PDA

View Full Version : Charvel Model 3 voor 200 Euro?



Anders Destium
8 augustus 2003, 22:27
Hoi, ik heb een vraagje voor de wat meer Jackson/Charvel georienteerde mensen (ala Barret, Swan, MM, en IbanezRulez :lol: ). Dit lijkt me persoonlijk weinig geld voor een Amerikaanse Charvel, of zijn ze echt zo goedkoop 2ehands? Hier is de link:

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/13364.jpg

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/13364.htm?oudei=150

Ik zou zelf 10 keer eerder voor een USA Charvel gaan dan voor een obscuur bouwpakket of kopie :wink: Of is dit type gewoon geen drol waard?

Swan
8 augustus 2003, 22:33
was model 3 nou lager of hoger van kwaliteit van model 4....dat vergeet ik altijd...iig is zowiezo erg goedkoop als ie in goede staat is

lupoloco
8 augustus 2003, 22:35
model 4 is neck through dacht ik

edit: nee toch niet :s

MarshallSG
8 augustus 2003, 22:38
Ik zie op ebay meer van dat soort prijzen staan voor charvel's dat lijkt mij vrij normaal. Ik vind deze erg lelijk in vergelijking met andere charvel's op ebay. Dan vind ik het zelf nog vrij prijzig.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2549932786&category=33044

Anders Destium
8 augustus 2003, 22:40
Tja, je weet ook niet wat je er van moet verwachten natuurlijk :)
Wie weet zat iemand op deze gitaar te wachten en was het dé deal :wink:

lupoloco
8 augustus 2003, 22:43
200€ zou ik als de maximum prijs zien voor dit gitaartje

Swan
8 augustus 2003, 22:58
je kan t ook niet echt vergelijken met ebayprijzen in de USA. gitaren zijn daar zowiezo idioot goedkoop in vergelijking met hier...
verder vind ik em ook nogal cheap er uit zien....maar t is vast beter dan zon bouwpakket :lol:

MarshallSG
8 augustus 2003, 23:10
Ja ok in de US is het natuurlijk wel wat goedkoper maar in deze prijsklasse en dan tweede hands scheelt het nou ook weer niet zo veel.

Ik zou hem iig nog niet eens gratis willen hebben :D

Ibanez RuleZ
8 augustus 2003, 23:50
ok Anders, ff een beetje geschiedenis:

in de jaren 80 begonnen verschillende gitaarmerken in japan (toen nog lage lonen) te produceren. dit is niets nieuws. ook niets nieuws is, dat de gitaren uit die periode erg goed waren, dicht bij hun amerikaanse broeders. Zo ook met charvel: zij gingen in 1985 ook naar japan en begonnen daar met de model serie: model 1 tot en met 6. model 1 tot en met 4 waren versies van superstrats met opgeschroefde hals en 22 frets, basswood body en maple neck. de hardware (tremolo's, elementen en electronica) was hetzelfde als de amerikaanse select series

model 1 = opgeschroefde hals, vindage trem en afhankelijk van de serie een sss config of hss config
model 2 = floyd (of kahler, ligt aan het jaar) met 1 brughumbucker.
model 3 = standaard superstrat met floyd (of kahler, ligt ook aan het jaar), HSS en slagplaat.
model 4 = luxe versie van de 3, zonder slagplaat, 3 toggle switches om ieder element aan of uit te zetten, floyd of kahler en sommige hadden sharkfininlays, ligt aan het jaar (deels 1985 en 1986). dit gitaartje had een midbooster, wat het een erg veelzeidig ding maakte.

overigens is dit geen bijbel, want er zijn een hoop subseries uitgebracht!

model 5 en 6 waren gestyled naar de jackson soloist.
model 5 = standaard neck through, dots inlay en meestal een HH config. 5 way selector switch en midbooster (d8 ik). floyd rose of kahler trem.
model 6 = gitaar vergelijkbaar met de SL1, HSS config, voor de rest zelfde electronica als de model 4. standaard sharkfins en eveneens een floyd of kahler.

dus allereerst, dit is geen amerikaanse gitaar, maar...... de kwaliteit van die gitaren zijn even hoog (en sommigen zeggen zelfs in individuele gevallen hoger) als hun amerikaanse broeders. de gitaren zijn zeker vergelijkbaar met wat op het moment wordt geproduceert, dus de model 5 en 6 zijn kwalitatief even goed als de sl2 en sl1, met het verschil dat er andere elementen en een andere trem in hangt.

nu die €200.-

KOPEN DAT DING, WANT DIE GITAAR IS ONGEVEER DE BEST BANG FOR THE BUCK!!! en dit is voor een charvel in nederland echt niet duur. bedenk dat deze gitaren in 1987of 88 voor bijna 700 dollar nieuw werden verkocht, dat zegt wel wat over die gitaren! en nee, ik heb geen interesse, want ik heb al een model 6 projectje. die link naar die donkere charvel is overigens een model 5 met een kahler uit 1985 als ik het goed heb.

ik heb gesproken

harrald

taylor
9 augustus 2003, 10:28
ik heb zelf en model 6 al jaren.

en tijdje geleden zag je die dingen nog wel eens voor 300 euro ofzo weg gaan op internet.

dat zijn echt belachelijke prijzen als je na gaat dat die toen nieuw met koffer 3100,00 guldens was.

Lacrymosa
9 augustus 2003, 11:01
Uuuuhhhh.....model 3? slagplaat?

weet je dat zeker?

want die van mij heeft geen slagplaat en heet een 5-way switch en een HSS config en een Schaller brug

CheerS!!

Barret Wallace
9 augustus 2003, 11:16
Hoi, ik heb een vraagje voor de wat meer Jackson/Charvel georienteerde mensen (ala Barret, Swan, MM, en IbanezRulez :lol: ). Dit lijkt me persoonlijk weinig geld voor een Amerikaanse Charvel, of zijn ze echt zo goedkoop 2ehands? Hier is de link:



Ik zou zelf 10 keer eerder voor een USA Charvel gaan dan voor een obscuur bouwpakket of kopie :wink: Of is dit type gewoon geen drol waard?
ehm de model 3 is volgensmij een JAP en geen USA zoals hij in die add neerzet of mis ik nou iets?

tja
199 euro goedkoop is over de 400 piek, geen shark fins, lelijke kleur :P 5-way switch maargoed het is en blijft een japanse charvel dus uiteindelijk veel meer waard voor je geld dan zon flut bouwpakket ;) :D

hmm als er een jt-6 opzit is hij het wel waard maar ik weet niet zeker of het een jt-6 is

Maiden Michiel
9 augustus 2003, 11:17
Dat is geen Kahler volgens mij of wel?

Swan
9 augustus 2003, 11:25
model 4 en hoger is mooi :)

Negative K3 fan
9 augustus 2003, 12:19
ietsje off topic, mijn gitaarleraar (van kalssieke les, speelt nauwelijks e lectrrisch) zei een tijdje gelededen dat hij nog een charvel in de verkoop had, maar toen (jaar geleden?) vond ik het nog goedkope lelijke superstrats. Maar hij heeft er geen verstand van emn misschien laat hij hem v oor een mooi prijsje gaan z odat ik hem met winst kan verkopen (hehe). Ik weet dus alleen niet welk type.

lupoloco
9 augustus 2003, 12:28
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2550474767&category=2384

http://search.benl.ebay.be/search/search.dll?MfcISAPICommand=GetResult&ht=1&query=charvel&query2=charvel&search_option=1&exclude=&category0=&ebaytag1=ebayctry&ebaytag1code=77&shortcut=&ebaycurr=999&minPrice=&maxPrice=&SortProperty=MetaEndSort&st=

SiNiSTRaL
9 augustus 2003, 15:30
ietsje off topic, mijn gitaarleraar (van kalssieke les, speelt nauwelijks e lectrrisch) zei een tijdje gelededen dat hij nog een charvel in de verkoop had, maar toen (jaar geleden?) vond ik het nog goedkope lelijke superstrats. Maar hij heeft er geen verstand van emn misschien laat hij hem v oor een mooi prijsje gaan z odat ik hem met winst kan verkopen (hehe). Ik weet dus alleen niet welk type.

superstrats?
tis net een fout overgespoten gewone strat :)

Swan
9 augustus 2003, 17:23
maar nog altijd betere kwaliteit dan jouw epiphone sinis :razz:

Ibanez RuleZ
9 augustus 2003, 17:49
Uuuuhhhh.....model 3? slagplaat?

weet je dat zeker?

want die van mij heeft geen slagplaat en heet een 5-way switch en een HSS config en een Schaller brug

CheerS!!

jij hebt ook geen model 3 maar een 375, en dat is de opvolger van deze gitaar, die eigenlijk een slag beter waren door de hardware: inderdaad een schaller brug. de meeste model 3's hebben een slagplaat 5 way switch. die zonder slagplaat zijn zeldzaam.

harrald

Sicky61
12 augustus 2003, 03:38
(B)k o p e n (b) zijn goeie planken.

bert k
12 augustus 2003, 23:45
Ik heb een model 4 zoals Ibanez R hem beschrijft, maar ook nog een (dacht ik) model 1, met alleen maar een humbucker... en een eenzaam volumeknopje

Ibanez RuleZ
12 augustus 2003, 23:54
da's een model 2. model 1 is "strat"

harrald

newbreed
13 augustus 2003, 19:47
Hoi, ik heb een vraagje voor de wat meer Jackson/Charvel georienteerde mensen (ala Barret, Swan, MM, en IbanezRulez :lol: ). Dit lijkt me persoonlijk weinig geld voor een Amerikaanse Charvel, of zijn ze echt zo goedkoop 2ehands? Hier is de link:

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/13364.jpg

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/13364.htm?oudei=150

Ik zou zelf 10 keer eerder voor een USA Charvel gaan dan voor een obscuur bouwpakket of kopie :wink: Of is dit type gewoon geen drol waard?


dit is een model 3..en volgend mij geen usa . (er zijn zelfs japanse modellen met een made is usa nekplate erop!)
als er een Kahler tremelo opzit dan moet die vervangen worden want die zijn heel slecht (het model op deze charvel serie)..probleem is echter dat
de geboorde gaten in je body dichter bij elkaar staan dan bij Floyd Rose. de oplossing is om dan een blok essen ofzo in de body te lijmen en hier een floydrose in te monteren. Rode kleur eraf schuren en klaar! topgitaartje, zeker als de originele elementen er nog op zitten. als iemand nog een model 2 heeft voor een redelijke prijs dan houd ik me aanbevolen :lol:

Maiden Michiel
10 september 2003, 14:42
ok Anders, ff een beetje geschiedenis:

in de jaren 80 begonnen verschillende gitaarmerken in japan (toen nog lage lonen) te produceren. dit is niets nieuws. ook niets nieuws is, dat de gitaren uit die periode erg goed waren, dicht bij hun amerikaanse broeders. Zo ook met charvel: zij gingen in 1985 ook naar japan en begonnen daar met de model serie: model 1 tot en met 6. model 1 tot en met 4 waren versies van superstrats met opgeschroefde hals en 22 frets, basswood body en maple neck. de hardware (tremolo's, elementen en electronica) was hetzelfde als de amerikaanse select series

model 1 = opgeschroefde hals, vindage trem en afhankelijk van de serie een sss config of hss config
model 2 = floyd (of kahler, ligt aan het jaar) met 1 brughumbucker.
model 3 = standaard superstrat met floyd (of kahler, ligt ook aan het jaar), HSS en slagplaat.
model 4 = luxe versie van de 3, zonder slagplaat, 3 toggle switches om ieder element aan of uit te zetten, floyd of kahler en sommige hadden sharkfininlays, ligt aan het jaar (deels 1985 en 1986). dit gitaartje had een midbooster, wat het een erg veelzeidig ding maakte.

overigens is dit geen bijbel, want er zijn een hoop subseries uitgebracht!

model 5 en 6 waren gestyled naar de jackson soloist.
model 5 = standaard neck through, dots inlay en meestal een HH config. 5 way selector switch en midbooster (d8 ik). floyd rose of kahler trem.
model 6 = gitaar vergelijkbaar met de SL1, HSS config, voor de rest zelfde electronica als de model 4. standaard sharkfins en eveneens een floyd of kahler.

dus allereerst, dit is geen amerikaanse gitaar, maar...... de kwaliteit van die gitaren zijn even hoog (en sommigen zeggen zelfs in individuele gevallen hoger) als hun amerikaanse broeders. de gitaren zijn zeker vergelijkbaar met wat op het moment wordt geproduceert, dus de model 5 en 6 zijn kwalitatief even goed als de sl2 en sl1, met het verschil dat er andere elementen en een andere trem in hangt.

nu die €200.-

KOPEN DAT DING, WANT DIE GITAAR IS ONGEVEER DE BEST BANG FOR THE BUCK!!! en dit is voor een charvel in nederland echt niet duur. bedenk dat deze gitaren in 1987of 88 voor bijna 700 dollar nieuw werden verkocht, dat zegt wel wat over die gitaren! en nee, ik heb geen interesse, want ik heb al een model 6 projectje. die link naar die donkere charvel is overigens een model 5 met een kahler uit 1985 als ik het goed heb.

ik heb gesproken

harrald

Hoe zie je dan direct verschil tussen 5 en 6? Horen daar nog bepaalde nummers bij?

bert k
10 september 2003, 14:47
[
Hoe zie je dan direct verschil tussen 5 en 6? Horen daar nog bepaalde nummers bij?
Model 6= sharkfins, binding model 5 dus niet

Ibanez RuleZ
10 september 2003, 16:03
nee, zitten wel meer verschillen tussen.

model 5 (standaard, zijn meer versies van) is basicly een sl2 zonder sharkies (HH config) er zijn wel versies met 1 humbucker of een HS config (respectievelijk de 5A en de 5FX) maar die zijn zeldzaam. Hiernaast heeft dat ding een 5 way selector switch, zoals op een stratocaster en op de moderne soloists.

model 6 (slechts 1 uitvoering) is een japanse SL1, dus een HSS config met Charvel op de headstock ipv Jackson. deze heeft 3 toggles ipv de 5 way selector.

beide gitaren zijn uitgerust met een afterburner (6 dB midbooster). Ik vind het zelf HEEL jammer dat de model 5 niet hetzelfde eruit ziet als de model 6, dus echt gewoon een SL2 was, anders zou ik zo'n plank zonder problemen ergens proberen te krijgen (doe ik toch nog wel een keer denk ik :P)

dat was het wel ongeveer

harrald