PDA

View Full Version : Dua Lipa - Hotter Than Hell Rock Cover (Amp 1 Iridium)



wood
18 februari 2020, 15:14
Hey,

Ik heb een rock cover gemaakt van het nummer Hotter Than Hell van Dua Lipa. Voor de gitaar sounds gebruik ik de vintage en classic channel van de Amp 1 Iridium. Die gaat de GFI Cabzeus in die ik gebruik als speaker sim. De effecten zoals de wah en wat reverbs komen uit de Line 6 Helix die ook functioneert als geluidskaart.


https://www.youtube.com/watch?v=ybkmaBQ-uN8&fbclid=IwAR19tixTxxLgTR9JypLebPF-sfZzjlPhitUAi44N4pwWsfxcVkaWs2EZLfI

budje
18 februari 2020, 18:51
leuk gedaan :) ik had ergens in mijn achterhoofd een knipoog naar Kiss verwacht

MichaelSS
19 februari 2020, 07:03
Background is perfect, maar ik zou hier wel graag een rauwe mannen stem op horen. Het matcht in mijn beleving nu niet met elkaar. Overigens vind ik de backing van jou veel gaver dan de stem van Dua Lipa.

Duhsjaak
19 februari 2020, 07:13
Voor mij zit Mw Lipa in een vijver waarmee ik niet al te veel heb. Neemt niet weg dat het vakwerk is en dat je al meer werk van haar hebt verrockt.
Dan zul je je er toch thuis voelen, neem ik aan.

Ik vind het geluidsbeeld als geheel erg aan de bassige kant. Geldt dus ook voor de gitaren en de drums. Daardoor krijgt het iets rommeligs. En dat is een beetje jammer. Daarmee hebben we de kritiek wel gehad wat mij betreft.

Voor de rest dynamiek genoeg.
Vriendelijke groet, Gus

wood
19 februari 2020, 15:12
Voor mij zit Mw Lipa in een vijver waarmee ik niet al te veel heb. Neemt niet weg dat het vakwerk is en dat je al meer werk van haar hebt verrockt.
Dan zul je je er toch thuis voelen, neem ik aan.

Ik vind het geluidsbeeld als geheel erg aan de bassige kant. Geldt dus ook voor de gitaren en de drums. Daardoor krijgt het iets rommeligs. En dat is een beetje jammer. Daarmee hebben we de kritiek wel gehad wat mij betreft.

Voor de rest dynamiek genoeg.
Vriendelijke groet, Gus

Thanks. Het maken van een goede mix en master blijft een vak apart. Maar ik blijf oefenen!

Erik de Perik
19 februari 2020, 17:54
Oh net ergens anders geschreven dat ik het wat laag vind. Niet rommelig overigens, maar gewoon teveel laag.