PDA

View Full Version : Mysterieuze versterker



dvmutzy
9 augustus 2003, 00:22
hi, ik heb een klein peavey versterkertje, de blazer 158 (met reverb). Daar zitten oa 2 knoppen op: de pre-gain en de post-gain. de eerste is bedoeld om in te stellen hoeveel distortion je precies wilt en de tweede voor het volume. Nu is het gekke, ik heb mijn bas hierop aangsloten (als je m niet te hard zet, is dat toch geen prob?) en als ik dan de post-gain helemaal uit draai, komt er nog steeds geluid uit. Bij mijn gitaar heb ik dat niet. Weet iemand misschien hoe dit zou komen? (Als ik de pre-gain helemaal uit draai komt er wel geen geluid uit).
:amp: :???: :???: :???: :???: :???: :???: :???: :???: :???: :???: :???: edit: en dit was ook nog eens mijn 100e post!

iam
9 augustus 2003, 02:54
mss is je bas actief?
(ik zeg maar iets :))

sash
9 augustus 2003, 03:56
misschien omdat je bas meer lagere frequenties heeft?

(ik zeg ook maar wat, tis al laat namelijk :) )

Ic3gl0vE
9 augustus 2003, 04:45
misschien geeft je bas een harder signaal... weet ik niet zeker (nu is het al helemaal laat! ;))

anyway, het is echt niet goed voor je gitaarversterekrtje om er een bas op aan te sluiten. die speaker kan de lage tonen echt niet aan!

Dude
9 augustus 2003, 11:22
icegloofje het was kwart voor 5 snachts, wat doe jij rond die tijd op en mag dat allemaal wel van mamma ?

Br@mbo
9 augustus 2003, 12:14
voor ons een vraag, voor hem een weet :p

Diedo
9 augustus 2003, 13:07
icegloofje het was kwart voor 5 snachts, wat doe jij rond die tijd op en mag dat allemaal wel van mamma ?

ijsgleuf was om kwart voor 3 op... niet om kwart voor 5

maar oke, toen jij dat schreef was het ook wel erg vroeg(9.22) dus missschien is dat het:D

Mitch
9 augustus 2003, 15:37
Bij mij staat -ie ook om 04:45, ligt aan je tijdsinstelling Diedo: het is nu +2 i.p.v. +1 GMT vanwege zomertijd :wink:

dvmutzy
10 augustus 2003, 22:45
bij mij stond ie op kwart voor 4.


misschien geeft je bas een harder signaal... weet ik niet zeker (nu is het al helemaal laat! ;))

anyway, het is echt niet goed voor je gitaarversterekrtje om er een bas op aan te sluiten. die speaker kan de lage tonen echt niet aan!
Is het gevaar dan dat de speaker op kan blazen?! Ik stel me me daar een enorme explosie bij voor :D. nee, maar wat gebeurd er dan?
Tot nu toe doet ie het iig nog gewoon met mijn gitaar en daar doet ie datgene iig opeens ook dus misschien was het bij mij ook wel laat toen ik eens dacht te hebben vastgesteld dat er geen geluid uit kwam of misschien dat ik er gewoon vanuit ging omdat de volumeknop immers op 0 stond.

IIG, kzal het ook nog ff met mn oude snoer proberen want het zou ook nog eens daaraan kunnen liggen.