PDA

View Full Version : Slipstream Guitar Mama



Vanhaye
10 maart 2020, 21:11
“Female Guitar Players”, wie houdt er niet van?:lovelove:
Een foto ode.
:chicken:
https://youtu.be/IK0S7MVPWi8

Vanhaye
16 maart 2020, 07:35
Waar blijven de Reacties?
Is men met stomheid geslagen?
Of heeft het CORONA virus ook hier toegeslagen.
Het gaat natuurlijk om het Gitaar nummer, de sound en uitvoering etc.
Vanhaye

Fobo
16 maart 2020, 09:48
Nou, hier dan een Reactie.
Al eerder gezegd: je hebt een mooi geluid, je speelt zorgvuldig en that's it.
Je muziek spreekt mij qua opbouw absoluut niet aan en de begeleiding is er niet beter op geworden.
Ik ben wel met stomheid geslagen dat iemand op zo'n manier naar Reacties hengelt.

Duhsjaak
16 maart 2020, 12:12
Precise hetzelfde verhaal al eens eerder verteld, en diegene werd helemaal pissed.
Als je (net als ik) in een dorp woont en je loopt iedereen voorbij zonder te groeten, dan lopen ze jou op het laatst ook voorbij.
In vrijwel alle fora geldt de verplichting ook te kennen te geven dat je naar de muziek van anderen hebt geluisterd.
Dat die verplichting hier niet geldt, kan ik niets aan veranderen. Maar ik kan je wel vertellen dat ik niet heel veel sympathie voel voor een redelijk bits geformuleerde eis dat ik je klapvee moet zijn.

In duur Nederlands heet dat reciprociteit, in normaal Nederlands gemeenschapszin. En waarom die gemeenschapszin niet op GN zou moeten zijn....?
Vriendelijke groet, Gus

Erik de Perik
16 maart 2020, 12:27
Gitaargeluid oké, timing en begeleiding naadje.

ateng
16 maart 2020, 13:09
Volgens mij geil je echt op jezelf.
En nogmaals want heb t eerder gezegd... je timing is zo belabberd. Als je terug luistert, hoor je dan niet hoe gehaast je speelt?

Pepe
16 maart 2020, 15:42
Check your timing mate, it's broken.

https://www.reactiongifs.com/r/2013/08/dr-mccoy-and-captain-kirk-approve.gif

JVGM-music
16 maart 2020, 19:48
Ok, het wringt hier en daar een beetje...maar ik heb het wel uitgeluisterd..deuntje is wel te leuk. Zelf bedacht?

Brum
16 maart 2020, 20:53
Als ik je een tip mag geven. Bij het meespelen met de backing, laat ook een clicktrack meespelen. Ritme moet ook in jezelf zitten, maar met een hard meeklinkende clicktrack word je ook wel een beetje op het spoor getrokken. Puur smaak, ik trek Shadows-achtige deuntjes erg slecht, maar de timing van die Marvin is wel spot-on. En dat maakt echt het verschil in wat bij dit soort deuntjes goed klinkt, of niet al te best. Klinkt hard, maar is echt als opbouwende kritiek bedoeld. Timing is ook één van de moeilijkste dingen van het gitaar spelen. Ook ik ben mezelf al vaak keihard tegen gekomen in een studio, terwijl als je iets alleen speelt, dat het voor je gevoel helemaal oké klinkt.

Vanhaye
17 maart 2020, 07:40
Allemaal terechte opmerkingen en waar. Voor sommige schaam ik me, zoals het niet luisteren naar andere.
Mijn verweer is: ik besteed heel veel tijd aan de eigen productie (wat ik heerlijk vind).
IK ga mijn leven verbeteren.
Het veel meer opletten op de timing, die vind ik een lastig.
Zou het kunnen: je hebt het of je hebt het niet.
Ik heb het dus niet.
Je begint met een deuntje, is het wat dan ga je verder.
Tussenstuk erbij, voorspel bedenken, herhalingen, eind.
Drum programmeren, Bas partij etc.
De solo partij inspelen net zo lang dat je met elke ingespeelde noot Happy bent.
Eindmix, video.
Ondertussen uren verder en het nummer al tig keer gehoord.
Het lijkt erop door dit alles dat ik mijn eigen oneffenheden niet meer hoor.
Het is klaar, prachtig. Wat volgt.
Waarschijnlijk ben ik de grootste fan van mijzelf (dat geeft te denken).

Pepe
17 maart 2020, 07:56
Timing is iets wat je gewoon, zoals alle andere dingen, kan verbeteren, no sweat.
Voor progressie heb je wel een klare kijk nodig op wat je doet en dat is lastiger.
Is ook meer in overdrachtelijke zin een psyche/esoterisch ding, gecompliceerd verhaal.
enniehoe,
Ik zou er niet te lang bij stilstaan, wat je net gemaakt hebt bedoel ik dan.
Op naar de volgende, opdat die nog beter wordt.

Fusion
17 maart 2020, 08:15
Allemaal terechte opmerkingen en waar. Voor sommige schaam ik me, zoals het niet luisteren naar andere.
Mijn verweer is: ik besteed heel veel tijd aan de eigen productie (wat ik heerlijk vind).
IK ga mijn leven verbeteren.
Het veel meer opletten op de timing, die vind ik een lastig.
Zou het kunnen: je hebt het of je hebt het niet.
Ik heb het dus niet.
Je begint met een deuntje, is het wat dan ga je verder.
Tussenstuk erbij, voorspel bedenken, herhalingen, eind.
Drum programmeren, Bas partij etc.
De solo partij inspelen net zo lang dat je met elke ingespeelde noot Happy bent.
Eindmix, video.
Ondertussen uren verder en het nummer al tig keer gehoord.
Het lijkt erop door dit alles dat ik mijn eigen oneffenheden niet meer hoor.
Het is klaar, prachtig. Wat volgt.
Waarschijnlijk ben ik de grootste fan van mijzelf (dat geeft te denken).
He Vanhave, ik luisterde en toen spraken anderen al uit wat ik hoorde: je timing is niet zo best. Positieve nieuwes is dat je gitaargeluid lekker is. Ik stel voor dat je bijv met clicktrack heel simpel kwartnoten, 16, diverse smaken triolen etc oefent, desnoods met dezefde toon steeds (bijv een open snaar). Als je dat regelmatig doet zul je zien dat ook jij het hebt :) En dan wordt je timing een stuk beter en dat geeft jezelf ook weer een boost ;)

Fusion
17 maart 2020, 08:15
Timing is iets wat je gewoon, zoals alle andere dingen, kan verbeteren, no sweat.
Voor progressie heb je wel een klare kijk nodig op wat je doet en dat is lastiger.
Is ook meer in overdrachtelijke zin een psyche/esoterisch ding, gecompliceerd verhaal.
enniehoe,
Ik zou er niet te lang bij stilstaan, wat je net gemaakt hebt bedoel ik dan.
Op naar de volgende, opdat die nog beter wordt.
Dit. HAd t zelf niet beter kunnen verwoorden

Little Jay
17 maart 2020, 09:18
Het goede is dat het me echt terug in de tijd neemt qua sound en stijl. Beetje gedateerd wellicht but who cares, retro is het nieuwe hip nietwaar?

Inderdaad is de timing de zwakke kant. Ik zeg zwak, niet slecht of hopeloos; kan gewoon nog wat lekkerder. Sommige noten hebben een beetje de hik.

Gewoon lekker doorgaan.

guitarkid2
17 maart 2020, 10:34
Timing ?
Probleem ?
Das toch gewoon een kwestie van ff rechttrekken in den daw ?
Stadaard procedure in elke major studio
Zijn maar weinig mensen echt strak
Drum partijen ?
Nee niet zelf programmeren
Echt zonde van de timing
Gebruik de midi uit een willekeurige drum vsti en/of gorgle midi drum parties
Eventueel naar smaak aanpassen

Just saying

ateng
17 maart 2020, 11:02
Timing ?
Probleem ?
Das toch gewoon een kwestie van ff rechttrekken in den daw ?
Stadaard procedure in elke major studio
Zijn maar weinig mensen echt strak
Drum partijen ?
Nee niet zelf programmeren
Echt zonde van de timing
Gebruik de midi uit een willekeurige drum vsti en/of gorgle midi drum parties
Eventueel naar smaak aanpassen

Just saying

Je bedoelt dus gewoon fotoshoppen, filters er op gooien en op instagram plaatsen... want zo gaat dat bij meiden die willen faken.

Ga met klik oefenen en ga daar maar eerst aan werken voordat je alles gaat recht trekken.

Bad advice btw

guitarkid2
17 maart 2020, 12:20
Meen je dat nou ?
Zelfs in den kundige wereld van de klassieke maistroos in men niet vies van knip en plak werk
Echt al decenia
Yup gewoon het mes in die 2 inch tape
Hoeveel % van je plaatjes in je collectie denk je dat niet geshopped zijn ?
Maar ja wat weet ik ervan
Zonde discussie

Fobo
17 maart 2020, 12:25
Zonde discussie
Dáár heb je dan weer gelijk in...

guitarkid2
17 maart 2020, 12:41
Het gaat toch om het resultaat ?
Kijk als je die shit live wil brengen en na een jaartje met bandje in de oefenruimte nog steeds geen lekkere flow te pakken heb... tja dan heb je een probleem dan wil ik best mee roepen dat oefenen met metronomen de oplossing is
Maar zo voor een enkele opname ....
Nah
Besteed je tijd aan een originele compositie

Pepe
17 maart 2020, 15:03
Het gaat toch om het resultaat ?

Ja, snap ik, die denkwijze, de photofilter & autotune &, influencer celeb GenZ'ers

https://static.az-cdn.ch/__ip/2WgddlZETVsCaMvDhTXcYfog34Y/455d429c84a4972a1c394009d6cb8a2b37134854/n-ch12-16x9-far

Fobo
17 maart 2020, 16:28
Het gaat toch om het resultaat ?
Jawel, maar dan in combinatie met het feit dat ik het zelf heb gespeeld. Anders kan ik net zo goed een echte gitarist inhuren die het in één keer perfect op de band/schijf/what ever pleurt.


Besteed je tijd aan een originele compositie
Kijk, now we're talking...

Tupelo
17 maart 2020, 16:29
Geinig, ik krijg juist het gevoel dat de boel te weinig op intuitie gespeeld is en teveel door puntjes op de streepjes te trekken.
Teveel digitaal geneuzel, leidt af, bv van timing.
Met een band speel je het waarschijnlijk vanzelf veel strakker.

guitarkid2
17 maart 2020, 17:45
Ja, snap ik, die denkwijze, de photofilter & autotune &, influencer celeb GenZ'ers

https://static.az-cdn.ch/__ip/2WgddlZETVsCaMvDhTXcYfog34Y/455d429c84a4972a1c394009d6cb8a2b37134854/n-ch12-16x9-far

Dus... jij en je bandje nemen dus alleen op dictafoon / telefoons of laten we gek doen een bandrecorder met 2 goeie mics in een on behandelde ruimte, geen punch in outs, take 325 fx. mixen op i pad speakers en blaa bla
pre Sun Oldskool, going %100 robert johnson zeg maar

Cool man

Jij gaat nu ook je platenkast zuiveren van photophilttrende infuenzerases ?

guitarkid2
17 maart 2020, 17:59
Jawel, maar dan in combinatie met het feit dat ik het zelf heb gespeeld. Anders kan ik net zo goed een echte gitarist inhuren die het in één keer perfect op de band/schijf/what ever pleurt.


Kijk, now we're talking...

Der waren/zijn bands die de nummers van hun nieuwe album pas on de road leerden spelen
Met echte gitaristen :)

Maar in deze
Meneer is thuis leuk muziek aan het maken voor de hobby heeft verders geen ambitie voor bands en live optreden....i asume
Ga je dan een nummer tig keer spelen om het in de vingers te krijgen of zorg je dat het gewoon goed op de tape staat en op naar de volgende

Btw
voor de duidelijkheid
Voor demo's (0m optredens te scoren) heb ik er altijd voor gepleit en gedaan ,met de bandjes waarin ik speelde om "live" op te nemen met overspraak en al
Alleen de zang later
Niks geen gedub en over doen doen van parties

maw opnemen wat je live waar kan maken

guitarkid2
17 maart 2020, 18:01
Geinig, ik krijg juist het gevoel dat de boel te weinig op intuitie gespeeld is en teveel door puntjes op de streepjes te trekken.
Teveel digitaal geneuzel, leidt af, bv van timing.
Met een band speel je het waarschijnlijk vanzelf veel strakker.

Eens.........maar echte tijd 'fouten"
ga je 100 keer in punchen of trek je het ff recht ?

soms krijg ik het gevoel dat ik alhier in een pre salon de refusés tijdperk zit te lullen

Pepe
17 maart 2020, 20:58
Gut, kijk die GK2 eens lekker gaan! W2Go!

Fobo
18 maart 2020, 09:37
Meneer is thuis leuk muziek aan het maken voor de hobby heeft verders geen ambitie voor bands en live optreden....i asume
Ga je dan een nummer tig keer spelen om het in de vingers te krijgen of zorg je dat het gewoon goed op de tape staat en op naar de volgende
Meneer vraagt kritiek, dus krijgt meneer kritiek.

guitarkid2
18 maart 2020, 09:56
Meneer vraagt kritiek, dus krijgt meneer kritiek.
I know i know
En geheel terecht
Maar ja soms , soms ken ik het gewoon niet laten
:)

Vanhaye
23 maart 2020, 21:28
Ik reageer een beetje laat doordat ik van Portugal naar NL onderweg was (4 dagen met de auto).
Het Europa gevoel heeft wel een knauw gehad.

Slipstream Guitar Mama.
Veel zinnige opmerkingen.
Ik heb de neiging voor de tel uit te spelen.
Toch zal ik ook eens naar de opname techniek kijken, zoals "Latency"
Ik trek het opnamespoor meer op de tel, maar dat heeft zijn beperkingen met de goede noten.
Ook doe ik alles met de koptelefoon op, zit daar nog een probleem?
Ik verbaas mij dat niemand zegt - Ik hoor een Sinter Klaas deuntje in de Medley -.
Wie zoet is krijgt lekkers,
wie stout is de roe.
Met 12 noten valt het niet mee om origineel te zijn, maar ik doe mij best.

ateng
29 maart 2020, 11:47
Meen je dat nou ?
Zelfs in den kundige wereld van de klassieke maistroos in men niet vies van knip en plak werk
Echt al decenia
Yup gewoon het mes in die 2 inch tape
Hoeveel % van je plaatjes in je collectie denk je dat niet geshopped zijn ?
Maar ja wat weet ik ervan
Zonde discussie
Ja dat meen ik echt... zeg ik op mijn beurt “meen jij dat nou?!!”
Kom op joh eerst goed je timing beheersen want wat heeft t voor zin om alles te editen omdat je iets niet beheerst. En tuurlijk ben ik ook niet vies van knip en plakwerk maar dat is waar het nodig is... of luiheid omdat ik geen zin heb om het nog een keer in te spelen. Maar ik ga niks faken ofzo en werk net zo hard aan mn techniek totdat ik het wel kan ook al is het met hulpstukken zoals een snaardemper.
Maar goed ieder zn eigen gedachten van muziek maken ;)