PDA

View Full Version : Educatief stukje muziek



arcane
3 april 2020, 18:59
Tja, een leraar Duits die , net als elke andere Nederlander tijdens de corona-crisis, zich thuis moet vermaken. Wat ga je dan doen? Juist muziek maken..... voor leerlingen. Naja met dit stukje muziek zal ik ze vast niet allemaal blij maken, het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar er zal er vast wel een bij zitten die het kan pruimen. Hopelijk leren ze de rijtjes nu eens goed.

Veel leer- en luisterplezier

https://graafschapcollege-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/m_slutter_graafschapcollege_nl/EWxK8RtvuEJElA8P_GLWMEEB9yqNWWTAiCjpG_ujSjGiEg?e=0 iQunD&fbclid=IwAR2ChvN_2P4mLh-BOrg2On9aQnmLJynyQ3utxzfE1VVc3aWgYjKCWmO9tTw

Tupelo
3 april 2020, 19:45
Hahaha... ik vind' m heel mooi, van mij krijg je een 10 voor leraar Duits zijn. :D

Nu durch, fur(sorry weet de umlaut niet), ohne, um, bis, gegen & aus, bei, mit, nach, seit, von, zu nog op rap zetten.

Duhsjaak
3 april 2020, 19:55
Süperleuk.
Ze zullen je onthouden. Je leerlingen.
De buren van je leerlingen ook.

Heel originele manier van je stof aanbieden.
Petje af.

Vriendelijke groet, Gus

Plant
3 april 2020, 20:10
Supertoll!

pasqual
3 april 2020, 22:20
De leraar Deutsch die wij vroeger hadden kon ik wel erschiessen. Dan is dit toch wel een beetje toller! Goed gedaan:ok:

Erik de Perik
4 april 2020, 01:52
Affentittengeil....!!!

Fobo
4 april 2020, 11:16
Ik vind het k#tmuziek, maar wel erg leuke k#tmuziek. Ik sluit me bij bovenstaande sprekers aan.

piezo
4 april 2020, 12:51
Hahaha... ik vind' m heel mooi, van mij krijg je een 10 voor leraar Duits zijn. :D

Nu durch, fur(sorry weet de umlaut niet), ohne, um, bis, gegen & aus, bei, mit, nach, seit, von, zu nog op rap zetten.

Graag ja, in een lekker liggend metrum, want die rijtjes dreunde oma vroeger altijd even voor mij op, als ik de naamval moest weten.

Edit: tof stukkie muziek!
Klinkt wel een beetje bekendig...

Charlie McD.
7 april 2020, 19:30
Ik miste über alle Gipflen gibt Ruhe, maar overigens geweldige les.

arcane
7 april 2020, 20:21
Goethe is aan mijn leerlingen niet besteed haha.

Erik de Perik
7 april 2020, 21:52
https://www.youtube.com/watch?v=9SHgzpnJ8cQ

Duhsjaak
8 april 2020, 07:31
Ha, dàt zal ze een lesje leren.

Ik heb ooit, voor de lol, een Duitse olleke bolleke gemaakt.
Met de klemtoon heb ik gesjoemeld.

Er zitten (higher case en lower case) fouten in.
Kijk er eens naar. Misschien dat je ze een Duits gedichtje kunt laten maken.

Polizeiabsperrung.

Nach 500 meter
Betreten verboten
Es gibt ein verbrechen
Ein absperband

Rot weiß, rot weiß, rot weiß
Polizeiabsperrung
Viele fotografen
Benütz deine verstand

Een verhaal in 44 lettergrepen dus. Mag ook 42 (ook laatste zin 4) of 46 (alle zinnen 6 lettergrepen) zijn.
Enjoy!
Freundliche gruss met dat rare dubbele sje, Gus