PDA

View Full Version : Hoe is de ervaring met deze stemapparaten?



Hombra
27 februari 2020, 20:43
Ben opzoek naar een stemapparaat.
Zou graag de verschillen en het liefst mensen die er mee gewerkt hebben.

TC Electronic PolyTune 3 polyfoon stemapparaat

TC Electronic PolyTune 3 noir polyfoon

Boss TU-3

Boss TU-3S Floor Tuner

Luke-wannabe
27 februari 2020, 21:07
Allemaal top! Ik gebruik de Polytune mini noir. Top ding! Kun je gerust kopen. TU-3 is ook heel goed. Standard of the industry zoals John Bolinger altijd zegt ;)

Sjtevel
27 februari 2020, 21:15
Hier ook in het bezit van meerdere polytune mini’s. Zijn snel en accuraat.

Erik de Perik
27 februari 2020, 21:23
Ik gebruik deze altijd:

https://www.thomann.de/pics/bdb/228417/8009067_800.jpg

3,90 EUR

Brum
27 februari 2020, 21:48
Die Boss TU-3S kan je alleen niet stil mee stemmen, tenzij dat ding in een switching systeem staat. Als je die niet hebt, zou ik de gewone TU-3 aanraden. Of goedkoper, tweedehands de TU-2. Ik heb ze beide. De TU-2 al heeeeel erg lang en is gewoon betrouwbaar. De TU-3 aangeschaft voor een tweede pedalboard en ook hetzelfde verhaal. Is ook wel zo'n beetje de standaard in tuner land.

Fusion
28 februari 2020, 06:42
Ik heb de Polytune clip on versie zal wel zelfde electronica en software hebben. Werkt redelijk oké

Moskie
28 februari 2020, 08:11
Ik gebruik de Polytune Clip on. Werkt goed, alleen geeft hij bij de B snaar ook vaak dat er een F wordt gespeeld en als ik alle snaren aansla geeft hij altijd de lage E als niet helemaal in tune, terwijl deze bij het los aanslaan wel gewoon als gestemd word weergegeven.

Jan Buurman
28 februari 2020, 09:47
Die clipons zijn hartstikke geinig maar op het podium vind ik een pedaal echt onmisbaar.
Ook hier de Polytune 3 Mini (Noir).
Erg tevreden.

Kim Wilson
28 februari 2020, 13:13
Ik heb de Korg Pitchblack, en die geeft een behoorlijke plop bij het in- en uitschakelen. Niet echt heel fijn...

telerocker
28 februari 2020, 15:37
Ik heb de Boss TU-3, een goed afleesbaar en robuust pedaal. Geen ervaring met de Polytune.

the sure thing
28 februari 2020, 17:52
Ik heb zo'n beetje alles gehad, ook alle polytune zooi. Ik heb nu de Boss TU-3. Prima apparaat. Het maakt allemaal niet zo uit. Korg en TC is ook allemaal prima.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Fobo
28 februari 2020, 19:52
TU-2, al jááááren, gewoon omdat ie voldoet.

the sure thing
28 februari 2020, 23:08
Ff zeiken hoor, maar de TU-3 zou nauwkeuriger en sneller zijn dan de TU-2. En fantasticozen kunnen het verschil in buffer ook horen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

guitarkid
29 februari 2020, 01:22
Ik gebruik deze altijd:

https://www.thomann.de/pics/bdb/228417/8009067_800.jpg

3,90 EUR

Dat kan absoluut heel goed. Maar ik heb gemerkt dat ze toch minder universeel zijn dan bijv. een Polytune etc.
Met een TC kan ik elke gitaar vrijwel probleemloos stemmen, maar met die Thomann zijn er gitaren die dan toch licht gaan wringen. De meter geeft "zuiver" aan, maar blijft dat ook doen als ik toch heel licht verstem.
Kwestie van nuances, maar maakt een wereld van verschil bij sommige liggingen.

the sure thing
29 februari 2020, 09:31
Ik speel sinds een tijd basgitaar, en dan vallen een aantal stemapparaten "door de mand". De TU-3 trackt een basgitaar beter dan de TU-2. Bij Korg bleef het goed gaan: vooral de nieuwste versie van de racktuner van Korg is erg goed! De polytuner had wat meer moeite met de lage E van de bas.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Midwolda
29 februari 2020, 09:47
Ff zeiken hoor, maar de TU-3 zou nauwkeuriger en sneller zijn dan de TU-2. En fantasticozen kunnen het verschil in buffer ook horen!


Kan wel zijn, maar ik vind de TU-2 een rustiger en stabieler beeld geven dan de TU-3.
Het is maar net wat je belangrijk vindt maar mede hierom staat de TU-2 ook bij mij bovenaan het lijstje.

Voor de woonkamerwesterns gebruik ik altijd een Korg PC-1 cliptuner.

Sjtevel
29 februari 2020, 10:09
De polytuner had wat meer moeite met de lage E van de bas.


Kan ik niet onderschrijven. Op al mijn bassen (7 stuks) trackt hij de lage E en ook de lage B feilloos.

Kim Wilson
29 februari 2020, 10:23
Op mijn pedalboard heb ik een hele tijd geleden de TU-2 vervangen door de Korg DT-10. Nog steeds naar volle tevredenheid. Ik snap ook niet waarom Korg daar niet mee verdergegaan is. Die Pitchblack is leuk, maar een heel ander beestje dan de DT-10.

Pepe
29 februari 2020, 11:01
Mijn favoriet kwa bewegende lichtjes.

https://cdn.korg.com/nl/products/upload/0faf92a8854dd561574d00094765d66b_sp.jpg

the sure thing
29 februari 2020, 21:22
Kan ik niet onderschrijven. Op al mijn bassen (7 stuks) trackt hij de lage E en ook de lage B feilloos.

Tsja... mijn TU-3 is toch echt sneller met tracken van de lage E.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Brum
29 februari 2020, 21:34
Kan wel zijn, maar ik vind de TU-2 een rustiger en stabieler beeld geven dan de TU-3.
Het is maar net wat je belangrijk vindt maar mede hierom staat de TU-2 ook bij mij bovenaan het lijstje.

Ik kan me hier wel een beetje in vinden. De TU-2 lijkt wat sneller vast te zetten wat ie hoort of zo, moeilijk onder woorden te brengen. Of dat ook zuiverder stemt durf ik niet te zeggen, maar in the heat of the moment kan die TU-2 wel 's prettiger zijn.

Braml
2 maart 2020, 10:22
Ik gebruik deze altijd:

https://www.thomann.de/pics/bdb/228417/8009067_800.jpg

3,90 EUR

Deed ik ook. Was na een paar maanden kapot. :makeup:

Erik de Perik
2 maart 2020, 12:51
Ik heb er een stuk of 6 en eentje ging kapot op m’n werk, doordat iemand erop ging staan. Verder al jaren probleemloos.

miyaru
2 maart 2020, 12:56
Jezus, kunnen ze daar niet eens tegen? Slecht spul hoor..........:hide:

Pepe
2 maart 2020, 13:11
Will Ray had voor GP en later PremierGuitar jarenlang (misschien nog steeds?) een column onder de naam Bottom Feeder over zijn Ebay aankopen. Ik zei tegen hem, elke 2 weken een gitaar of amp scoren is een uitdaging op zich, dat zal niet meevallen.
Nee, zei hij, maar dan koop ik een tuner, one can never have enough tuners.
Hij wist niet hoeveel hij er had maar tuners maakte hem vrolijk en hij had er een kast vol mee.
My wife calls it my Swarovski crystal but I think it's my kryptonite, zei hij.

Leuk verhaaltje nietwaar want over tuners zelf weet ik niks grappigs.

Hombra
4 maart 2020, 20:06
De keuze is gevallen op een Boss chromatic tuner TU-3
Zeer tevreden mee!
Bedankt voor alle adviezen :cheerup:

the sure thing
4 maart 2020, 20:35
De keuze is gevallen op een Boss chromatic tuner TU-3
Zeer tevreden mee!
Bedankt voor alle adviezen :cheerup:

Congrats!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder