PDA

View Full Version : HNPGD - Jackson RR24



Jasper.
22 augustus 2020, 10:45
Niet dat er hier veel mensen op zitten te wachten maar er mogen wat mij betreft best wel weer wat meer puntige gitaren gepost worden op dit forum.

Vorige week zondag na lang op marktplaats te hebben gestaan eindelijk mijn Solar E-type verkocht en er stond net op marktplaats een RR24 waar ik de dag daarvoor enorm veel GAS ontwikkeld had. Altijd al zo een willen hebben doordat Tho van dit forum er 1 had. Vond de zwarte met gele bevels altijd heel tof maar kwam er nu dus achter dat er een witte met zwarte bevels is. Minstens net zo vet. Die op marktplaats was me wat te duur, ook na onderhandelingen maar had ook 1 op reverb gezien voor een nette prijs. Daar nog wat af gekregen en afgelopen woensdag kon ik hem eindelijk ophalen bij het pakketpunt.

Wat een lekkere gitaar. Weet niet of ik de EMG er in laat, hoewel ik die voor mijn muziek nog niet eens zo slecht vind, maar heel veel sustain en speelt heerlijk voor mij. Ik zit nu al te overwegen of ik er in de toekomst misschien nog wel eens 1 bij koop. Eén voor thuis en één voor in de band :seriousf:

Gisteren mee naar school genomen en ook de meeste kinderen vonden hem helemaal geweldig :D

Iemand trouwens een idee hoe je tremolo-flutter verminderd? Ik speel op dunne snaren (008 'heavy' bottom setje in E, 010 hb setje in C) en ik merk (op meer gitaren maar bij deze vrij veel) dat de tremolo nogal snel 'fluttert'. Meer veren? Zwaardere veren?

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/118163134_3208894765865731_5977567534624895064_o.j pg?_nc_cat=104&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=25dNKZ1qfZYAX8jKtZI&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=6fe6c156a50b5eb894deb336402b26f7&oe=5F66C281

En samen met mijn overgebleven Solar waar hij naar mijn idee prima bij past:
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/118164711_3208866412535233_1766325790395708796_n.j pg?_nc_cat=100&_nc_sid=b9115d&_nc_ohc=leQOpTScmlYAX-PYCgR&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=47a08d4221c026ce339c86553789cca6&oe=5F65B1B6

telerocker
22 augustus 2020, 11:27
Gefeli! Je moet kopen wat jij mooi en goed vindt. En gewoon posten. We willen toch geen draadjes met uitsluitend strats? Ik ben al heel lang uit de pointy headstocks (had ooit een JEM FP77), maar als ik er weer een zie, krijg ik toch weer zin in een FR loaded pointy headstock plank, het liefst in een foute kleur. Slimy green of kanariegeel..

(Hoeveel veren zijn er nu gemonteerd?)

D3nnis
22 augustus 2020, 11:47
Vette gitaar, gefeliciteerd!

Fobo
22 augustus 2020, 11:53
Niet mijn ding, maar jij bent er blij mee. Congratzzz & happy playing!

Pter
22 augustus 2020, 11:53
Je hebt je punt gemaakt, gefeliciteerd!

Erik de Perik
22 augustus 2020, 12:32
Mooi, maar wat is jouw punt?

Jasper.
22 augustus 2020, 13:19
Ha, die grappen had ik nog niet gehoord :D

Thanks iedereen!

@telerocker: Heb er nu 3 standaard veren in zitten.

pasqual
23 augustus 2020, 09:20
Een extra veer erbij zou kunnen werken, valt te proberen. Je moet dan wel de klauw iets naar buiten draaien om de spanning te compenseren. Ik merk zelf dat een FR het fijnste reageert met een standaard 009-042 setje. Heb op mijn FR Strat 010-046 liggen en dan is het allemaal te stug. Misschien is een hybride set snaren een optie? (Tussen 008 en 009 in?).
Anyway, gave plank!

apekop
23 augustus 2020, 10:45
Mooie 80’s hair metal shred machine, gefeliciteerd! Ik neem aan dat je niet in een country band speelt?

D3nnis
23 augustus 2020, 11:05
wat is "tremolo flutter"?
Ik ken het alleen als effect / met opzet dus, maar ik heb het idee dat hier iets anders bedoeld wordt.

Jasper.
23 augustus 2020, 11:35
wat is "tremolo flutter"?
Ik ken het alleen als effect / met opzet dus, maar ik heb het idee dat hier iets anders bedoeld wordt.

Nee hoor. Ik bedoel hetzelfde effect als wanneer je een klap op je tremolopook geeft. Het gebeurt nu alleen net iets té gemakkelijk. Als in: als ik bij vooral de g-snaar ergens in het midden van het fretboard een noot behoorlijk hard aanslaat, je het effect ook even kort hoort.

@Pascual: thanks voor de suggestie maar ik wil hem graag op 008 houden (wel heavy bottom setje). Ik ben er inmiddels achter dat als ik niet meer oefen als nu, 009 voor mij toch net wat te zwaar is. Als ik het echt niet op kan lossen sla ik wat minder hard aan. Gebeurt ook niet zo vaak dat ik zo hard aansla maar toch.

Jasper.
23 augustus 2020, 11:36
Mooie 80’s hair metal shred machine, gefeliciteerd! Ik neem aan dat je niet in een country band speelt?

Niet bepaald nee haha. Death metal :D
En kinderliedjes in de klas haha.

D3nnis
23 augustus 2020, 12:07
Nee hoor. Ik bedoel hetzelfde effect als wanneer je een klap op je tremolopook geeft. Het gebeurt nu alleen net iets té gemakkelijk. Als in: als ik bij vooral de g-snaar ergens in het midden van het fretboard een noot behoorlijk hard aanslaat, je het effect ook even kort hoort.


Ik schat jou hoger in vwb tremolo's / floyds dan mijzelf, maar toch even nog voor de zekerheid / ten overvloede en zo:
Staat je baseplate parallel met de body (of eigenlijk met de snaren)?
Aan 1 zijde van het scharnierpunt trekken de snaren, aan de andere zijde de veren. Idealiter staat die plaat precies in het dode punt; in mijn ervaring is ie dan wat stabieler als wanneer die naar voren of naar achteren staat. Ik vind de toon dan ook beter, overigens.

Meer veren of zwaardere veren kan volgens mij allebei; als je de veerconstante hoger maakt (door meer veren parallel te zetten, of minder veren met ieder een hogere veerconstante) zal de trem minder bewegen door de bewegingen van de snaar. Via google lees je van alles, maar zonder exacte getallen van de betreffende veren kan ik niet zeggen wat beter is.
Ik zat laatst op de FU-tone site te kijken, naar "heavy duty", "light duty" en "super heavy duty", maar er staat gewoon níks bij. Zonder getal kan ik er helemaal niks mee; geef gewoon een veerconstante van standaard, en alle andere opties, dan kun je op zijn minst een vergelijk maken.
Volgens mij ben ik dure technische veren zonder enkele specificatie ook alleen nog tegengekomen bij gitaren :D

Verder wel een beetje jaloers op die gitaar....toen ik Sepultura's live in Sao Paulo zag, met Andreas Kisser op een witte Jackson RR (met twee humbuckers) vond ik dat echt vet.
Maar ja, inmiddels zelf vet, en te weinig haar en zo, dus dat gaat 'm niet meer worden ;)

Jasper.
23 augustus 2020, 13:24
Ik schat jou hoger in vwb tremolo's / floyds dan mijzelf, maar toch even nog voor de zekerheid / ten overvloede en zo:
Staat je baseplate parallel met de body (of eigenlijk met de snaren)?
Aan 1 zijde van het scharnierpunt trekken de snaren, aan de andere zijde de veren. Idealiter staat die plaat precies in het dode punt; in mijn ervaring is ie dan wat stabieler als wanneer die naar voren of naar achteren staat. Ik vind de toon dan ook beter, overigens.

Meer veren of zwaardere veren kan volgens mij allebei; als je de veerconstante hoger maakt (door meer veren parallel te zetten, of minder veren met ieder een hogere veerconstante) zal de trem minder bewegen door de bewegingen van de snaar. Via google lees je van alles, maar zonder exacte getallen van de betreffende veren kan ik niet zeggen wat beter is.
Ik zat laatst op de FU-tone site te kijken, naar "heavy duty", "light duty" en "super heavy duty", maar er staat gewoon níks bij. Zonder getal kan ik er helemaal niks mee; geef gewoon een veerconstante van standaard, en alle andere opties, dan kun je op zijn minst een vergelijk maken.
Volgens mij ben ik dure technische veren zonder enkele specificatie ook alleen nog tegengekomen bij gitaren :D

Verder wel een beetje jaloers op die gitaar....toen ik Sepultura's live in Sao Paulo zag, met Andreas Kisser op een witte Jackson RR (met twee humbuckers) vond ik dat echt vet.
Maar ja, inmiddels zelf vet, en te weinig haar en zo, dus dat gaat 'm niet meer worden ;)

Thanks voor de uitleg maar ik durf best te stellen dat ik best aardig met floyds overweg kan gaan. Hij is goed afgesteld.

Zoals je 2e alinea had ik het ook al een beetje bedacht. Maar ik zocht idd even bevestiging. Ik zat idd ook naar die FU tone veren te kijken maar met alleen die namen kan je inderdaad niks. Misschien een mailtje er aan wagen.

De gitaar speelt echt geweldig. Ben er heel blij mee. Ik heb nog nooit gehad dat als ik een gitaar kocht ik er gelijk nog wel zoeen wilde maar dat is in dit geval wel zo haha. Zou het ook wel vet vinden als deze gitaar bestond maar dan met een schuine single coil bij de neck. Ik vind dat altijd wel sexy. RR's vind ik met 2 pickups ook heel vet, maar 1 of een HS config vind ik nog veel mooier.
Edit: Eigenlijk zoals de RR's van Roope Latvala. Anders dan nostalgie heb ik niet heel veel met Children of Bodom, maar die oude jacksons van Roope en Alexi vind ik echt heel vet.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/26/Roope1.jpg

Jasper.
23 augustus 2020, 13:30
Verder wel een beetje jaloers op die gitaar....toen ik Sepultura's live in Sao Paulo zag, met Andreas Kisser op een witte Jackson RR (met twee humbuckers) vond ik dat echt vet.
Maar ja, inmiddels zelf vet, en te weinig haar en zo, dus dat gaat 'm niet meer worden ;)

Haha, gewoon doen joh. Wat maakt het uit wat een ander er van vindt. Genoeg overrijpe metalheads die nog dat soort gitaren bespelen. Tim Aldridge van Abramelin bijvoorbeeld (hoewel ik dat groene niet echt geweldig vind):
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/75650454_2982848405061989_2337962307956506624_o.jp g?_nc_cat=103&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=Y0Gr4affU_sAX_9pBx_&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=52d005f064def6c1cffdeebca586b27f&oe=5F69032F

Hoewel, hij heeft nog wel haar...

miyaru
23 augustus 2020, 13:45
Gave gitaar Jasper!!!! Was ik vroegah ook gek van, maar mijn metal days liggen lang achter me. Trouwens als metalhead in bands speelde ik overigens basgitaar (Tot een random star aan toe!!!). Heb er helaas geen foto's meer van.

Veel plezier met je RR, en shred away zou ik zeggen..........

Jasper.
23 augustus 2020, 14:10
Bedankt en komt helemaal goed! Die random star is ook vet trouwens!

D3nnis
23 augustus 2020, 14:13
Thanks voor de uitleg maar ik durf best te stellen dat ik best aardig met floyds overweg kan gaan. Hij is goed afgesteld.


Haha, dat dacht ik al wel, maar ik dacht toch effe checken....je weet ooit nooit ;)

Jasper.
23 augustus 2020, 14:41
Haha, dat dacht ik al wel, maar ik dacht toch effe checken....je weet ooit nooit ;)

haha geen probleem :ok:

Brum
23 augustus 2020, 15:34
Ik snap nou waarom die punt achter jouw nickname staat.;) De vorm is voor mij het niet helemaal, vind een standaard V model mooier. Maar Randy Rhoads is sowieso al een plus eh... punt en alleen een brughumbucker is sowieso dikke rock natuurlijk. Goedgekeurd. Punt.

D3nnis
23 augustus 2020, 15:38
Haha, gewoon doen joh. Wat maakt het uit wat een ander er van vindt. Genoeg overrijpe metalheads die nog dat soort gitaren bespelen. Tim Aldridge van Abramelin bijvoorbeeld (hoewel ik dat groene niet echt geweldig vind):
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/75650454_2982848405061989_2337962307956506624_o.jp g?_nc_cat=103&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=Y0Gr4affU_sAX_9pBx_&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=52d005f064def6c1cffdeebca586b27f&oe=5F69032F

Hoewel, hij heeft nog wel haar...

Haha, bij vet, kaal en een V denk je toch al gauw aan Kerry King.
Zijn solo's zijn net zo kut als die van mij dus het is een idee :D

Trouwens, op die foto naast die Solar lijkt die RR body nogal groot....is die solar zo klein? Want zo groot is een RR eigenlijk helemaal niet?

Jasper.
23 augustus 2020, 17:03
Trouwens, op die foto naast die Solar lijkt die RR body nogal groot....is die solar zo klein? Want zo groot is een RR eigenlijk helemaal niet?

Mijn vader vond deze juist zo klein lijken. Hij zei dat de RR3 die ik ooit had echt groter moest zijn. Maar volgens mij komt dat door de kleurstelling. Als je de Solar er niet naast hebt lijkt hij niet zo groot. De Solar is volgens mij gewoon strat formaat.

@Brum: Danku!

apekop
23 augustus 2020, 18:18
Nee hoor. Ik bedoel hetzelfde effect als wanneer je een klap op je tremolopook geeft. Het gebeurt nu alleen net iets té gemakkelijk. Als in: als ik bij vooral de g-snaar ergens in het midden van het fretboard een noot behoorlijk hard aanslaat, je het effect ook even kort hoort.

@Pascual: thanks voor de suggestie maar ik wil hem graag op 008 houden (wel heavy bottom setje). Ik ben er inmiddels achter dat als ik niet meer oefen als nu, 009 voor mij toch net wat te zwaar is.

009 te zwaar? dat hoor je niet vaak. Wat is er zo zwaar aan dan? 008 is wel heel erg dun....

Tupelo
23 augustus 2020, 18:55
Ziet er venijnig uit, dat zal de bedoeling zijn; congrats !

Erik de Perik
23 augustus 2020, 18:56
Is vaak een kwestie van even wennen. Ik kies de snaardikte bij de gitaar.

D3nnis
23 augustus 2020, 19:22
Ik kies de snaardikte bij de gitaar.

Maar heb je dan ook per gitaar een specifiek setje snaren, of komt het in de praktijk neer op 2 of 3 verschillende snarensets?
Ik heb een tijdje op de (om en nabij) 24,75" gitaren met 011 gespeeld en 010 op de strat mensuur gitaren, maar ik zit nu bij alles op 010 met iets heavy bottom.

Erik de Perik
23 augustus 2020, 19:26
3 setjes inderdaad. Maar ik wil dat eigenlijk terugbrengen naar 2. Een setje 009 en een setje 010. Die derde set is er eigenlijk ingeslopen omdat ik niet oplette bij bestellen. :soinnocent:

Ohja inderdaad per gitaar verschillend.

Remork1970
23 augustus 2020, 21:13
Toch vind ik dat er ook een neck pick up op zou moeten, omdat anders de solonoten wellicht wat eh... puntig klinken!

Jasper.
23 augustus 2020, 22:51
009 te zwaar? dat hoor je niet vaak. Wat is er zo zwaar aan dan? 008 is wel heel erg dun....

Ik bend met 1 vinger. Vind het precies goed met 008. Prima toch? Genoeg bekende gitaristen die 008 gebruiken of hebben gebruikt. Jaren 80 volgens mij wat gebruikelijker dan nu. Nu zijn 008 snaren voor watjes.

miyaru
23 augustus 2020, 23:10
Er is zo een artikel van Rick Beato op youtube waar ze snaardiktes testen, en daar kwam uit dat 008 zeker niet voor watjes is, maar gewoon vet kan klinken......

https://www.youtube.com/watch?v=wGXj_NQONYM

Thiez
24 augustus 2020, 09:03
Gaaf dingetje jasper! Ik heb toevallig sinds januari een pro series rhoads. Wat mij betreft nog steeds een van de gaafste metal gitaren ooit gemaakt. En dat ding speelt geweldig en blijft altijd perfect gestemd.
Dat hij wat gevoelig is zou met 008 wel kunnen. Je krijgt door dunne snaren ook een lage snaarspanning, dus ook een lage veerspanning van je tremelo. Merk je misschien met benden ook wel, dat je tremelo iets naar voor komt op moment van benden op je lagere snaren?
Ik heb zelf 010-052 erop. Geen last van de tremelo flutter zoals je omschrijft.

apekop
24 augustus 2020, 09:13
Ik bend met 1 vinger. Vind het precies goed met 008. Prima toch? Genoeg bekende gitaristen die 008 gebruiken of hebben gebruikt. Jaren 80 volgens mij wat gebruikelijker dan nu. Nu zijn 008 snaren voor watjes.

Bedoel je dat je alle bends met 1 vinger doet? Welke vinger gebruik je dan?

Thiez
24 augustus 2020, 09:16
ik gok zijn ringvinger. ik doe ook veel bends maar met 1 vinger, behalve als ik meer dan 1 toon verhoog.

Edit; nu ik er over nadenk bend ik ook nog weleens met enkel met middelvinger.

apekop
24 augustus 2020, 09:32
ik gok zijn ringvinger. ik doe ook veel bends maar met 1 vinger, behalve als ik meer dan 1 toon verhoog.

Edit; nu ik er over nadenk bend ik ook nog weleens met enkel met middelvinger.

Ok fascinerend. De consensus is dat je zoveel mogelijk meerdere vingers gebruikt voor bends. Voor meer kracht en controle. Ander voordeel is dat je wijsvinger dan al goed staat voor eventuele pull offs etc. Als ik al 1 vinger bends gebruik is dan is dat met mijn wijsvinger, maar dan meestal een halve of hooguit een hele toon. Maar als het voor jullie werkt dan is het prima uiteraard.

Thiez
24 augustus 2020, 10:48
Ok fascinerend. De consensus is dat je zoveel mogelijk meerdere vingers gebruikt voor bends. Voor meer kracht en controle. Ander voordeel is dat je wijsvinger dan al goed staat voor eventuele pull offs etc. Als ik al 1 vinger bends gebruik is dan is dat met mijn wijsvinger, maar dan meestal een halve of hooguit een hele toon. Maar als het voor jullie werkt dan is het prima uiteraard.

Dat is het mooie van gitaar spelen. Dat doet ieder op zijn eigen manier. Overigens denk ik dat elke gitarist wel bends doet met 1 vinger hoor. Wanneer je bijvoorbeeld triolen speelt over 2 snaren en daarbij de eerste noot bend en daarna de 2e en 3e noot een snaar hoger gaat. Dit zijn lickjes die in rock en metal regelmatig op hogere snelheid voorbij komen, dan ga je die bend niet met 3 vingers voor elkaar krijgen. Wat ik bij langer aanhoudende bends wel vaker doe om toch die controle en wat extra kracht te hebben is mijn middelvinger en ringvinger samen drukken. Echter raakt hierbij mijn middelvinger vaak de snaar niet.

Maar zoals je zegt, als het werkt is het prima. Overigens weet ik de helft van de tijd niet hoe ik speel. Nu ik er over na moet gaan denken weet ik niet eens hoe ik al de bends doe haha.

apekop
24 augustus 2020, 10:55
Overigens denk ik dat elke gitarist wel bends doet met 1 vinger hoor. Wanneer je bijvoorbeeld triolen speelt over 2 snaren en daarbij de eerste noot bend en daarna de 2e en 3e noot een snaar hoger gaat. Dit zijn lickjes die in rock en metal regelmatig op hogere snelheid voorbij komen, dan ga je die bend niet met 3 vingers voor elkaar krijgen.

ok, dat zijn speciale gevallen. Ik bedoel de standaard solo bends.

Kim Wilson
24 augustus 2020, 11:02
Mooie gitaar, Jasper! Wat mij betreft de mooiste vorm voor een V. Mooi setje zo met de Solar ook. Veel speelplezier gewent!

Brum
24 augustus 2020, 11:28
ok, dat zijn speciale gevallen. Ik bedoel de standaard solo bends.

Dan ook hoor. Met name met je wijsvinger. Een voorbeeld en volgens mij best een standaard trucje in de blues en rock, dat je eerst met je ringvinger bend (dan wel met drie vingers) en gelijk de noot daarna met je wijsvinger bend. Ik ga persoonlijk niet verschuiven als het ook met de wijsvinger kan.

apekop
24 augustus 2020, 11:40
Dan ook hoor. Met name met je wijsvinger. Een voorbeeld en volgens mij best een standaard trucje in de blues en rock, dat je eerst met je ringvinger bend (dan wel met drie vingers) en gelijk de noot daarna met je wijsvinger bend. Ik ga persoonlijk niet verschuiven als het ook met de wijsvinger kan.

Ik heb het niet over dat soort bends. Maar over de standaard derde vinger bends. Wijsvinger had ik al genoemd in mijn eerste post.

Brum
24 augustus 2020, 11:50
Klopt. Ik las alleen de post waarin je reageerde op Thiez. Solly...

Jasper.
24 augustus 2020, 12:25
ik gok zijn ringvinger. ik doe ook veel bends maar met 1 vinger, behalve als ik meer dan 1 toon verhoog.

Edit; nu ik er over nadenk bend ik ook nog weleens met enkel met middelvinger.

Dit. +10tekens

Jasper.
24 augustus 2020, 12:32
Gaaf dingetje jasper! Ik heb toevallig sinds januari een pro series rhoads. Wat mij betreft nog steeds een van de gaafste metal gitaren ooit gemaakt. En dat ding speelt geweldig en blijft altijd perfect gestemd.


Thanks! Nu ben ik ook wel benieuwd naar die van jou.


Mooie gitaar, Jasper! Wat mij betreft de mooiste vorm voor een V. Mooi setje zo met de Solar ook. Veel speelplezier gewent!

Bedankt Hans! Hier ga ik echt heel veel plezier van beleven.

apekop
24 augustus 2020, 12:43
Dit. +10tekens

Ok bedankt voor de uitleg. Heb je voorbeelden van andere gitaristen die dat ook zo doen?

Thiez
24 augustus 2020, 13:23
Thanks! Nu ben ik ook wel benieuwd naar die van jou.



https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/e60de864-f13b-4930-8a4d-700b2f768d3b.jpg

Thiez
24 augustus 2020, 13:29
Ok bedankt voor de uitleg. Heb je voorbeelden van andere gitaristen die dat ook zo doen?

Is dat relevant of andere dat ook zo doen? Er zullen er vast genoeg zijn die dat doen. Als hier op gitaarnet forum al in een topic twee mensen dat doen, zullen er vast nog meer zijn op de wereld. Daarnaast geven we hierboven al twee uitzondering waarvan je aangeeft dat je ze zelf ook bend met 1 vinger, dus dat laat zien dat het prima mogelijk is. Wat ik wel eens doe als je dan toch meer stabiliteit of controle moet hebben is de middelvinger tegen mijn ringervinger klemmen, echter raakt deze dan niet de snaar, ondersteund eigenlijk alleen de ringvinger.

Maar goed, ik heb me nooit veel aangetrokken van hoe het volgens het boekje zou moeten en met mij denk ik 70% van de rock/blues geschiedenis. Zo leer je ook niet aan om met je duim over de hals te spelen, maar achter de hals. Maar ik denk dat meer gitaristen hem over de hals hebben dan erachter.
Zoals je zelf al zei, als het werkt is het goed toch?

D3nnis
24 augustus 2020, 13:36
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/e60de864-f13b-4930-8a4d-700b2f768d3b.jpg

Beschadiging is van de spijker-armband? :)

Thiez
24 augustus 2020, 14:01
haha ik denk het ja. Of een keer in de pit terechtgekomen. Beschadiging zat er al in toen ik hem kocht.

Jasper.
24 augustus 2020, 15:39
Ok bedankt voor de uitleg. Heb je voorbeelden van andere gitaristen die dat ook zo doen?

Heb wel eens een filmpje gezien van Paul Gilbert die vertelde dat hij daar op oefende na altijd met meerdere vingers gebend te hebben. Verder weet ik het niet.

Jasper.
24 augustus 2020, 15:41
Ook vet Thiez! Ben toch wel blij dat ik weer terug bij een RR/V ben. Ik vind explorers ook heel erg vet, maar ik denk dat ik daarbij een klassieke witte gibson explorer vetter vind dan wat ik had. Ik had al vrij snel na aankoop van de E2.6c stiekem een klein beetje spijt dat ik niet voor de V was gegaan.
Als ik me niet vergis is die van mij trouwens ook uit de pro series. Welk bouwjaar heeft die van jou?

Thiez
24 augustus 2020, 19:31
Van mij is 2015, samick fabriek Indonesië.

YannickH
2 september 2020, 13:55
Mooie gitaar die RR24.
Nu mis ik de mijne :( Heb die vorig jaar verkocht.
RR24 Customshop:
https://www.mupload.nl/img/5sy22brdvkkr.jpg
https://www.mupload.nl/img/ynxy5to.jpg

Jasper.
9 september 2020, 19:39
Thanks Yannick! Die ex van jou is ook heel vet!