PDA

View Full Version : Yngwie *fffucking ffffury* Malmsteen in de G3



Negative K3 fan
8 augustus 2003, 18:05
http://www.yngwie.org/news/index.html

eigelijk zouden ze vai eruit moeten kicken en paul gilbert erin ofzo, volgens mij heeft paultje nog nooit in de G3 gestaan waar hij wel thuishoort. Misschien een 'elite G3 tour' met Paul Gilbert, Micheal Angelo, Rusty Cooley, Marcus Paus ofzo.

hoofd
8 augustus 2003, 18:11
'elite G3 tour' met Paul Gilbert, Micheal Angelo, Rusty Cooley, Marcus Paus

Dat zijn er 4...geen 3...

Barret Wallace
8 augustus 2003, 18:18
jup jup old news

ben er ook mee eens dat ze vai eruit moeten gooien, ze songs zijn wel cool maar zen impro's tijdens de jams vallen me altijd tegen...

Negative K3 fan
8 augustus 2003, 19:00
'elite G3 tour' met Paul Gilbert, Micheal Angelo, Rusty Cooley, Marcus Paus

Dat zijn er 4...geen 3...

er staat ofzo achter.

schaap
8 augustus 2003, 22:23
nou ik ben blijkbaar de enige die deze 3 samen wel cool lijkt, ik heb paar dagen terug de eerste G3 tour gekocht voor Ditmar, alleen hopen dat ie em een keer snel kijkt (en mij dan ook uitnodigt :wink: )

Ditmar
9 augustus 2003, 02:01
Ehhh ja, maar dan moeten we een keertje naar iemand anders huis, of bel me deze week effe, dan zit ik in amsterdam, in een huis met videodinges

taylor
9 augustus 2003, 10:40
ik ben zelf nooit naar zo'n g3 geweest heb weleens wat van gezien op video enzo maar het lijkt als je naar zo'n concert gaat dat je geen gitaar meer kunt horen dan krijg je gewoon en overdosis.

Neals
10 augustus 2003, 22:16
Arme satriani, die zal na de tour blauwe billen hebben :D


enniejweej, denk dat het geen interresante tour is met alleen maar gewiedeldewiedelewiejjjjjjjjjjjjj

schaap
11 augustus 2003, 01:45
je houdt ervan of je houdt er niet van, verder geen gezeur meer over de muziek. als iemand wat kwijt wilt over de combinatie van deze 3 gitaristen of wat er bijv. uit zal komen bij hun jamnummers blaat een end weg...............

taylor
11 augustus 2003, 12:06
yngwie heeft denk ik wel recht op datie is weer erkend wordt.

je kunt zijn invloed(op gitaristen) niet onderschatten.

Negative K3 fan
11 augustus 2003, 17:32
ik weet nog niet of ik ga, hangt er ook vanaf waar ze spelen, want ik heb geen zin om helemaal naar adam t e moeten.

Maiden Michiel
12 augustus 2003, 16:50
Ik ga zeker!

Een tour met MacAlpine, Michael Angelo en Malmsteen lijkt me wel wat!

Azagthoth
12 augustus 2003, 21:34
http://www.yngwie.org/news/index.html

eigelijk zouden ze vai eruit moeten kicken en paul gilbert erin ofzo, volgens mij heeft paultje nog nooit in de G3 gestaan waar hij wel thuishoort. Misschien een 'elite G3 tour' met Paul Gilbert, Micheal Angelo, Rusty Cooley, Marcus Paus ofzo.

Dan snap ik niet waarom je gitaristen zoals M. Angelo, Rusty Cooley er wel in wilt hebben en Vai "eruit wilt kicken". Waarom vind je deze gitaristen wel geschikt, noem eens wat argumenten? Heb je overigens enig idee hoe de G3 tour tot stand is gekomen?

Of is dit weer zo'n bekende "ïk wil graag anders zijn" reden ?

Negative K3 fan
12 augustus 2003, 21:59
G3 = beste drie = beste voor mij is instrument beheersing > meer harde kern shred en gepiel. En Vai is technisch zeker niet de beste, en creatief gezien vind ik hem ook niks. Rusty enzo vind ik creatief ook vrij weinig aan, maar hun instrument beheersen ze zeker.

Azagthoth
12 augustus 2003, 22:11
In dat geval kan je Satch, JP, E-johnson etc. ook schrappen.

Negative K3 fan
12 augustus 2003, 22:19
ja eigelijk wel, maar kijk, als ze er één uit zouden meoten gooien zou het zeker vai zijn, ik vind satch eigelijk wel een stukje 'beter' (of a t least smaakvoller) dan vai dus die mag er eigelijk vwel inblijven., en eric johnson is er al uit :)

Barret Wallace
13 augustus 2003, 10:15
ik weet nog niet of ik ga, hangt er ook vanaf waar ze spelen, want ik heb geen zin om helemaal naar adam t e moeten.
eh wie zegt dat de tour langs nl komt

Maiden Michiel
13 augustus 2003, 10:29
Inderdaad, maar laten we het hopen!

Negative K3 fan
13 augustus 2003, 17:53
ik weet nog niet of ik ga, hangt er ook vanaf waar ze spelen, want ik heb geen zin om helemaal naar adam t e moeten.
eh wie zegt dat de tour langs nl komt

of langs dld :) \geen idee, ik ging er gewoon van uit.

bas vincent
14 augustus 2003, 15:41
Kan overigens niets vinden over een europese tour vinden.... of kijk ik verkeerd...

Barret Wallace
14 augustus 2003, 21:21
ze komen niet altijd langs europe

paar keer wel en toen gebruikte ze een andere line up dan de amerikaanse tour haha

Neals
14 augustus 2003, 22:25
ja eigelijk wel, maar kijk, als ze er één uit zouden meoten gooien zou het zeker vai zijn, ik vind satch eigelijk wel een stukje 'beter' (of a t least smaakvoller) dan vai dus die mag er eigelijk vwel inblijven., en eric johnson is er al uit :)

Ik zou blijer worden van een Satch, een Johnson en een Giilbert als ik eerlik moet zijn

Anders Destium
14 augustus 2003, 23:58
Ik stem voor Marty Friedman, Malmsteen en Vinnie Moore. Als de G3 deze keer niet langs Nederland komt is het natuurlijk leuk om te kijken welke gitaristen er nog bij de G3 zouden moeten komen :wink:

Neals
15 augustus 2003, 17:09
ik zie friedman dus weer liever met mustaine, drummer zoals monza erbij en nog een bassist, dan zal ik ze met een warm hart opwachten :D

Tymon
17 augustus 2003, 12:30
In dat geval kan je Satch, JP, E-johnson etc. ook schrappen.

Onderschat Eric Johnson niet!

Ik snap niet waarom ze steeds weer die cheesy gitaristen nemen. Waarom geen Allan Holdsworth, Shawn Lane, Brett Garsed, MacAlpine, Gambale... zijn er genoeg!

Tymon

ArpeggioKing
17 augustus 2003, 20:23
In dat geval kan je Satch, JP, E-johnson etc. ook schrappen.

Onderschat Eric Johnson niet!

Ik snap niet waarom ze steeds weer die cheesy gitaristen nemen. Waarom geen Allan Holdsworth, Shawn Lane, Brett Garsed, MacAlpine, Gambale... zijn er genoeg!

Tymon

commerciële belangen, want Vai is 'cool' :roll:

bas vincent
21 augustus 2003, 08:37
ze komen niet altijd langs europe

paar keer wel en toen gebruikte ze een andere line up dan de amerikaanse tour haha

Ik baal toch wel heel erg dat ik toen niet gegaan ben. Was dat niet met Michael Schenker?

Jools
20 mei 2004, 19:07
http://www.yngwie.org/news/index.html

eigelijk zouden ze vai eruit moeten kicken en paul gilbert erin ofzo, volgens mij heeft paultje nog nooit in de G3 gestaan waar hij wel thuishoort. Misschien een 'elite G3 tour' met Paul Gilbert, Micheal Angelo, Rusty Cooley, Marcus Paus ofzo.

Gilbert is wel leuk en misschien wel een van die drie daarna.. als ze allemaal spelen blijf ik thuis

Jools
20 mei 2004, 19:09
In dat geval kan je Satch, JP, E-johnson etc. ook schrappen.

Onderschat Eric Johnson niet!

Ik snap niet waarom ze steeds weer die cheesy gitaristen nemen. Waarom geen Allan Holdsworth, Shawn Lane, Brett Garsed, MacAlpine, Gambale... zijn er genoeg!

Tymon

commerciële belangen, want Vai is 'cool' :roll:

idd

Vai en Satch brengen nou eenmaal wat meer geld in t laadje.. zo'n tour is leuk maar kost wel veeeel geld, een van de redenen waarom het tot nu toe maar beperkt in Europa is geweest.

Pegasus
21 mei 2004, 00:20
De mensen die Satriani graag uit de G3 willen hebben wil ik er graag op wijzen dat G3 een project is van Satriani. Dus hij zal sowieso meedoen. Voor de rest zijn er zo verschikkelijk veel gitaristen waarvan het leuk is dat ze eens mee zouden doen, maar ze moeten het ook maar zelf willen en het moet natuurlijk in hun schema passen.

Wat betreft de laatste editie (satriani/vai/malmsteen) vind ik Vai een stuk avontuurlijker over komen dan Satriani, die meer een verplichte set lijkt af te werken. De muziek van Malmsteen wordt al gauw erg vermoeiend (ook voor hemzelf lijkt het wel), maar ik vind het wel schitterend om naar te kijken.
De discussie over wie nou beter vind ik maar onzinnig. t'Is vooral ook een kwestie van smaak. Bovendien: MUZIEK IS GEEN COMPETITIE!

Bovenstaande is overigens maar mijn bescheiden persoonlijke mening.

schaap
21 mei 2004, 00:24
Wat betreft de laatste editie (satriani/vai/malmsteen) vind ik Vai een stuk avontuurlijker over komen dan Satriani, die meer een verplichte set lijkt af te werken. De muziek van Malmsteen wordt al gauw erg vermoeiend (ook voor hemzelf lijkt het wel), maar ik vind het wel schitterend om naar te kijken.

Maar Satriani ownt echt tijdens die jams man, vooral de laatste, hij heeft de vibe erin zitten, malmsteen absoluut niet :evil: En die gozer live zien lijkt me ook meteen een stuk minder leuk dan ik dacht na G3 gekeken te hebben. Vai en Satriani verheug ik me nog meer op :cool:

Exitinside
27 mei 2004, 00:25
G3 = beste drie = beste voor mij is instrument beheersing > meer harde kern shred en gepiel. En Vai is technisch zeker niet de beste, en creatief gezien vind ik hem ook niks. Rusty enzo vind ik creatief ook vrij weinig aan, maar hun instrument beheersen ze zeker.


hahahaha....jij spoort echt niet.............Of je bent een hele goede grappenmaker.....
Trouwens wat is DE BESTE.............op zo'n niveau kan je alleen spreken over wat jou het meest aanspreekt.
En niet wie technisch beter is dan de ander.
Als je trouwens Vai niet creatief vindt mankeer je echt iets aan je oren.

urezna
27 mei 2004, 09:12
+1

en onderschat de invloed van Vai ook niet bij andere gitaristen....

blijft inderdaad een kwestie van smaak.....
en ik denk dat ze er tot nu toe redelijk in geslaagd zijn om een "voor elk wat wils" line up samen te stellen.....

Pegasus
27 mei 2004, 23:03
Wat betreft de laatste editie (satriani/vai/malmsteen) vind ik Vai een stuk avontuurlijker over komen dan Satriani, die meer een verplichte set lijkt af te werken. De muziek van Malmsteen wordt al gauw erg vermoeiend (ook voor hemzelf lijkt het wel), maar ik vind het wel schitterend om naar te kijken.

Maar Satriani ownt echt tijdens die jams man, vooral de laatste, hij heeft de vibe erin zitten, malmsteen absoluut niet :evil: En die gozer live zien lijkt me ook meteen een stuk minder leuk dan ik dacht na G3 gekeken te hebben. Vai en Satriani verheug ik me nog meer op :cool:

Ik heb Vai tijdens het concert met het Metropool Orkest van maandagavond vanaf een paar meter afstand aan het werk gezien. Het was echt fantastisch.
Satriani wil ik ook zeker eens een keer bezig zien.


Als je trouwens Vai niet creatief vindt mankeer je echt iets aan je oren.
En ben je zeker niet bij één van de concerten bij het Metropool Orkest geweest. Want als je als Rock 'n Roll gitarist zo'n stuk muziek in elkaar weet te zetten ben je zelfs zeer creatief.

The wall of dolls
28 mei 2004, 09:05
Steve Vai, was dat niet die jongen die Adje Vandenbergs gitaarsolo's verneukte bij Whitesnake omdat ie er zonodig nog 30 noten tussen moest gooien :o

The_RockeR13
28 mei 2004, 11:34
Ze komen op het arrowrockfestival...

Bron: http://www.arrowrockfestival.nl/

G3 is bedacht door de gitaarvirtuozen in 1996 en groeide uit tot een jaarlijks terugkerend evenement waarbij Satriani en Vai elk met hun eigen band optreden. Daarnaast nodigen ze telkens een andere, derde artiest uit.

Tijdens het festival is dit de line up:
JOE SATRIANI - guitar
Jeff Campitelli - druns
Matt Bissonette - bass
Galen Henson - rhythm guitar
&
STEVE VAI - guitar
Jeremy Coulson - drums
Tony MacAlpine - guitar / keyboards
Billy Sheehan - bass
Dave Weiner - rhythm guitar

Robert Fripp treedt solo op, zoals alleen Robert dat kan!

Joe Satriani & G3

Artikel-in-een-notendop uit Aloha #45, mei 2004

Tijdens het Arrow Rock Festival medio juni concerteert Joe Satriani samen met Steve Vai en Robert Fripp in het trio G3. Dat belooft wat. Muzikale breiwerkjes vooraf, spierballenwerk als hoofdgerecht. En dat alles verpakt in een urenlange muzikale maaltijd.

Door Jaap van Eik

Het supergitaristengezelschap G3 bestaat naast Joe Satriani momenteel uit Steve Vai en Robert Fripp – die onlangs de plaats van Yngwie Malmsteen heeft ingenomen. In deze bezetting treedt het trio snarenplukkers op tijdens de zondag van het Arrow Rock Festival. “Ik verheug me er enorm op”, verzekert Joe Satriani monter. “Robert heeft in 1997 al een tijdje meegedaan en sindsdien zijn we goede vrienden geworden. Het hele idee achter G3 is dat ik graag met eersteklas musici wilde samenwerken. De beste manier om dat te doen is met ze op tournee te gaan.”
De keuze voor Robert Fripp als derde kracht is natuurlijk niet geheel toevallig. “Ik ben een groot bewonderaar van King Crimson”, antwoordt Satriani desgevraagd. “De laatste keer dat ze in San Francisco waren, heb ik ze nog eens gezien. Wat ze doen is volkomen uniek. Op hun laatste plaat staan enkele stukken waarvan ik me nauwelijks kan voorstellen dat muziek zó intens kan zijn.”
Dat de Britse breinbaas Fripp een heel ander type gitarist is dan de Zweedse zwoeger Malmsteen, beaamt Satriani onmiddellijk. “Oh ja, het is best gek hoe je ineens zo kunt veranderen. De eerste G3-dvd maakten we nog met Eric Johnson. Daarna besloot hij niet meer met Steve en mij op tournee te gaan. Geen idee waarom niet, ik heb nooit een goede reden van hem gehoord. Dus wat er toen gebeurde: we hebben Kenny Wayne Shepherd en Robert Fripp benaderd. Later is Adrian Legg nog toegevoegd. Je kunt G3 een beetje zien als een soort draaideur: sommige gitaristen komen terug, Steve Vai bijvoorbeeld, sommige gaan hun eigen weg of dragen andere voor. Op die manier zijn we aan Uli Jon Roth gekomen. John Petrucci heeft meegedaan, Billy Gibbons is gast geweest… Allemaal zijn ze verschillend en dat is nou juist wat mij zo bevalt. Als je teveel in een vaste band speelt, heb je voortdurend te maken met vaste patronen. Het wordt al gauw een baantje, je krijgt het gevoel dat je naar je werk gaat. Ga je daarentegen met een stel gelijkgestemde vrienden het podium op, dan blijft het spannend – je inspireert elkaar. Toen Jimi Hendrix met Electric Ladyland kwam, had hij onder anderen Steve Winwood ingeschakeld. Dat vond ik een interessante combinatie. Dus op het moment dat ik besefte dat ik al in geen eeuwen met een goede gitarist had gejamd, ben ik met mijn manager gaan uitzoeken hoe ik op geregelde basis met anderen samen kon spelen.”
De live dubbel-cd Rockin’ In The Free World geeft een goede indruk van hoe een avondje G3 er doorgaans uitziet. Eerst treden de heren los van elkaar met eigen repertoire op, daarna beklimmen ze het podium gezamenlijk teneinde het publiek te vergasten op enkele verbluffende staaltjes gitaristische acrobatiek. Althans, zo gaat het als Joe Satriani en Steve Vai aangevuld worden door een Razende Roeland als Yngwie Malmsteen. De bedachtzame Robert Fripp zorgt ongetwijfeld voor een meer subtiele aanpak. “Hij speelt helemaal solo”, verduidelijkt Satriani. “Eerder deed hij dat terwijl de mensen de zaal binnenkwamen. Hij wilde beginnen op het moment dat de deuren opengingen. De lichten moesten gewoon aanblijven en hij ging door tot Steve Vai opkwam. Ik vond dat een briljant idee van hem. Robert heeft op mijn vorige plaat Strange Beautiful Music meegedaan en we zijn het aanmerkelijk meer eens dan je misschien geneigd bent te denken. Bovendien, vergeet niet dat het bij G3 gaat om de som der delen. Er ligt een wereld van verschil in artistieke benadering tussen Robert Fripp en Yngwie Malmsteen, maar ook tussen Yngwie Malmsteen en Steve Vai. Volgens mij wordt precies dat door het publiek gewaardeerd.
“Wat ons bindt is dat we rockgitaristen zijn van de generatie Jimi Hendrix, Jimmy Page, Jeff Beck, Eric Clapton en Frank Zappa. Hoewel de invalshoeken verschillen, hebben we dezelfde basis. We gooien onze ego’s overboord en laten ons verrassen. We weten nooit wat de ander gaat spelen, waardoor we ook als het ware boven onszelf uitstijgen. Daar komt nog eens bij dat we elkaar door de afzonderlijke tourschema’s vaak pas zien als we naast elkaar staan. In plaats van ‘hé, hoe gaat het met je’, zeg je: ‘Dames en heren, hier is Steve Vai’. Vervolgens is het afwachten wat hij nou weer gaat doen.”
In deze trant dendert de conversatie net zo snel voort als de mannen van G3 gitaar kunnen spelen. Joe Satriani vertelt dat hij en Steve Vai niet alleen in dezelfde stad zijn opgegroeid, maar zelfs op dezelfde middelbare school hebben gezeten. Hij begon eerder met gitaarspelen en gaf zijn kameraad diens eerste lessen: “Hij was zó goed dat we na een jaar of drie op hetzelfde niveau stonden. We hebben in Amerika fantastische gitaristen, we houden van gitaar spelen. De gitaar is toch een geweldig instrument? Het heeft ritme, harmonie en melodie, het is makkelijk mee te nemen, het ziet er goed uit en je kunt er veel verschillende klanken uithalen.” Dat zal in Lichtenvoorde dan ook in hoge mate gebeuren: Fripp leidt de voorstelling op zijn kruk in met zijn beroemde klanktapijten, Vai en Satriani zorgen voor het spierballenwerk. De sfeer op het tentpodium zal niet veel verschillen van het publiek; zijn we op het Arrow Rock Festival immers niet allemaal gelijkgestemde vrienden?