PDA

View Full Version : En toch denk ik dat het vooral in de vingertjes zit.



JVGM-music
6 september 2020, 09:54
https://www.youtube.com/watch?v=rOz33tDJetU

JVGM-music
6 september 2020, 09:56
Want als ik op dezelfde spulletjes zou spelen klinkt het waarschijnlijk als een varken in doodsnood.

FNaRK
6 september 2020, 21:12
Want als ik op dezelfde spulletjes zou spelen klinkt het waarschijnlijk als een varken in doodsnood.


daar kan je best ver mee komen, ik noem zomaar een willekeurige band in het grindcore / blackmetal of aanverwant genre ...

twoerd
7 september 2020, 13:23
Spelen op goedkope gitaren heeft iets. Persoonlijk heb ik zelfs een voorkeur voor de hals die ze op bijvoorbeeld een Yamaha Pacifica doen. "Satin finish", niet dat plakkerige. Met het geluid van goedkope pickups heb ik ook niet echt problemen. Afstellen en polijsten kun je zelf. En ach, met ruwe frets kun je ook lekker geluid maken met je linkerhand. Ik wil wel goed werkende schakelaars en potmeters, heb een hekel aan kraken, dus daar moet je dan misschien een beetje geluk mee hebben. Maar vervangen is ook niet duur.

Anyway we praten veel te veel over spullen en te weinig over spelen.

Pepe
7 september 2020, 13:56
Met duur of goedkoop kan ik helemaal niks, ik werk met goed of slecht,
goed is dan iets wat je voor je kan laten werken en slecht is wat je tegenwerkt
en ik kan voor beide een hoop voorbeelden geven die dwars door prijzen heengaan.

Tupelo
7 september 2020, 15:03
Beetje doorheen gescrold.
Gozer klinkt fijn, leuk testfilmpje, fun.

Fusion
7 september 2020, 16:55
Ik kom binnen op @24:19 en tering wat speelt ie matig en irritant geen zin meer in sorry

:)

JVGM-music
7 september 2020, 17:46
Ik kom binnen op @24:19 en tering wat speelt ie matig en irritant geen zin meer in sorry

:)

Ach ja, hij draaft met zijn spel af en toe een beetje door maar waar het mij hier om ging; hij speelt hier op een transistor versterkertje van iets meer dan 100 euro....maar hij haalt er een geluid uit(kijkt hij zelf ook van op) alsof ie op een heel dure superversterker speelt. En dan denk ik toch dat dat meer met hem dan met die versterker te maken heeft.

Erik de Perik
7 september 2020, 17:56
Ik heb wat meer van de video bekeken/beluisterd maar snap wel wat Fusion bedoelt (dit voelt raar). Ik had in dat gedeelte hetzelfde gevoel.

D3nnis
7 september 2020, 18:06
Het lijkt me verschrikkelijk als je alleen naar virtuozen kunt luisteren.

Erik de Perik
7 september 2020, 18:11
Haha ja dat zeker.

Fusion
7 september 2020, 19:58
Het lijkt me verschrikkelijk als je alleen naar virtuozen kunt luisteren.
Je hoeft niet gelijk een extreem uitzijn verband gerukte tegenstelling te plaatsen hoor ;)

Pepe
7 september 2020, 20:06
Het gaat ook niet om niveau, je beoordeelt alles naar zijn kunnen maar het heeft altijd iets pijnlijks als iemand boven zijn kunnen wil spelen en dan struikelt.
Er een potje van maken omdat je bezopen bent, dat is dan weer heel rock and roll.

Erik de Perik
7 september 2020, 20:30
Ik ben R&R :crazyhappy:

D3nnis
7 september 2020, 20:45
Je hoeft niet gelijk een extreem uitzijn verband gerukte tegenstelling te plaatsen hoor ;)Haha, da's waar, er zijn anderen die dat veel beter kunnen :D

Maar je ziet het wel vaker (niet alleen hier); iemand laat gear horen om gear te laten horen, en dan hebben mensen commentaar op spelniveau, ik begrijp dat gewoon nooit zo goed.
Ik vind die continu valse gitaar veel vervelender dan zijn wellicht middelmatige spel.

Ik weet niet waar jullie zoal komen, maar ik hoor (ja, nu met corona effe niet) toch best veel, veel slechtere weekend warriors als het op spelniveau aankomt.

NLF
7 september 2020, 20:58
Ik vind m heel cool en goed spelen. Zowel leuk dat ie gewoon op goedkope dingen speelt, als zijn spel. Veel feel en inspiratie. Soms zit ie te pielen. Maar wel cool dat we dat ook zien en dat ie dat niet weglaat. Ik hou er niet van als alles wordt gepolijst en de fouten eruit worden gehaald. Dat suggereert perfectie en dat is niet hoe/wat mensen zijn. Ik hou ook helemaal niet van dat soort muziek, zegt mij niets. Ik hou er wel van als er risico wordt genomen en men uit de bocht vliegt en als de muziek eerlijk en oprecht is.

NLF
7 september 2020, 21:34
Maar hier zit ie wel verschrikkelijk te brassen hoor ... sjezus


https://www.youtube.com/watch?v=rUSgDS3LQ-M

Erik de Perik
7 september 2020, 22:20
Nu weet ik als oud-student wel het een en ander van brassen...... maar wat bedoel jij?

twoerd
8 september 2020, 16:08
Tsja, Dave Simpson. Ik vind het een heerlijke, kwetsbare vent op YouTube, hij kan ontzettend overdrijven en dramatisch doen. Gitaar spelen betekent heel veel voor hem. En ik vind dat hij prachtig speelt.

Dirk_Hendrik
10 september 2020, 16:37
Ik kom binnen op @24:19 en tering wat speelt ie matig en irritant geen zin meer in sorry

:)

Bedankt dat je me vertelde waar ik naar toe moest scrollen om zeker te weten dat er gespeeld, en dus niet geluld, werd. Ik trek dit soort filmpjes maar heel matig...... omdat er zo gotsgruwelijk veel geouwehoerd wordt.

NLF
10 september 2020, 20:40
Nu weet ik als oud-student wel het een en ander van brassen...... maar wat bedoel jij?

Brassen hier in ZO Brabant betekent zoiets als prutsten, rotzooien, er een puinhoop van maken