PDA

View Full Version : Amps of interest



Pepe
14 juni 2020, 20:38
Ik weet niet of iemand dat channel van Segeborn volgt
het begon met een zooi vintage amps maar die zijn nou op
zit nu al een tijdje tussen de waardeloze cheap ass amps die je voor peanuts kan oppikken
Johan komt nu ook achter dat je geen godsvermogen hoeft te besteden om ergens een lekkere sound uit te toveren
check zijn channel, very entertaining if you are into that sort of thing


https://www.youtube.com/watch?v=Zf0r1UK0tUw&feature=emb_rel_end

Erik de Perik
14 juni 2020, 21:14
Ja die volg ik al jaren.Erg leuke tests altijd met een fijne droge presentatie.

maxdb
15 juni 2020, 00:00
Mooi! Wel eens voorbij gekomen bij me, eye-opener, nu ge-aboneeerd want leuke info en wat droge humor is altijd fijn.

Remork1970
15 juni 2020, 10:33
Vanaf 1:50, klinkt bekend, maar wat is het? Hotel california van de beatles ofzo? Help deze metalhead eens even!

Pepe
15 juni 2020, 11:08
Vanaf 1:50, klinkt bekend, maar wat is het? Hotel california van de beatles ofzo? Help deze metalhead eens even!
Breathe van Pink Floyd (door die phaser) maar door de manier van aanslaan zit er ook iets van Down by the river van Neil Young in.

telerocker
15 juni 2020, 11:25
Grappig channel inderdaad. Ik heb wel vaker filmpjes van hem gezien. Volgens mij wogen die Peavey's ook best wel wat. En soundwise ok, maar niks bijzonders.

MarkS
15 juni 2020, 13:02
Zo’n Classic VTX is jarenlang door Vulvasonic gebruikt voordat hij overstapte op AC30’s. En origineel hoort er een 4-way footswitch bij.

NLF
15 juni 2020, 13:15
Ik heb heel erg veel naar zijn kanaal gekeken en kijk er nog steeds regelmatig naar (maar hij heeft moeite om iedere keer weer opnieuw met iets nieuws te komen). Ik vind zijn kanaal heel goed: hij heeft goede kwaliteit opnames en test allerlei "mythes", hij laat hele dure verzamelaars dingen horen maar ook super goedkope amps. Veel van geleerd. Hij reageert ook best vaak op wat mensen in de comments zeggen.

Andere kanalen die ik leuk vind (of vond) waren bijvoorbeeld Phil X bij FrettedAmericana en die van Dave Simpson (ook omdat ie veel op goedkope shit speelt enzo).

Pepe
15 juni 2020, 13:24
Mijn favoriet zijn die twee oldtimers Doug and Pat Show wegens boerenlulle houding maar ondertussen smart as fuck.
Is meer personality show.
Johan doet het echt om de gear, af & toe big time waanzin al die round-ups en shoot-outs. Dus leuk.


https://www.youtube.com/watch?v=Un0WQQd0wWY

Thiez
16 juni 2020, 07:25
Die oude peavey combos klinken waanzinnig voor het geld. Mijn tweede amp was een peavey Deuce combo. Het ding was loodzwaar, maar het klonk fantastisch. De oude peavey bass amps overigens net zo.

Remork1970
16 juni 2020, 09:29
Die oude peavey combos klinken waanzinnig voor het geld. Mijn tweede amp was een peavey Deuce combo. Het ding was loodzwaar, maar het klonk fantastisch. De oude peavey bass amps overigens net zo.

Oh? Ik dacht altijd dat het soms 'wat mindere imago' van Peavey onder muzikanten juist kwam door die oudere amps van ze. Oerdegelijk en betrouwbaar, maar veel mensen vonden ze steriel en schel klinken. Kwam vooral ook door die BW speakers dacht ik.

E-J
16 juni 2020, 10:18
Johan is fantastisch. Een nerd maar die je niet bestookt met ellenlange uitleg maar je vooral zélf laat luisteren. Ook één van de weinige Youtubers die veel volgers heeft maar er geen enkel commercieel belang bij heeft.

Hij heeft al voor veel GAS bij mij gezorgd: de kleine Marshall Bass 12 (gekocht), een Fender Tweed Harvard (laten bouwen), een Vox versterker (moet er eens van komen)... :hide:

Thiez
16 juni 2020, 10:34
Oh? Ik dacht altijd dat het soms 'wat mindere imago' van Peavey onder muzikanten juist kwam door die oudere amps van ze. Oerdegelijk en betrouwbaar, maar veel mensen vonden ze steriel en schel klinken. Kwam vooral ook door die BW speakers dacht ik.

Dat zou kunnen, de mijne zaten destijds celestion 70-80 ofzo in. Waren er ingezet door de vorige eigenaar. Het aparte aan die peavey's was dat ze een solid state preamp hadden en buizen eindversterking.
Overigens speelde ik destijds een jaar of 4, was mijn eerste 'buizenamp' en werd later gebruikt samen met een digitech multieffect haha. Dus misschien dat ik de goede sound momenteel anders zou bestempelen ;-)

heinz3110
16 juni 2020, 12:08
Omdat Peavey goedkoper kon zijn dan de concurrent door hun vaak betere en efficiëntere produktiemethodes, werd het al gauw weggezet als minder spul omdat het ... goedkoper was. Als je niet een Fender, Vox,Marshall kon kopen, kocht men al gauw Peavey, had je toch wat Amerikaans. Maar het had weinig met goed of slecht geluid te maken hoor, dat maak je meestal zelf ;)

Kim Wilson
16 juni 2020, 12:11
Hoe het met de echt ouwe Peavey amps is weet ik niet, maar de Bandit vond ik maar een ruk ding.

Pepe
16 juni 2020, 12:41
Hoe het met de echt ouwe Peavey amps is weet ik niet, maar de Bandit vond ik maar een ruk ding.

Ik ook.
Maar eerlijk is eerlijk, als 1 amp de titel workingman's amp verdiend is het de bandit wel, al 40 jaar de steunpilaar van menig oefenruimte.
Peavey's waren altijd te luid en hun interne overdrive crap, alsof Hartley bij elke amp een pedal steel en een stadion in gedachte had.(Renown..als een twin niet luid genoeg was...)
Halverwege de jaren negentig kreeg Hartley door dat er een boutique wind waaide en kreeg je de Delta blues en Classic tweed series, serieus goeie amps.

Ik heb nog een tijdje contact met Peavey gehad toen ze begin 2k bezig waren een custom shop op te zetten een een aantal sexy tube amps hadden ontworpen met tri & penta modes en power scale en non feedback schakelingen maar daar is de plug voortijd uit getrokken.

Remork1970
16 juni 2020, 13:08
Citaat H. Peavey: "Als een veertig jaar oude Fender buizenversterker de geest geeft wordt ie liefdevol gerestaureerd, als een even oude Peavey het niet meer doet wordt er gezegd: "Zie je wel? Het is een 'piece of crap!' " "

telerocker
16 juni 2020, 13:40
Ik ook.
Maar eerlijk is eerlijk, als 1 amp de titel workingman's amp verdiend is het de bandit wel, al 40 jaar de steunpilaar van menig oefenruimte.
Peavey's waren altijd te luid en hun interne overdrive crap, alsof Hartley bij elke amp een pedal steel en een stadion in gedachte had.(Renown..als een twin niet luid genoeg was...)
Halverwege de jaren negentig kreeg Hartley door dat er een boutique wind waaide en kreeg je de Delta blues en Classic tweed series, serieus goeie amps.

Ik heb nog een tijdje contact met Peavey gehad toen ze begin 2k bezig waren een custom shop op te zetten een een aantal sexy tube amps hadden ontworpen met tri & penta modes en power scale en non feedback schakelingen maar daar is de plug voortijd uit getrokken.

Ik heb zo'n Peavy Tweed 4x10 gehad. Clean was heel fraai. Overdrivekanaal had iets te weinig headroom vond ik. Kon ondanks 50 watt buizen maar moeilijk mee tijdens openlucht- en tentoptredens. Voor clubs/cafés was het zeker een leuke amp.

NLF
16 juni 2020, 14:55
Doug and Pat show is idd ook heel leuk. Bukovac is leuk. Pedal Show af en toe, maar voor mij teveel lullen over pedaal dit pedaal dat detail zu detail zo. Wel leuke gasten.

Pepe
16 juni 2020, 15:41
Pedal show is Sweetwater, Andertons en Pedal Empire maar doable, niet te in your face. Waar ik meer moeite mee heb is dat gemaakte schoolmeisjes gegiechel waar je de hele tijd naar moet luisteren.
Ben de doelgroep (12/22) natuurlijk ook niet.

Was te voorzien maar jammer, als een product blogger groot genoeg wordt komen de Thomann, Andertons, Sweetwater en Guitar Centre met poen langs en zeg daar maar eens nee tegen.

Bukovac ken niet, check ik out.

Erik de Perik
16 juni 2020, 17:04
Citaat H. Peavey: "Als een veertig jaar oude Fender buizenversterker de geest geeft wordt ie liefdevol gerestaureerd, als een even oude Peavey het niet meer doet wordt er gezegd: "Zie je wel? Het is een 'piece of crap!' " "

Hartley is a piece of crap!

https://www.linkedin.com/pulse/how-kill-your-company-peaveys-appalling-face-plant-tv-daniel-drummond/


https://www.youtube.com/watch?v=24ecD9M1Srw

Pepe
16 juni 2020, 17:52
Hartley is a piece of crap!

Scripted show.
Het idee alleen al om undercover te gaan met een volledig camerateam om je heen.
En vervolgens iedereen nog eens apart voor de camera gaan interviewen mocht het niet duidelijk zijn.
Gezien het commentaar maakt het niemand uit, fake of real.

Erik de Perik
16 juni 2020, 18:00
Scripted show.
Het idee alleen al om undercover te gaan met een volledig camerateam om je heen.
En vervolgens iedereen nog eens apart voor de camera gaan interviewen mocht het niet duidelijk zijn.
Gezien het commentaar maakt het niemand uit, fake of real.

Ah.... dus Peavey heeft dit doelbewust gedaan of het programma vertrouwde op hun betere advocaten?

Pepe
16 juni 2020, 18:03
Je denkt dat Hartley zelf ook niet door had dat ie in een show zat?

Erik de Perik
16 juni 2020, 18:05
Natuurlijk wel, maar ik zie de winst van Peavey niet. Het is nogal wijdverspreid negatief in de USA media besproken.

Het zou wel een verklaring zijn waarom Peavey nu beter draait dan ooit.

Pepe
16 juni 2020, 18:15
Ik denk dat de familie P. zijn eigen dynamiek bubbel heeft
net zoals de fam Gold van Hardcore Pawn Michigan, fuck likeable, het gaat om zendtijd.
Hartley zegt het ergens zelf al, consumers dont care, it's about bang for the buck
voor die doelgroep, het Zeeman en Action publiek, in ieder geval
voor PRS of Randall Smith zal dat anders liggen

Erik de Perik
16 juni 2020, 18:33
Nahja, ik kan mij nog indenken dat het een 'mooie' manier is om investeerders te laten zien dat je sans scrupules bent, maar ik ben geen fan. Wel van hun spullen trouwens.

Dirk_Hendrik
16 juni 2020, 20:04
Hoe het met de echt ouwe Peavey amps is weet ik niet, maar de Bandit vond ik maar een ruk ding.


welke "de Bandit"?
De naam Bandit heeft op veschillende Peavey's gestaan die vaak totaal onvergelijkbaar zijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/Peavey_Electronics#Bandit_models

Renin
16 juni 2020, 21:38
Ik herinner me de bandiet als luid, gritty en niet bijzonder goed reagerend op pedalen maar man wat heb ik daar een lol van gehad in oefenruimtes in de 90’s. Toen ik een oefenruimte betrad met een Mesa buizenbak begreep ik pas wat “door de mix” betekende, en we waren al die tijd slechts met zijn 3’en .....

Kim Wilson
16 juni 2020, 21:40
welke "de Bandit"?
De naam Bandit heeft op veschillende Peavey's gestaan die vaak totaal onvergelijkbaar zijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/Peavey_Electronics#Bandit_models

Oh, dat wist ik niet. Het was een 112 uit de tweede helft van de jaren 90. Kon die trans tube wel eens zijn geweest. Schel en krasserig, dat is wat ik me kan herinneren.

Luke-wannabe
16 juni 2020, 21:50
Bukovac ken niet, check ik out.
You're in for a treat man. Hij is waanzinnig.

Pé.
22 juni 2020, 02:35
[...]
Halverwege de jaren negentig kreeg Hartley door dat er een boutique wind waaide en kreeg je de Delta blues en Classic tweed series, serieus goeie amps. Mwah, qua geluid misschien. Qua bouwkwaliteit hield het nog steeds niet over. Domme ontwerpen (buizenvoeten op een printje die vervolgens op verkeerde punten wordt ondersteund waardoor de hele print krom trekt, plastic potshafts die afbreken als je knop verwijdert omdat je voor de zoveelste keer de printplaat er uit moet hebben omdat er weer een elco geknapt is, etc). Het zijn niet bepaald de meest betrouwbare Amps.

Pepe
22 juni 2020, 09:21
Peavey is altijd een merk geweest dat zich in de markt profileerde als veel voor weinig. En wat "veel" dan precies is hangt af wat de markt op dat moment belangrijk vindt.
Halverwege de 90's was dat geen vermogen of mogelijkheden maar het meer elusieve begrip sound wat voor Peavey een firsty was.
Dat Peavey daarnaast bleef vasthouden aan cutting corners om de kosten laag te houden is het verdienmodel van Peavey. "Dom" heeft er natuurlijk niks mee te maken, dan begrijp je misschien niet zo goed hoe een & ander werkt.

Bij het op de markt brengen van een product heb je een aantal krachten die daarin spelen. Bij een amp heb je bijvoorbeeld een designer, de techneut, sales & marketing en aandeelhouders en vaak staan belangen haaks op elkaar. Als je desondanks een succesvol product op de markt weet te brengen is dat heel knap en verre van dom.

Kim Wilson
22 juni 2020, 09:24
Ja, en als het afbreekt koop je makkelijker weer een nieuwe.