PDA

View Full Version : wat nu?



dokkie
26 januari 2002, 16:28
hello allemaal, ik ben 2 jaar geleden begonnen op een Spaanse gitaar en heb nu zowel slag als tokkelen redelijk onder de knie(speel Eagles,Clapton etc) maar raak steeds meer uitgekeken op de sound van dat ding(naar mijn idee nu beperkt).Moet ik overstappen op electrisch of mischien semi acoustisch(evt steel string) om het interessant te houden voor mezelf?
En als ik electr ga, wat moet ik dan kopen voor 800 piek incl.versterker/ groeten en alvast bedankt

Luca P
26 januari 2002, 21:26
Gewoon proberen in de muziek zaak.
Dan weet je wat je het meest aan spreekt.

Even nog het volgende,
Semi acoustisch is dus een gitaar als de Gibson ES335. Dus een elektrische gitaar met een holle kast én een massief blok in het midden.(van de hals af onder de pick ups door, tot aan de draagband knop)
Meestal met f-gaten.

Een western gitaar, dus met een rond klank gat, is een electrisch acoustische gitaar.
Deze is gewoon acoustisch en niet semi acoustisch.

En de dikke jazz gitaren worden archtops genoemd.
Deze 3 worden nogal door elkaar gehaald.

Luca P
26 januari 2002, 21:28
Ik bedoel dan een western gitaar met elementen.

dirkw83
29 januari 2002, 13:30
Gewoon inderdaad een westerse gitaar kopen, de nieuwe sound zal je bevallen I'm sure.

anoniem
29 januari 2002, 13:45
probeer eens een Taylor uit, iets beters is er niet! Nieuw zijn ze prijzig, maar 2ehands kun je ze voor een mooie prijs vinden! en het zijn wondertjes!! TIP: kijk eens op http://www.marktplaats.nl!

dirkw83
29 januari 2002, 14:00
Denk dat dat iets te duur gaat worden.
Bestaat er eigenlijk wel een scholier die zich zoiets kan veroorloven?