PDA

View Full Version : HNGD Fender American Original 70s Telecaster Custom



Moskie
29 september 2020, 13:46
Yep, I did it...

Een week of wat geleden, onderweg terug van mijn vakantie voor het eerst een bezoek gebracht aan TFOA. Wat een heerlijke snoepwinkel. Een aantal gitaren gespeeld maar één bleef echt hangen. De Fender American Original 70s Telecaster Custom. Humbucker in de hals positie, sunburst kleur en een heerlijke grom. Maar was ik dan op zoek naar een gitaar? Natuurlijk niet (natuurlijk wel) en als dat dan zo mocht zijn toch zeker geen telecaster?!

Teruggehangen dus, maar het bleef knagen. Uiteindelijk vorige week kogel door de kerk. Het voelt wel vreemd om zo'n mooi instrument online te bestellen maar omdat ik er al op had gespeeld durfde ik het (nét) aan.

De dame kwam vanochtend binnen, nog niet echt op gespeeld maar ze ziet er in ieder geval heerlijk uit. Dat is een begin. Morgen kom ik aan echt spelen toe. Ben benieuwd of ze nog steeds zo lekker klinkt als in Dedemsvaart.

Luke-wannabe
29 september 2020, 14:08
Fotooooooooooooo

munkie
29 september 2020, 15:27
Tijd geleden ook geweest, mooie zaak maar wel duuuurrr...:makeup:

miyaru
29 september 2020, 18:08
Ik wil er nog heen, maar ben bang voor ongelofelijke GAS...... Anyway van harte met de aanwinst!!!!

arnoldtims
29 september 2020, 18:11
Gefeliciteerd maar volgens mij staat er gewoon een straf op hier om geen foto's te plaatsen bij een nieuwe aankoop die je hier meld. Dus als de sodemieter foto's plaatsen ander komen we je opzoeken en dan heb je nog mazel dat we nu maar met 3 man langs kunnen komen. ;)

Moskie
29 september 2020, 18:37
Gefeliciteerd maar volgens mij staat er gewoon een straf op hier om geen foto's te plaatsen bij een nieuwe aankoop die je hier meld. Dus als de sodemieter foto's plaatsen ander komen we je opzoeken en dan heb je nog mazel dat we nu maar met 3 man langs kunnen komen. ;)

Eeehh.. Ben aan het uitzoeken hoe ik een foto kan plaatsen.... Als dat niet lukt zijn jullie gedrieën welkom ��

Pter
30 september 2020, 01:34
Foto uploaden naar Postimages en de url toevoegen via Insert Images (icoon rechtsboven) bij een nieuwe post.

arjanb01
30 september 2020, 06:33
Via deze link 1 voor 1 uploaden, url link voor forums kopiëren en hier neergooien.
Geen foto’s = 1 vingertje eraf, zoals ze in Qatar gewend zijn als iemand een onrechtmatige daad pleegt😉.
Hier de link:

https://www.mupload.nl/

Harald
30 september 2020, 08:14
Afbeelding kopieren en in het bericht plakken werkt volgens mij ook. Blijkbaar alleen vanaf internet via afbeelding kopiëren, niet vanaf harde schijf.

Rinze
30 september 2020, 09:02
In tapatalk kan ik rechtstreeks foto's uploaden en plaatsen

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

almarvk
30 september 2020, 09:53
Titel aangepast.

Tupelo
30 september 2020, 18:38
Deze ?

https://cdn.webshopapp.com/shops/179375/files/317093560/image.jpg

Geinig ding, mag nog wel een Bigsby op.

Moskie
1 oktober 2020, 13:58
Zeker, die. Maar er zat nog wel een staartje aan het verhaal. Ik ontdekte, toen ik gisteren de gitaar voor de tweede keer uit de koffer pakte een flinke beschadiging aan de achter bovenrand van de gitaarbody, zo ongeveer waar in het bovenstaande plaatje de T (van TFOA) de body raakt. Vandaag contact gehad met TFOA en hun aanbod voor korting geaccepteerd.

Heel fijn dat de communicatie alleen ging richting 'hoe kunnen we dit voor je oplossen'. Geen discussie over schuld oid. Ik ga er vanavond voor het eerst 'echt' op spelen.

Er gaat écht geen Bigsby op komen. Ik zocht juist naar een fijne hardtail. En ik vind een Bigsby zooo.... 1970.... ;)

telerocker
2 oktober 2020, 12:14
Dat lijkt me netjes afgehandeld. Enfin, het relicingproces is begonnen. Normaal betaal je er extra voor, maar nu met korting. Goeie deal! ))

Moskie
2 oktober 2020, 12:17
Was ook zo ongeveer wat mijn gitaarleraar zei: oh, cool, relic ;) Deed mij toch wel een beetje pijn in het hart hoor. Mijn andere gitaar is een PRS en die houd ik echt zo netjes mogelijk. Dat was ik met deze ook van plan.

Inderdaad heel netjes afgehandeld.

NLF
2 oktober 2020, 12:49
Ik vind het altijd heel gaaf als iets oud is en afgeragd. Ik koop ook bijna altijd alles tweedehands. Maar het gekke is wel dat als ik zelf een kras maak op iets wat er nog nieuw uitziet ik het verschrikkelijk vind. Raar he?

Kim Wilson
2 oktober 2020, 13:18
Mijn tele heb ik ontdaan van de lak en afgewerkt met buitenbeits dat ik nog had staan. Aan de voorkant is ie nog wel redelijk netjes, maar aan de achterkant is het krassen, deuken en een plek waar door slijtage de beits steeds verder verdwijnt en het hout wat groenig wordt. Prima, zo'n gitaar is het ook. Ik heb ook een Hagstrom gehad, een Les Paul achtige. Daar was ik dan weer heel zuinig op. Gewoon omdat ie dat uitstraalde. En dat doet deze Tele in dit topic ook! Pracht ding en ik snap dat je er zuinig op bent. Heel veel speelplezier gewenst!

guitarkid
2 oktober 2020, 22:01
Ik vind het altijd heel gaaf als iets oud is en afgeragd. Ik koop ook bijna altijd alles tweedehands. Maar het gekke is wel dat als ik zelf een kras maak op iets wat er nog nieuw uitziet ik het verschrikkelijk vind. Raar he?

Een natuurlijk verouderde gitaar is heel mooi, maar ik zou ook geen splinternieuwe gitaar met een beschadiging uit een winkel willen. Tenzij je het ter plekke ziet en er wat te regelen valt! ;)
Het is dus netjes opgelost door TFOA, maar dat is ze wel toevertrouwd. Ik kom er de laatste tijd iets te vaak.... :crazyhappy:
Lekkere Tele, btw!!! :ok:

mountainman
4 oktober 2020, 15:13
En? Hoe bevalt-ie? Ik ben wel benieuwd naar die Wide Range humbucker. De CuNiFe magneten die zo'n 40 jaar uit productie zijn geweest worden momenteel nogal gehyped. Wat is jouw ervaring ermee?

Pepe
4 oktober 2020, 18:22
Volgens mij ben ik de enige op dit forum die ze hyped. De heb een originele 70's wide range, de Japanse versie en de re-designed uit 2012 van de Avri reeks. Maar deze niet dus ik ben ook benieuwd.

Ik heb al 3 maanden deze cunife's in mijn mandje liggen maar telkens wordt de release uitgesteld. Het gok dat er problemen zijn om ze in grote aantallen te produceren want voorlopig alleen op deze gitaar te krijgen.

mountainman
4 oktober 2020, 19:19
Ze zijn wel los bij Fender te krijgen. Alleen heeft iemand ze op de Nederlands site onder picks gezet in plaats van pickups. :D

US: https://shop.fender.com/en-US/parts/pickups-preamps/cunife-wide-range-humbucker/0992297001.html
NL: https://shop.fender.com/en-NL/accessoriespicks/cunife-wide-range-humbucker/0992297001.html

Pepe
4 oktober 2020, 19:23
Is dat een shop? Want dan zijn ze de afrekening vergeten :D

mountainman
4 oktober 2020, 19:31
Ja, inderdaad. Het woord "shop" staat wel in de URL. :???:

Ik zou sowieso niet snel onderdelen in de US bestellen. Je betaalt dan de hoofdprijs plus hoge verzendkosten en daarna nog eens een bonus aan import belasting.

Luke-wannabe
4 oktober 2020, 21:08
Thomann heeft ze! Echter, wel alleen de neck versie op voorraad. Brug niet.

https://www.thomann.de/nl/fender_cunife_wide_range_humb._neck.htm

Erik de Perik
4 oktober 2020, 21:11
Mailtje naar Thomann sturen voor de brug versie.

Tupelo
4 oktober 2020, 21:13
En tot die tijd een nek in je brug proppen. :ok:

Pepe
4 oktober 2020, 21:39
Mijn mandje staat bij MP wegens laagste prijs.
Vorige maand kwam er na lang wachten een partijtje in Europa en dat was eigenlijk dezelfde dag al weer weg
het wachten is nu weer op de volgende container,
bij MP staat er al 4 weken binnen 3-5 dagen
maakt het wel spannend hè,

brug en neck hebben verschillende spacings

Moskie
4 oktober 2020, 22:25
Ik weet niet of ik de beste reviewer ben, deze Tele is mijn tweede gitaar, maar ik zal een poging doen. Ik heb die dag bij TOFA een aantal Telecasters en ‘achtigen’ gespeeld en pakte deze steeds terug omdat er een soort van grom in zit, zeker met de humbucker ingeschakeld, zeker met wat gain. Ik vind het lekker vet klinken. Niet logisch met een Telecaster misschien, maar samen met het brugelement komt er lekker wat hoog en ruigte in. Dus: prima gitaar. Echt anders dan mijn PRS, en dat is wat ik zocht.