PDA

View Full Version : Zijn er nog 19" rack modelers?



telecastermaster
26 februari 2020, 18:41
Ik zou wel een 19" rack gitaar processor willen om een beetje te pielen als ik achter de computer zit of om snel iets op te nemen. Maar ik krijg de indruk dat rackapparaten behoorlijk "uit" zijn.

Eigenlijk zoek ik een 1H unit, met preamp, effecten en IR cab sims; zoiets een Digitech GSP 1101. Maar dat ding is inmiddels al 14 jaar oud. Bestaat er iets nieuwers, in de prijscategorie 400-500 euro (max)? Of gewoon tweedehands een ouwe GSP 1101 op de kop tikken?

Thx
https://www.audiodubai.ae/media/product/521/digitech-gsp1101-rack-processor-uae-abu-dhabi-price-aed-2-218-6d5.jpg

arjanb01
26 februari 2020, 18:46
Line 6 pod xt live is er in 19’’ formaat.
Of deze van line 6:

http://link.marktplaats.nl/m1519262332?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Verder is tegenwoordig veel van dat soort units in Floor formaat. Rack is toch extra slepen met een los midi board erbij. Gedoe...

D3nnis
26 februari 2020, 18:55
Rack is toch extra slepen met een los midi board erbij. Gedoe...

Het wordt pas echt gedoe als er volle glazen smijtbier op je mooie floormodeller met kleurenscherm en al dan niet touchscreen terechtkomen.
Wat mij betreft daarom voor live (afhankelijk van genre en soort publiek wellicht :) ) sowieso 19" met losse controller.

Voor louter thuisgebruik zou ik prima met een floorboard uit de voeten kunnen.

Erik de Perik
26 februari 2020, 19:03
Bias Amp van Positive Grid is een prima plugin voor je DAW.

arjanb01
26 februari 2020, 19:08
Het wordt pas echt gedoe als er volle glazen smijtbier op je mooie floormodeller met kleurenscherm en al dan niet touchscreen terechtkomen.
Wat mij betreft daarom voor live (afhankelijk van genre en soort publiek wellicht :) ) sowieso 19" met losse controller.

Voor louter thuisgebruik zou ik prima met een floorboard uit de voeten kunnen.

Dan nog kun je bier over je losse Floor controller krijgen als je in een dampende feesttent staat en het volk flink opgefokt is door je vette show.
Gewoon je board iets opzij aan de zijkant schuin zetten voorkomt een bier regen een beetje 😁

D3nnis
26 februari 2020, 19:16
Als mijn controller kapot is heb ik nog gewoon geluid. Dat is voor mij wel een pre.
In de winkel werd het mij, voor wat ik doe, nogal afgeraden, zo'n floordinges.
Misschien inpakken in huishoudfolie...

@TS: wat is de reden om voor thuisgebruik voor 19" te willen gaan? Of komt die vraag met name uit nieuwsgierigheid omtrent die blijkbaar wat minder populaire vormfactor?

FNaRK
26 februari 2020, 19:40
net mijn Digitech 1101 verkocht, met floorboard voor een veel te lage prijs. Zijn moeilijk te verkopen ....

Gelukkig heb ik er nog 1
;-)

FNaRK
26 februari 2020, 19:42
Die 1101 units zijn trouwens nog aardig actueel, wellicht niet qua processor geblaat maar qua geluid zeer bruikbaar. Zeker met de laatste firmware waarbij ook met IR gewerkt kan worden ...

maxdb
26 februari 2020, 19:47
Voor op tafel naast een pc lijkt me een rack model handiger dan een floor. Heb nog een boss GT-pro liggen maar die doet het helaas niet meer. Helix rack is veel te duur natuurlijk dus zet ik mn Helix LT vaak op een tafeltje als ik veel moet tweaken en doe sommige dingen op de PC editor en sommige dingen op het apparaat zelf.

Da Vinci
26 februari 2020, 20:06
Als mijn controller kapot is heb ik nog gewoon geluid. Dat is voor mij wel een pre.
In de winkel werd het mij, voor wat ik doe, nogal afgeraden, zo'n floordinges.
Misschien inpakken in huishoudfolie...



Dat heb ik met die Kemper stage. Heel veel knopjes ed, dat zijn ook veel plekken waar het vocht naar binnen kan.
En ben zelf nog wel eens wat onhandig met trappen en een aantal van die draaiknoppen zit erg dicht bij de switches.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
26 februari 2020, 20:09
Voor op tafel naast een pc lijkt me een rack model handiger dan een floor. Helix rack is veel te duur natuurlijk dus zet ik mn Helix LT vaak op een tafeltje als ik veel moet tweaken en doe sommige dingen op de PC editor en sommige dingen op het apparaat zelf.

Zo’n Positiv Grid Spark lijkt me qua formaat ook wel fijn voor op te bureau! Geen idee van de kwaliteit maar obv de opzet lijkt ie me wel redelijk veelzijdig. En voor ergens in de 200 euro...



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

telecastermaster
26 februari 2020, 22:11
@TS: wat is de reden om voor thuisgebruik voor 19" te willen gaan? Of komt die vraag met name uit nieuwsgierigheid omtrent die blijkbaar wat minder populaire vormfactor?

Ik zou hem permanent aan mijn computer willen koppelen. Ik heb momenteel een Zoom G5n + een NuX Solid Studio IR Cab sim die ik kan gebruiken maar die moet ik iedere keer aansluiten. Ik heb bovendien van een paar planken zelf twee simpele desktop racks gemaakt waar mijn randapparatuur in kan. Ik hoef er dus niet mee te slepen naar een oefenruimte. Ik wil gewoon alleen maar op de aan/uit knop te hoeven drukken om wat met Youtube mee te spelen of snel wat op te nemen i.p.v steeds mijn floorprocessor aan te sluiten als ik gitaar wil spelen. Gemak dient de mens, zeg maar.

https://shop11058.hstatic.dk/upload_dir/shop/10413.w610.h610.fill.jpg

FNaRK
26 februari 2020, 23:45
voor jouw doeleinden is zo'n 1101 toch prima met een paar IR's ?
Die van mij is te koop ;-)

Erik de Perik
27 februari 2020, 00:35
Als ik met YT mee wil spelen, klik ik m'n Bias Amp 2 aan en kan aan de slag. Hoe gemakkelijk wil je het hebben?

Da Vinci
27 februari 2020, 09:06
Domme vraag waarschijnlijk, maar.... plug je je gitaar met een verloopstukje van jack naar mini-jack in je geluidskaart of zit daar nog hardware tussen?

D3nnis
27 februari 2020, 10:06
Bedoel je de standaard geluidskaart van je pc?
In dat geval: waarschijnlijk geeft dat niet zo'n goed resultaat, deels vanwege de impedantie, maar ook de latency kan weleens een probleem zijn.

Als je een externe geluidskaart pakt, aan de budgetzijde die van focusrite bijvoorbeeld, dan kan daar direct je jackkabel in.

Rinze
27 februari 2020, 10:15
Je moet wel een goeie geluidskaart hebben. Op een Windows bak een met een ASIO driver, anders heb je teveel vertraging. En de converters van de normale onboard geluidskaart zijn sowieso kut.

Op een Mac hoeft dat niet maar die hebben hun eigen systeem. Hierdoor is dacht ik de normale geluidskaart van de Mac wel te gebruiken zonder latency gesodemieter. Hoe de kwaliteit daarvan tegenwoordig is, geen idee. Erik weet dat vast wel.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

miyaru
27 februari 2020, 10:30
Ik draai met mijn oude Focusrite Saffire Pro 40 op 64 samples buffersize - nauwlijks latency. Op een Win 10 - i7-7700 machine.......