PDA

View Full Version : Marshall versus Laney



Beezzzt
9 augustus 2003, 11:15
Ik ben al enkele keren naar de gitaarshop afgezakt om info te vragen over diverse Marshall versterkers. Ik speel voornamelijk Metal en zoek een versterker met een vette scheur voor huis-tuin- en keukengebruik. Na 1001 topics te hebben gelezen over allerhande Marshall versterkers en de (ahum ahum) goede kritieken die ik las over de MG250DFX, dewelke ik aanvankelijk dacht te kopen, ben ik hier nu toch een beetje van genezen. Ik weet dat jullie gaan zeggen : "ho metal, koop een jcm800 of een andere tweedehands buizenversterker in dezelfde prijscategorie als de MG250DFX en dan ben je gesteld".
Nu ben ik echt niet van plan om een tweedehands versterker te kopen, het verleden is me niet echt gunstig gestemd geweest op dit gebied.
Dus ik weer naar verschillende gitaarshops, waar allerhande (bijdehandse) verkopers me een beetje de Marshalls afraden en me diverse Laney (of Line6) modellen proberen te slijten met als argumenten : "klinkt ook lekker vet, veel minder reparaties, stukken goedkoper" en ga zo maar door.
Mijn vraag nu : wat is hier van aan ? Ik heb al over enkele Laney's gespeeld en die klinken inderdaad niet eens zo slecht, ze missen misschien wel die typische Marshall huil, maar toch.
Iemand ervaring hiermee of enige tips. BTW, budget ligt rond de 600 Euro, meer wens ik niet uit te geven voor een "thuis"versterkertje.
(Exquise me voor de lange uitleg :oops: .)

Dude
9 augustus 2003, 11:21
dude, voor die 600 euro kan je een mooie 2ehands marshall kopen en er meteen onderhoudt aan laten doen ook ! serieus voor dat geld koop je in de winkel niks vergelijkbaars dan een mooie marshall buizencombo hoor.

ijff
9 augustus 2003, 12:52
Tja.. als je'm alleen thuis gebruikt kan je in plaats van een matige transistor versterker ook een hele goede modeller kopen en die op de stereo aansluiten...

BLOK182
9 augustus 2003, 17:52
Voor alleen thuis is line6 misschien wel wat? Flextoontje ofzo?

josh.vandenberg
9 augustus 2003, 18:24
tante laney klinkt ook best goed.Maar een vriend van mij hheft er toch serieuze problemen mee gehad.Met tweedehands Marshalls kun je niet echt een buil vallen.Vooral de oude zijn echt super gemaakt.Ik heb er alleen een keer een kapotte voedingselco mee gehad.En bij zaten er vaak nog de Mullardbuizen in

BLOK182
9 augustus 2003, 21:27
Een vriend van me heeft een transistor-laneystack, best vet dingetje, hij heeft een TF800, klinkt leuk!

FragDaddy
10 augustus 2003, 01:43
voor thuis een marshall buizenbak voor 600 euro ? nieuw? onmogelijk.. (vooral omdat de DSL201 niet meer gemaakt wordt). voor 800 euro zou je een DSL401 kunnen kopen.. maar of dat nou zo'n metal monster is? niet echt! (leuk voor blues/rock/hardrock, maar voor metal? neu.)

een JCM800 met een overdrive pedaal zou wel leuk zijn voor metal.. maar ook niet echt super.. als je echt een marshall brul wilt hebben.. tja. lastig

misschien een 2ehands peavey 5150 combo ? iig goed voor metal (veel gain)

guitartub
10 augustus 2003, 11:49
Hoi,

Speel inmiddels zo'n kleine 10 jaar over een Laney buizenamp (VC 30) en dat ding heeft me nog nooit in de steek gelaten. Zeer geschikt voor jazz en blues, gebruik dat ding zowel thuis, in de oefenruimte als on stage (kleine gigs). Voor de grotere gigs zijn die 30 wattjes wat weinig maar dan biedt een PA al gauw uitkomst. Voor de heavy sounds heb ik er een modeller tussen (neen, geen pod of V-amp).
Ik weet (misschien) wel een dsl 201 te koop maar,
clean en crunch super maar geen metal (dus toch een pedaaltje ertussen).

Succes, groetjes,
Bert.