PDA

View Full Version : Pickup schroeven: waar te koop?



Rinze
7 mei 2020, 16:56
Kom er net achter dat ik een humbucker wil monteren met lange pootjes maar geen geschikte schroeven meer heb: te dik of te kort (dat zei ze gisteravond ook).

De schroefdiameter is 2,4 mm, als ik bij Tonefactory en Stewart McDonald kijk dan is de lengte bij die dikte altijd 26 mm. Maar ik heb dus langer nodig. En dan ook nog met de juiste spoed.

Vermoed dat het niet-metrische maten zijn? Kun je dat spul ook bij de ijzerwarenboer vinden?

Erik de Perik
7 mei 2020, 17:39
Ik draai in zo'n geval altijd even een draadtap door de gaten. Dan past het allemaal weer.

Renin
9 mei 2020, 20:51
Kijk ff bij guitar parts. Lengte daar is bij USA spul 32 mm

Geen idee wat de levertijden zijn, maar tonefactory is ook altijd megatraag

pasqual
9 mei 2020, 22:46
Rinze, welke lengte heb je precies nodig? En meet effe de dikte op met een schuifmaat, dan neus ik even tussen mijn gitarenrommel. Grote kans dat ik ze heb. Stuur ik je ze op. Alleen de spoed is moeilijk in te schatten maar daarvoor: zie Eriks post. Daarnaast zal dit voor meerdere forummers gelden dat ze vast iets hebben liggen.

Rinze
9 mei 2020, 23:12
Thnx, ik heb het al opgelost. De gitaar in kwestie heeft een humbucker - raampje op de slagplaat omdat de originele humbucker en geheel eigen, groter formaat had. Ik heb het raampje nu onder de slagplaat gemonteerd. Probleem opgelost.

Maar bedankt voor het aanbod en het meedenken lui!



Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

pasqual
10 mei 2020, 00:06
Mooi! Fijn dat het opgelost is:ok:

jerome
10 mei 2020, 11:26
Mocht je toch nog eens nodig hebben...

http://www.texastweed.nl/ heeft een groot assortiment en daar heb ik ze ook ooit besteld.
2,4 mm zo is uit mijn hoofd een Engelse maat schroefdraad en vrij grof schroefdraad (unc)
In sommige humbuckers zit metrisch draad m3 of zo, 3 mm dus en fijner draad


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk