PDA

View Full Version : Hoeveel optredens kwijt door coronavirus?



JanVrm
25 maart 2020, 13:33
Bij mijn band: 7 stuks.

purplejohn
25 maart 2020, 14:41
Ik tot nu toe drie. Valt dus wel mee, kom ik wel overheen. Het kan altijd erger. Zo heeft mijn ex-viendin (nu mijn vrouw) al ruim twee jaar met een 65-koppig koor naar een integraal optreden toegewerkt van Les Miserables begin september. Al twee jaar druk bezig met alles er in stampen, kleding, gigantisch decor, enz. Staat nu helemaal op losse schroeven; geen repeteren en ook de decorbouw ligt stil. Ik zeg het maar even niet tegen haar, maar het ziet er somber uit....

D3nnis
25 maart 2020, 16:23
11 stuks, uitgaande van 1 juni.
Een deel ervan zal verzet worden....de vraag is alleen waarheen :D

arjanb01
25 maart 2020, 17:50
Wij 8 stuks waarvan er een aantal al uitgesteld zijn naar volgend jaar.
Maar ik ga ervan uit dat juni en juli er ook wel uit zal liggen, dus dan kunnen het er zo een stuk of 15 uit liggen. Meer dan de helft van onze agenda dus.
So be it...

skanky
27 maart 2020, 16:12
Als beroepsmatige geluidstech kost het me tot 1 juni ongeveer €12.000....

el loco
27 maart 2020, 21:18
Slechts één optreden, maar vooral kut dat we niet kunnen oefenen met de band nu. Zitten in de opbouwfase, veel nieuwe nummers aan het maken en dan deze onzin.
Wel wat meer tijd en rust om thuis nieuwe riffs te verzinnen, wat wel aardig lukt gelukkig. Maar als ik niet mijn wekelijkse dosis teringherrie mag maken is dat slecht voor mijn humeur. Nog 3 weken en dan wordt de `social distance` bij voorkeur met een honkbalknuppel afgedwongen, dat gevoel.

arjanb01
27 maart 2020, 21:53
Wel heftig als je 12K aan kosten maakt, sterkte man !😬
Waar ik bang voor ben is dat alle openbare optredens/feesten tot en met het einde van het jaar niet meer doorgaan. Je moet er niet aan denken, zeker als je beroeps bent.
Maar ook mensen met ‘normale’ banen als ik zijn de lul als dit nog lang door gaat.
Zolang het aantal zieken blijft toenemen zal alles stil liggen en staan we straks allemaal handje op te houden bij het uwv. Mooier kan ik het niet maken. Zwaar KAK dit😔

Erik de Perik
27 maart 2020, 22:02
Slechts één optreden, maar vooral kut dat we niet kunnen oefenen met de band nu. Zitten in de opbouwfase, veel nieuwe nummers aan het maken en dan deze onzin.
Wel wat meer tijd en rust om thuis nieuwe riffs te verzinnen, wat wel aardig lukt gelukkig. Maar als ik niet mijn wekelijkse dosis teringherrie mag maken is dat slecht voor mijn humeur. Nog 3 weken en dan wordt de `social distance` bij voorkeur met een honkbalknuppel afgedwongen, dat gevoel.

Als het onzin is dan gaan jullie toch lekker repeteren?


Wel heftig als je 12K aan kosten maakt, sterkte man !��
Waar ik bang voor ben is dat alle openbare optredens/feesten tot en met het einde van het jaar niet meer doorgaan. Je moet er niet aan denken, zeker als je beroeps bent.
Maar ook mensen met ‘normale’ banen als ik zijn de lul als dit nog lang door gaat.
Zolang het aantal zieken blijft toenemen zal alles stil liggen en staan we straks allemaal handje op te houden bij het uwv. Mooier kan ik het niet maken. Zwaar KAK dit��

Ik denk dat hij 12K aan inkomsten misloopt.

Zo te zien mis ik een stuk of 8 optredens zeker, waarvan er een stel doorgeschoven worden, maar bijv. Koningsdag, dat wordt volgend jaar. Qua werk zit ik prima trouwens :crazyhappy:
Qua beloning niet, al is er gisteren een taart bezorgd uit naam van de directie.

skanky
28 maart 2020, 07:59
Ja precies, ik loop 12k aan inkomsten mis. Dat is dus vrij behoorlijk.


Als het onzin is dan gaan jullie toch lekker repeteren?



Ik denk dat hij 12K aan inkomsten misloopt.

Zo te zien mis ik een stuk of 8 optredens zeker, waarvan er een stel doorgeschoven worden, maar bijv. Koningsdag, dat wordt volgend jaar. Qua werk zit ik prima trouwens :crazyhappy:
Qua beloning niet, al is er gisteren een taart bezorgd uit naam van de directie.

el loco
28 maart 2020, 08:48
Als het onzin is dan gaan jullie toch lekker repeteren?


...


Dat gaat lastig als de oefenruimte niet open is. Onzin als in dat het kut is, ik snap de noodzaak heus wel. Het zuigt gewoon apeballen.

Frits van Mourik
6 mei 2020, 00:51
Een mijner vrienden (professioneel componist) zag zijn geboekte werk van de komende drie maanden zomaar verdampen.
Hij moet er wèl van leven... Ach, hij is natuurlijk een van de velen, maar het is & blijft uitermate zuur.
Zoals altijd; als er economische klappen vallen, vallen die het eerst in de cultuursector. Natuurlijk.
Who needs arts anyway?

arjanb01
6 mei 2020, 06:33
So be it.
En ik denk dat als dit langer dan tot 1 september duurt, wat aannemelijk is,veel muzikanten en mensen die in de cultuur sector werken, zich zullen laten omscholen.
Simpel gezegd: er moet uiteindelijk brood op de plank dus zul je wat anders moeten gaan doen.

Jan Buurman
6 mei 2020, 07:08
Wij waren net repertoire aan het opbouwen met een nieuwe zanger en drummer om in deze periode wat try-outs te doen. Het liep als een trein en we hadden er erg veel zin in.
Maar ja... Wat doe je er aan...
Zoals ik in een ander topic al aangaf denk ik a: Dat het nog best lang gaat duren en b: Dat ik mij afvraag hoe optredens er dan gaan uitzien.

Frits van Mourik
6 mei 2020, 23:01
Dertig man op anderhalve meter van elkaar?
Da's al 3 X zoveel als ik -als simpele geluidslul- bij sommige optredens mocht ervaren...:(

skanky
10 mei 2020, 12:41
Dertig man op anderhalve meter van elkaar?
Da's al 3 X zoveel als ik -als simpele geluidslul- bij sommige optredens mocht ervaren...:(

Helaas betekent het voor mij dat ik waarschijnlijk over een jaar pas weer aan het werk kan. 95% van de shows die ik doe is voor tussen de 500 en 30.000 man, dus mijn shows gaan voorlopig niet door.

arjanb01
10 mei 2020, 12:44
Dit zegt alles:

https://www.nu.nl/cultuur-overig/6049629/kabinet-over-massale-evenementen-pas-over-een-jaar-of-langer-is-reeel.html

Zou ik beroepsmuzikant zijn, zou ik me toch maar laten omscholen.

Da Vinci
11 mei 2020, 15:33
Ja enorm kut voor de sector. Maar (tien)duizenden mensen opeengepakt die luidkeels aerosolletjes staan te verspreiden... dat is wel het laatste wat weer doorgaat.

Little Jay
11 mei 2020, 16:05
Optredens afgelast door Corona voor ons:

- 'tourtje' Schiermonnikoog
- Jazz Weekend Brussel (optreden in het Hard Rock Café)
- Jazz In De Gracht in Den Haag
- Jazzfestival Delft (2x zelfs, zou er met twee bands staan!)
- Gele Kanarie Rotterdam
- Jazz Aan Ut Water in Lelystad
- optredentje tijdens Bevrijdingsfestival
- optreden tijdens WVW fashion show
- optreden café De Bieb

Fuck man, best veel zo op een rij.... :-(

Gelukkig leef ik van mijn ambtenarensalaris. Zit nog tot 1/9 grotendeels thuis. Meevaller: naschoolse opvang voor m'n dochter niet meer nodig rest van het schooljaar. Scheelt veel pecunia.