PDA

View Full Version : HNAD: Two rock studio signature



rozh
23 juli 2020, 11:57
Een jongensdroom die uitkomt: eindelijk een tworock versterker in huis!
Ik had wat meevallers en veel dingen en oude versterker op marktplaats weggedaan waardoor ik een aanzienlijk bedrag vrij had om een nieuwe two rock. Ik hoorde dat er een hele mooie onderweg was naar max guitar dus die heb ik een aantal weken geleden meteen aanbetaald.
Gister kwam hij dan eindelijk binnen: De Two rock studio signature special edition met tabacco suede

Two rock is natuurlijk bekend van oa John mayer, mat schofield, josh smith, eric gales etc.etc.
Een dumble style amp, maar vaak zijn die dus 100 watt en beginnen die bij 5-6k. Gelukkig is er sinds een tijdje een kleiner model beschikbaar, de studio pro, echter is er nog een nieuwere versie uitgekomen vorig jaar die nog iets beter is: de studio signature. 35 watt, maar door de mastervolume is dit ook ook fluister niveau terug te draaien. DAT IS ECHT CHILL gezien ik een fender deluxe reverb had hiervoor waar het een beetje kutten was om t volume op 1.0 te kriijgen. bij 0,95 hoorde je niks, 1.0 was oke en 1.05 was al te hard zegmaar, als je dan nog iets van overdrive erbij trapte was t ook meteen 2x zo hard. Live kwam de versterker dan ook nooit boven 3 uit (versterker kon tot 12 dus).
Grappige is dat je dus zelfs met die 100watt tworocks naar fluister niveau kan zonder al te veel dynamiek te verliezen, dat is toch echt anders dan bij andere amps.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200723/08afd840dc3aa2a4810fb275055bae16.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200723/cc66985f301f188168d8b72b24ab698d.jpg

almarvk
23 juli 2020, 12:21
Super gave set heb je daar staan. Kleur moet net je ding zijn, maar daardoor wel echt jouw versterker en niet een random uitvoering. Mag wat kosten, maar dan heb je ook wat.

arjanb01
23 juli 2020, 12:23
Gave amp! Congrats. Mooi setje samen met die cab.
En nu lekker blues-en😁

Mitch
23 juli 2020, 12:26
Vet hoor, congratz!

showband
23 juli 2020, 12:27
coole set.
heb je er nog smoke on the water op getest?
al is het maar om rob te sarren ;)

rozh
23 juli 2020, 12:32
Super gave set heb je daar staan. Kleur moet net je ding zijn, maar daardoor wel echt jouw versterker en niet een random uitvoering. Mag wat kosten, maar dan heb je ook wat.

Ja de kleur lijkt wat lichter op fotos maar is eigenlijk iets donkerder. Kon uit alle soorten suede kiezen maar dat betekende 8 maanden wachten en vond dit toch ook erg mooi. Staat ook mooi in een interieur met bijv een chesterfield bank

miyaru
23 juli 2020, 14:41
Mooi man, gefeliciteerd!!!!! Echt erg gaaf!!!!!

telerocker
23 juli 2020, 14:44
Mooi man, gefeliciteerd!!!!! Echt erg gaaf!!!!!

Droomsetje als je die sound zoekt. Kleur vind ik eigenlijk best wel mooi. Gefeliciteerd.

Fobo
23 juli 2020, 15:07
Had nog zelfs niet van het merk gehoord, maar jij bent er blij mee; congratzzz....

Fabrieksinstellingen
23 juli 2020, 19:58
Dat is echt een topaankoop, veel plezier ermee.
En je hebt iig 1 iemand jaloers gemaakt.

Remork1970
24 juli 2020, 07:24
Two Rock. Zal een paar centjes gekost hebben.
Maar YOLO.

new deep
24 juli 2020, 12:14
Wow mooie set, gefeliciteerd!

Midwolda
24 juli 2020, 12:15
Ja erg fraai. Als het klinkt zoals het er uit ziet... enjoy!

rozh
24 juli 2020, 12:50
Had nog zelfs niet van het merk gehoord, maar jij bent er blij mee; congratzzz....

kijk eens op google of youtube voor de grap :D

Was inderdaad niet heel goedkoop haha :dontgeti:
Maar bedankt allemaal voor de felicitaties, hoop dat ik nog lang van mag genieten van dit beestje. :D

the sure thing
25 juli 2020, 20:15
Wat een beauty! Geniet ervan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

arnoldtims
30 juli 2020, 11:11
Naast een Fender Twin is dit ook 1 van mijn droom versterkers. Gefeliciteerd man.

Orpheo
3 augustus 2020, 13:27
Congrats! Ik heb precies die, maar dan in het zwart, sinds eind mei. Heb wat gear ingeruild. Ik vond 'm goed. Ik wilde zelf vooral van 3 naar 1 amp gaan en ben nog niet 100% tevreden. Ik denk al n poosje na over wat mods in de amp. Omdat alles op een turretboard zit in plaats van printplaat (geloof ik) moet dat redelijk makkelijk te doen zijn. Ik wil, bijvoorbeeld, dat de bright switch het beter doet als de gain knop meer naar rechts gaat, ik wil dat de deep switch veel meer effect heeft en dat er iets meer gain on tap zit. Niet high gain, maar iets...

Overigens, ja, tis 35 watt op papier maar in realiteit ligt het meer naar de 50 :) Dat gezegd hebbende. Enjoy :) Die reverb is fantastisch, onwaarschijnlijk. En met singlecoils is deze amp écht geweldig. Humbuckers minder.

rozh
3 augustus 2020, 19:50
Congrats! Ik heb precies die, maar dan in het zwart, sinds eind mei. Heb wat gear ingeruild. Ik vond 'm goed. Ik wilde zelf vooral van 3 naar 1 amp gaan en ben nog niet 100% tevreden. Ik denk al n poosje na over wat mods in de amp. Omdat alles op een turretboard zit in plaats van printplaat (geloof ik) moet dat redelijk makkelijk te doen zijn. Ik wil, bijvoorbeeld, dat de bright switch het beter doet als de gain knop meer naar rechts gaat, ik wil dat de deep switch veel meer effect heeft en dat er iets meer gain on tap zit. Niet high gain, maar iets...

Overigens, ja, tis 35 watt op papier maar in realiteit ligt het meer naar de 50 :) Dat gezegd hebbende. Enjoy :) Die reverb is fantastisch, onwaarschijnlijk. En met singlecoils is deze amp écht geweldig. Humbuckers minder.

tsja hij blijft idd wel lang clean, maar thats what i want want mn dirt haal ik al uit mn pedals.
idd it just doesnt back down, lijkt idd wel bijna 50 butt i love it. wel nice ook dat je hem ook gewoon op fluisterniveau kan krijgen met de master volume. en ik heb de bass dus gewoon op 3 staan omdat ik anders teveel bass frequenties ''jat'' van de bassist haha. heerlijk wel

Erik de Perik
3 augustus 2020, 21:10
Schitterende set hoor! Zelf nooit het genoegen gehad om erover te spelen.

Dat 35 watt als 50 watt klinkt is niet zo vreemd, daar zit amper volumeverschil tussen, dus is een versterker nogal 'in your face' dan klinkt 'ie al gauw harder.

Orpheo
4 augustus 2020, 09:50
tsja hij blijft idd wel lang clean, maar thats what i want want mn dirt haal ik al uit mn pedals.
idd it just doesnt back down, lijkt idd wel bijna 50 butt i love it. wel nice ook dat je hem ook gewoon op fluisterniveau kan krijgen met de master volume. en ik heb de bass dus gewoon op 3 staan omdat ik anders teveel bass frequenties ''jat'' van de bassist haha. heerlijk wel

Ah, ja... Pedalen. Ik heb mijn pedalboard afgelopen winter te dicht bij en kachel gehad en alle kabels smolten. Sindsdien was ik het volledig beu en heb ik alle pedalen ergens weggestopt in een kast. Out of side, out of mind. Ik vind de tone echt nice hoor, met de gain op max en de voice toggle achterin in het midden. Maar... het is nét te weinig. Niet zozeer gain maar de compressie. Solo's is net iets te veel knokken en een pedaal zou dat direct verhelpen, toegegeven, maar ik wil geen pedalen meer :D

Ik heb al een amp tech gemaild, kijken wat hij voor me kan betekenen.

rozh
18 augustus 2020, 14:30
Ah, ja... Pedalen. Ik heb mijn pedalboard afgelopen winter te dicht bij en kachel gehad en alle kabels smolten. Sindsdien was ik het volledig beu en heb ik alle pedalen ergens weggestopt in een kast. Out of side, out of mind. Ik vind de tone echt nice hoor, met de gain op max en de voice toggle achterin in het midden. Maar... het is nét te weinig. Niet zozeer gain maar de compressie. Solo's is net iets te veel knokken en een pedaal zou dat direct verhelpen, toegegeven, maar ik wil geen pedalen meer :D

Ik heb al een amp tech gemaild, kijken wat hij voor me kan betekenen.

ja je zegt t zelf al.. klon als cleanere drive/boost of een ts10 voor wat meer scheur en hij doet precies wat je zegt. ik heb de gain op 12 gewoon en thuis de voice op laagste gain en met de band op hoogste.
Nogmaals hij is er ook op gebouwd om zo lang mogelijk clean te blijven he.. miss is een tworock SSS meer wat voor je? dat je meer de sss dumble kant of een ods kant op gaat.

Erik de Perik
18 augustus 2020, 15:56
Nu weet ik niet hoe Two Rock er tegenaan kijkt, maar een Dumble Steel String Singer is extreem clean juist.

rozh
18 augustus 2020, 17:19
Nu weet ik niet hoe Two Rock er tegenaan kijkt, maar een Dumble Steel String Singer is extreem clean juist.

dan haal ik het door de elkaar , ik bedoelde de overdrive special eigenlijk

Erik de Perik
18 augustus 2020, 18:36
Robben Ford verschillende keren op een ODS gehoord en ook wel eens op een geleende Twin met een (waarschijnlijk ook geleende) Tubescreamer ervoor. Klonk in beide gevallen geweldig. Ik heb nog steeds het idee/gevoel dat een Dumble niet veel meer is dan een getunede Fender.

Orpheo
7 september 2020, 11:10
Robben Ford verschillende keren op een ODS gehoord en ook wel eens op een geleende Twin met een (waarschijnlijk ook geleende) Tubescreamer ervoor. Klonk in beide gevallen geweldig. Ik heb nog steeds het idee/gevoel dat een Dumble niet veel meer is dan een getunede Fender.

Voor zover ik het begrepen heb is dat ook helemaal juist. Dumble is opgefokte, aangepaste Fender.

Napoje
7 september 2020, 16:00
Zijn niet bijna alle buizen versterkers op een of andere manier op fender gebaseerd?

Remork1970
7 september 2020, 16:10
En die weer op niet voor gitaar bedoelde ontwerpen van RCA en Mullard?

Erik de Perik
7 september 2020, 17:27
En die weer op het Home Entertainment systeem van Adam en Eva?

Leo Fender was radioreparateur dus hij zal de eerste Fender amp wel gebaseerd hebben op wat hij al wist en kende.

Napoje
7 september 2020, 17:38
Het is gebaseerd op het origineel van Enrique da Perique uit 1942. Deze uitvinder had al veel eerder o.a. Het wiel bedacht.

Erik de Perik
7 september 2020, 17:49
Deze coño was zijn tijd ver vooruit. Helaas te vroeg gestorven aan penisrot vanwege zijn enorme hoeveelheid copulaties. Goddank liet hij de originele recepten van de Harley Badston bad en douche producten na.

mennen08
16 september 2020, 12:03
Heb zelf een traditional clean combo.... echt geweldige amps die TR's! Veel plezier ermee :)