PDA

View Full Version : Huis opname met Mooer GE300



pasqual
19 april 2020, 20:47
Ik ben druk bezig met leuke sounds te fabriceren met mijn modeling speelgoed en links en rechts wat aan het opnemen met behulp van drumtracks die je online kunt vinden. Hieronder een resultaat wat zeker nog niet af is. De gitaarsound die je hier hoort is gebaseerd op een of ander Blackstar model. Ik ben benieuwd wat u ervan vind;)
https://soundcloud.com/mrestpas/cool-rifje-met-gejatte-drums-altsolo-2

Erik de Perik
19 april 2020, 20:59
Klinkt zeker niet slecht maar ook niet geweldig. Ik snap dat je daar weinig aan hebt, maar vind het moeilijk om te omschrijven. De gitaar klinkt wat plat.

RoryVDW
20 april 2020, 20:36
Ik vind het niet mis...klankkleur is goed..zonder zang en bas komt het na een tijdje wel eentonig..maar ..goe bezig zou ik zeggen toch.

arjanb01
20 april 2020, 20:55
Gitaarsound is prima voor mekaar! Lekker dik en mooie ronde less sound !
Puik gedaan, meneer👍

pasqual
20 april 2020, 21:06
Gitaarsound is prima voor mekaar! Lekker dik en mooie ronde less sound !
Puik gedaan, meneer��

En dat met een Strat met SC's:)
Misschien dat Erik dit bedoeld met een plat gitaargeluid? Dat vind ik ook meteen een nadeel dat je soms moeilijk verschil hoort tussen SC's en hummies met gain. Kan ook aan de gebruikte sound liggen hoor! Wat een berg aan varianten bij modeling!:???:

pasqual
20 april 2020, 21:08
Klinkt zeker niet slecht maar ook niet geweldig. Ik snap dat je daar weinig aan hebt, maar vind het moeilijk om te omschrijven. De gitaar klinkt wat plat.


Ik vind het niet mis...klankkleur is goed..zonder zang en bas komt het na een tijdje wel eentonig..maar ..goe bezig zou ik zeggen toch.

Thanks Erik, zie hierboven bij mijn reply op Arjan.

@Rory: geen bas? Die zit er echt wel bij hoor!

Erik de Perik
20 april 2020, 21:11
Ik miste wat dynamiek.

Plant
20 april 2020, 21:23
Klinkt zeker niet slecht maar ook niet geweldig. Ik snap dat je daar weinig aan hebt, maar vind het moeilijk om te omschrijven. De gitaar klinkt wat plat.

Ik omschrijf het als 'dozig'. Het geheel klinkt wel vol en ruimtelijk, maar de gitaar mag meer bijten.

pasqual
20 april 2020, 21:30
Ik omschrijf het als 'dozig'. Het geheel klinkt wel vol en ruimtelijk, maar de gitaar mag wat scherper.

Daar zou ik wel eens mee kunnen experimenteren. Wat meer hoog erin, althans, als je dat bedoeld met "scherpte". Dat ruimtelijke komt doordat links en rechts apart zijn ingespeeld en 100% zijn gepand. Ik moet zeggen dat het op een koptelefoon wel mooi uitkomt maar als dezelfde opname uit een apparaat komt waarbij de speakers dicht bij elkaar staan de twee gitaartracks elkaar wel eens in de weg zitten. Daar moet ik ook nog eens mee stoeien. Of beide tracks zo goed als identiek spelen....

Plant
20 april 2020, 22:06
Ik omschrijf het als 'dozig'. Het geheel klinkt wel vol en ruimtelijk, maar de gitaar mag wat scherper.


Ik omschrijf het als 'dozig'. Het geheel klinkt wel vol en ruimtelijk, maar de gitaar mag meer bijten.

Leuk dat ik tussentijds m'n eigen post had aangepast :D scherper... bijten...

Het ene impliceert meer hoog, het andere wat meer mid. De een noemt de klank 'rond, het klinkt ook wat hol. Ja, hoe breng je zoiets onder woorden?

maxdb
20 april 2020, 23:51
Lekker stukje gitaarwerk hoor. Gitaarsound op zich vind ik wat doffig, niet echt sprankelend. Allebei de gitaartracks dezelfde sound?

pasqual
21 april 2020, 06:09
Lekker stukje gitaarwerk hoor. Gitaarsound op zich vind ik wat doffig, niet echt sprankelend. Allebei de gitaartracks dezelfde sound?

Yep...achteraf had ik daar iets anders kunnen doen. Weer iets voor op de lijst:)

Little Jay
21 april 2020, 08:12
Mooi! Vind die gitaarsound erg tof, niks dozigs aan wat mij betreft. Scherper? Meer bite? Ach, zou misschien kunnen maar ik verafschuw scherpe randjes en rafelige scheur dus ik zeg: houwe zo.

Duhsjaak
21 april 2020, 15:48
Tsja, misschien een gevalletje van smaak?
Ik heb me altijd verbaasd over hoe fanatiek de discussie wordt gevoerd over toonhout en andere volstrekt onmisbare zaken. Om dan vervolgens een foto te zien van een rij pedalen van je welste.
Afgezien van een bepaalde mate van doziheid vind ik het voor een thuis gemaakt ding behoorlijk goed.

Ik hoop dat je deelt welke drum je hier hebt gebruikt of desnoods gejat.
Ik hoor best leuke dingen.

Perfect? Nou nee, maar moet dat dan?
Zo ja, wat wil je danmorgen gaan doen?
Laten we vooral plezier hebben. Lijkt mij al heel wat.
Vriendelijke groet, Gus

pasqual
21 april 2020, 21:59
Tsja, misschien een gevalletje van smaak?
Ik heb me altijd verbaasd over hoe fanatiek de discussie wordt gevoerd over toonhout en andere volstrekt onmisbare zaken. Om dan vervolgens een foto te zien van een rij pedalen van je welste.
Afgezien van een bepaalde mate van doziheid vind ik het voor een thuis gemaakt ding behoorlijk goed.

Ik hoop dat je deelt welke drum je hier hebt gebruikt of desnoods gejat.
Ik hoor best leuke dingen.

Perfect? Nou nee, maar moet dat dan?
Zo ja, wat wil je danmorgen gaan doen?
Laten we vooral plezier hebben. Lijkt mij al heel wat.
Vriendelijke groet, Gus

Drumtrack is deze:
http://https://youtu.be/w1ZTp-nAv6k

Van de heer of mevrouw: Guitar Maps Drum Tracks

Ik zal bij mijn opname ook even de credits vermelden, wel zo netjes:ok:

Duhsjaak
22 april 2020, 09:15
Dank je wel.
Vind de drums goed te doen, vandaar.
Eens kijken in die keuken.

Vriendelijke groet, Gus (De dubbele http: dingen moeten er effe af)

rozh
22 april 2020, 13:42
ik vind de bas nogal overwelmend waardoor de gitaar wegvalt. kijk even of je met eq kan spelen voor de bas, basdrum en de gitaar?

pasqual
22 april 2020, 14:31
ik vind de bas nogal overwelmend waardoor de gitaar wegvalt. kijk even of je met eq kan spelen voor de bas, basdrum en de gitaar?

Ik ga mijn best doen.

pasqual
22 april 2020, 22:31
ik vind de bas nogal overwelmend waardoor de gitaar wegvalt. kijk even of je met eq kan spelen voor de bas, basdrum en de gitaar?

Ik heb de bastrack vervangen voor een eerder ingespeelde track (de eerste versie waar je op reageerde was bas met iets overdrive).
Klein nadeel is dat de nieuwe track iets teveel volumepieken heeft die ik er niet uit krijg maar wel wat duidelijker is ( denk ik).
Gitaar heeft wat meer "bite" nu en de basdrum wat minder diepe bassen. Oh ja, de solo is ook vervangen voor een andere poging.
Het zou leuk zijn als je deze versie ook even luistert.
https://soundcloud.com/mrestpas/home-recording-mooer-ge300

Erik de Perik
22 april 2020, 22:39
A;s je twee identieke gitaar tracks hebt kun je die hun eigen sound geven door in een grafische eq bij de een een piek en bij de ander een dal te maken.

Plant
22 april 2020, 23:18
... Gitaar heeft wat meer "bite" nu en de basdrum wat minder diepe bassen...

Juist! Die 2 factoren frissen het geheel mooi op :ok:

maxdb
23 april 2020, 00:24
Vanaf de eerste maten denk ik al meteen, beter! Solo ook kick-ass nu. Top!

Duhsjaak
23 april 2020, 06:13
Ja, eens. Het is wel opgeknapt.
Zeker waar.

Het gaat om de vraag:
- voel je je vooral gitarist? Dan is het de moeite wel waard geweest
- voel je je vooral componist, dan heb je al die tijd geen nieuw lied kunnen maken

Ik persoonlijk vind het geluid van de bas nu erg generiek. Zo houdt je publiek altijd wat te zeiken.
In gedachten zie ik die twee mannetjes voor me van het eind van de Muppetshow.....
Een heel geslaagde operatie dit.
Vriendelijke groet, Gus

pasqual
23 april 2020, 11:40
Ja, eens. Het is wel opgeknapt.
Zeker waar.

Het gaat om de vraag:
- voel je je vooral gitarist? Dan is het de moeite wel waard geweest
- voel je je vooral componist, dan heb je al die tijd geen nieuw lied kunnen maken

Ik persoonlijk vind het geluid van de bas nu erg generiek. Zo houdt je publiek altijd wat te zeiken.
In gedachten zie ik die twee mannetjes voor me van het eind van de Muppetshow.....
Een heel geslaagde operatie dit.
Vriendelijke groet, Gus


https://youtu.be/NpYEJx7PkWE

rozh
23 april 2020, 11:44
Ik heb de bastrack vervangen voor een eerder ingespeelde track (de eerste versie waar je op reageerde was bas met iets overdrive).
Klein nadeel is dat de nieuwe track iets teveel volumepieken heeft die ik er niet uit krijg maar wel wat duidelijker is ( denk ik).
Gitaar heeft wat meer "bite" nu en de basdrum wat minder diepe bassen. Oh ja, de solo is ook vervangen voor een andere poging.
Het zou leuk zijn als je deze versie ook even luistert.
https://soundcloud.com/mrestpas/home-recording-mooer-ge300

JA! stukken beter! eventueel nog kijken pet wat compressie erbij? weet niet of het wat toevoegd.
en idd even kijken wat erik zegt, dat frequenties elkaar niet in de weg zitten.

Voor volumepieken kan je een (adaptive) limiter gebruiken en dat kan trouwens met een compressor ook evt.

(Ik ben zeker geen expert en zit zelf ook met wat issues mbt een covertje. zal even een eigen topic maken)

Stratman70
11 mei 2020, 12:39
Lekker man! Heerlijke sound en het spel doen me soms wat aan Kiss in hun jaren 80 periode denken.
En toen was het opeens abrupt afgelopen.

pasqual
11 mei 2020, 17:53
Lekker man! Heerlijke sound en het spel doen me soms wat aan Kiss in hun jaren 80 periode denken.
En toen was het opeens abrupt afgelopen.

Dat abrupte einde is omdat het nog lang niet "bandwaardig" is. Er zal nog heel wat veranderen en/of bijkomen voordat dit een volwaardig lied is. Zie het als een zooitje ideeën die als band uitgewerkt gaan worden.
Ondertussen ben ik weer wat verder gekomen:
https://soundcloud.com/mrestpas/home-made-extended

Luister maar ff vanaf 2.40...dan pak je nog even het initiële idee mee. Daarna komt er een variatie.

Stratman70
12 mei 2020, 11:09
Ja gaaf zo, met die (soort) intermezzo ertussen, maar ook al is het terugkerend riffje superlekker en leent het zich inderdaad om 'eindeloos' terug te laten komen; ik denk dat ik er voor zou kiezen om ergens het nummer te transponeren om de variatie ook nog wat te versterken. Maar misschien vind jij dat wel helemaal niet passen bij je nummer.
Hoe dan ook: het luistert lekker weg!