PDA

View Full Version : Ik ook maar eens zingen dan?



Maiden Michiel
8 augustus 2003, 11:18
Ik vond het nodig om op deze teringhete morgen maar eens te kloten met cooledit.
Ik heb effe een wat oudere song opgenomen (Bob Dylan stijl??). Effe wat chorus op mijn Yamaha APX-5a en wat reverb op de zang. Alle effecten via cooledit.
Dit is wel eens van een wat ander kaliber dan shred, aber gut.

3.14 MB:
http://www.demakkers.nl/bme/bme_aop.mp3

jorrit
9 augustus 2003, 15:23
hehe in het begin zat ik erg goed te luisteren op dingen die beter kunnen etc. maar na een minuut ofzo zat ik gewoon relaxed wat post te lezen en je nummer te luisteren en tis eigenlijk best een vet nummer. qua zang zou het soms wat mooier kunnen vooral in het begin en de gitaar is een beetje irritant iets te veel chorus naar mijn smaak maar als het 2 stemmig wordt vind ik het best vet!

Maiden Michiel
10 augustus 2003, 10:57
Thanx!

Ik vond de gitaar eigenlijk best wel gaaf klinken zo, ringelt lekker in je kop!
De zang is inderdaad op sommige momenten wat onzeker vind ik. Als ik meer van dit soort shit heb opgenomen (heb nog wel een song of 5) zet ik het er wel op.

robpeters87
10 augustus 2003, 21:29
Om eens positief te blijven... Het klinkt cool. :-D

MonkeyFace
10 augustus 2003, 21:36
klinkt niet slecht :D ... MAAR: je zingt vooral over je kopstem, probeer ook eens wat met je spreekstem, en probeer minder valse lucht te produceren (soort hijg-bijgeluid dat je soms krijgt). Je zult dan zien dat je een veel groter bereik hebt, en dat het ook wat zekerder klinkt.

Het is verder wel goed zuiver, op een klein foutje in de hogere delen na (melodische variaties zijn soms niet helemaal zuiver). Het tweestemmige deel is heeel netjes...

petje af :D

Maiden Michiel
10 augustus 2003, 21:40
Thanks again man!

Ja klopt, ik zing ook in een band. Ik weet dat ik de hoge stemmen kan zingen maar als ik lang achter elkaar hoog zing krijg ik last van mijn stem. Ik doe dus iets verkeerd, zou wel eens die valse lucht zijn waar je over praat. Tips?

MonkeyFace
10 augustus 2003, 21:42
Thanks again man!

Ja klopt, ik zing ook in een band. Ik weet dat ik de hoge stemmen kan zingen maar als ik lang achter elkaar hoog zing krijg ik last van mijn stem. Ik doe dus iets verkeerd, zou wel eens die valse lucht zijn waar je over praat. Tips?

de enige tip die ik kan geven is zangles... niet lullig bedoeld, maar een zangdocent heeft nou eenmaal meer verstand van zingen dan ik, en die zal ongetwijfeld wel een oplossing weten voor het probleem van valse lucht...

Br@mbo
13 augustus 2003, 09:39
met welke gitaar/micro's edde da opgenomen ?? klinkt super

Maiden Michiel
15 augustus 2003, 08:27
Met mijn Yamaha APX, da's een acoustische gitaar met versterker erin.

De microfoon, da's al een oude zangmicrofoon, een Prefer, die het perfect doet!

Bouke
15 augustus 2003, 13:44
Hey,

Ik vind de tweestemmige stukken erg leuk, de rest niet echt. Dat komt waarschijnlijk door het slagje en tempowisselingen op de gitaar. Vinkniezomooi. Je zingt wel oke en in het tweestemmige gedeelte komt dat erg goed tot z'n recht, mooi gelijktijdig en erg lekker ten opzichte van elkaar. Mooi hoor.

Bouke

Maiden Michiel
15 augustus 2003, 14:09
dank u zeer!!!!!