PDA

View Full Version : Nightwish Elán cover.



mrweird
5 april 2020, 13:50
Hoi,

Tijd zat momenteel want toch geen bandoefenavonden meer (tja samenscholing van meer dan 3 mensen) en ook ons aanstaande koningsdag concert is afgelast.. Dan maar thuis gaan klooien.

Zelf gedrumd, gebast, gegitaard, getoetst (3 tientjes action keyboard) en (helaas) ook zelf gezongen (met behulp van https://www.g200kg.com/jp/software/kerovee.html deze VST, male into female en pitch control)

https://soundcloud.com/rico-van-manen/elan

Plant
5 april 2020, 14:12
Heel even meende ik een draailier te horen, maar dat is kennelijk elektrische gitaar met een keyboardfluitje er doorheen. Best aardig nagebootst als dat de bedoeling was.

Het origineel ken ik niet, maar ik vind het best goed gedaan. Het rammelt nog wat en de vocals hebben zo hun charme zeg maar ;)

Sound is wat wollig, maar ook dat mag de pret niet drukken :ok:

Fobo
5 april 2020, 16:05
Heel apart, en dat in positieve zin. Wat Plant zegt 'het rammelt' maar hier stoort het me niet (weet niet hoe dat zal zijn bij een album met twaalf nummers, maar soit). Ik vind het leuk...

mrweird
5 april 2020, 20:24
Heel even meende ik een draailier te horen, maar dat is kennelijk elektrische gitaar met een keyboardfluitje er doorheen. Best aardig nagebootst als dat de bedoeling was.

Aan het einde? Dat is een 12 snarige hondo akoestische gitaar, en mijn ovation kopie, en idd een keyboard fluitje.

Plant
5 april 2020, 21:06
Nee, juist helemaal aan het begin na die 4 tikken vooraf. Op 1:50 knalt dat effect er ook zo lekker in. Het is dat het al gauw niet helemaal synchroon loopt, anders was ik wat langer in de waan gebleven.

Tupelo
5 april 2020, 21:07
Goede slechte cover, houd ik wel van, heeft wat savoir faire, daarvoor de punten. :)

Erik de Perik
5 april 2020, 21:07
Best wel weird :serious: en daar past ook wel bij dat het niet strak is.

mrweird
5 april 2020, 21:46
Nee, juist helemaal aan het begin na die 4 tikken vooraf. Op 1:50 knalt dat effect er ook zo lekker in. Het is dat het al gauw niet helemaal synchroon loopt, anders was ik wat langer in de waan gebleven.

Dat is idd elektrisch gitaar, en een poging op een keyboard mee te spelen zonder enige kennis waar noten zich bevinden op een klavier. :D


Best wel weird :serious: en daar past ook wel bij dat het niet strak is.

Ja dank U. Ik weet 't, ik ben geen beste drummer.. Ik was vanmiddag iets aan 't proberen met 16'den op de hihat plus eoa ding op de de basedrum en 't lukte gewoon echt niet. Gewoon bij gitaar blijven is beter denk ik.

Erik de Perik
5 april 2020, 22:30
Pak dan gewoon een lekkere drumloop.

maxdb
5 april 2020, 23:15
Leuk man! Je moet toch wat!

Duhsjaak
6 april 2020, 07:59
Nee serieus, wie zit er in vredesnaam te wachten op perfectie?
En stel, je vindt het op je 45e? Wat ga je dan de rest van je tijd doen?
Lekker klooien en accepteren dat dat wel veel lol geeft maar wisselende resultaten?
Dat vinnik al een stuk leuker.
En dat lijkt hier te gebeuren.
Geinig folksy riedeltje vanuit je bedroom recording ding. Helemaal fijn.

Ik heb er met omhoog krullende mondhoeken naar geluisterd. Ik vinnut leuk, warts and all.
Laat maar komen die volgende, want ik weet dat je dat van plan bent.
Vriendelijke groet, Gus