PDA

View Full Version : Eindelijk een goede chorus?



the sure thing
10 maart 2020, 21:21
Jaren en jaren ben ik op zoek naar een goede chorus voor zowel bas alsook gitaar. Harde eisen:

- mét volumeregelaar
- analoog
- diep en vet klinkend, niet subtiel
- geen verlies van laag bij bas

Vanwege de eis van regelbaar
Volume vielen er al veel af. Ik heb veel prachtig klinkende chorussen gehad, maar ik ben allergisch voor volumedrops of volumeboosts.

Ik heb recent de peperdure JHS Emperor V2 aangeschaft, maar daar kwam mij teveel ruis/geratel uit en ik vond de chorus te subtiel, ook in de maximale stand.

Vandaag deze chorus uitgeprobeerd én gekocht:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200310/4a794dd9ebcbd19927e25483a6f7ec43.jpg

De Carl Martin chorus! Hij klinkt DIK en het volume is instelbaar! En dat voor €108.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

alias
10 maart 2020, 21:36
Ben reuze benieuwd of je mening ook over langere tijd zo blijft. Dus laat dat aub ook weten.

Erik de Perik
10 maart 2020, 21:40
Ben reuze benieuwd of je mening ook over langere tijd zo blijft. Dus laat dat aub ook weten.

Was het eerste wat mij ook inviel ;)

the sure thing
10 maart 2020, 22:41
Tuurlijk! Het is ook het eerste waar ik aan dacht. Maar SOMS.... is een pedaal een blijver. Zoals de Barber Direct Drive en de Brunetti Fluid drive. Al meer dan 10 jaar in mn bezit...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Fabrieksinstellingen
11 maart 2020, 08:03
Veel plezier ermee. En als het niet subtiel moet, waar gebruik je hem dan zoal voor?

Jan Buurman
11 maart 2020, 08:14
Ik heb ook een megazoektocht achter de rug qua chorus. Mijn belangrijkste punt was dat hij het met gain goed moest doen. Denk aan hoe Zakk Wylde hem gebruikt. Weinigen konden mij echt bekoren. Het is uiteindelijk de Keeley Seafoam+ geworden.
Deze Carl Martin was toen nog niet op de markt.
Hoe doet deze het met gain?

the sure thing
11 maart 2020, 11:31
Ik zou het niet weten hoe het met de gain zit! Ik gebruik een chorus altijd clean. Ik kan het binnenkort wel ff testen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

rozh
11 maart 2020, 11:49
hebben jullie wel eens een tc electronic chorus geprobeerd (ik noem hem expres nu even niet bij naam hihi)

met de toneprint app kan je dan tientallen chorussen inladen en eentje kiezen die bij je set past. van boss ce2 achtige tot chorus met flanger, zit er allemaal op :) ik heb ooit de mini versie voor een prikkie 2ehands gekocht en komt zo erg van pas als we een liedje hebben waarin chorus voorkomt.

the sure thing
11 maart 2020, 12:09
hebben jullie wel eens een tc electronic chorus geprobeerd (ik noem hem expres nu even niet bij naam hihi)

met de toneprint app kan je dan tientallen chorussen inladen en eentje kiezen die bij je set past. van boss ce2 achtige tot chorus met flanger, zit er allemaal op :) ik heb ooit de mini versie voor een prikkie 2ehands gekocht en komt zo erg van pas als we een liedje hebben waarin chorus voorkomt.

Ja die heb ik ook in mijn bezit gehad. Het volume is niet instelbaar én: ik vond hem ietwat "dunnetjes" klinken. Voor subtiele dingen erg leuk, maar niet echt een "lush" chorus zoals de CE-1 of de Retro Sonic chorus (die mijn favo was, maar er zit nu een brom in)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

apekop
12 maart 2020, 10:32
Mooi ding. Klinkt bijna als een vibe pedaal in sommige videos. Wel veelzijdig.

Mitch
13 maart 2020, 08:32
hebben jullie wel eens een tc electronic chorus geprobeerd (ik noem hem expres nu even niet bij naam hihi)

met de toneprint app kan je dan tientallen chorussen inladen en eentje kiezen die bij je set past. van boss ce2 achtige tot chorus met flanger, zit er allemaal op :) ik heb ooit de mini versie voor een prikkie 2ehands gekocht en komt zo erg van pas als we een liedje hebben waarin chorus voorkomt.

Ik had dat met de phaser. Helix, veilige naam ;)
Eindelijk een moderne, zelfssssssssssssssssssde phaser die vergelijkbaar dik laag heeft als een Small Stone! Ik ben om.

Die eerste van CM, de Chorus x II heb ik jarenlang met plezier gebruikt, tikkie spijt dat ik die verkocht heb. Super transparant en twee snelheden, voetschakelbaar.

alias
13 maart 2020, 10:25
Heb hem net even beluisterd op het Jijbuis Thomann filmpje. Kan ook lekker waterig, dus de naam "atlantic" is goed gekozen.
Clean klinkt mijn Arion SCH-1 (die ouwe grijze) even lekker, denk ik, maar die is niet geschikt voor een overdrive situatie. Moet daarom nog eens true bypass gemaakt worden.

@ TS, waar heb je hem gekocht? Bij Thomann is ie een tientje duurder, blijkt. En ik koop nog altijd het liefst "analoog".

the sure thing
14 maart 2020, 13:50
Ik heb hem bij Stockenhof in Beek Ubbergen gekocht. Ze hebben de hele maand maart 10% korting op alles. Maar volgens mij was dit de laatste?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

the sure thing
16 maart 2020, 17:21
Update: WAT EEN LEKKERE CHORUS! Damn deze klinkt zelfs beter dan alle chorussen die ik heb gehad. Ik zeg het: een blijvertje...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

the sure thing
17 maart 2020, 08:16
Even tussendoor: deze zag ik op MP voorbij komen. Dit is nou zo'n voorbeeld van een chorus die mij veel te steriel, te dun en te synthetisch klinkt. Deze is daarom niet voor niets niet populair:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200317/2b29fca12d55e090f2c89a433a12d282.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

D3nnis
17 maart 2020, 08:17
Haha, de choralflange heb ik jaren op mijn board gehad.
Niks mis mee, deed het goed met drive.

Fusion
17 maart 2020, 08:21
Het is zo erg dat ik lees "eindeljk een goede Corona"


pffff even pauze

Little Jay
17 maart 2020, 08:53
Dit is nog steeds mijn favoriet:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200317/9b6e554a9a34accf10bf67491990cf7b.jpg
Ondanks best veel ruis en een kleine volume jump.... ;-) Maar een dikke vette warme chorus en in de hoogste stand klinkt ‘ie als een rotary/organ simulatie, waar ik ‘m misschien wel het meest voor gebruik.

Tweede favoriet (op m’n andere bord) is de Nux Mod Core: chorus is wat subtieler maar klinkt lekker warm en behoorlijk dik. De mod core heeft een volume regelaar! En natuurlijk meerde functies: tremolo, rotary, univibe, etc., die ook allemaal overtuigend klinken.

Mitch
17 maart 2020, 13:41
Choralflange was voor mij ook een "mwah, nou ja, oké..."

Ik doe het nog steeds hiermee:

https://www.vintageandrare.com/uploads/offers/669/3003/ibanez-DML-10-Digital-Modulation-II-Blue-original.jpg?1583208265

D3nnis
17 maart 2020, 13:58
Choralflange was voor mij ook een "mwah, nou ja, oké..."


I kan het me voorstellen, het is geen "zwierige" chorus, stijf zelfs.
Maar dan vind ik hem met gain wel prettig.
Blijkbaar vond ook niet iedereen het een kutpedaal zoals hierboven min of meer beweerd werd, want ik kon hem goed verkopen weet ik nog.

the sure thing
17 maart 2020, 16:36
Niet polulair en een kutpedaal zijn 2 verschillende dingen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

telerocker
17 maart 2020, 21:53
I kan het me voorstellen, het is geen "zwierige" chorus, stijf zelfs.
Maar dan vind ik hem met gain wel prettig.
Blijkbaar vond ook niet iedereen het een kutpedaal zoals hierboven min of meer beweerd werd, want ik kon hem goed verkopen weet ik nog.

Het ligt er gewoon aan hoe je hem gebruikt, op welke plek in de keten en of je zo'n pedaal veel inzet. Ik vond er persoonlijk niet zoveel aan, met name clean. Eigenlijk had ik met dat met de meeste Fulltone pedalen: voor mij net niet. Dat maakt de Choralflange echter nog geen kutpedaal.

the sure thing
18 maart 2020, 11:40
(...) Dat maakt de Choralflange echter nog geen kutpedaal.

Dat beweert ook niemand hier


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder