PDA

View Full Version : Fender Hot Rod DeLuxe III brom



grayfink
16 augustus 2020, 12:40
Hoi, ik speel al een tijdje niet meer in een bandje en heb ook niet de intentie om dat weer te gaan doen.
Heb twee buizenversterkers over dus. Een Peavey Valveking II die ik aan de straatstenen niet kwijt kaan en dus maar houd en een Fender Hot Rod. Die heeft het altijd goed gedaan in de oefenruimte, maar nu zit er sinds een tijdje een brom in. De brom is er ook met humbuckers en een geaard stopcontact, dat zal het dus niet zijn. Als je de versterker aanzet is hij er niet, maar na een paar seconden als de buizen warm zijn komt het gitaargeluid en weer een paar seconden later de brom. Soms valt de brom nog even weg, maar komt dan terug. Is dit goedkoop te verhelpen denken jullie of kan ik de versterker beter "as is"met disclaimer voor 300€ of zo op marktplaats zetten?

tmms
18 augustus 2020, 20:57
Kunt proberen één voor één de voorversterker buizen te verwijderen, beginnen bij de ingang, waarschijnlijk bevindt die zich het dichtst bij de inputjack.

grayfink
18 augustus 2020, 21:43
Ok, aankomend weekend wel even tijd. Werkt gewoon met 1 buisje minder? Zit 3x 12ax7 en 2 x 6l6 in. Wil hem toch maar gerepareerd hebben voor ik hem verkoop.

tmms
18 augustus 2020, 21:59
Ding moet gefixt. Is de brom trouwens afhankelijk van het volume? Eerst V1 eruit halen, als er dan nog brom is de volgende. Maar wacht even op cluseau, want ik zou niet weten wat het is, behalve een gesneuveld buisje.

Gearjunkie
19 augustus 2020, 07:50
Andere plekken in huis proberen kan helpen.
Heb hier zelfs een versterkertje waarbij het uitmaakt hoe de stekker in het stopcontact zit.

Neem aan dat je brom hebt als er niets in de inputs zit?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

grayfink
22 augustus 2020, 14:19
Ja, ook brom met niets in de input. De brom is licht volumeafhankelijk. Als ik de versterker veel harder zet, wordt de brom niet evenredig veel harder. Daarom is het waarschijnlijk in de oefenruimte nooit opgevallen.
Heb er net een voorversterker buis uitgetrokken, maar dan doet hij dus helemaal niets.
Durf verder ook niet veel te doen als leek, weet dat er hoge voltages in de condensatoren zijn opgeslagen. Misschien maar even naar Dr. Tube rijden. 35 minuten rijden vanaf Emmen zegt Google

tmms
22 augustus 2020, 14:26
...... Heb er net een voorversterker buis uitgetrokken, maar dan doet hij dus helemaal niets. .......

Geen brom dan? Kun je 'm beter naar Anne Doedens brengen, heeft verstand van Fenders in het bijzonder.

tmms
22 augustus 2020, 14:50
Kunt er ook een buisje aan wagen, 12 euro. Of probeer V1 van de Peavey even.

Gearjunkie
22 augustus 2020, 23:12
Je kan de fasedraaier er uit trekken. Heb je dan nog brom, zit het in de eindtrap. Heb je geen brom, is het de voortrap.

Daarnaast kan je misschien horen of het een 50 of 100hz brom is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

grayfink
23 augustus 2020, 10:52
Geen idee wat een fasedraaier is. Als gezegd, ik ben leek en durf er ook niet te veel aan te prutsen. Ik heb 1 12ax7 vervangen voor een valveking 12ax7 en zowaar was de brom verdwenen, even gespeeld en verdomme, na een minuutje of zo kwam de brom toch terug. Doet me toch vermoeden dat het in die hoek zit. 50 hz brom trouwens. Zal de andere buisjes ook uit mijn vk halen.
Wel gepruts, zit een behuizing om die met moeilijke schroefjes vastzit, waar een soort zegellak opzit. Maar goed, zit toch geen garantie meer op en ik heb tijd zat vandaag.

https://i.ibb.co/Qp8Z10B/20200823-105516.jpg

https://i.ibb.co/NWqDKXH/20200823-105439.jpg

grayfink
23 augustus 2020, 11:44
Alles omgewisseld, geen verschil. Doet het even een tijdje zonder brom. Lang geprutst om nog een Vk 12ax7 behuizing los te schroeven om er achter te komen dat ik het voetje van een bajonetvatting demonteer. :confused:

tmms
23 augustus 2020, 13:35
:D. Balen, kloten en excuus ervoor. Zit trouwens mooi ende netjes zeg, bij de Peavey. Hoop niet dat je de boel moet demonteren ivm het buisvoetje.
Ik zou de Fender naar de tech brengen.

Tupelo
24 augustus 2020, 23:08
Zou er ook ff naar laten kijken als het na wat buizen switchen niet verholpen is.
Vaak valt het mee.
Herinner mezelf buisvoetjes, buizen zelf als aanleiding voor brom, en onlangs een amp die het helemaal niet meer deed, die knapte op van een nieuw condensatortje, meteen brom ook verdwenen.
Zijn simpele dingen die ik desondanks zelf niet zou weten te tackelen.
Een expert vraagt loon, zal best een paar tientjes kosten, maar dat is de hoofdprijs niet voor een werkende amp.
Denk dat het wel de moeite waard is.
Lijkt me iets waarover je afspraken kunt maken, een plafond waarboven je de amp liever met gebrek verkoopt.

Gearjunkie
26 augustus 2020, 21:42
De fasedraaier is hier precies het buisje in het midden. Maar denk zoals hierboven genoemd, dat je hem beter weg kan brengen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Erik de Perik
26 augustus 2020, 23:32
Ik zou nog even inputs, effects loop, etc. inspuiten, kabels controleren, andere gitaar en zo.

grayfink
27 augustus 2020, 09:06
Dat heb ik allemaal gedaan. Vandaag heb ik een vrije dag genomen, Dr Tube heeft vandaag spreekuur las ik op zijn site, daar maar even langs.

grayfink
27 augustus 2020, 22:56
Anyway. Amp ingeleverd bij de dokter. Voor hem een a-typische brom, geen appeltje eitje.
Druk in de werkplaats, over een week of twee/drie pas aan de beurt.

arjanb01
28 augustus 2020, 06:33
Vreemd, je zou toch denken dat die lui niets te doen hebben ivm Corona.
Hopelijk is het iets kleins en tientjes werk.
Gaat het honderden euro’s kosten dan zou ik hem daar laten.

Kim Wilson
28 augustus 2020, 07:01
Juist nu laat iedereen zijn amp servicen. Er wordt nu niet gespeeld, dus is men meer met zijn spul bezig. Versterker weer fris, gitaar nog even upgraden...

grayfink
28 augustus 2020, 10:18
Prijsplafond van 150€ afgesproken. Uurloon is 60€

grayfink
2 september 2020, 17:30
Net gebeld door dokter Xavier. Blijkbaar toch niet zo heel druk. Gefikst, mag hem zaterdag halen. Kosten 71€. Zat iets niet lekker bij de C1, wat dat ook betekenen mag. :confused:

D3nnis
2 september 2020, 17:39
Geen idee, niet belangrijk, 7 tientjes afrekenen en speuluhhh!

Tupelo
2 september 2020, 18:26
Valt mee met een plafond van 150. :ok:

Ga je 'm verkopen nu ?

grayfink
2 september 2020, 20:30
Twijfel een beetje, heb nu twee buizenversterkers, ook een Valveking II. Totaal overbodig, speel nauwelijks elektrisch, maar de Hotrod klinkt clean toch wel heel erg fijn. Misschien toch maar de VK er uit en de Fender er uit. Lastig. :confused:

grayfink
5 september 2020, 14:25
En... Hij is weer thuis. Het kost wat aan benzine, tijd, moeite en 71 euro's, maar dan heb je ook eh.. niks.
Brom is er nog steeds.
Ook vaag verhaal. De C1 is een preamp buis. Maar die had ik zelf al vervangen zonder verschil. Eerst was de buisvoet doorgesoldeerd, wat geen verschil maakte, maar met nieuwe buis was het goed, en was een hele middag stil geweest.
Ik zie daar geen logica in, maar goed, goed is goed. Daarom maar afgerekend in de veronderstelling dat het opgelost was.
Wat een feest.

grayfink
5 september 2020, 14:37
Maar wel een mooie sticker gekregen. https://ibb.co/Qp7RKbF:ok:
https://i.ibb.co/gmbpRjM/20200905-143241.jpg

D3nnis
5 september 2020, 14:49
Oh man, dat is balen :(

Tupelo
5 september 2020, 15:37
Oh dat zuigt.
Ik heb ook ooit zo een mystery amp gehad, ging om een volume drop; Klomp naar gekeken zonder resultaat maar met rekening, Nico Verduin naar gekeken zonder resultaat.
Amp uiteindelijk met informatie verkocht voor een prikkie.
Dezelfde amp stond een week later te koop bij een muziekhandel; was ingeruild, waarschijnlijk meer centen inruil op gevangen dan ik door de verkoop.
Eigenlijk moet je 'm ritueel vernietigen nu, anders blijft 'ie rondgaan.

D3nnis
5 september 2020, 15:51
Mwah, ik ging er toch nog even mee terug.

grayfink
5 september 2020, 16:10
Ja, zal wel even contact moeten leggen, "even" mee terug valt tegen. N34 was afgesloten, moest binnendoor via Abbe en Schubbekutteveen, anderhalf uur onderweg. Zit eigenlijk even in een dalletje. Helemaal geen energie voor/zin in.
C1 was dus V1, en het prijsplafond was dus geen prijsplafond gezien de bon. Zelf ook niet goed gecommuniceerd. :(

cluseau
6 september 2020, 12:29
Niemand is foutloos, dat voorop gesteld. Voor zover ik kan beoordelen is jouw tech niet de eerste de beste en staat als goed bekend. Als het een vage klacht betreft kan zoiets ook zomaar gebeuren.

Als het mij zou overkomen zou ik het waarderen als ik de kans kreeg mijn fout te herstellen waarbij ik je ruimschoots tegemoed zou komen. Geef hem die kans ook al is het maar om zijn goede naam te zuiveren.

grayfink
6 september 2020, 13:47
Dat ga ik ook doen, ik zal er eens een mailtje aan wagen. Lijkt mij ook geen ongeschikte kerel. Als de versterker bij hem een hele middag stil is, is het ook niet raar dat hij denkt dat het is opgelost.

guitarnijboer
11 september 2020, 02:27
Ik moest wel even lachen om de factuur met factuurnummer ' 20-001'. Dit suggereert dat dit de eerste reparatie dit jaar is en het qua drukte misschien wel een beetje meevalt :-)

Lullig dat het niet is opgelost, maar dat kan met vage klachten die niet continu aanwezig zijn soms gebeuren. Ik heb het zelfde probleem gehad met een fender combo (ander type). Dit bleek uiteindelijk een slechte soldeerverbinding van een voedingselco. Bij zware onderdelen zoals elco"s kunnen door ondermeer trillingen de soldeerverbindingen breken waardoor de verbinding (onder invloed van warmte en/of trilling) wisselend contact maakt en op en ander moment niet.

D3nnis
11 september 2020, 07:25
Lullig dat het niet is opgelost, maar dat kan met vage klachten die niet continu aanwezig zijn soms gebeuren.

Het punt is, als ik de eerste post van grayfink lees is het geen heel erg vaag verschijnsel wat maar heel af en toe verschijnt.
Sterker nog, hij komt thuis met die versterker en het ding doet gewoon direct precies hetzelfde als voor de reparatie, of het nou dr tube betreft of niet.
Hij had 'm ook iets langer kunnen testen bijvoorbeeld.
Of ben ik nou gek?

cluseau
11 september 2020, 08:30
Het punt is, als ik de eerste post van grayfink lees is het geen heel erg vaag verschijnsel wat maar heel af en toe verschijnt.
Sterker nog, hij komt thuis met die versterker en het ding doet gewoon direct precies hetzelfde .......

Zou ook zomaar een extern probleem kunnen zijn maar ik neem aan dat de dr wel eerst de klacht constateert. Dit is rete belangrijk voor een succesvolle oplossing. Zonder de klacht te constateren is verder werken zinloos naar mijn idee.

grayfink
11 september 2020, 12:47
Vanochtend gebeld met de dokter. Na het doorsolderen van de buisvoet en vervangen van de buisvoet, was het brommetje weg, uitgebreid getest, mee geschud. Hele middag aangestaan en stil geweest zegt hij.
Anyway, wil het graag oplossen en mij blij maken zegt hij.
Ik vind zelf dat de nieuwe rekening op - 71€ moet beginnen, hij niet, vanwege zijn tijd en moeite.
Morgen lever ik hem weer in. Ga er van uit dat er een redelijke oplossing komt.

Tupelo
11 september 2020, 14:49
Zou 'm maar snel verkopen of inruilen als ik jou was, toch enige achterdocht ingekropen lijkt me ?

cluseau
11 september 2020, 15:58
Ik vind zelf dat de nieuwe rekening op - 71€ moet beginnen, hij niet, vanwege zijn tijd en moeite

Eens met jou. Ik redeneer altijd als volgt: als ik tijd en moeite investeer maar heb niks opgelost heb ik voor mijn idee mijn werk niet goed gedaan. Daar hoeft een klant niet voor te boeten. Helaas zit de maatschappij anders in elkaar en rekenen bedrijven voor alle tijd die gemaakt is.

Hetzelfde zie ik vaak in de autoservice, motorstoring lampje brand, software geeft iets aan dus dat vervangen we. Klacht niet opgelost toch betalen. Rare maatschappij.

arjanb01
11 september 2020, 16:07
Ligt eraan hoe hoog de rekening uiteindelijk wordt.
Is die hoger dan wat die amp oplevert bij verkoop, dan zou ik hem laten staan.
Wel klote voor je en veel gezeur met zo’n reparateur zeg. 😬

Erik de Perik
11 september 2020, 17:43
Eens met jou. Ik redeneer altijd als volgt: als ik tijd en moeite investeer maar heb niks opgelost heb ik voor mijn idee mijn werk niet goed gedaan. Daar hoeft een klant niet voor te boeten. Helaas zit de maatschappij anders in elkaar en rekenen bedrijven voor alle tijd die gemaakt is.

Hetzelfde zie ik vaak in de autoservice, motorstoring lampje brand, software geeft iets aan dus dat vervangen we. Klacht niet opgelost toch betalen. Rare maatschappij.

Ben ik met jou eens. Vroegah, toen ik nog wel eens bij een garage kwam (altijd dezelfde) dan hoefde ik niets te betalen als ze het probleem niet opgelost kregen. Vaak betaal je feitelijk voor de leercurve van de monteur.

Plant
11 september 2020, 18:43
Ook op een reparatie hoort (enige) garantie te zitten.

Vroeger toen ik nog in een audio td werkte gaven we geloof ik zelfs 6 maanden op de verholpen klacht. Nou zaten we meer in het Hijg-End spul, dus daar mocht de klant ook qua service wel wat meer van verwachten. En het moest om dezelfde klacht gaan, hoewel we daar schappelijk mee omgingen.

Er is altijd wel enige discussie. Een klant heeft een reparatie met onvolledige klachtomschrijving binnen gebracht en niet gemeld dat het alleen bij volle maan optreedt, dat soort dingen.
Zeker bij 'af en toe' klachten kun je nog weleens voor gaas gaan. Maar hoe vaak gebeurt dat per saldo.

Je hebt ook je naam hoog te houden. Als een klacht er vrijwel na reparatie er nog steeds in blijkt te zitten en de reparateur stelt zich hard op, is die z'n klantje voor de toekomst kwijt. Het is een beetje geven en nemen.

Rinze
11 september 2020, 20:26
Verbaast me over dr tube. Hij heeft een goede naam en ik heb zelf ook goeie ervaringen met hem. Prijzig, dat wel maar wel gewoon goed en helder.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

grayfink
12 september 2020, 09:02
Ik ga straks naar hem toe. Komt vast goed.

arjanb01
12 september 2020, 09:10
👍Badr Hari meenemen en dan hoef je niks extra’s te betalen straks😉

cluseau
12 september 2020, 10:36
Je hebt ook je naam hoog te houden. Als een klacht er vrijwel na reparatie er nog steeds in blijkt te zitten en de reparateur stelt zich hard op, is die z'n klantje voor de toekomst kwijt. Het is een beetje geven en nemen.

Helemaal waar. Klant tevredenheid staat bij mij boven aan de lijst na eerlijkheid. Ik kom uit hetzelfde service circuit maar daar werd ALLES gerepareerd.

Ook ik geef twee maanden garantie op het uitgevoerde werk. Als iemand nou na een half jaar terugkomt laat ik hem echt niet barsten hoor. Klanten behouden is de basis van je toko. Maar dit heeft wel zijn grenzen hoor. Had een keer een fender met losse potmeters in de print. Na dit te hebben hersteld voor een paar tientjes wilde de klant dat ik op de factuur vermelde dat dit het gevolg van bluswater maw hij wilde de verzekering pootje lichten. Daar weigerde ik aan mee te werken dus de reparatiekosten waren niet akkoord waardoor de klant volgens de voorwaarden zijn amp ongerepareerd kosteloos mag terugnemen. Gesoldeerde printscheurtjes kunnen niet ongedaan worden gemaakt dus liep hij de deur uit met een gratis herstelde amp. Dit is erg frustrerend en die klanten ben ik graag kwijt.

D3nnis
12 september 2020, 10:54
Mooie klojo dan, als ie dat wil moet ie dat toch vantevoren vragen, niet achteraf?
Er lopen wat interessante figuren rond :D

Plant
12 september 2020, 17:16
... maw hij wilde de verzekering pootje lichten...

O ja, die hadden we ook. Figuren die vooraf een prijsopgave wilden voor de verzekering. Of ik er even op wilde melden dat het gevolg van blikseminslag was. Ik heb toen het apparaat ongeopend en mondeling total loss verklaard.

Overigens heb ik weleens een serieuze verzekeringskwestie gehad met een peperdure McIntosh versterker (ƒ18.000,- destijds als ik me goed herinner), die nagenoeg nieuw was maar gezien wat ermee was gebeurd niet (onder fabrieksgarantie) kon worden hersteld. Het ding was gewoon afgeschreven. Toen stuurde de verzekeraar ineens een expert met camera langs aan wie ik de schade maar even moest aantonen. Nou was dat geen enkel probleem, maar je snapt wel dat als ik aan zwendel had meegewerkt ik dat had mogen bezuren.

cluseau
12 september 2020, 21:52
Mooie klojo dan, als ie dat wil moet ie dat toch vantevoren vragen, niet achteraf?


Daar heb je een punt maar ik WILDE niet eens meer zaken doen met de man. Die 70 euro neem ik dan uit principe voor mijn verlies.

D3nnis
13 september 2020, 08:25
Is die man nog ooit terug gekomen voor nog een klusje, of niet?
Hij is goed geholpen voor weinig :)

cluseau
13 september 2020, 15:34
Nee nooit meer gezien. Komt er ook niet meer in. Staat samen met nog een andere malloot op mijn blacklist.

guitarnijboer
13 september 2020, 21:07
Ben ik de enige die benieuwd is hoe het afgelopen is met de reparatie? :-)

grayfink
13 september 2020, 21:42
De mijne? Ik heb de amp gisteren weer ingeleverd en het komt goed is mij beloofd. Ik laat het sowieso weten.
Ik zette de amp daar aan en het bleef even stil, net toen ik me zorgen begon te maken sprong de brom er gelukkig weer in. :D

grayfink
12 oktober 2020, 12:39
Afgelopen vrijdag gemiste oproep van Dr Tube.
Vanmorgen teruggebeld. Versterker is klaar.
Een 6l6 veroorzaakte de brom in de v1. Die vervangen, toen een regelmatige tik die met de v2 te maken had, daar is iets vervangen en daarna moest er nog iets vervangen worden.
(Ik ben de details alweer kwijt).
Veel arbeidsuren, die hoef ik niet te betalen, alleen materiaal. 63€ en een beetje.
Dat lijkt me een nette behandeling.
Al met al ben ik met reiskosten er bij ongeveer 200€ aan kosten verder voor een brommetje in een versterker met een handelswaarde van pak en beet 350€. Nou ja, so be it.
Gaat wel in de verkoop. Doe alle versterkers en pedalen weg. Heb ik besloten. Boss Katana 50w of zo terug.
Misschien een Positive Grid Spark, geloof alleen dat daar een lange levertijd op zit.

MarkS
12 oktober 2020, 20:33
Misschien een Positive Grid Spark, geloof alleen dat daar een lange levertijd op zit.
Als ik de reviews moet geloven (which I don't...) wordt die Spark net zoveel bejubeld als verguisd...
Wat ik via crappy YT clips hoor word ik niet echt warm van.. En die levertijden schijnen idd een dingetje te zijn....

Tupelo
12 oktober 2020, 20:45
Ik begrijp niet zo goed waarom, niet dat dat nodig is natuurlijk, maar waarom ? :)

Ik kan mezelf overigens redenen bedenken, bijvoorbeeld ruimte, of teveel volume voor thuis... maar ik denk ook wat heeft het voor zin ?
Je krijgt er een fractie van de centen voor, koop je iets voor terug waar je waarschijnlijk net zoveel / net zo weinig mee doet, kan je net zo goed een amp houden...

Erik de Perik
12 oktober 2020, 21:02
Als ik de reviews moet geloven (which I don't...) wordt die Spark net zoveel bejubeld als verguisd...
Wat ik via crappy YT clips hoor word ik niet echt warm van.. En die levertijden schijnen idd een dingetje te zijn....

Mij lijkt het niks. Software werkt matig op de hardware en het bedrijf lijkt er ook niet erg achter te staan.

grayfink
13 oktober 2020, 20:40
Die indruk wekt het niet bij mij, maar geloof toch niet dat ik er voor ga. Leuke functies, maar teveel gedoe.
Wil toch een beetje inkrimpen, de Hot Rod icm met fulltone OCD klinkt geweldig, maar ik heb ook buren. Heb nu twee buizenamps en een pedalboard die ik zelden gebruik. Geen bandjesambities meer. Beter downsizen en een handig modeling versterkertje terug.
Heb totaal geen zin in het marktplaatsgedoe op dit moment, beetje te veel aan mijn hoofd gehad, maar komt tijd komt raad.

grayfink
14 oktober 2020, 19:39
Nou, afgesproken vandaag na mijn werk op te halen. 20 over 5. Was er kwart over. Niemand thuis. Tot half zes gewacht toen naar Downtown Gasselternijveen city gereden. Vieze Patat gegeten bij een vieze snackbar, Chow's hoekie. Had zijn sociale hygiëne diploma aan de wand hangen, maar weet niet welke waarde je daar aan moet hechten, zelden zo'n smerige vreetschuur gezien. Anyway, weer afgezakt naar het zuiden en de dokter bleek zowaar thuis. "O ja, sorry, was even de hond aan het uitlaten."
Rekening was 63.50. Ik had een buisje dat de vorige keer vervangen was weer meegenomen en kreeg daar ook nog weer 11€ voor terug zodat ik 52.50 moest betalen.
Kwart voor 7 thuis. Aangesloten, geen brom.
Broeva haro!
Beetje dof, dus ik druk de bright switch in. Oorverdovende storing.

Tupelo
14 oktober 2020, 19:45
Tot zover de garantie van Dr. Tube...
Is een beetje zo een ding tegenwoordig met die ZZP-ers, je kan jezelf gemakkelijk uitroepen tot een ambt.
Erg jammer.

grayfink
14 oktober 2020, 20:08
Nou ja, hij is echt wel bezig geweest. Vervangen onderdelen meegekregen. Maar dit is niet goed.
Dit verhaal loopt nu twee maanden. In totaal meer dan 4 uur in de auto gezeten. Ben er helemaal klaar mee. Drive kanaal is wel goed trouwens. De bright switch doet daar niets, weet eigenlijk niet of dat zo hoort.

Pepe
14 oktober 2020, 20:34
Chow's hoekje ziet er wel heel gezellig op een gangbang manier uit.

https://lh5.googleusercontent.com/p/AF1QipPWHx9UMj0vJ2sRZoKGum4nbQu1AAMsX_cUzlz1=w1200-h1301-p-k-no

Rinze
14 oktober 2020, 20:36
Nou ja, hij is echt wel bezig geweest. Vervangen onderdelen meegekregen. Maar dit is niet goed.
Dit verhaal loopt nu twee maanden. In totaal meer dan 4 uur in de auto gezeten. Ben er helemaal klaar mee. Drive kanaal is wel goed trouwens. De bright switch doet daar niets, weet eigenlijk niet of dat zo hoort.Wat een gedoe met dat ding. Die gast heeft het meestal toch wel voor elkaar. Raar dit.

cluseau
15 oktober 2020, 17:18
Tot zover de garantie van Dr. Tube...
Is een beetje zo een ding tegenwoordig met die ZZP-ers, je kan jezelf gemakkelijk uitroepen tot een ambt.
Erg jammer.


Beetje kort door de bocht, altijd makkelijk om iemand vanaf de zijlijn af te fikken zonder zelf maar enige kennis in huis te hebben. Ik doe dit werk al meer dan 50jaar en voel me als zzper toch wel een beetje onterecht aangesproken. Sorry maar moest dat ff kwijt.


Drive kanaal is wel goed trouwens. De bright switch doet daar niets, weet eigenlijk niet of dat zo hoort.

Drive kanaal is dezelfde amp, enkele onderdelen uitgezonderd.

Brightswitch werkt alleen op het cleane kanaal.

Gratis tip: Maak je preampout / powerampin jackcontacten schoon.

Dirk_Hendrik
17 oktober 2020, 10:07
Beetje kort door de bocht, altijd makkelijk om iemand vanaf de zijlijn af te fikken zonder zelf maar enige kennis in huis te hebben. Ik doe dit werk al meer dan 50jaar en voel me als zzper toch wel een beetje onterecht aangesproken. Sorry maar moest dat ff kwijt.


En daar heb je volkomen gelijk in Frans.
Maar dat neemt niet weg dat ik de opmerking wel begrijp. Ook jij zal op je werkbank genoeg gevallen hebben gehad waar je, voor je bij het daardwerkelijke probleem kwam, eerst het werk van je voorganger(s) op mocht ruimen. In veel perspectieven is de komst van internet een zegen maar het heeft ook geresulteerd in vele nieuwe "specialisten" die ook een projectje in elkaar hadden gesoldeerd en dat zo leuk vonden dat ze daarna hun diensten commercieel gingen aanbieden.

Evenzo kom ik de laatste jaren vrij veel gevallen tegen waar opdrachtgevers hun idee hebben laten aantonen door een "specialist" met een Arduino of raspberry projectje en daarna aankomen voor een offerte voor hun eigen gecustomizede elektronica (en firmware) en zich dan rotschrikken van elk bedrag omdat ze niet zien hoe uitgebreid het traject van concept naar commercieel fabriceerbaar product is.

cluseau
17 oktober 2020, 11:00
Ook jij zal op je werkbank genoeg gevallen hebben gehad waar je, voor je bij het daardwerkelijke probleem kwam, eerst het werk van je voorganger(s) op mocht ruimen.

Vanuit die hoek bekeken is de opmerking helemaal waar. Ik schat dat er zo'n 95% wannabee techs rondwaren maar de tech waar het hier over gaat is naar mijn indruk toch een van de betere. Foutloos is niemand en ik vind ook dat hij hier beter had moeten kijken. Zeker als een klant ontevreden terugkomt zou ik alles op alles zetten hem wel tevreden te krijgen ook al moet er soms geld bij. Misschien is dat persoonlijk maar zo denk ik er over. Moet er ook bij zeggen dat er klanten zijn die nooit tevreden zijn. Ze zijn zeer zeldzaam maar ik heb ze gezien en wil ze nooooit meer zien. Gelukkig op een hand te tellen.

Dirk_Hendrik
18 oktober 2020, 08:41
Ze zijn zeer zeldzaam maar ik heb ze gezien en wil ze nooooit meer zien. Gelukkig op een hand te tellen.

Ik deel die ervaring en die hand.
Maar het was voor mij wel 1 van de motivaties (niet de enige dus) om te kappen met reparatie en modificatieklussen. Zuigt energie.

grayfink
18 oktober 2020, 11:49
Het energie zuigen zal twee kanten op werken.
Vrijdagochtend gebeld, gemaild, uiteindelijk toch telefonisch contact, afgesproken dat hij een voorstel per mail ging doen voor een klaar-terwijl-u-wacht afspraak.
Geen email gehad uiteraard en verwacht hem ook niet meer.
Laat maar.

AoDf
18 oktober 2020, 18:30
Contrary to the vast majority of other repair shops, who find it is sufficient to repair to the level of "it works again", Dr.Tube goes the extra mile to make an amp not only "work again" but also to make it really sound good again. A subtle but huge difference!

Is nog niet helemaal waargemaakt begrijp ik.

mountainman
18 oktober 2020, 19:45
Is die storing hetzelfde als in dit filmpje?


https://www.youtube.com/watch?v=QcE2COOnGR8

Nu word ik niet gehinderd door enige kennis van versterkers maar de oplossing die hier wordt aangedragen ziet er wel heel simplistisch uit.

grayfink
18 oktober 2020, 20:09
Huh? Ja, dat is precies het geluid nu!
Maar dit kan ik dus misschien zelf. :)
Dank voor het delen. :ok:

Plant
18 oktober 2020, 21:35
... Beetje dof, dus ik druk de bright switch in. Oorverdovende storing.

Ik vermoedde al oscillatie...


Is die storing hetzelfde als in dit filmpje?


https://www.youtube.com/watch?v=QcE2COOnGR8

Nu word ik niet gehinderd door enige kennis van versterkers maar de oplossing die hier wordt aangedragen ziet er wel heel simplistisch uit.

... maar dit noem ik gewoon een keiharde ontwerpfout.

grayfink
19 oktober 2020, 12:29
Inmiddels een vriendelijke email van Xavier gekregen, wil het graag oplossen, dus komt altijd goed. Heb gemaild dat ik zelf eerst naar de oplossing uit het filmpje ga kijken en sorry voor mijn kritische toon hier. Hij is van goede wil. Reparatie ging natuurlijk niet goed, maar zelfs Cruyff schoot ook wel eens naast.

cluseau
19 oktober 2020, 12:52
Huh? Ja, dat is precies het geluid nu!



De fout zit niet in die afgeschermde kabels maar in de flatcable. Als je de afgeschermda kabels naar de flatcable brengt vormt dat een capaciteit met de flatcable. Dit dempt de hooge frequenties dus ook oscillatie.

Eenzelfde verschijnsel zit in de blues junior.

Zou je J/J buisjes gebruiken heb je daar minder last van dan met EH of een chinees.

grayfink
19 oktober 2020, 19:34
Nou, dat was het dus inderdaad.
Dit net zelf gefilmd: https://youtu.be/5vzMYYKINSo
De dokter ook op de hoogte gesteld. Iedereen blij.

Tupelo
19 oktober 2020, 19:34
Goddank. :o

Plant
19 oktober 2020, 19:43
Gauw verpatsen dat onding :p