PDA

View Full Version : 3d printer humbuckerring



almarvk
11 oktober 2020, 18:35
Ik heb al tijden een PRS kopie thuis staan. Alles staat klaar voor assemblage, maar er mist nog een belangrijk onderdeel. Humbucker ringen. Geen probleem toch?

Echter: de gefreesde gaten zijn een stuk breder dan normaal. Dat gaat met een standaard ring dus niet lukken...

Is er iemand in de zaal met een 3d printer die mij mogelijk kan helpen?

Stefan16384
29 oktober 2020, 10:22
Ik heb een 3d printer staan. Maar wil je dit echt 3d printen? Ik denk dat je dit beter kunt maken uit een stukje slagplaatmateriaal of hout. Dat gaat een stuk mooier zijn. 3d printen is een mooie techniek, maar je ziet altijd de layers/lijntjes. Ik vraag mij af of je dat op de voorzijde van een gitaar wilt hebben.

rozh
29 oktober 2020, 13:10
Ik heb een 3d printer staan. Maar wil je dit echt 3d printen? Ik denk dat je dit beter kunt maken uit een stukje slagplaatmateriaal of hout. Dat gaat een stuk mooier zijn. 3d printen is een mooie techniek, maar je ziet altijd de layers/lijntjes. Ik vraag mij af of je dat op de voorzijde van een gitaar wilt hebben.

Same here ik heb ook een 3d printer staan.

Misschien als je het schuurt en wat lagen verf erover spuit dat je de lijnen dan niet meer ziet

piezo
29 oktober 2020, 16:04
Brons en hout vind ik de mooiste materialen.
https://www.mupload.nl/img/xzw693.jpg
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?7755-Automatic-gitaar-Niemand-die-me-helpt&p=3497317&viewfull=1#post3497317

almarvk
3 november 2020, 14:21
Same here ik heb ook een 3d printer staan.

Misschien als je het schuurt en wat lagen verf erover spuit dat je de lijnen dan niet meer ziet

Met schuren zou dat mogelijk wel wat minder worden. Zijn dus 2 opties; toch met 3d printer proberen of handwerk...

almarvk
21 november 2020, 20:03
Ondertussen een tweetal ringen uit de printer van Rozh mogen ontvangen. Nog even tijd vinden om alles af te ronden.

Plant
21 november 2020, 22:11
Ik heb een 3d printer staan. Maar wil je dit echt 3d printen? Ik denk dat je dit beter kunt maken uit een stukje slagplaatmateriaal of hout. Dat gaat een stuk mooier zijn. 3d printen is een mooie techniek, maar je ziet altijd de layers/lijntjes. Ik vraag mij af of je dat op de voorzijde van een gitaar wilt hebben.

Nabewerken met aceton? Is het geprint met PLA of ABS?

rozh
23 november 2020, 15:07
Nabewerken met aceton? Is het geprint met PLA of ABS?

ik heb het met sterkere PETG geprint, waren er wel nice uitgekomen opzich!

almarvk
2 december 2020, 15:47
Ondertussen de setjes binnen via Rozh. En ja, je ziet de lijnen, maar ik vind dat ook juist wel wat hebben. Het materiaal is sterk en flexibel. Uiteraard is een metalen optie de beste optie, maar voor wat ik zoek c.q. nodig heb is dit een mooi product.