blij dat de topcstarter van dat topic het wel gewoon zag als een luchtig (haha) grapje. Heb je nog iets te vertellen over dat Nut Sauce?

Oh, ik zie het al. Je denkt dat een mod me daarop heeft aangesproken. Eh... nee.:seriousf:

miyaru
23 oktober 2020, 14:54
Vorige week was Nut Sauce in de aanbieding bij bax. Ik heb toen een klein spuitje gekocht en op mijn topkam, stringtrees en een beetje op de vibrato pivotpoints van mijn stratje aangebracht. Voor mij doet het wonderen. Normaal na een beetje benden of vibrato gebruik was mijn stratje ontstemd en nu niet of nauwelijks meer. Echte aanrader dus!

En nee, mij boeit het niet wat een ander ervan vind, of hoe je het goedkoper kan maken; dit werkt goed en voor effe meer als tien euro een uitkomst!!!!

Nut Sauce bij Bax (https://www.bax-shop.nl/gitaar-onderhoudsmiddelen/big-bends-lil-luber-0-5-cc-nut-sauce-smeermiddel-voor-topkam)

purplejohn
23 oktober 2020, 15:11
Dat dus. Alternatief: Ik heb wat kranenvet gebruikt (klein tubetje) en er potloodslijpsel doorheen gemixt. Werkt perfect en gaat nu al 5 jaar mee.

Fobo
23 oktober 2020, 15:56
Waar heb je het allemaal over... En je ziet geen verschil tussen een grapje, of een opmerking op de persoon? Ik ben blij dat de topcstarter van dat topic het wel gewoon zag als een luchtig (haha) grapje. Heb je nog iets te vertellen over dat Nut Sauce?

Oh, ik zie het al. Je denkt dat een mod me daarop heeft aangesproken. Eh... nee.:seriousf:
......:???:

telecastermaster
23 oktober 2020, 18:57
Vorige week was Nut Sauce in de aanbieding bij bax. Ik heb toen een klein spuitje gekocht en op mijn topkam, stringtrees en een beetje op de vibrato pivotpoints van mijn stratje aangebracht. Voor mij doet het wonderen. Normaal na een beetje benden of vibrato gebruik was mijn stratje ontstemd en nu niet of nauwelijks meer. Echte aanrader dus!

En nee, mij boeit het niet wat een ander ervan vind, of hoe je het goedkoper kan maken; dit werkt goed en voor effe meer als tien euro een uitkomst!!!!

Nut Sauce bij Bax (https://www.bax-shop.nl/gitaar-onderhoudsmiddelen/big-bends-lil-luber-0-5-cc-nut-sauce-smeermiddel-voor-topkam)


Ik heb het ook vorige week aangeschaft bij Bax. was idd in de aanbieding.
Goeie tip ook om die pivitpoints te smeren. Dat had ik nog niet gedaan.

Vandaag er 4 gitaren mee doorgesmeerd. Ben benieuwd hoe het werkt.

Groet, Peter

Tupelo
24 oktober 2020, 10:43
Wel interessant spul voor mensen die niet zelf willen lopen kutten met grafiet & vet.

miyaru
24 oktober 2020, 10:49
Wel interessant spul voor mensen die niet zelf willen lopen kutten met grafiet & vet.

Dat is precies de reden dat ik het gekocht heb....... Ja Tupelo, jij mag nooit meer raden! :crazyhappy:

YannickH
24 oktober 2020, 13:51
Ik heb me ook een tube aangeschaft voor mijn strat.
Niet omdat hij stemmingsproblemen heeft maar omdat ik een brass nut gebruik en deze toch gesmeerd wil houden.
Ontstemmen doet mijn strat niet.
Ik gebruik een Fender 6 point bridge en ik ram harder aan dat ding dan een doorgesnoven rockster uit de 80's aan zijn floyd...

Brum
24 oktober 2020, 13:53
Wel interessant spul voor mensen die niet zelf willen lopen kutten met grafiet & vet.

Exact. Ik kraak een ander z'n manier absoluut niet af, ik zou niet weten waarom. Maar er zijn mensen die inderdaad gewoon een kant- en klaar middeltje, wat een stuk schoner werkt, handiger vinden. En als het dan nog werkt ook, dan is het nog een goed product ook. De prijs valt ook prima te verdedigen als je jaren met een tubetje kan doen.

(En ja, Fobo, dat is dus eerder gebeurd. Door een mod. Die het nodig vond om als een botte hork dit middeltje af te zeiken, of vooral de gebruikers eigenlijk. Misschien valt het kwartje nu?)

Fobo
24 oktober 2020, 14:10
En ja, Fobo, dat is dus eerder gebeurd. Door een mod. Die het nodig vond om als een botte hork dit middeltje af te zeiken, of vooral de gebruikers eigenlijk. Misschien valt het kwartje nu?

Goed lezen is kennelijk niet je sterkste punt.

Kim Wilson
24 oktober 2020, 14:11
Jeez, vecht het even uit via pb of zo.

Brum
24 oktober 2020, 15:14
Goed lezen is kennelijk niet je sterkste punt.

Laat dat nou zo'n dingetje zijn waarvan jij vond dat als ik dat zei, dat ik dan arrogant was. Weet je nog? En verder zet ik je op de negeer. Erg veel voeg je toch niet toe. Off topic gezeur is nou precies waarom ik dat heb gelaten voor wat het is. Mocht dat hier ook niet lukken,dan trek ik ook hier aan m'n stutten. Wel wat beters te doen in dat geval.

YannickH
14 december 2020, 09:44
Ben ik de enigste die zijn tube helemaal lekkend aankreeg?
Als ik vanachter erop druk komt de "saus" er bij de schroefdraad uit...

dml
15 december 2020, 11:58
Komt een man bij de dokter en zegt "Dokter, ik heb een probleem":



Als ik vanachter erop druk komt de "saus" er bij de schroefdraad uit...

YannickH
18 december 2020, 12:54
hahahaha goeie! :p