PDA

View Full Version : Boss GE 7 mod?



NLF
3 maart 2020, 20:38
Hallo. Heeft iemand hier een idee of er een simpele mod is die je kunt (laten) doen om de GE7 van Boss wat stiller te krijgen? Ik vind het wel een handig ding maar hij ruist nogal - zoals we allemaal weten. Iemand die hier ervaring mee heeft?

BamBuFan1
3 maart 2020, 22:01
Hier (https://www.freestompboxes.org/viewtopic.php?f=11&t=723&start=60&sid=5f43cc49f2b35ab9c29781cffb3097c8) staat het één en ander uitgelegd. Kijk wel goed welke versie van de GE-7 je hebt. Er moeten sowieso een aantal IC's vervangen worden en daar moet je wel een beetje voor kunnen solderen.

NLF
4 maart 2020, 08:44
Ik bedoel eigenlijk meer ... is er iemand die dit heeft laten doen (zo ja: hoe bevalt dat? scheelt het veel?) en is er iemand die dit zou kunnen doen? Zelf doen is namelijk niet direct een optie.

AriaProII
9 april 2020, 09:39
Ik heb indertijd deze zelf gedaan: https://www.monteallums.com/pedal_mods_GE7.html
Ben inmiddels naar de parametrische EQ overgestapt: https://www.monteallums.com/pedal_mods_PQ4_PQ3B.html
Deze is mijns inziens van nature al wat stiller.

the sure thing
9 april 2020, 19:08
Koop een goede en megastille met LEDS eq van MXR. Ik heb hem zelf gehad.

€99 met LEDS die je ook prima in het donker ziet.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200409/c4d3b78a9ca2f180830f19527929f85a.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

NLF
9 april 2020, 20:02
Heb m laatst in de oefenruimte echt eens goed getest. En het viel eigenlijk allemaal heel erg mee bij nader inzien. Ik gebruik verder geen distortion pedaal of iets dergelijks. Dus als booster voor mijn strat doet ie alles wat ie moet doen.

the sure thing
10 april 2020, 07:29
Heb m laatst in de oefenruimte echt eens goed getest. En het viel eigenlijk allemaal heel erg mee bij nader inzien. Ik gebruik verder geen distortion pedaal of iets dergelijks. Dus als booster voor mijn strat doet ie alles wat ie moet doen.

En ruis zorgt ook voor mojo


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

NLF
10 april 2020, 08:42
Ja. Het scheelt natuurlijk een beetje per stijl en genre. Maar als je rock muziek maakt is het inderdaad ook niet zo'n ramp als het af en toe een beetje bromt of ruist. Zolang je speelt hoor je de ruis van het pedaal trouwens niet. Als je niet speelt hoor je het wel, maar niet eens zo irritant. Maar ik zou m dan eventueel ook nog gewoon uit kunnen zetten en dan hoor je m dus helemaal niet. Bijvoorbeeld tussen nummers door. Tis trouwens een te gek pedaal.

telerocker
10 april 2020, 10:11
Ja. Het scheelt natuurlijk een beetje per stijl en genre. Maar als je rock muziek maakt is het inderdaad ook niet zo'n ramp als het af en toe een beetje bromt of ruist. Zolang je speelt hoor je de ruis van het pedaal trouwens niet. Als je niet speelt hoor je het wel, maar niet eens zo irritant. Maar ik zou m dan eventueel ook nog gewoon uit kunnen zetten en dan hoor je m dus helemaal niet. Bijvoorbeeld tussen nummers door. Tis trouwens een te gek pedaal.

Ik heb op mijn board een mute-knop voor de hele keten. Best handig vind ik.

AoDf
10 april 2020, 11:09
Ergens rond 2000 had ik een GE7, ik had de IC's vervangen voor TL072's, scheelde wel iets geloof ik.

Kim Wilson
10 april 2020, 12:04
Ik heb ook jaren een GE7 gehad, en ik heb me nooit gestoord aan geruis. Ik had hem ook aan het eind van de keten, in een bijna cleane amp, wellicht scheelde dat.

Die mxr is natuurlijk geen optie. Die heeft minder schuifjes.

NLF
10 april 2020, 17:08
Ik heb op mijn board een mute-knop voor de hele keten. Best handig vind ik.

Ja dat kan handig zijn. Maar ja, ik heb geen board. Ik plug normaal gesproken direct in. Het is alleen soms wel handig om mijn strat een beetje op te peppen als ik over een amp speel die nogal clean is (ac 30 bijvoorbeeld).

the sure thing
10 april 2020, 17:55
Ik heb ook jaren een GE7 gehad, en ik heb me nooit gestoord aan geruis. Ik had hem ook aan het eind van de keten, in een bijna cleane amp, wellicht scheelde dat.

Die mxr is natuurlijk geen optie. Die heeft minder schuifjes.

MXR heeft ook een 10 band EQ


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Kim Wilson
10 april 2020, 18:45
MXR heeft ook een 10 band EQ


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Oeh, die is dan nog beterder!

the sure thing
10 april 2020, 20:08
Oeh, die is dan nog beterder!

Yes! Ook zelf gehad heeft jarenlang op mijn pedalboard gezeten! EN.... het coole is de lichtgevende schuifjes. Daar kan Boss écht niet tegenop


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Speeddemon
17 april 2020, 11:22
@NLF; ik heb die silent mod bij 2 van m'n GE-7's gedaan; bij een Japanner en een Taiwanees.
Scheelde toch wel; maar ik ging een stapje verder dan TL072's; NE5532P's. Iets duurder, maar echt nog wel iets stiller.

Waar je het vooral in merkt, is als je de frequenties gaat boosten. Daarnaast heb ik een hele resem aan elco's vervangen door 1uF film caps. Bij de Taiwanees ook nog een blauw LEDje erin, want ultra-uber-mojo en die gebruik ik nu dus op m'n 'live board'.

the sure thing
18 april 2020, 20:57
(...) Bij de Taiwanees ook nog een blauw LEDje erin, want ultra-uber-mojo en die gebruik ik nu dus op m'n 'live board'.

Psies. En daarom heb ik de Waza TU-3 van Boss. Blauwe LEDS rule!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Erik de Perik
18 april 2020, 21:22
Da's toch een stemapparaat?

telerocker
19 april 2020, 05:48
Da's toch een stemapparaat?

Yep en de dubbele prijs van een TU-3. Maar dan heb je wel blauwe leds. :ok:

the sure thing
19 april 2020, 07:26
Yep en de dubbele prijs van een TU-3. Maar dan heb je wel blauwe leds. :ok:

Precies. En een true bypass switch. Soms mag het iets kosten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

D3nnis
19 april 2020, 07:48
En het is een van de weinige tuners waar je potentieel een stijve piemel van kunt krijgen. Dus het is het sowieso waard!

Het iemand al ooit het (bypass) geluid van de TU-3 met de TU-3W vergeleken?

miyaru
19 april 2020, 14:03
Oh mijn MXR LTD Univibe heeft ook een blauwe led die nog fluctueert in lichtsterkte! :blast:

the sure thing
2 mei 2020, 13:37
En het is een van de weinige tuners waar je potentieel een stijve piemel van kunt krijgen. Dus het is het sowieso waard!

Het iemand al ooit het (bypass) geluid van de TU-3 met de TU-3W vergeleken?

De TU-3W heeft een switch voor wel/geen buffer, dus met de TU-3W kan je gelijk A/B testen. Tuuuuuurlijk hoor je geen verschil! Dat meen ik serieus.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

D3nnis
2 mei 2020, 13:54
Maar de buffer in de TU3 is anders dan in de TU3W, naar het schijnt.
Ik ben wel benieuwd eigenlijk; hst is niet zo dat ik van de anti buffer brigade ben, in tegendeel, maar mijn Kord DT10 houd ik maar wat graag buiten de keten, om er eens eentje te noemen.
Ik heb twee van die waza pedalen van boss, met beide heb ik geen moeite.