PDA

View Full Version : Beste Goldtop p90



WaywardChild
14 mei 2020, 16:44
Ben aan het uitkijken naar een Les Paul style Goldtop met P90.
Welke is nu de 'beste' (subjectief uiteraard) en rond dezelfde prijsklasse..
Kandidaten zijn:
Gibson Les paul standard 50's P90
Tokai (premium serie) of faber's
Eastman SB56 n

duckman
14 mei 2020, 17:00
Denk dat het alle drie prima series zijn met individuele gitaren die beter of slechter zijn. Uitproberen dus
Merk dat ik de goldtop kleur niet bij alle merken even mooi vind.
Ikzelf zou kiezen voor de Gibson.

episua
14 mei 2020, 19:18
Tja dat is natuurlijk heel persoonlijk en precies zoals duckman zegt moet je ze gewoon allemaal testen.
Persoonlijk zou ik voor de Gibson gaan.
Prima specs (fijne neck, plek’d frets, no weight reliëf of andere gekkigheid) en een prima prijs.
En zoals eerder gezegd krijgt niet elk merk de Goldtop kleur echt mooi.
De eastman valt bij mij alleen al af door de net niet vorm, de te gele kleur en een halsprofiel wat niet echt heel bijzonder voelde.
Voor 100,- meer heb je de Gibson.
Maar goed, Eastman heeft genoeg fans en bouwt hartstikke mooi spul. De eastmans zijn wel minder zwaar als de Gibsons in deze prijsklasse. Voor een lichtgewicht Gibson zonder gewichtsreductie moet je naar een customshopper.
Tokai is maar net naar welk bouwjaar/type je kijkt.
Maar belangrijkste is dat het voor jou goed voelt en welke gitaar je het meeste wauw gevoel geeft. :)

Erik de Perik
14 mei 2020, 19:24
Ik denk niet dat je op basis van foto's een kleur kunt beoordelen. Of de goldtop Gibsons nu nog steeds hetzelfde gelakt worden als destijds betwijfel ik. Oude nitro lak barst al snel en tegenwoordig worden er plasticiden toegevoegd om de lak niet uit te laten harden.

Qua klank zie ik nog geen eisen.... ;)

E-J
15 mei 2020, 09:37
Als je een gitaar eerst in je handen wilt hebben, de Gibson en Eastman kun je hier in Nederland nog wel bij wat winkels vinden. De Tokai zul je moeten bestellen bij onze oosterburen (Faber Guitar). Ik verwacht wel dat de Tokai LS2-P90GT op hetzelfde niveau zit als de Eastman. De Eastman vind ik net wat beter gebouwd en meer een 'vintage' klank hebben dan de Gibson. De looks moet je ding zijn, ik vind het wel smaakvol.

WaywardChild
15 mei 2020, 10:01
Pickups/amp en speelstijl bepalen mee geluid van een gitaar uiteraard, zoek kwestie stijl een stevige rock en blus sound.
In het rijtje ben ik de maybach lester goldrush p90 vergeten op te nemen al ben ik niet echt een fan van hun type aging en kleur goldtop

WaywardChild
15 mei 2020, 10:44
De eastman en de tokai (premium) hebben 1 piece body's van de gibson en maybach weet ik het niet

Brum
15 mei 2020, 20:38
Beste is ook maar zo iets, maar zet Edwards ook maar op je lijstje.

Luke-wannabe
16 mei 2020, 12:52
Ik heb een keer op die Eastman gespeeld en dat was écht een heeeeeeeel goede gitaar.

denis.hermans
16 mei 2020, 21:28
In de guitar bar in Antwerpen is die Eastman ook ooit in voorraad geweest en dat was echt wel een leuke gitaar. Was ook erg snel verkocht.

Renin
16 mei 2020, 22:57
De Gibson is wel fijner als je er ooit weer eens vanaf zou willen

Infx
18 mei 2020, 23:23
Ik weet niet waar je woont maar volgens mij hangt er in Oss bij The Guitar Factory nog een Maybach Goldtop met P90 op voorraad. Daar kun je ze prima testen. Ik heb op deze nooit gespeeld, alleen op de humbucker versie met die '60 nek en was serieus onder de indruk. Ook redelijk waardevast als ik naar de tweedehands prijzen kijk. De relic moet je van houden natuurlijk.

Duhsjaak
19 mei 2020, 08:51
Mooi hè, al die aanbevelingen voor gitaren die al verkocht zijn of die het meest opbrengen als je ze verkoopt? Maar misschien ligt dat aan mij.

Ik heb deze zonder P90 (wat opvallend is want ik heb heel vaak wel P90's). Ik heb m een jaar of 10 en hij is volmaakt probleemloos. Goed gemaakt goeie electronics. De P90's op deze zijn iets low output en klinken fluweel. Ik ben serieus in de verleiding er nog eentje te kopen.

https://www.gear4music.com/Guitar-and-Bass/Vintage-V100-Midge-Ure-Signature-Gold-Top/2EXV

En als je er na 10 jaar genoeg van hebt, geef je m aan je neefje. Ben je dr 400 bij ingeschoten. Speciaal bericht voor de boekhouders, dat begrijp je.
Good hunting!
Vriendelijke groet, Gus

Fabrieksinstellingen
19 mei 2020, 09:18
Die eastman is wel heel fijn, vind ik mooier kli ken en prettiger spelen dan de Gibson.
En als je vanwege aanschaf nieuwe, je ipad, horloge of auto op marktplaats zet, krijg je er ook minder voor. Waarom dat met gitaren ineens anders moet zijn.

marc_o
9 juni 2020, 18:30
Tokai ligt gewoon in Nederland hoor, sterker nog, op dit moment is China binnen en op 19 juli komt er een forse lading Japan binnen, waaronder een aantal Goldtop P-90's.




Als je een gitaar eerst in je handen wilt hebben, de Gibson en Eastman kun je hier in Nederland nog wel bij wat winkels vinden. De Tokai zul je moeten bestellen bij onze oosterburen (Faber Guitar). Ik verwacht wel dat de Tokai LS2-P90GT op hetzelfde niveau zit als de Eastman. De Eastman vind ik net wat beter gebouwd en meer een 'vintage' klank hebben dan de Gibson. De looks moet je ding zijn, ik vind het wel smaakvol.

miyaru
9 juni 2020, 18:48
Hee, Marc_o - dat is een tijdje terug dat ik je hier zag.......

marc_o
9 juni 2020, 18:51
Beetje druk met Holy Cow en dergelijke...en ik heb veel contact via andere social media-kanalen...


Hee, Marc_o - dat is een tijdje terug dat ik je hier zag.......

miyaru
9 juni 2020, 18:54
Doe je goed man!!!! Als druk ook maar wat oplevert!!!

marc_o
12 juni 2020, 11:09
Doe je goed man!!!! Als druk ook maar wat oplevert!!!

Haha, ja, daar zeg je me wat. het gaat wel okay gezien de omstandigheden, maar de omzet heeft zeer zeker een forse knauw gehad, dat kan ik niet ontkennen...gelukkig doe ik ook nog Koch en Tokai, dus daarmee heb je toch nog een redelijk inkomen.

telerocker
12 juni 2020, 14:06
Haha, ja, daar zeg je me wat. het gaat wel okay gezien de omstandigheden, maar de omzet heeft zeer zeker een forse knauw gehad, dat kan ik niet ontkennen...gelukkig doe ik ook nog Koch en Tokai, dus daarmee heb je toch nog een redelijk inkomen.

Fijn weer eens van je te horen man!

guitarkid2
13 juni 2020, 10:24
Zag laatst een Godin Goltop
Lijkt me ook een optie

Mitch
14 juni 2020, 14:35
Die oude LG's? Mwoh. Die hebben Seymour Duncan 3s aan boord. Heel veel output, mud city. Met andere elementen prima. Goeie hals, beefy. Body vorm wordt zelden mooi gevonden, ik kon het zelf wel waarderen.
Het goud is een heel andere tint dan een goeie goldtop van Gibson.

denis.hermans
15 juni 2020, 18:06
Marc o : zag in de guitar bar in Antwerpen twee tokai p90 goldtop. Mooie gitaartjes !!

marc_o
19 juni 2020, 10:55
Klopt! linkshandig en rechtshandig :-)

marc_o
19 juni 2020, 10:58
Fijn weer eens van je te horen man!


Thanks man!
Ik kijk hier zeer regelmatig rond....maar eerlijk gezegd weet ik niet zo goed waar ik op moet reageren...all die small talk krijg je overal genoeg, dus dan maar weer naar de basis....gitaarspullen :-)

WaywardChild
29 juni 2020, 19:29
Ondertussen de maybach lester goldrush p90 getest en dat was het me toch niet, had weinig voeling met deze gitaar. (voelde aan als een speelgoed gitaar)
De pickups spraken me ook totaal niet aan wat me enigzins wel verbaasde daar het amber pickups zijn en de amber crosspoints die in men les paul zitten geweldige pickups zijn.
Heb nu een faber besteld, eentje uit te rebirth serie maar is wordt pas binnen paar maand geleverd.

guitarkid2
2 juli 2020, 11:24
Heb even door gevraagd bij de heer faber want ik heb toevallig ook wel wah gas voor een lp gt p90
En een kleine 1000 euro is niet veel voor een goede kopie
Maar nu al dokken voor een produkt dat pas eind augustus in geraminiee aankomt ???
Ik weet het niet

Tupelo
2 juli 2020, 11:55
Max dB heeft een LP Goldtop laten maken door Vox Humana; is dat niet iets voor je ?

https://www.voxhumanawebstore.nl/stoner-vox-humana-designed-lp-gold-top.html?___store=english&___from_store=dutch

guitarkid2
2 juli 2020, 12:10
Dat ziet idd niet verkeerd uit eens checken

Erik de Perik
2 juli 2020, 12:24
Er staat “Vox Humana designed” bij dus ze zullen ‘m wel niet zelf maken.

MarkS
2 juli 2020, 12:38
Max dB heeft een LP Goldtop laten maken door Vox Humana; is dat niet iets voor je ?

https://www.voxhumanawebstore.nl/stoner-vox-humana-designed-lp-gold-top.html?___store=english&___from_store=dutch

Goh, lijkt mijn '56 Goldtop Epi wel.

Tupelo
2 juli 2020, 12:39
Er staat “Vox Humana designed” bij dus ze zullen ‘m wel niet zelf maken.
Assemblage schrijven ze impliciet, met de garantie dat de boel finetuned is en je kan wat kleine veranderingen opgeven. Heb Maxdb zijn Stoner weleens vastgehad, ben niet noodzakelijk LP fan moet ik bekennen, maar kon mij foppen; dacht aanvankelijk een Gibson vast te hebben.

Wel een maple hals....

Hendriks
2 juli 2020, 13:50
Gold top, p90’s , of moest het een LP zijn?
https://imagizer.imageshack.com/v2/150x100q90/922/6JCqbI.jpg (https://imageshack.com/i/pm6JCqbIj)

maxdb
2 juli 2020, 23:09
Nog steeds erg blij met de Stoner. Heerlijke gitaar, klinkt als een klok met P90's

WaywardChild
7 juli 2020, 13:25
Gold top, p90’s , of moest het een LP zijn?
https://imagizer.imageshack.com/v2/150x100q90/922/6JCqbI.jpg (https://imageshack.com/i/pm6JCqbIj)

Ook een hele mooie :-)

soup
13 oktober 2020, 15:26
Wat Tokai betreft, ik zie nu dat je Japanse hebt en uit China (dacht eerst enkel Japan, wat ik toch van vroeger herinner). Japan = sowieso goed?

Heb zin in een Les Paul. Was al aan het kijken naar Edwards maar ik heb geen geduld en zin om iets uit Japan te halen + customs enzovoort. Ook naar Gibson gekeken maar dan twijfel ik over zo'n Goldtop voor 2.x00 euro maar dan zit ik weer te denken ''oke leg dan een beetje bij voor een custom shop'' maar dat is niet een klein beetje meer.

tmms
13 oktober 2020, 16:50
Bestaat Fernandes trouwens nog? Ook een mooie om een goed element in te schroeven.

Erik de Perik
13 oktober 2020, 17:37
https://fernandesguitars.com

tmms
13 oktober 2020, 17:42
Dank je, Japanse kopie van goede kwaliteit.

E-J
14 oktober 2020, 09:35
Wat Tokai betreft, ik zie nu dat je Japanse hebt en uit China (dacht eerst enkel Japan, wat ik toch van vroeger herinner). Japan = sowieso goed?

Heb zin in een Les Paul. Was al aan het kijken naar Edwards maar ik heb geen geduld en zin om iets uit Japan te halen + customs enzovoort. Ook naar Gibson gekeken maar dan twijfel ik over zo'n Goldtop voor 2.x00 euro maar dan zit ik weer te denken ''oke leg dan een beetje bij voor een custom shop'' maar dat is niet een klein beetje meer.

Probeer eens een Eastman SB59 Goldtop. Zijn in best wat winkels in Nederland te vinden. Serieus goede gitaren.

Fobo
14 oktober 2020, 10:26
Goldtop = overrated & ugly :hide:

telerocker
14 oktober 2020, 19:45
Een goldtop met P90's (cream covers) is underrated :p

Duhsjaak
2 november 2020, 07:31
Voor zover ik weet is de Yamaha golftop met crème P90’s niet langsgekomen. Onberispelijk te bespelen met waaaanzinnig fijne pups.

En had ik Vintage Midge Ure al genoemd?
Als ik uit twee mondhoeken tegelijk kwijl, weet je
- ik zit waterpas
- I like it a lot

Veiendelijke groet, Gus