PDA

View Full Version : Strat keuzehulp! Classic player 50's of toch een gewone player ik kan niet kiezen



David Dejonghe
25 mei 2020, 13:25
Het is mei en ik mag mijn zuurverdiende vakantiegeld gaan uitgeven. Op vakantie zal ik niet gaan dus mag van mezelf eindelijk een strat kopen. Dit weekend in de stad geweest om heel wat gitaartjes uit te proberen. Er zijn er 2 kanshebbers overgebleven. De player in de buttercream finish of de Classic player 50's in een 2tone burst.

Het verschil zit hem met name in de pick ups en de vorm van de hals. Ze klinken allemaal goed in mijn oren en vind ze ook allemaal heerlijk spelen. Ik hou van de zijdeglans afwerking van hals van de player maar de zachte V van de classic player ligt ook lekker in de hand (en kan ik met een beetje staalwol wel minder stroef maken).

De classic player 50's is een 2e hands die ik voor +/- € 675 kan bemachtingen en de gewone player kan ik met wat korting voor +/- € 500,- krijgen (nieuw). Is de Classic Player het verschil waard in kwaliteit? Het zijn allebei Mexicanen en de hardware lijkt op de stemmechanieken na het zelfde. Weer iemand wat de nieuwprijs was van een classic player 50's?

Lees graag jullie meningen of argumenten.

Tupelo
25 mei 2020, 17:53
Hangt er vanaf wanneer die gekocht is; lang geleden ? 675 euro.

https://www.musicradar.com/reviews/guitars/fender-classic-player-50s-stratocaster-26214

500/0.67 (ruwe schatting koers destijds) * 100 = circa 750 euro; is prijzig; herinner mezelf ze a 675.
Ah koers 31.12.07 - 0.73.. maakt circa 675...

Tupelo
25 mei 2020, 18:11
Boekhouders rijden Skoda.

Pepe
25 mei 2020, 18:51
Wat is het gitaar equivalent van een Skoda?

Dimi Ds
25 mei 2020, 18:56
Neem de gitaar die het meest (eerst) door je gedachten flitst.

Napoje
25 mei 2020, 19:17
Wat is het gitaar equivalent van een Skoda?

Harley benton, altijd beter dan het origineel!

David Dejonghe
25 mei 2020, 19:43
Boekhouders rijden Skoda.

Grappig, ik ben ook echt een boekhouder van beroep, maar rijd ik een volkswagen..

David Dejonghe
25 mei 2020, 19:48
Neem de gitaar die het meest (eerst) door je gedachten flitst.

Ze flitsen allebei door mijn gedachte. De een niet vaker dan de ander. Aanvankelijk was ik van plan om voor de nieuwe player te gaan. Maar sinds ik die ander zag krijg ik die niet uit mijn hoofd. Nooit gedacht dat ik een eenvoudige 2tone burst zo mooi zou vinden.

Tupelo
25 mei 2020, 19:51
Grappig, ik ben ook echt een boekhouder van beroep, maar rijd ik een volkswagen..

Dat is een dure Skoda; de duurste kiezen dus. :ok:

David Dejonghe
25 mei 2020, 19:53
Hangt er vanaf wanneer die gekocht is; lang geleden ? 675 euro.

https://www.musicradar.com/reviews/guitars/fender-classic-player-50s-stratocaster-26214

500/0.67 (ruwe schatting koers destijds) * 100 = circa 750 euro; is prijzig; herinner mezelf ze a 675.
Ah koers 31.12.07 - 0.73.. maakt circa 675...

Als ik mij niet vergis is ie een jaar of 4 oud, Nieuwprijs nu als je ze nog nieuw vindt snel zo'n € 900 (kwam ik vanmiddag uiteindelijk achter). Ook zelfs 1 gezien van ruim € 1000,- De nieuwe Vintera Modified varianten welke de geestelijke opvolgers zijn van de Classic Player kosten nieuw ook zo'n € 900,-

Pter
25 mei 2020, 21:00
De classic player heeft toch een meer vintage sound dan de player, die heeft een toch wat modernere sound? Dan zou ik de keuze maken op basis van het soort muziek wat je speelt. Je hebt in ieder geval geluk dat je niet tussen 2 batterijmerken hoeft te kiezen.

Renin
25 mei 2020, 21:00
Heeft de player 22 Frets tov de 21 van de 50’s?

Qua spes lijkt er verder niet veel verschil. Kun je naast elkaar vergelijken?
Klinkt ook alsof je de burst eigenlijk niet tof vind maar nu door de vingers ziet. Hoe zou dat zijn als je hem een poosje in bezit hebt?

Renin
25 mei 2020, 21:02
En 175 euro verschil is natuurlijk ook niet niets.

JVGM-music
25 mei 2020, 21:23
Koop ze allebei ,speel er een tijdje op en verkoop die die het minst bevalt. Easy!
\

JVGM-music
25 mei 2020, 21:24
Nog meer vragen?

Kim Wilson
25 mei 2020, 21:55
Ik zou voor de Classic Player gaan, denk ik. Nieuwprijs ligt hoger, dat doet vermoeden dat er betere hardware/elektronica op zit. De gewone Player ken ik niet, maar ik weet uit ervaring dat de Classic Player prima waar voor zijn geld is. Het kan altijd beter natuurlijk, maar als je op termijn een keer de tuners en de elementen vervangt, heb je een meer dan prima gitaartje. Ik heb mijn CP Tele al 13 jaar en ik ben er nog altijd erg blij mee.

David Dejonghe
26 mei 2020, 09:04
Ik zou voor de Classic Player gaan, denk ik. Nieuwprijs ligt hoger, dat doet vermoeden dat er betere hardware/elektronica op zit. De gewone Player ken ik niet, maar ik weet uit ervaring dat de Classic Player prima waar voor zijn geld is. Het kan altijd beter natuurlijk, maar als je op termijn een keer de tuners en de elementen vervangt, heb je een meer dan prima gitaartje. Ik heb mijn CP Tele al 13 jaar en ik ben er nog altijd erg blij mee.

Ben er inmiddels achter dat het verschil hem zit in de pick ups en de tuners, deze laatste kunnen bij de player eventueel geupgrade worden met locking tuners. Dat maakt het verschil in prijs uiteindelijk een stuk kleiner. Dus de € 675 voor de classic player is zeker niet verkeerd en in kwaliteit doen ze ook niet voor elkaar onder. Het komt neer op welke finish ik het mooist vind... Maar das puur persoonlijk natuurlijk. Anvankelijk nooit gedacht dat ik een 2tone burst zo mooi zou vinden. Van dichtbij erg mooi. Is echt onder mijn huid gaan zitten..

Bedankt voor alle reacties in ieder geval. Ik slaap er nog een paar nachtjes over.

showband
26 mei 2020, 09:38
Ze flitsen allebei door mijn gedachte. De een niet vaker dan de ander. Aanvankelijk was ik van plan om voor de nieuwe player te gaan. Maar sinds ik die ander zag krijg ik die niet uit mijn hoofd. Nooit gedacht dat ik een eenvoudige 2tone burst zo mooi zou vinden.

dit is wat mij betreft tot nu toe de beste aanwijzing voor je keuze.
Als je de andere koopt ga je dit jaren in je hoofd hebben....

grayfink
26 mei 2020, 10:01
Dat denk ik ook. Die 175 meer ben je zo weer vergeten.

David Dejonghe
26 mei 2020, 11:53
Sowieso kan het geen kwaad om nog een keer te kijken. Als ie in werkelijkheid er weer net zo prachtig uitziet als dat ie nu in mijn hoofd spookt dan is het een duidelijke zaak. Die player duikt vroeg of laat wel een keer voor een leuk prijsje op marktplaats.

Powderfinger
28 mei 2020, 22:29
Kies de hals die je het fijnst vindt. De rest kun je altijd nog vervangen. Mocht dat die van 500 zijn, bedenk je dan dat je voor 175 de elementen makkelijk nog kan wisselen.

Napoje
28 mei 2020, 22:34
Kies de hals die je het fijnst vindt. De rest kun je altijd nog vervangen. Mocht dat die van 500 zijn, bedenk je dan dat je voor 175 de elementen makkelijk nog kan wisselen.

Maar mocht je hem toch weer kwijt willen verdien je die investering waarschijnlijk niet terug...

Kim Wilson
28 mei 2020, 22:36
Maar mocht je hem toch weer kwijt willen verdien je die investering waarschijnlijk niet terug...

Flikker je de originele elementen er weer in, klaar.