PDA

View Full Version : Winkels met 2x12s. Bestaan vast, maar waar?



Nellyrocks
10 september 2020, 17:46
He vraagje.

Ik twijfel al een tijd over mn cabinet. Ik heb een 2x12 van TT cabs met twee Celestions G12M Heritage. Soms te gek maar soms niet, geen idee. Floppy en beetje krassen. Vooral op grotere afstand. Soms wil je gewoon meer vet en billen. Ik denk dat het mijn midlifecrisis is.

Dus. Ik wil eea uitproberen. Verschillende speakers en verschillen merken. Op mijn eigen JTM45.

Is er nog een muziekwinkel in Nederland met een flinke voorraad cabinetten waar ik eea kan testen?

In Haarlem hier is niets meer en ik ben serieus al jaren niet meer in een muziekwinkel geweest. Stuk rijden is geen probleem ik zoek gewoon een winkel met een zo groot mogelijke voorraad 2x12's.

Iemand tips?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Erik de Perik
10 september 2020, 18:00
Deze bijvoorbeeld. (https://www.musik-produktiv.com/nl/electrische-gitaren-boxen/2-x-12-f660/)

telerocker
10 september 2020, 18:21
Maxguitars, Jukebox in Boekel of Van der Haar in IJsselstein hebben vaak diverse 2x12's op voorraad. Ik denk dat Van der Haar de meeste keus heeft.

Erik de Perik
10 september 2020, 19:10
Klopt, de eerste twee hebben er 4 en Haar 8. Musik Produktiv heeft er 36 staan.

D3nnis
10 september 2020, 19:56
Thomann heeft 71 hits op 2x12 cabinets.
Voldoet ook aan de eis van een stukje rijden :)

Erik de Perik
10 september 2020, 21:08
Naar Thomann is 3 keer zo ver als naar MP

D3nnis
10 september 2020, 21:13
Ja, daarom :)

Nellyrocks
10 september 2020, 21:40
He, en om een beetje andere meningen te verzamelen.

Beste 212 voor een JTM45?

Clean met randje, geen heftige gain, wel gore fuzzen. Ik dacht dat ik heel vintage wilde maar misschien heb ik stiekem toch iets moderner nodig.

Heb nu 40 Watt totaal en denk ook dat dat het wat flubberiger maakt. Iets meer vermogen? Moet wel helpen.

Zit te denken over een Orange 212.




Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

arjanb01
10 september 2020, 22:22
Of een mix van 1 v30 en 1 greenback.
Maar dan moet je een fabrieks cabinet gaan modden of zelf een kast samen (laten) stellen?
Heb je en strakheid en (mid)hoog van de v30 en warmte/smoothness van de greenback.

HaroldA
10 september 2020, 23:08
Of een mix van 1 v30 en 1 greenback.
Maar dan moet je een fabrieks cabinet gaan modden of zelf een kast samen (laten) stellen?
Heb je en strakheid en (mid)hoog van de v30 en warmte/smoothness van de greenback.

De V30 is alleen 3dB luider, dus die greenback ga je niet horen ...

Nellyrocks
11 september 2020, 00:08
De V30 is alleen 3dB luider, dus die greenback ga je niet horen ...En ik ben dus een beetje bang voor V30s. Heb daar een soort metal idee bij. Waarschijnlijk onterecht. Heb wel eens over een Orange 4x12 met V30's gespeeld met mijn amp en dat was wel cool.

Of een Zilla. Die Fatboy schijnt te gek te zijn. Super Fatboy wellicht.
Met Creambacks misschien? Die 65W schijnen niet zo lekker door de mix te prikken.

Ik denk toch wel dat ik een iets hoger vermogen speaker wil. Iets cleaner en strakker.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

telerocker
11 september 2020, 01:53
Klopt, de eerste twee hebben er 4 en Haar 8. Musik Produktiv heeft er 36 staan.

Ik probeerde het een beetje in de buurt te houden...

telerocker
11 september 2020, 01:57
En ik ben dus een beetje bang voor V30s. Heb daar een soort metal idee bij. Waarschijnlijk onterecht. Heb wel eens over een Orange 4x12 met V30's gespeeld met mijn amp en dat was wel cool.

Of een Zilla. Die Fatboy schijnt te gek te zijn. Super Fatboy wellicht.
Met Creambacks misschien? Die 65W schijnen niet zo lekker door de mix te prikken.

Ik denk toch wel dat ik een iets hoger vermogen speaker wil. Iets cleaner en strakker.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Kijk ook eens naar WGS-speakers. Ik heb een 2x12 Hook cab met een WGS Veteran en een Custom 90. Dat is een mooie mix, vind ik. In mijn cab zijn ze direct en punchy.

Erik de Perik
11 september 2020, 07:44
Bogner 212C vind ik wel warm en punchy.

Da Vinci
11 september 2020, 11:00
Of een Zilla. Die Fatboy schijnt te gek te zijn. Super Fatboy wellicht.
Met Creambacks misschien? Die 65W schijnen niet zo lekker door de mix te prikken.

I

Ik vind die Zilla's ook heel interessant maar je kan er niet ff één gaan testen en dat vind ik dan toch wel jammer.

Zij bieden ook wel combinaties aan maar dan van V30 met creamback ipv greenback. Wellicht om de reden die HaroldA geeft?

HaroldA
11 september 2020, 11:07
Ik zou een lege cab kopen en lekker zelf wat gaan mixen & matchen.

Erik de Perik
11 september 2020, 18:31
Ah je wil er nog een extra parameter in gooien.... welke kast?

Nellyrocks
11 september 2020, 20:28
Ah je wil er nog een extra parameter in gooien.... welke kast?Ja exact.

Waarom heb je niet gewoon drie merken. Fender, Marshall en Vox, klaar, dat is je keuze. Klaar.

Nee serieus. Wat een dilemma dit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

the sure thing
11 september 2020, 20:46
He vraagje.

Ik twijfel al een tijd over mn cabinet. Ik heb een 2x12 van TT cabs met twee Celestions G12M Heritage. Soms te gek maar soms niet, geen idee. Floppy en beetje krassen. Vooral op grotere afstand. Soms wil je gewoon meer vet en billen. Ik denk dat het mijn midlifecrisis is.

Dus. Ik wil eea uitproberen. Verschillende speakers en verschillen merken. Op mijn eigen JTM45.

Is er nog een muziekwinkel in Nederland met een flinke voorraad cabinetten waar ik eea kan testen?

In Haarlem hier is niets meer en ik ben serieus al jaren niet meer in een muziekwinkel geweest. Stuk rijden is geen probleem ik zoek gewoon een winkel met een zo groot mogelijke voorraad 2x12's.

Iemand tips?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Guitar King in BOEKEL


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

NLF
11 september 2020, 20:49
Ik weet niet of er op dit moment wel zoveel 2x12's bij Guitar King staan. Zou je even over moeten bellen.

NLF
11 september 2020, 20:51
Ja exact.

Waarom heb je niet gewoon drie merken. Fender, Marshall en Vox, klaar, dat is je keuze. Klaar.

Nee serieus. Wat een dilemma dit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Tsja ... Je hebt natuurlijk grote kasten, kleine kasten, open back, closed back, ondiepe kasten, oversized kasten, kasten van spaanplaat, kasten van multiplex. Allemaal ingewikkeld ja.

telerocker
12 september 2020, 11:13
Als gewicht en laadbaarheid geen rol spelen, is het een dilemma. Ik heb de Hook cab gekocht omdat het een compacte kast is die wat makkelijker in de auto past en te tillen is dan een Bogner OS.

NLF
12 september 2020, 13:00
Maar welke Hook heb je dan? Want die hebben (H)ook verschillende 2x12 's gemaakt, toch?

Erik de Perik
12 september 2020, 14:00
Als gewicht en laadbaarheid geen rol spelen, is het een dilemma. Ik heb de Hook cab gekocht omdat het een compacte kast is die wat makkelijker in de auto past en te tillen is dan een Bogner OS.

De Bogner 212C is de oversized.

telerocker
12 september 2020, 14:21
De Bogner 212C is de oversized.

Je hebt gelijk.

telerocker
12 september 2020, 14:22
Maar welke Hook heb je dan? Want die hebben (H)ook verschillende 2x12 's gemaakt, toch?

https://i.imgur.com/IOqq1Fc.jpg

harrie-beton
12 september 2020, 15:13
Ik heb een 4x12 met V30 speakers, erg luid.

Ik gebruik nog een 2x12 kast met een g12M en een celestion g12. Achterop een zelfbouw schakelaar en die kan [a] beide speakers op 16 ohm. [b] 8 ohm de g12 en [c] de g12M. Lekker veelzijdig. Wel je verstand gebruiken dat je versterker (mijne is schakelbaar op 4 8 16 ohm) goed staat.

NLF
12 september 2020, 17:20
https://i.imgur.com/IOqq1Fc.jpg

Aha, cool. Is dat trouwens eentje met een open back?

telerocker
12 september 2020, 18:21
Aha, cool. Is dat trouwens eentje met een open back?

Closed back. Als ik me goed herinner zijn de Hooks open backs groter en breder. Ik heb de indruk dat Hook momenteel vooral de 1x12 open back cab naar voren schuift in de marketing. Mijn 2x12 (70 cm breed) is 10 cm breder dan de 1x12.

(Er staat overigens een lege Zilla Fatboy cab op MP)

NLF
12 september 2020, 19:27
Closed back. Als ik me goed herinner zijn de Hooks open backs groter en breder. Ik heb de indruk dat Hook momenteel vooral de 1x12 open back cab naar voren schuift in de marketing. Mijn 2x12 (70 cm breed) is 10 cm breder dan de 1x12.

(Er staat overigens een lege Zilla Fatboy cab op MP)

Dan is ie inderdaad niet zo heel veel breder dan de 1x12 nee.

Nellyrocks
12 september 2020, 20:41
(Er staat overigens een lege Zilla Fatboy cab op MP)

Gezien inderdaad. Ik weet alleen niet of het bij mij nou een speaker of cabinet kwestie is.

Ik heb een 2x12 met G12M Greenbacks. Kan ik ook andere speakers in knallen. Zit nu te kijken naar die neo creambacks. Meer power en lekker licht ook. Ik denk namelijk vooral dat ik een speaker wil die langer recht blijft en dus minder flubberig klinkt.

Op Marktplaats staat ook een Marshall 4x12 met HH acoustics speakers. Geen idee of dat klinkt maar als het niets is kan ik daar ook twee G12M en twee G12H is stoppen. Moet van die laatste dan nog eentje bijkopen.

Of ik koop een kant en klare Orange 2x12. Komt nog wel eens voor een leuk prijsje langs. Ben bang dat ik dat te heftig vind. Te vet ofzo?

Andere kasten. Hook, Bogner. Kan allemaal maar daar zit m nou net de krux. Er is zo veel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

the sure thing
12 september 2020, 21:06
Gezien inderdaad. Ik weet alleen niet of het bij mij nou een speaker of cabinet kwestie is.

Ik heb een 2x12 met G12M Greenbacks. Kan ik ook andere speakers in knallen. Zit nu te kijken naar die neo creambacks. Meer power en lekker licht ook. Ik denk namelijk vooral dat ik een speaker wil die langer recht blijft en dus minder flubberig klinkt.

Op Marktplaats staat ook een Marshall 4x12 met HH acoustics speakers. Geen idee of dat klinkt maar als het niets is kan ik daar ook twee G12M en twee G12H is stoppen. Moet van die laatste dan nog eentje bijkopen.

Of ik koop een kant en klare Orange 2x12. Komt nog wel eens voor een leuk prijsje langs. Ben bang dat ik dat te heftig vind. Te vet ofzo?

Andere kasten. Hook, Bogner. Kan allemaal maar daar zit m nou net de krux. Er is zo veel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Ik heb vele vele vele 2x12 kasten gehad en live mee gespeeld. Mijn final choice was: Orange 212OB.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Nellyrocks
12 september 2020, 21:20
Ik heb vele vele vele 2x12 kasten gehad en live mee gespeeld. Mijn final choice was: Orange 212OB.


Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkpoederDe Open back.
Scheelt dat veel tov die Closed Back?
Als ik in mijn cabinet namelijk een schotje eruit haal hoor ik niet heel veel verschil. Die heeft zo'n in drieën gedeelde achterkant.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

NLF
12 september 2020, 21:25
De Orange closed back is veel breder en meer een halve 4x12. De open back is zeg maar dezelfde maat als de Twin Reverb maar iets dieper dus erg compact (want kleiner dan ac 30 of bluesbreaker).

the sure thing
12 september 2020, 22:36
De Orange closed back is veel breder en meer een halve 4x12. De open back is zeg maar dezelfde maat als de Twin Reverb maar iets dieper dus erg compact (want kleiner dan ac 30 of bluesbreaker).

Psies! Prima formaatje, alleen goed te tillen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Nellyrocks
12 september 2020, 23:47
De Orange closed back is veel breder en meer een halve 4x12. De open back is zeg maar dezelfde maat als de Twin Reverb maar iets dieper dus erg compact (want kleiner dan ac 30 of bluesbreaker).

En verschil qua sound? OB vs CB

the sure thing
13 september 2020, 08:07
En verschil qua sound? OB vs CB

Open back klinkt losser, iets minder laag. Maar: de spreiding via de achterkant vind ik een groot pluspunt. Closed back: strakker laag maar overall mss iets meer "boxy".

De CB van Orange is veel groter en zwaarder dan de OB.

Het is maar waar je het voor nodig hebt. Ik heb erg veel in kroegen gespeeld en had als gitarist geen monitor. Dan zou ik voor een open back kiezen vanwege de spreiding van het geluid. Op een groot podium met geheel eigen monitor mix zou ik sneller voor een closed back kiezen.

Metal en grunge: closed back. Funk en clean of OD: open back of closed back.

Als ik nooit meer zou zelf hoeven sjouwen: de Bogner 4x12.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

HaroldA
13 september 2020, 08:56
Ik heb een diagonale en slanted 2x12" van Matamp; de 212S. Eigenlijk een mini 1960A dus ;)

Die heeft aan de achterkant 2 plankjes die je kunt verwijderen zodat hij closed, 1/3 en 2/3 open kan zijn.

harrie-beton
13 september 2020, 10:02
met een beetje timmerwerk is elk cabinet een open back of closed back.

Mijn 4x12 is closed en mijn 2x12 open.

HaroldA
13 september 2020, 10:07
Met een beetje timmerwerk maak je er zelf eentje. Maar gewoon kopen in de winkel is vele malen handiger.

tmms
13 september 2020, 10:26
Zag deze, ziet er aardig uit:
https://www.musik-produktiv.com/nl/palmer-cab-212-open-back-unloaded.html
MDF versus multiplex, in een open back komt het minder nauw denk ik.

Mitch
13 september 2020, 12:09
Met een JTM45, liefde voor gore fuzzen... een duo M20s zou perfect moeten zijn. Ik zou het eerder in de kast zoeken. Maar een clsed back 2x12 heeft ook zijn akoestische nadelen en als je zegt dat je het ene moment blij bent en het andere totaal niet, dan neem ik aan dat je bedoelt: wisselt per locatie?

Tuurlijk kun je altijd kijken naar speakers met meer prikkende treble (H30) of prikkend hoogmid (Creambacks).

Die blauwe Laney cab heb ik wel eens gehoord en daar was ik zeer van onder de indruk voor een medium priced kant en klaar kast.

Nellyrocks
13 september 2020, 12:32
als je zegt dat je het ene moment blij bent en het andere totaal niet, dan neem ik aan dat je bedoelt: wisselt per locatie?

Exact. De ene keer is het dik, vet en romig, de andere keer flubby en schril. Vooral op buitenpodia. Groot verschil ook of ik hem op de grond zet of op een flightcase deksel ook.

Dat is dus exact mn dilemma. Ik wil rond maar ook zaagtand, glassy maar ook vet, romig maar ook gedefinieerd. En dat zit er allemaal in maar niet in elke situatie.

Ik heb wel eens in een studio gestaan waar ik nul sound had. Kreeg er geen sap uit. Toen met een Orange 2x12 wel. Was re gek. Met V30's

Daarbij heb ik ook wel eens het idee dat op mijn cabinet de boel sneller overstuurt. Ik zou het wel iets langer clean willen houden. Ik merkte dat dat op andere cabinetten, bv een goedkope Marshall 412 in de oefenruimte, wel het geval was. Is een 400 watt cab! Kan me er dus niet aan onttrekken dat iets van het schrille en flubberige ook in vermogen en dus oversturing van speakers zit.

Iemand ervaring met die Neo Creambacks?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

the sure thing
13 september 2020, 12:47
Exact. De ene keer is het dik, vet en romig, de andere keer flubby en schril. Vooral op buitenpodia. Groot verschil ook of ik hem op de grond zet of op een flightcase deksel ook.

Dat is dus exact mn dilemma. Ik wil rond maar ook zaagtand, glassy maar ook vet, romig maar ook gedefinieerd. En dat zit er allemaal in maar niet in elke situatie.

Ik heb wel eens in een studio gestaan waar ik nul sound had. Kreeg er geen sap uit. Toen met een Orange 2x12 wel. Was re gek. Met V30's

Daarbij heb ik ook wel eens het idee dat op mijn cabinet de boel sneller overstuurt. Ik zou het wel iets langer clean willen houden. Ik merkte dat dat op andere cabinetten, bv een goedkope Marshall 412 in de oefenruimte, wel het geval was. Is een 400 watt cab! Kan me er dus niet aan onttrekken dat iets van het schrille en flubberige ook in vermogen en dus oversturing van speakers zit.

Iemand ervaring met die Neo Creambacks?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Als je alles wilt, installeer Beam Blockers....

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200913/77c9d17681a53e06bc5e05c303f52935.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

the sure thing
13 september 2020, 12:48
Door beam blockers is de spreiding ZOVEEL beter en hoor je je op verschillende plekken even goed


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

D3nnis
13 september 2020, 12:56
Mee eens, maar dat je geluid nog steeds verandert afhankelijk van ondergrond en ruimte kan ik wel beamen (huh, huh, beamen).
Ik heb ook weleens in een kroeg gestaan met mijn bogner 4x12 (rechte kast) icm mesa dual rectifier top, waarmee je normaal toch niet echt een gebrek aan laag hebt, en toen gewoon helemaal geen enkel laag. Terwijl de marshall van onze andere gitarist zo lomp klonk daar.

Nellyrocks
13 september 2020, 13:11
beamen (huh, huh, beamen).

Leuk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

the sure thing
13 september 2020, 16:32
Mee eens, maar dat je geluid nog steeds verandert afhankelijk van ondergrond en ruimte kan ik wel beamen (huh, huh, beamen).
Ik heb ook weleens in een kroeg gestaan met mijn bogner 4x12 (rechte kast) icm mesa dual rectifier top, waarmee je normaal toch niet echt een gebrek aan laag hebt, en toen gewoon helemaal geen enkel laag. Terwijl de marshall van onze andere gitarist zo lomp klonk daar.

Ik denk dat de kroegzuipers aan de andere kant van het podium je Bogner geheel anders hebben ervaren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

D3nnis
13 september 2020, 16:46
Ik denk dat de kroegzuipers aan de andere kant van het podium je Bogner geheel anders hebben ervaren


Nee, niet echt, zelfs de geluidsman klaagde erover. Was heel vreemd, zo extreem nog nooit gehad.

Erik de Perik
13 september 2020, 19:24
Als je met open back speelt wordt de akoestiek van de ruimte nog veel belangrijker. Ik speel de laatste tijd op een Fender SuperSonic (open back 112 V30) en mij valt op dat als ik buiten speel (schommel, wip, zandbak) ik pas een beetje sound krijg als ik 'm behoorlijk hard heb staan. Krijg 'm terug via IEM en da's altijd wel gelijk.

Maar als je naar de ruimte kijkt, bepalen hoogte podium, hoogte plafond, gelijkheid van het plafond (loopt hij door of verspringt hij), materiaal podium/zaal/plafond/muren, etc. Heb je een klein podium met een beperkte achterruimte en is het basismateriaal kurk uhhh hout, dan heb je meestal een goede en bekende sound.

Ik heb wel eens in een jeugdcentrum gespeeld dat compleet betegeld was. Dat klonk vreselijk, het geluid kwam als een pinpongbal terug en zelfs het publiek klonk raar.

the sure thing
13 september 2020, 20:38
Nee, niet echt, zelfs de geluidsman klaagde erover. Was heel vreemd, zo extreem nog nooit gehad.

Waren jullie dronken en je oren moe?

Oh nee dat is een ander topic


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

D3nnis
13 september 2020, 21:30
Haha, nee, eerst niet, maar toen we wél zo ver waren klonk het wel veel beter, en ik speelde ook beter dan Steve Vai toen :D

Gelukkig zijn er geen opnames van....

NLF
13 september 2020, 23:15
Ik heb wel eens in een jeugdcentrum gespeeld dat compleet betegeld was. Dat klonk vreselijk, het geluid kwam als een pinpongbal terug en zelfs het publiek klonk raar.

Misschien was het een oud zwembad?

Erik de Perik
13 september 2020, 23:28
Nee, al heb ik daar ook wel eens naast gespeeld.... da's ook niks.

Remork1970
14 september 2020, 09:08
... en mij valt op dat als ik buiten speel (schommel, wip, zandbak) ik...

Leuk. .......

the sure thing
14 september 2020, 14:32
Nee, al heb ik daar ook wel eens naast gespeeld.... da's ook niks.

Ik heb ook wel eens naast een oud overdekt zwembad gespeeld! Alles werd met een kwart-seconde vertraging weer op het podium teruggekaatst..... dat was verschrikkelijk. Alleen bij heel zachtjes spelen viel het mee. Dat was voor mij ook een legendarische avond omdat we toen nog Take 5 van Dave Brubeck speelde. Veel mensen waren aan het dansen maar dat lukte natuurlijk niet vanwege de 5kwartsmaat. Erg hilarisch om te zien...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Kim Wilson
14 september 2020, 14:39
Ik heb weleens gespeeld tijdens een heropening van een snackbar. Klein betegeld hokje. Niet te doen!

Fobo
14 september 2020, 15:35
Ik heb weleens gespeeld tijdens een heropening van een snackbar. Klein betegeld hokje. Niet te doen!

Ook niet toen je het klepje dicht deed?

Erik de Perik
14 september 2020, 20:04
Ik heb ook wel eens naast een oud overdekt zwembad gespeeld! Alles werd met een kwart-seconde vertraging weer op het podium teruggekaatst..... dat was verschrikkelijk. Alleen bij heel zachtjes spelen viel het mee. Dat was voor mij ook een legendarische avond omdat we toen nog Take 5 van Dave Brubeck speelde. Veel mensen waren aan het dansen maar dat lukte natuurlijk niet vanwege de 5kwartsmaat. Erg hilarisch om te zien...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Take 5 is echt een lekker dansnummer..... als je stug in vieren blijft tellen kom je steeds weer uit :cherub:

Bij mij was het ook naast een groot leeg zwembad. Dat had voorkomen kunnen worden, want er was plek zat, maar het podium was nu eenmaal daar opgebouwd. Ook eens in een tankwerkplaats gespeeld, daar was ook behoorlijk wat galm....... maar de stroomvoorziening was prima :ok:

telerocker
14 september 2020, 21:34
Ooit gespeeld bij opening van een enorme nieuwe bloemenhal. Gek genoeg zelden zo'n lekker geluid gehad. Misschien ook omdat onze band nooit echt hard speelde. Daarentegen zijn tentoptredens haast nooit ideaal, althans voor je geluid.

Erik de Perik
14 september 2020, 21:37
Het kan verkeren. Maar ik denk dat als je verder gaat kijken naar de omstandigheden, je al snel kunt beredeneren waarom het zo lekker of zo kut klonk.

Nellyrocks
15 september 2020, 00:36
Als ik het zo lees. Buitenoptredens allemaal weer aan de 4x12, zwembaden met Kempers en inears, op bloemenveilingen ben je veilig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

rozh
15 september 2020, 09:04
Ik wist niet dat cabs zo veel verschil konden maken maar mijn tworock 1x 12 open back birchwood klinkt echt gigantisch, alsof het een 2x12 bijna is.

the sure thing
15 september 2020, 13:06
Ik wist niet dat cabs zo veel verschil konden maken maar mijn tworock 1x 12 open back birchwood klinkt echt gigantisch, alsof het een 2x12 bijna is.

Mijn 1x12 cab klinkt bijna als een 4x12!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Remork1970
15 september 2020, 13:36
Zeker zo'n TL806-design met EVM12L erin dan.

the sure thing
15 september 2020, 20:42
Zeker zo'n TL806-design met EVM12L erin dan.

Nee ik lul maar wat. Dat gezeik over een 1x12 die als een 2x12 klinkt....

EDIT: sinds ik basgitaar speel, hoor je pas echt het verschil tussen een 1x12 of een 2x12.

No fucking way dat een 1x12 kan klinken als een 2x12.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

telerocker
16 september 2020, 01:48
Mijn The Valve 1x12 ported cab klinkt groots voor een 1x12, maar de geluidsprojectie is tamelijk gefocused en minder surround als mijn 2x12 Hook cab. Je moet jezelf dus goed opstellen.

rozh
16 september 2020, 17:39
Nee ik lul maar wat. Dat gezeik over een 1x12 die als een 2x12 klinkt....

EDIT: sinds ik basgitaar speel, hoor je pas echt het verschil tussen een 1x12 of een 2x12.

No fucking way dat een 1x12 kan klinken als een 2x12.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

take a chill pill. ik zei BIJNA

verder: ik heb ook gewoon 2x12 en ook 4x12 gehad