PDA

View Full Version : Roland cube 30 pedaal



Jimmy Kennix
8 augustus 2003, 00:27
Ik zag in deze rubriek al een aantal mensen die een Roland Cube 30 hebben aangeschaft. Sinds 2 dagen heb ik er ook een en ben er zeer tevreden over. Ik zit erover te denken zo'n pedaal te kopen die je erop kan aansluiten. Heeft iemand ervaring met zo'n pedaal?

Zit er nu ook distortion bij de effecten of moet je daar weer een ander aparaat voor kopen?

Harry
8 augustus 2003, 10:00
is de oversturing van de versterker zelf niet goed?

Matje
8 augustus 2003, 11:11
Wat voor pedaal?

Matje
8 augustus 2003, 11:12
Zit er nu ook distortion bij de effecten of moet je daar weer een ander aparaat voor kopen?

ik zou eerst eens het boekje goed doorlezen en een keer aan alle knopjes zitten voordat je een pedaaltje koopt.

Nicci
8 augustus 2003, 11:42
je bedoelt de footswitch.

Harry
8 augustus 2003, 11:50
ahaaa, de footswitch.... gewoon kopen, is altijd handig om te kunnen schakelen zonder steeds naar je versterker te moeten lopen.

Jimmy Kennix
8 augustus 2003, 12:56
Ok Harry bedankt je hebt mij overtuigt ;)


je bedoelt de footswitch.

Ja sorrie was een beetje onduidelijk die bedoel ik inderdaad.



Is de oversturing van de versterker zelf niet goed?

Misschien heb ik nog niet genoeg geexperimenteeerd. Ik zoek geluiden als in b.v:
Blood Hound Gang - Fire Water Burn
Blur - Song 2
FAT BOY SLIM - Yamama (begin stuk)
Queens of the Stone Age - Do It Again
En zo kan ik wel doorgaan ik hoop dat er iets bekends bij zit. Het is mij nog niet gelukt een dergelijk geluid eruit te halen. Wat misschien een rol speelt is dat ik hem niet te hard kan zetten vawegen geluids overlast.

Speeddemon
8 augustus 2003, 21:56
je hebt voor een Roland Cube 30 een STEREO footswitch nodig!!!

met 2 schakelaars dus, 1tje om te schakelen tussen de 2 kanalen, en 1tje om de fx aan en uit te zetten!!!

Jimmy Kennix
9 augustus 2003, 00:22
Wat die oversturing betreft daar ben ik uit gewoon de gain wat verder open draaien. En het ene punk nummer naar het andere punk nummer rolt eruit.

Die stereo footswitch weet je dat zeker? Want Roland zelf zet dat op zijn site niet als optie.

Speeddemon
9 augustus 2003, 01:03
kijk maar bovenop de versterker, daar staat een stereo (oftewel een TRS) jack afgebeeld; degene met 2 zwarte ringen ipv 1.