PDA

View Full Version : Strat met push-push pots



Skindowz
9 mei 2020, 17:05
Hey, ik heb een Fender Stratocaster MIM met op beide tone buttons een push-push functie. Dit maakt het mogelijk om fijne sounds te creëren. Mijn vraag: weet iemand of dit een mod is of standaard? Ik kan er niets over vinden. Alvast bedankt voor je reactie ;-)

arcane
9 mei 2020, 18:54
Hey, ik heb een Fender Stratocaster MIM met op beide tone buttons een push-push functie. Dit maakt het mogelijk om fijne sounds te creëren. Mijn vraag: weet iemand of dit een mod is of standaard? Ik kan er niets over vinden. Alvast bedankt voor je reactie ;-)

Ik heb nog nooit gehoord van push push. Bedoel je niet push pull?

-edit- blijkbaar bestaat push push. My bad.
https://www.fender.com/articles/gear/the-push-push-mini-switch-explained

Rinze
9 mei 2020, 18:55
Ik heb nog nooit gehoord van push push. Bedoel je niet push pull?Push push bestaat ook.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Skindowz
9 mei 2020, 19:01
Nee, push-push. Alleen indrukken. Push-pull trek je uit en duw je terug 😉

Erik de Perik
9 mei 2020, 19:25
Pus-push vind ik ook prettiger qua bediening tijdens het spelen.

lcvanderhelm
9 mei 2020, 21:15
Ik heb een stratocaster de luxe met S1 schakelsysteem en deze heeft standaard een push-push schakelaar in de volume pot.

telerocker
10 mei 2020, 02:38
Hey, ik heb een Fender Stratocaster MIM met op beide tone buttons een push-push functie. Dit maakt het mogelijk om fijne sounds te creëren. Mijn vraag: weet iemand of dit een mod is of standaard? Ik kan er niets over vinden. Alvast bedankt voor je reactie ;-)

De Deluxe Players Series had een mini-switch, maar push-push op de twee tonepots lijkt me niet standaard. Wel een aardige feature.

RoryVDW
10 mei 2020, 12:28
Dat zal iemands creatie zijn..standaard wordt dit niet uitgebracht..je vind op internet enorm vele schakelmogelijkheden.

MarkS
10 mei 2020, 22:47
Pus-push vind ik ook prettiger qua bediening tijdens het spelen.
ik zou pus niet te hard pushen.

Erik de Perik
10 mei 2020, 23:55
Gaat wel spatten dan ja.