PDA

View Full Version : Hngd



Erik de Perik
3 augustus 2020, 21:48
Ik heb er weer een paar bij!

https://i.imgur.com/R8FtZm6.jpg

D3nnis
3 augustus 2020, 21:55
Gefeliciteerd :)
Die groene.....Wat is dat?

Erik de Perik
3 augustus 2020, 22:06
HB met originele FR en Grovers, RVS frets, etc. prima gitaartje. Moest wel de halspen een halve slag geven en de brug een end omhoog draaien voor mijn gerief. Tweedehandsje voor wèhnâg..... beide trouwens.

D3nnis
3 augustus 2020, 22:17
LP special voor weinig ja?
Mooi :)

Ik weet het niet met P90's. Ik heb een gitaar met 3 P90's, en ik vind het erg leuk, maar kan anderzijds maar moeilijk wennen aan dat typische -bij gebrek aan betere bewoording gebruik ik dit- lofi achtige karakter van P90's.
Met als voorbehoud dat ik misschien alleen de verkeerde ken.

mrweird
3 augustus 2020, 22:23
Leuk cabinet ook. Kitty Hawk aka de duitse Mesa Boogie?

Erik de Perik
3 augustus 2020, 22:37
LP special voor weinig ja?
Mooi :)

Ik weet het niet met P90's. Ik heb een gitaar met 3 P90's, en ik vind het erg leuk, maar kan anderzijds maar moeilijk wennen aan dat typische -bij gebrek aan betere bewoording gebruik ik dit- lofi achtige karakter van P90's.
Met als voorbehoud dat ik misschien alleen de verkeerde ken.

Is wellicht wat je voor muziek speelt, het zijn geen high-gain machines. Ik snap wel waarom de vorige eigenaar afscheid van 'm genomen heeft. Pups staan echt veul te hoog! Gitaar speelt verder wel prima, afstelling is ook ok.


Leuk cabinet ook. Kitty Hawk aka de duitse Mesa Boogie?

Mwah Duitse Boogie, Duitse Dumble.... dit is een KH Apache, ontworpen en gebouwd in Nederland (Doetinchem zelfs volgens de opdruk) en volgens mij door Peter Hoekstra van Woodstock Amps. Volgens mij is het een 2 kanaals (met schakelbare boost) 50 watter à la Marshall. Klinkt als een klok hoor en die kast ook! Daar zitten 2 soorten Celestions in, ik weet alleen niet meer welke.

telerocker
3 augustus 2020, 23:21
Gefeli, altijd smakelijk zo'n Special in TV Yellow. Gelijk weer GAS voor een P90 loaded gitaar.

MarkS
4 augustus 2020, 01:38
P90’s zouden toch juist idealiter dicht bij de snaren “moeten” staan?

Tupelo
4 augustus 2020, 07:33
Lekker basic, zou ik wel een middagje willen lenen.

D3nnis
4 augustus 2020, 08:10
P90’s zouden toch juist idealiter dicht bij de snaren “moeten” staan?

Geen idee eigenlijk; bij mij staan ze best dicht op de snaren in ieder geval.

kwispelhond
4 augustus 2020, 15:15
P90's hebben de magneet onder de spoel dus kunnen inderdaad wat hoger onder de snaren, in de praktijk ongeveer even hoog als de PAF-stijl humbuckers.

Of het P90's zijn op deze gitaar weet ik niet, er zijn veel meer van deze SC Special's gemaakt met P100's dan met P90's dus de kans dat het P100's zijn is veel hoger.

Da Vinci
4 augustus 2020, 16:27
Wel gaaf zo'n TV Yellow met P90's. Ooit.... ;)

Welke is dit? Gibson had er meen ik wel één in de lijn zitten van afgelopen jaar voor een leuke prijs ook, maar dat was met een 50's neck. Toch niet mijn ding daardoor...

Erik de Perik
4 augustus 2020, 18:01
Volgens de specs:

https://reverb.com/item/11657506-gibson-usa-les-paul-junior-special-p-90-worn-yellow-2011

kwispelhond
4 augustus 2020, 19:12
Ja, we wisten nog niets van dit ding behalve 1 foto maar P90's kan natuurlijk ook: als je 1 ding zeker weet bij Gibson is het wel dat ze altijd volledig inconsequent zijn, ieder combinatie is altijd mogelijk en rond de eeuwwisseling hadden ze er zelfs 1 die een P90 bij de brug en een P100 bij de hals had.