PDA

View Full Version : Stratocaster mod.



RoryVDW
22 februari 2020, 11:57
Na lang twijfelen..mijn stratocaster usa standard volledig omgebouwd met configuratie van "Dan Armstrong mod" met blendpot. Wat een verrijking van sound!!!. Echt een aanradertje voor diegene die toch wat gibson sound wil uit uw stratocaster...Armstrong was gene ezel..

miyaru
22 februari 2020, 12:34
Wat houd die mod precies in als ik vragen mag?

miyaru
22 februari 2020, 12:35
Heb je ook pick-ups gewisseld?

RoryVDW
22 februari 2020, 13:20
Alle pick-ups potmeters en 5 standen schakelaar gebleven..niets veranderd aan uitzicht gitaar. Heel de bedrading wel op een andere manier geschakeld. Volumeknop blijft...middenste tone knop blijft maar wordt algemene toneknop..onderste toonknop is nu een pot van 500k en is de blendingknop...
Wanneer de blendingpot op 10 staat is de configuratie net hetzelfde als de gewone stratocaster..wanneer je de potmeter naar 1 draait, worden naar gelang de 5 standenschakelaar staat..worden de bridge pick up en de midlepick up in serie of in parallel geschakeld. Stand 1 is br en midl serie...stand 2 is bri en midle in parallel..stand 3 veranderd niet...stand4 midl en neck parallel..stand 5 midl en neck serie.. wanneer men potmeter meer verdraaid maak je een traploze mix..m.a.w. een enorme mix van sound

almarvk
22 februari 2020, 17:01
Helder verhaal.

apekop
23 februari 2020, 10:36
Een mod die ik graag zou zien op een strat is dat je brug en hals pickup samen kan gebruiken. Volgens mij hebben sommige uitvoeringen van strats dit? is dat een beetje een bruikbare sound?

Tabula Rasa
23 februari 2020, 10:42
Een mod die ik graag zou zien op een strat is dat je brug en hals pickup samen kan gebruiken. Volgens mij hebben sommige uitvoeringen van strats dit? is dat een beetje een bruikbare sound?

Heb ik zelf ook gehad. Heel simpel te maken. Onderste potmeter gebruiken om halselement in iedere stand erbij te kunnen draaien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

apekop
23 februari 2020, 11:12
Heb ik zelf ook gehad. Heel simpel te maken. Onderste potmeter gebruiken om halselement in iedere stand erbij te kunnen draaien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

en hoe klinkt het? bruikbare sound?

miyaru
23 februari 2020, 11:38
Ik heb een strat met een mod dat je ieder element apart kan in en uitschakelen, dus naast de normale sounds heb je dan ook hals/brug en alle drie. Klinkt vet, maar nog niet tele achtig als je hals/brug gebruikt - maar wel heel goed. Om dit te maken heb ik zelf een slagplaat gezaagd, en drie losse mini schakelaars gebruikt ipv de vijf standen schakelaar. Enige nadeel: je kan niet snel tussen de sounds schakelen onder het spelen, maar het was leuk om het zo te maken.......

RoryVDW
26 februari 2020, 10:57
Eens proberen met een ijzerplaatje onder uw brug pick-up te schroeven. Iets vetter geluid. En dan in combinatie met hals pick-up benadert je nog meer de tele. Dit plaatje kun je zef maken of is te koop bij Thoman!

RoryVDW
27 februari 2020, 10:54
Eigenlijk had je beter gewoon de onderste toonpot vervangen door een pushpull pot. Gewoon de bridgepick-up met de nieuwe schakelaar altijd inschakelen. Dus wanneer de pushpull niet ingeschakeld is, heb je alle 5 de gewone standen van de stratocaster. Is de pushpull wel ingeschakeld, dan schakel je bij alle 5 de standen gewoon de bridge erbij!! m.a.w. In stand 1,2 verandert er niets, in stand 3 wordt dit ook hetzelfde als stand 2 en nu wordt het intressant..in stand 4 worden alle drie de pick-ups ingeschakeld en in stand 5 de neck en Bridge.
En aan het uitzicht van uw gitaar is niets veranderd !!!

miyaru
27 februari 2020, 12:50
helemaal waar! Maar is al 20 jaar zo, ben er wel aan gewend.....

Tabula Rasa
28 februari 2020, 05:56
en hoe klinkt het? bruikbare sound?

Heel bruikbaar. Vooral 1+5 was erg tof. Het scherpe en het warme gecombineerd en traploos te mengen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk