PDA

View Full Version : Is het al dat extra geld wel waard??



Theije
8 augustus 2003, 18:46
Ik ben momenteel hard aant werk en druk aant sparen voor een nieuwe amp, en hoewel ik nog een testdagje ga houden bij Musik Produktiv, staat de Triamp MKII nog steeds boven aan het lijstje.
Maar een dergelijke amp kost wel een goeie 2300 euro! en nou vraag ik mezelf steeds af zijn zulke versterkers al dat geld nou ook echt waard?
Want als je even een snel rekensommetje doet kom je tot de schokkende conclusie dat je voor zo'n bedrag in principe een volledige Marshall full-stack hebt met bijv. een JCM2000 of een 800.

Dus nu vroeg ik mezelf af wat is jullie mening hierover, zijn zulke relatief dure versterkers de bedragen die ervoor gevraagt worden ook waard?

Negative K3 fan
8 augustus 2003, 18:59
sommige wel,. sommige niet, hangt ook van j e eigen situatie etc af. Als je advocaat of bankmedewerker ofzo bent dan zijn die versterkers al een stuk betaalbaarder, dan ligt de gevoelswaarde lager voor iemand die er 2 jaar voor moet vakantiebanen a 3 euro 50 per uur.

Theije
8 augustus 2003, 19:48
sommige wel,. sommige niet, hangt ook van j e eigen situatie etc af. Als je advocaat of bankmedewerker ofzo bent dan zijn die versterkers al een stuk betaalbaarder, dan ligt de gevoelswaarde lager voor iemand die er 2 jaar voor moet vakantiebanen a 3 euro 50 per uur.

Ja ok das waar, maar dan blijft de vraag nog steeds of een Hughes&Kettner of een Mesa/Boogie die meerwaarde ook waard is wanneer je ze vergelijkt met bijv. een Marshall.

Mijn bijbaan brengt 7,88 per uur op maar zelfs dan is het hard sparen :D

strakke joekel
8 augustus 2003, 20:37
ik heb jaren lang gespaard om heel mijn rack vol te krijgen
enorme bedragen voor neergeteld , kom ik bij een optreden staat daar een gitarist met een barrel van een gitaar(onbekend merk) en een mesa blue angel...een geluid geweldig..het zit echt in je handen

ooit een verhaal gelezen dat jeff beck uit een gitaar van 100 dollar en een flutversterker een geluid haalde waar iedereen van stond te kijken

als je een redelijke gitaar en een redelijke amp hebt is de basis voor een goed geluid aanwezig,en de rest ligt echt aan jezelf

er is ook nog zoiets als verwende oren ,een geluid wat je maanden lang vet vind , kan ineens minder zijn , een beetje programmeren in je rack
en ineens denk je, dit is stukken vetter , en vervolgens tot de conclusie komen dat dit het geluid is wat je een jaar geleden niks vond , ach ja , blijf je lekker bezig , daarom hebben we zo'n leuke hobby :lol:

Dirk_Hendrik
8 augustus 2003, 20:52
En ik ook weer es op de preekstoel.

Koop nou es lekker 2e hands. Scheelt een godsvermogen. Zeker als je lekker geduldig gaat jagen op wat jij wilt.

Speeddemon
8 augustus 2003, 21:51
Theije, bekijk voor jezelf wat je wilt;
wil je een supersimpele (maar wel vet klinkende) amp met een stel stomp-boxjes, of een complete rack-solutie, of een modernere 3 of 4 kanaals amp (TriAmp, Savage, Mark IV, Rectum-frier...), of een combinatie (4 kanaals amp+rack+stompboxes... dan ben je wel ECHT verwend!)

Ga dan na wat je mogelijkheden (types en merken) binnen je gekozen richting zijn. Kijk naar degene die financieel haalbaar zijn, of net een tree daarboven (houd het spannend, en dan werk je ook echt voor DIE amp of DAT effect!) en TEST ze zelf uit. Zoek wat recensies op het net, kijk naar evt. terugkerende problemen/ergenissen en zo kom je een heel eind.

pimmetje
8 augustus 2003, 22:41
Koop nou es lekker 2e hands. Scheelt een godsvermogen. Zeker als je lekker geduldig gaat jagen op wat jij wilt.

Helemaal mee eens!
Het leuke is dat je dan zelfs nog een foutje kan maken bij de aankoop. Niet in de zin van een kapotte versterker of zo kopen... maar als 't beestje na enkele maanden toch niet blijkt te zijn wat je had gehoopt, dan kan je 'm vaak weer verkopen voor het bedrag waarvoor je 'm hebt gekocht.

Br@mbo
9 augustus 2003, 12:10
En ik ook weer es op de preekstoel.

Koop nou es lekker 2e hands. Scheelt een godsvermogen. Zeker als je lekker geduldig gaat jagen op wat jij wilt.

eerwaarde vader , het 2dehands kopen in belgie is nie simpel :'(

Diedo
9 augustus 2003, 13:10
En ik ook weer es op de preekstoel.

Koop nou es lekker 2e hands. Scheelt een godsvermogen. Zeker als je lekker geduldig gaat jagen op wat jij wilt.

eerwaarde vader , het 2dehands kopen in belgie is nie simpel :'(


dit klinkt gewoon als weinig geduld hebben... :) op zn tijd komt er heus wel iets leuks langs(hetzij op internet hetzij in de winkels)

en ik ga jou nog even een PB sturen dirk hendrik...

Harry
11 augustus 2003, 10:11
voor al die prijzen geldt toch altijd 'wat de gek er voor geeft'. Als jij denkt dat je zo'n versterker moet hebben zul je het er voor moeten betalen. En als je het met minder kunt, ben je voordeliger uit.....