PDA

View Full Version : In-ear gitaar geluid verbeteren. Voor zanger gitarist.



mgeven
21 augustus 2020, 16:37
Hallo alwetend internet.

Ik heb een dv little mark 250 watt en via de di gaat die naar mijn soundcraft ui 12 mixer te samen met mijn mic en vandaar uit gaat het naar mijn akg in-ear zender. Mijn gitaar staat in drop C# en gaat via een diversiteit aan fuzzen en drive pedaaltjes naar de gitaarversterker
Daarna gaat de gitaarversterker naar een vox 4x12 en dit klinkt log zwaar en precies goed voor een stonerrockband.

Mijn in-ear klinkt schel, ielig en futloos want die krijgt alleen het di signaal met de welliswaar de fuzzen enzo maar niet de kleuring van de Vox speaker.
Nu zijn er mijns inziens 3 opties.
1. Ik eq de shit uit het aux kanaal dat naar de in-ear gaat zodat het in de buurt komt van het echte geluid
2. Ik laat de soundcraft er een moddeling over heen gooien zodat het wat klinkt, maar tot dus ver krijg veel meer ruis dan prettig. Het voelt dynamisch niet hetzelfde aan.
3. Ik hang ook tijdens repetities een mic voor de speaker met de nadelen dat hij ook de drums enzo op pikt. En meer kabels.
Als zanger / gitarist heb ik meer opbouw werk dan de drummer althans zo lijkt het.

Wat zijn jullie suggesties en tips en hoe doen jullie het?

De drummer en bassist zijn zo luid dat ik mijn eigen zang niet hoor. Of ik alles moet nog harder zetten en ik moet van alpine oordoppen naar peltor oorkappen wat betekent dat alles weer harder moet.

Groet Martijn.

mgeven
21 augustus 2020, 16:40
Oh-ja ik heb gitaar door de in-ear zodat ik een toon heb voor zang. En de in-ears sluiten zo goed af dat ik niet zonder het in de mix te hebben mijn gitaar goed hoor.

Als aanvulling

Erik de Perik
21 augustus 2020, 18:01
Lijkt op een gevalletje van "alles moet harder dan de rest...." :D


Even voor mijn begrip:
Jij gaat via line out van de versterker naar een DI en dan naar de mixer, waar jij jouw gitaar via een aux kanaal naar jouw in-ear stuurt, samen met de zang.
Vraag: klinkt alleen jouw gitaar vlak of ook de zang?
Vraag: wat voor mic gebruik jij, want optie 3 zou het simpelst zijn met de juiste mic, oftewel dynamisch à la SM57, maar mag ook moderner.

D3nnis
21 augustus 2020, 18:08
Ik snap puntje 3 nog niet zo goed, "extra kabels". Als je de microfoon die voor je cabinet staat gebruikt voor IEM heb je de kabel van de preamp out van de versterker niet, toch? Of zitten amp en de mixer in hetzelfde rack?

Je zou kunnen overwegen om de preamp out via poweramp&speakersim (mooer radar, two notes torpedo cab) naar de mixer te laten lopen....maar als je voor live uitversterken toch alsnog een microfoon voor je cabinet zegt is dat misschien wat overdone.

mgeven
21 augustus 2020, 18:28
Vraag: klinkt alleen jouw gitaar vlak of ook de zang?
Nee alleen de gitaar klinkt dun snerpend.
Vraag: wat voor mic gebruik jij,
Ik heb niet een mic over die zal ik ervoor aanschaffen. En een kleine statief.

Ik snap puntje 3 nog niet zo goed, "extra kabels". Als je de microfoon die voor je cabinet staat gebruikt voor IEM heb je de kabel van de preamp out van de versterker niet,

Klopt maar van de di naar de mixer is een kabel van 50 cm. Voor de speaker is een statief nodig en ik heb voornamelijk 10m kabels.

Maar bedankt voor het meedenken.

arjanb01
21 augustus 2020, 18:35
Ik zou gewoon een mic voor de speaker hangen, een sennheiser gebruikte ik zelf altijd toen ik nog live speelde en dat signaal ging naar de FOH en m’n in ear signaal kreeg ik via een behringer mixer waarmee ik m’n eigen mix kon maken.
Voorwaarde is wel dat iedereen dan hetzelfde systeem gebruikt en inear speelt.

mgeven
21 augustus 2020, 18:41
Hallo Arjan.

Had je dan geen last van overspraak van bijv. Drums enz via die speaker?

arjanb01
21 augustus 2020, 18:44
Nee, absoluut niet.
Maar kwam ook doordat ik een eigen mix kon maken via een eigen mixer, zo’n behringer. Did had iedereen in de band did zo kon je elk instrument ook de drums inregelen.
Ook hielp wel dat voor de drums plexiglas stond, scheelde ook qua bijgeluid.

showband
21 augustus 2020, 19:33
Mijn in-ear klinkt schel, ielig en futloos want die krijgt alleen het di signaal met de welliswaar de fuzzen enzo maar niet de kleuring van de Vox speaker.


mijn oplossing: digitech cabdryvr ertussen:
https://www.thomann.de/nl/digitech_cabdryvr.htm
88€

of een ander merk. bv Mooer Radar, HoTone Binary IR Cab enz

Erik de Perik
21 augustus 2020, 21:05
Die Digitech schijnt een goed ding te zijn en kost de wereld niet. Ik denk dat dit de beste oplossing is.

Sjtevel
22 augustus 2020, 06:32
Inderdaad, óf een speakersim, óf een mix.

Sjtevel
22 augustus 2020, 06:33
*mic (kl*te autocorrect)

miyaru
23 augustus 2020, 23:36
Het is voor iedereen beter als jullie met zijn allen wat zachter zouden spelen, zeker tijdens repetities. Dat komt het doelgericht oefenen ten goede. Hard kan de PA, dat hoeft de band niet te produceren op het podium. Mic voor je cab, en zo heb je dan ook minder overspraak, en let erop je oren krijg je maar één keer!

Kim Wilson
24 augustus 2020, 10:13
Ja, gitaargeluid over DI klinkt idd nergens naar. Voor een eerlijk gitaargeluid is een microfoon de beste oplossing. En als je de microfoon recht voor de speaker zet, (bijna) tegen het doek aan, zou je eigenlijk geen last moeten hebben van de rest. Klein beetje overspraak van de drums is op zich niet erg toch?

Ik heb nog wel een andere vraag. Speelt de rest ook via in-ear waar ze jouw gitaar op horen?

En wat Miyaru zegt, zachter spelen komt het oefenen alleen maar ten goede. Als het te hard gaat wordt het één grote brij aan geluid en hoor je niet meer wat iedereen aan het doen is.

NLF
24 augustus 2020, 14:03
Wil je per se in ear spelen?

Mijn filosofie is altijd om dingen zo simpel mogelijk te houden. Dat werkt bij mij eigenlijk altijd het beste, wat het ook is (set up van veel pedalen ipv direct in de amp, twee versterkers gebruiken ipv eentje, delay over de ene amp en reverb over de andere ipv gewoon een reverbje over allebei de amps, de simpele voor de hand liggende oplossing werkt voor mij doorgaans het best. Met alles wat je extra aansluit krijg je ook weer problemen erbij.

Vandaar dus m'n vraag.

Kim Wilson
24 augustus 2020, 14:13
Als je gewend bent aan in-ear is het wel echt heel fijn spelen, hoor.

Da Vinci
24 augustus 2020, 15:55
Ik heb ook tijdje met een microfoon voor een versterker gespeeld. Zo wordt de gemiddelde band al jaren uitversterkt zonder problemen met overspraak dus dat gaat ook prima voor je IEM. Zoveel werk is dat ook weer niet met opbouwen lijkt me. Met een externe speakersimulatie heb je kabels en hardware nodig lijkt me.

NLF
24 augustus 2020, 22:54
Als je gewend bent aan in-ear is het wel echt heel fijn spelen, hoor.

Wie weet. Ik heb in ieder geval een hekel aan koptelefoons. Zonder volume op het podium (dus volledig stil) zou ik nooit kunnen. Maar speel ook niet meer live.

Erik de Perik
24 augustus 2020, 23:03
Ik speel live met IEM maar de repetities doe ik met een monitor. Ik heb niets met IEM maar mijn band (en de vorige trouwens ook) vindt het errug gaaf, dus ik dan ook maar. Tot nu toe meer na- dan voordelen ontdekt bij de repetities.

showband
25 augustus 2020, 08:00
als gitarist kun je prima met zo een hippe 1 tot 5 watt buizenamps en/of powersoaks en een microfoontje zonder in ear spelen.

de gitaristen die op die manier bezig zijn zullen ook van de band zelden de vraag krijgen om op in ear over te gaan.
Wel is het zo dat als de rest van de band stopt met versterkers sjouwen en over gaat op in ears. Dat jij geen reet meer van de halve band mee zal krijgen. ;)
Bij mijn huidige band is er ook een gitarist die met een mic voor zijn 30W amp staat te spelen. Die heeft er wel een inear bij omdat hij anders bijna 10 kanalen mix niet hoort... Alleen drums is ook niet alles. Je hebt trouwens inears waar buitengeluid bij doorkomt:
https://cinepaq.nl/ambient-pro-in-ear-monitors/

de bands die vriendelijk doch dwingend verzoeken in ears te doen geven best vaak een indirecte voorzet voor het "en nu zachter of moven" ultimatum langs gaat komen :soinnocent:

Kim Wilson
25 augustus 2020, 08:54
Ik speel live met IEM maar de repetities doe ik met een monitor. Ik heb niets met IEM maar mijn band (en de vorige trouwens ook) vindt het errug gaaf, dus ik dan ook maar. Tot nu toe meer na- dan voordelen ontdekt bij de repetities.
Ik heb op een groot podium gestaan met 9 man band, waarvan 4 zangeressen. De tafel was een Behringer X32 en de geluidsman had alles voor IEM voor elkaar. Zo had ik een 16-kanaals mixertje aan mijn microfoonstatief waarmee ik mijn eigen persoonlijke mix kon maken. Als je dat goed voor elkaar hebt is het echt te gek, want je kunt jezelf zo hard horen als je wilt. En de rest ook. Wil je dan toch een beetje entourage horen doe je één kant uit.

Voor een doorsnee viermans rockbandje hou ik ook wel van de eenvoud van een monitor, maar als je de tijd en de spullen hebt om IEM goed voor elkaar te maken werkt dat ook echt wel goed.

NLF
25 augustus 2020, 08:59
als gitarist kun je prima met zo een hippe 1 tot 5 watt buizenamps en/of powersoaks en een microfoontje zonder in ear spelen.

de gitaristen die op die manier bezig zijn zullen ook van de band zelden de vraag krijgen om op in ear over te gaan.
Wel is het zo dat als de rest van de band stopt met versterkers sjouwen en over gaat op in ears. Dat jij geen reet meer van de halve band mee zal krijgen. ;)
Bij mijn huidige band is er ook een gitarist die met een mic voor zijn 30W amp staat te spelen. Die heeft er wel een inear bij omdat hij anders bijna 10 kanalen mix niet hoort... Alleen drums is ook niet alles. Je hebt trouwens inears waar buitengeluid bij doorkomt:
https://cinepaq.nl/ambient-pro-in-ear-monitors/

de bands die vriendelijk doch dwingend verzoeken in ears te doen geven best vaak een indirecte voorzet voor het "en nu zachter of moven" ultimatum langs gaat komen :soinnocent:

Ik zou er gewoon meteen uitstappen als andere mensen niet meer op versterkers zouden spelen. Maar dit is allemaal afhankelijk van genre en smaak en dat soort dingen.

michielnijboer
25 augustus 2020, 11:33
Fractal


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
26 augustus 2020, 10:07
Je hebt trouwens inears waar buitengeluid bij doorkomt:
https://cinepaq.nl/ambient-pro-in-ear-monitors/


Dat klinkt in interessant!
Ik speel als enige in de band IEM, eigenlijk voornamelijk vanwege gehoorbescherming en ik maar niet kan wennen aan spelen met doppen omdat ik mezelf dan nooit goed genoeg hoor.
Ik hoor nog redelijk wat van de drums en blazers maar dat er iets door zou komen zou de ervaring wel kunnen verbeteren.

showband
26 augustus 2020, 10:55
Ik zou er gewoon meteen uitstappen als andere mensen niet meer op versterkers zouden spelen. Maar dit is allemaal afhankelijk van genre en smaak en dat soort dingen.

bij invalklusjes op toetsen kom ik ook in "all amp" bands langs.
Klein detail. Ik gebruik een toetsen versterking setje die mee kan komen met hun 4x12 brulkasten. Niet veel toetsenisten hebben dat.
backline = 1500W bag end infrasub+1500 w 12 inch top als toetsensetje :hide:
Die gaat in zo een geval gewoon op dezelfde stand als de gitaarversterkers en het drumstel.

Meestal blijkt na een paar nummers dat hun stoere "fu*k you versterkers moet je gewoon laten brullen" verhaal. DAN ineens niet meer op gaat voor andere bandleden :soinnocent:
Klachten van gitaristen en bassisten dat het zo hard is.... terwijl je alleen net zo hard bent als hun versterker ;)

mgeven
26 augustus 2020, 15:40
Bedankt voor het meedenken. Er staat nu eerst een speakersim van mooer in de bestelling. Het voordeel daarvan is dat het dan allemaal in de flightcase gemaakt kan worden.
Voor de toekomst een mic in of voor de speakerkast.
Tja zachter spelen lijkt voor als nog geen optie met deze jongens daarom doe ik in-ears zodat ik er niet nog meer herrie boven op gooi. Als zij mij straks niet kunnen horen moeten ze ook voor in-ears gaan of zachter spelen.

De Fractal en Kemper optie’s zijn in dit muziek genre uit de boze. Zelfs mijn 250watt solid state doet wat wenkbrauwen fronsen.


Groet Martijn

Fobo
26 augustus 2020, 18:21
Tja zachter spelen lijkt voor als nog geen optie met deze jongens

Roept bij mij toch de vraag op of/hoe jullie horen dat een nummer goed - of in elk geval - volgens afspraak wordt gespeeld.
Maar misschien is dat helemaal geen issue; gewoon fast and loud....

D3nnis
26 augustus 2020, 18:36
Altijd mooi, commentaar over op volume spelen.
Sommigen spreken naar mijn mening knoeperhard en ik vraag me af hoe ze dat doen, anderen vinden mij knoeperhard spelen en vragen zich af hoe ik/wij dat doen, en wéér anderen spelen nog zachter en vragen zich af hoe die anderen dat allemaal doen. :D
Bij sommige muziekstijlen hoort nu eenmaal een beetje volume. En een drummer die niet zo lief is voor zijn trommels en bekkens. Geeft toch een andere sound.

mgeven
26 augustus 2020, 19:28
“Maar misschien is dat helemaal geen issue; gewoon fast and loud....”

De Stoner rock / metal in de hoek die wij spelen
Denk Wo-fat, Dozer, Truckfighters is simpel, repetitief en als een muur van geluid vol in je gezicht. Ik heb 3 akkoord nummers die alleen door de tempo/intentie een onderscheid maken tussen refrein en couplet.

Maar dit is wel bijna het luidste bandje waar ik ooit in heb gespeeld. Er zijn wat hardcore bandjes uit mijn jeugd die in de buurt komen.

Gr M.

NLF
26 augustus 2020, 23:46
bij invalklusjes op toetsen kom ik ook in "all amp" bands langs.
Klein detail. Ik gebruik een toetsen versterking setje die mee kan komen met hun 4x12 brulkasten. Niet veel toetsenisten hebben dat.
backline = 1500W bag end infrasub+1500 w 12 inch top als toetsensetje :hide:
Die gaat in zo een geval gewoon op dezelfde stand als de gitaarversterkers en het drumstel.

Meestal blijkt na een paar nummers dat hun stoere "fu*k you versterkers moet je gewoon laten brullen" verhaal. DAN ineens niet meer op gaat voor andere bandleden :soinnocent:
Klachten van gitaristen en bassisten dat het zo hard is.... terwijl je alleen net zo hard bent als hun versterker ;)

Tis een beetje een kwestie van de balans vinden. Verschilt ook sterk per band (samenstelling grote/kleine bezetting, wel/geen blazers, 1 of 2 gitaristen, wel geen achtergrondzangeressen etc.), per genre (singer songwriter, coverband, reggae, funk, motorhead of van die doom metal, gypsy jazz), en per ritme sectie die qua volume natuurlijk veel kunnen verschillen (soms spelen ze heel hard, anderen helemaal niet zo). Daarnaast verschilt het weer of je kleine podia speelt of grotere zalen en binnen of buiten. Dus soms is een klein combootje heel smaakvol, soms helemaal niet. Soms is het nieuwste en beste geluid op zijn plaats, soms (in een punkband bijvoorbeeld) helemaal niet. Soms mag het helemaal niet ruisen, soms is dat niet zo'n probleem (p 90 in een bluesband). Dus tsja, ieder zijn/haar ding.

Ik vond het zelf altijd een hele kunst om de balans te vinden met mijn toetsenist (die speelde op Rodes en Hammond met Leslie). Als ie een akkoord aanhield en zijn Leslie stond te blazen dan smeerde hij de hele ruimte (en mijn frequentiegebied) helemaal vol. Hangt er dan ook vanaf waar je speelt in de groove en in het akkoord of je jezelf kunt horen of niet natuurlijk. Sta je te hard dan is dat niet fijn, voor de rest niet maar ook voor jezelf niet omdat je de rest niet goed hoort. Sta je te zacht dan hoor je jezelf niet, en de anderen horen je ook niet, schiet ook niet erg op. Ik weet wel dat ik het met een Bluesbreaker combo niet haalde, met een Twin wel maar die stond dan tijdens repetities soms bijna helemaal open. Maar toch: ik speelde nooit harder dan nodig.

NLF
26 augustus 2020, 23:54
bij invalklusjes op toetsen kom ik ook in "all amp" bands langs.


Het woord "all amp" band is trouwens nieuw voor mij. Klinkt een beetje hetzelfde als "professioneel muzikant".

Fobo
27 augustus 2020, 10:48
Maar toch: ik speelde nooit harder dan nodig.

Ik vind dit een - waarschijnlijk onbedoeld - een heel grappige opmerking :seriousf:

showband
27 augustus 2020, 13:40
Tis een beetje een kwestie van de balans vinden. Verschilt ook sterk per band (samenstelling grote/kleine bezetting, wel/geen blazers, 1 of 2 gitaristen, wel geen achtergrondzangeressen etc.), per genre (singer songwriter, coverband, reggae, funk, motorhead of van die doom metal, gypsy jazz), en per ritme sectie die qua volume natuurlijk veel kunnen verschillen (soms spelen ze heel hard, anderen helemaal niet zo). Daarnaast verschilt het weer of je kleine podia speelt of grotere zalen en binnen of buiten. Dus soms is een klein combootje heel smaakvol, soms helemaal niet. Soms is het nieuwste en beste geluid op zijn plaats, soms (in een punkband bijvoorbeeld) helemaal niet. Soms mag het helemaal niet ruisen, soms is dat niet zo'n probleem (p 90 in een bluesband). Dus tsja, ieder zijn/haar ding.



er is echt wel een grote groep te vinden tussen de elektrische gitaristen die bij hun visie op de balans een nogal afwijkende standaard van de rest van de wereld hanteert.
:hide:
50W (en meer) buizenversterkers in oefenruimtes in de verzadiging sturen enzo. Dat komt nog best vaak voor. Als je daar een vocalist bij hebt dan is die balans vinden ook bij grindcore of punkbands nooit mogelijk geweest.

overigens is de balansdie vocalisten meestal willen óók zelden mogelijk geweest. Zeker als de zanginstallatie in de oefenruimte ook voor andere instrumenten gebruikt wordt. (acc gitaren, toetsen, sampeltjes, el percussie)

mgeven
27 augustus 2020, 14:35
Ik denk dat als bandlid je altijd opzoek blijft naar het beste geluid voor de situatie. Mijn geluid op het podium is niet het geluid dat ik heb in de oefenruimte. Een podium van een klein optreden is vaak een galmbak of een grasveld. De oefenruimte is goed geisoleerd en zonder staande golven of galm.

Met een iem hoop ik het geluid voor mij zo constant mogelijk te hebben op het podium en de oefenruimte. Als zanger gitarist van de support van de support act is het lastig een goeie monitormix te krijgen er is meestal amper tijd voor een goeie soundcheck, en als je band nummer 3 bent op een bandavond met 5 bands dan mag je hopen op een line check en dan is het gaan met de band.
En als icing op de cake, als de barkeeper ook nog eens de geluidstechnicus is met met een soundcraft spirit 8 kanaals mengtafeltje met 1 pre-fader aux monitor dan kan je raden hoe je monitor mix gaat klinken.

Ik ben erg blij met de tip van de iem die met een filter geluid door laten. Daar wist ik niet van af.

In deze nieuwe band van mij is het zoeken naar een goede balans. In een van mijn eerste bands waar ik 6 jaar in heb gespeeld was de balans altijd goed dat weet je door de jaren te perfectioneren, maar dat was een dikke 20 jaar geleden. Tegenwoordig is er zoveel nieuwe techniek voor aanvaardbare prijzen dat je mijn inziens veel makkelijker kan spelen met de mogelijkheden, en mocht het niet bevallen dan gooi je het op marktplaats en je zoekt daar weer wat nieuws uit zonder al te veel verlies. 20 jaar geleden moest ik het in het lokale zoekertje van het huis aan huis krantje plaatsen. Of bij de muziekschool een advertentie op het prikbord plaatsen.

En vroeger was ik alleen gitarist of bassist en als ik de drummer hoorde en zanger zag dan wist ik wel waar we waren in het nummer.
Nu als beginnend zanger en gitarist van de driemans-formatie die zeer luide brij van fuzzen maakt kom ik tot nieuwe inzichten en uitdagingen.

En ik vind het interessant te horen hoe andere mensen dit probleem tackelen binnen hun genre. Een band met toetsen, blazers, achtergrond zang heeft natuurlijk een hele andere dynamiek dan een bluesformatie dat leunt op improvisaties en solo’s.

Groet Martijn.

Fobo
27 augustus 2020, 18:35
Een band met toetsen, blazers, achtergrond zang heeft natuurlijk een hele andere dynamiek dan een bluesformatie dat leunt op improvisaties en solo’s.

Ik vind het een nogal boude uitspraak en ik zou dat oprecht wel eens uitgelegd gekregen willen hebben. Ik beweer niet dat het niet zo is, maar ik vraag me af waar het verschil - anders dan bijvoorbeeld het volume - dan in zou zitten.

mgeven
28 augustus 2020, 20:18
Ik vind het een nogal boude uitspraak en ik zou dat oprecht wel eens uitgelegd gekregen willen hebben. Ik beweer niet dat het niet zo is, maar ik vraag me af waar het verschil - anders dan bijvoorbeeld het volume - dan in zou zitten.

Ik denk ( in mijn beperkte wijsheid) dat in een band met 10+ leden ( drummer, bassist, 2 gitaristen, toetsenist, 3 koppige blazerssectie, percussionist, 2 achtergrond vocalen, leadvocals) alhoewel ik nog nooit in zoiets heb gespeeld, een hele andere manier van spelen is dan een black keys gitarist, drummer duo waar ik wel in heb gespeeld.
Bij de grote band heeft iedereen zijn arrangementen en doet hij/zij zijn best dat zo goed mogelijk te vertolken in een 2/3 mans formatie mits je goed ingespeeld bent je kan je met wat oogcontact en je houding op het podium veel meer improviseren.

Vergelijk het met een jamsessie. Als je met een bevriende muzikant op zo’n avond wat akoordjes bij elkaar gooit kan je een hele fijne groove en een vermakelijk podiumperformance neerzetten.
Verwacht niet op zo’n avond met de aanwezige muzikanten een een nummer neer te zetten met prechorus, brugjes, refreintjes, coupletjes en ruimte voor elk van de 10 leden hun momentje in het nummer.
Met 2 man kan je gewoon spelen met een grote band moet je overleggen. En dat verandert de manier van spelen en dus de dynamiek.

Ik, niet gehindert door enige muzikale theoretische onderlegging speel zelden een nummer 2x hetzelfde. Zelfs niet op de dezelfde repetitie laat staan de volgende week. Ik zou niet passen in een grote band. Mijn uitvoering van hetzelfde nummer verschilt te veel van elkaar om voor de rest van de band om op te kunnen vertrouwen.
In een kleine bezetting lijkt dit vooralsnog veel minder een beperking te zijn en misschien zelfs wel een voordeel.

Dit bedoel ik met het verschil in dynamiek.
Met welke intentie pakt de muzikant zijn instrument op, en dit speelt voor mij door in de gehele dynamiek.

Maar het is een beetje off-topic van het hele iem verhaal.

On-topic.
Ik heb gisteren een sm58 voor mijn cabinet gehangen en via een aux kanaal zang en gitaar in mijn oortjes geblazen. En dit was bijna exact wat ik zocht.

Goed weekend
Martijn.

Erik de Perik
28 augustus 2020, 21:05
Aahhh optie 3 was het simpelst hè ;)

Op een statief off center op de speaker conus richten, strak tegen het luidsprekerdoek, is nog wat prettiger.

mgeven
29 augustus 2020, 10:27
Dat heb ik ook gedaan.
Het werkte goed maar ik ben nog steeds opzoek naar een oplossing die ik kan inbouwen.

Ik ben alleen benieuwd of de stompbox cab sim het linesignaal van de versterker aan kan. Normaal krijgen die alleen maar het signaal van de gitaar en dat is qua stroomsterkte lager.

To be continued.

D3nnis
29 augustus 2020, 10:39
Het is heel erg gebruikelijk dat een cabsim na een preamp zit, dus ik zou het een ontwerpfout vinden als ie dat level niet aan kan.

mgeven
29 augustus 2020, 12:07
Klinkt logisch.