PDA

View Full Version : Wat is wat?



woutB
8 augustus 2003, 23:27
half-stack, full-stack, eind trap(na trappen ken ik wel)noem het allemaal maar op. Ik kan net m'n cube aanzetten en dan houdt het op. Dus met andere woorden deze noob wil weten hoe, wat en waarom.
Misschien een FAQ van versterkers?

Theije
9 augustus 2003, 01:46
Half-stack= Een versterkertop met speakercabinet
Full-stack= Een versterkertop met twee speakercabinets (vaak een rechte en een buikkast)
Eindtrap= Eindversterking

Nocki
9 augustus 2003, 09:15
je moet je versterker zien als alle maal onderdelen en in jouw cube zit alles in een kast.

je gitaar gaat de preamp in. hier wordt jhe geluid gevormd en of vervormd. vandaat gaat het via de effecten loop naar de eindtrap/poweramp en vandaar naar de boxen.

dus een combo heeft alle 3 in een.

een rack bestaat uit alle onderdelen apart

een stack bestaat dus uit pre en poweramp in een doos en de speaker kast uit een of 2 dozen.

tegen een rack systeem word ook wel eens stack gezegd...
een rack is eigenlijk een custom top...
Nocki

woutB
11 augustus 2003, 00:14
Thanks!

Dus voor thuis kan je eigenlijk alleen maar uit de voeten met een combo?
Die grote dingen zijn alleen leuk voor een optreden ofzo, of heb ik het mis?

FNaRK
11 augustus 2003, 00:25
ligt eraan hoe de relatie met je buren is.....

Matje
11 augustus 2003, 00:44
Thanks!

Dus voor thuis kan je eigenlijk alleen maar uit de voeten met een combo?
Die grote dingen zijn alleen leuk voor een optreden ofzo, of heb ik het mis?

een stack kan thuis ook heel leuk zijn :)

Nocki
11 augustus 2003, 05:19
het ligt ook aan de versterker. ik had vroeger een crate 20 watt transistor combtje. en de buren klaagden altijd. totdat ik alleen de amp gebruikte en een evm boxje eronder zette en het klagen was weg terwijl ik vel harde speelde met die box. met mn markiv combo hoor ik ze ook wenig klagen. ik denk dat het vooral een probleem is van projectie ofzo...

ik heb ook thuis met mn 4x12 gespeeld maar dat chugga chugga stuf is toch teveel voor thuis...

Nocki